Mode & Beauty alle pijlers

Welke trouwjurk voor de oudere bruid 50+

10-09-2019 17:49 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames mag ik jullie (ongezouten) mening?

Mijn nicht gaat volgend jaar voor het eerst trouwen, tegen die tijd is ze 51 jaar oud, zij is dus een oudere bruid, wij zijn altijd aan het zwijmelen bij de film Sisi, en wij zijn fan van die Gypsywedding jurken ( ja ik weet het) haar motto was altijd dat wanneer ze ooit in het huwelijksbootje zou stappen dat zij dan een Sisi jurk aan zou trekken, en nu is het eindelijk zover, en ja het is veel later dan gemiddeld, maar het gaat eindelijk gebeuren, maar nu krabbelt ze terug, die felbegeerde Sisi jurk kan volgens haar niet meer, dat is een jurk die je draagt tot je 35e, daarna is het not done, ze wil de jurk wel, maar ze durft niet zo goed omdat ze niet meer de frisse uitstraling heeft van een twintiger, maar ik als made of honour die ook mee gaat als de jurk gekozen word, vind het nonsens , ok op je 70e in een Sisi jurk hoeft nou ook weer niet, maar 51 kan toch best???
Het word trouwens geen maagdelijk witte jurk, maar een mooie wijd uitlopende jurk met wat tierelantijntjes moet kunnen vind ik.

Wat vinden jullie van deze stelling ? En het gaat er even niet om wat je persoonlijk van een Sisi jurk vind, maar puur of zo een jurk nog kan na je 50e.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Trouwen in een Sisi jurk na je 50e

Totaal aantal stemmen: 130

Ja hoor dat kan nog best (56%)
Nou neuh, doe maar niet (22%)
Het kan wel zolang het geen slagroomtaart is (22%)
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
LadyL0101 schreef:
11-09-2019 07:23
Ik zou haar in elk geval proberen over te halen om één of meer sissi-jurken te passen. Dan kan de reactie zijn ‘Nee, dit kan echt niet. Leuk op tv maar niet voor mij’. Of juist ‘Jaaaa dit is het helemaal!’

En de bruid zelf heeft dan het laatste woord, uiteraard.
En het enige woord natuurlijk.

Met terugwerkende kracht blij dat niemand zich bemoeide met mijn trouwoutfit. Ik vind het altijd zo bijzonder. De ganse familie mag zich met de trouwjurk bemoeien, behalve de aanstaande echtgenoot. Terwijl het vooral belangrijk is dat hij het een beetje leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
AnnabeldeDertiende schreef:
11-09-2019 11:45
En het enige woord natuurlijk.

Met terugwerkende kracht blij dat niemand zich bemoeide met mijn trouwoutfit. Ik vind het altijd zo bijzonder. De ganse familie mag zich met de trouwjurk bemoeien, behalve de aanstaande echtgenoot. Terwijl het vooral belangrijk is dat hij het een beetje leuk vindt.
Ha ja, eens hoor. Wat ik bedoelde was meer dat als de bruid het al jaren heeft over Sissi-jurken en nu ineens koudwatervrees krijgt vanwege ‘kan dat wel op mijn leeftijd?’ Dan zou ik het toch zonde vinden als ze er niet op z’n minst een past. En dat ze daarna zeker weet of ze die wel of niet koopt. In plaats van nog jaren te denken ‘had ik niet toch zo’n droomjurk willen hebben’. Als je toch een jurk uit gaat zoeken...

En ja, bij mij had man de jurk al gezoen (en goedgekeurd) voor de grote dag. Ik vind dat ook onzin en hij wilde het graag.
The owls are not what they seem
LadyL0101 schreef:
11-09-2019 16:25
Ha ja, eens hoor. Wat ik bedoelde was meer dat als de bruid het al jaren heeft over Sissi-jurken en nu ineens koudwatervrees krijgt vanwege ‘kan dat wel op mijn leeftijd?’ Dan zou ik het toch zonde vinden als ze er niet op z’n minst een past. En dat ze daarna zeker weet of ze die wel of niet koopt. In plaats van nog jaren te denken ‘had ik niet toch zo’n droomjurk willen hebben’. Als je toch een jurk uit gaat zoeken...

En ja, bij mij had man de jurk al gezoen (en goedgekeurd) voor de grote dag. Ik vind dat ook onzin en hij wilde het graag.
Zou eeuwig zonde zijn ja. Doe gewoon een sissijurk als je er al jaren van droomt, of ie nou staat of niet :).

Oh het is zondag, zullen we de kinderen naar oma brengen en de stad in voor een jurk vandaag. Zo ging het bij ons. Ik heb mijn moeder nog wel gebeld. Ja mam, ik heb iets aan hoor, zwart is ie en wondermooi. En hij kost 200 euro. Toen zei mijn moeder, vindt Jaap hem ook mooi? Dan snel inpakken en wegwezen en ik betaal. Wel voorschieten.

Ik heb het niet van een vreemde, dat gebrek aan romantiek :proud:.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 1994 getrouwd, op mijn 27e. Ik heb drie outfits gepast in één winkel, en uiteindelijk gekozen voor de tweede, een niet erg traditionele cocktailjurk met een bijzonder jasje. Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze, maar ik ben het altijd jammer blijven vinden dat ik niet op zijn minst een paar suikertaart-jurken (sorry, zo noemde ik dat toen) heb gepast. Alleen maar om te zien hoe het staat, om te weten hoe het voelt.

Natuurlijk moet je nicht zelf weten wat ze doet, maar mijn advies aan haar zou zijn om toch een keer een Sissi-jurk te passen, en zelf te oordelen.
Maar wil ze dit überhaupt wel?
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ehm... toevallig recent nog de Sissi films gekeken. Niet voor het één of ander, maar daarin lopen alle dames in zo´n jurk, ook al is ie voor partijen enzo niet wit, maar bijvoorbeeld bordeauxrood, of donkerblauw, ofzo.

Grootste voordeel: je kunt er desnoods gympen onder dragen, geen mens die het ziet. Los daarvan zijn er nog heel veel opties tussen zeemeermin en Sissi, de dames van de bruidsmodezaak hebben vast een goed idee.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral niet meer echt van deze tijd, zo’n jurk. En het zit volgens mij verschrikkelijk, mijn schoonzusje had zoiets en daarin zat een heel corset, waarvan ze heel erg blij was toen het uit was. En ze kon niet eens alleen naar de wc. Er zijn tegenwoordig zoveel prachtige jurken. Maar als ze het graag wil, gewoon doen, ongeacht de leeftijd. Ik zou alleen als ik haar was meerdere modellen passen en dan kijken wat het beste staat. Misschien flatteert zoiets haar helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
17-09-2019 13:51
Ik vind het vooral niet meer echt van deze tijd, zo’n jurk. En het zit volgens mij verschrikkelijk, mijn schoonzusje had zoiets en daarin zat een heel corset, waarvan ze heel erg blij was toen het uit was. En ze kon niet eens alleen naar de wc. Er zijn tegenwoordig zoveel prachtige jurken. Maar als ze het graag wil, gewoon doen, ongeacht de leeftijd. Ik zou alleen als ik haar was meerdere modellen passen en dan kijken wat het beste staat. Misschien flatteert zoiets haar helemaal niet.
Tegenwoordig heb je ze ook met ingebouwde corset.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
17-09-2019 20:58
Tegenwoordig heb je ze ook met ingebouwde corset.
Ja en dat zat dus verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-09-2019 18:20
Waar ligt de grens dan volgens de mensen die het niet vinden kunnen? Ik heb recent bruiden van 50, 47 en 40 gezien, allemaal in een echte trouwjurk. Ze zagen er prachtig uit, echt niet raar of zo.
Met zo’n mantelpakje of als je gaat voor gewone nette jurk ben je net de moeder van de bruid. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet moet trouwen in wat je wilt, al ga je in bikini of witte legging met tuniek.

Maar de moeder van Sissi liep toch ook in zo'n Sissi-jurk? In die tijd liepen álle vrouwen in dat soort jurken, tenslotte
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nee! Boven de vijftig beslist geen blote bovenarmen meer!
Iedere dag is gehaktdag
Kijk hier eens tussen, ik krijg gewoon weer zin om te trouwen
https://www.wedding-venues.co.uk/weddin ... ng-dresses

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
10-09-2019 17:54
Wat maakt dat nou uit?
De meeste jongere bruiden zien er ook uit als een rollade in de gemiddelde trouwjurk.
Dat! Tegenwoordig zijn moeders van rond de 50 vaak stukken 'strakker' dan hun dochters trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel maar, Jennifer Aniston liep toch ook al tegen de 50 toen ze in deze jurk trouwde? Lang niet elke vijftiger ziet er als een bejaarde uit.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
groenteboerin schreef:
17-09-2019 22:43
Ik bedoel maar, Jennifer Aniston liep toch ook al tegen de 50 toen ze in deze jurk trouwde? Lang niet elke vijftiger ziet er als een bejaarde uit.

Afbeelding
Armlift
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet trouwen en het enige dat ik daar jammer aan vind is dat ik nooit zo'n heerlijke over the top prinsessenjurk aan zal hebben. Ik :heart: Sissy. En de gypsy jurken.
Dus ik stem voor de droomjurk. Er is er vast wel eentje te vinden die nog goed staat ook.

En dus niet zo'n saai ding als Jennifer hierboven aan heeft.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd helemaal niet van toeters en bellen en blingbling maar toch kijk ik met plezier naar de trouwjurkenprogramma's op TLC :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week geshopt voor mijn jurk en moest natuurlijk ook een gigantische jurk aan. Ik kon er niet in lopen maar vond het wel leuk om hem aan te hebben :proud:

Uiteindelijk voor een iets meer bescheiden A-lijn gekozen maar wel met een lekkere sleep :proud:
Hahaha nouja als zij het aantrekt en zich er mooi bij voelt, waarom niet?

Oké als zij het mooi vindt, maar het ziet er echt niet uit dan niet natuurlijk:')
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-09-2019 00:20
Ik wil niet trouwen en het enige dat ik daar jammer aan vind is dat ik nooit zo'n heerlijke over the top prinsessenjurk aan zal hebben. Ik :heart: Sissy. En de gypsy jurken.
Dus ik stem voor de droomjurk. Er is er vast wel eentje te vinden die nog goed staat ook.

En dus niet zo'n saai ding als Jennifer hierboven aan heeft.

Haha, eens

Ik heb ooit gezegd dat áls ik ooit trouw, het in zo'n jurk zou zijn. En mocht ik nog trouwen op m'n 80e, dan dráág ik zo'n jurk. Mét blote armen.
Sjonge, wat een gezeur om leeftijd en armen weer. Alleen omdat je armen niet meer zo zacht en glad zijn als van een twintigjarige moet je ze ineens verbergen :nope:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
[quote=Dreamer post_id=30398068 time=1568791924 user_id=12268]
Haha, eens

Ik heb ooit gezegd dat áls ik ooit trouw, het in zo'n jurk zou zijn. En mocht ik nog trouwen op m'n 80e, dan dráág ik zo'n jurk. Mét blote armen.
Sjonge, wat een gezeur om leeftijd en armen weer. Alleen omdat je armen niet meer zo zacht en glad zijn als van een twintigjarige moet je ze ineens verbergen :nope:

Ongeacht als je kipfilets hebt, als jij in november/december trouwt en je draagt een jurk met blote armen dan is het wel handig om daar ook een stola of bolero jasje bij te dragen, mits je met een kouvatting aan je huwelijksreis wilt beginnen .
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-09-2019 09:32
Haha, eens

Ik heb ooit gezegd dat áls ik ooit trouw, het in zo'n jurk zou zijn. En mocht ik nog trouwen op m'n 80e, dan dráág ik zo'n jurk. Mét blote armen.
Sjonge, wat een gezeur om leeftijd en armen weer. Alleen omdat je armen niet meer zo zacht en glad zijn als van een twintigjarige moet je ze ineens verbergen :nope:
Precies! Lekker aantrekken wat je zelf wilt.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
10-09-2019 19:48
Dank voor alle reacties, mijn nicht doet al jaren aan volleybal, en dat zie je duidelijk aan haar lichaam, we gaan sowieso eerst van alles passen, mocht het uiteindelijk geen Sisi jurk worden, dan word het waarschijnlijk een zeermeermin of trompetmodel.
Iemand zei het al, dat je iets in gedachten kunt hebben wat bij nader inzien toch niet helemaal je van het is.
Maar al met al kan je dus wel gewoon een Sisi jurk aan als 50 plusser.
Dat kun je wel roepen, maar misschien staat dat model helemaal niet. Ik had ook een jurk gevonden die ik helemaal je-van-het vond. Bleek voor geen meter te staan. Hij was prachtig, op de hanger, op een ander model, maar niet op mij.
Laat haar gewoon gaan passen, ze moet zich ook goed voelen in een jurk.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
18-09-2019 09:49
Ja, voor kou kan ik me voorstellen dat je wat om je armen doet, maar hier ging het over 'geen blote armen, want 50' waar ik op reageerde :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
17-09-2019 21:06
Nee! Boven de vijftig beslist geen blote bovenarmen meer!
inderdaad en wel korte haren graag, wit kan ook niet want ze is vast geen maagd meer, enneh...waarom zou ze eigenlijk nog trouwen op zo'n hoogbejaarde leeftijd?? *sarcasme-modus uit*
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-09-2019 11:09
Ja, voor kou kan ik me voorstellen dat je wat om je armen doet, maar hier ging het over 'geen blote armen, want 50' waar ik op reageerde :-]

Het gaat natuurlijk nergens over dat je geen blote armen meer mag hebben na je 50e, heel jammer dat hokjes denken.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven