Vrouwen die expres zwanger worden van ex

20-09-2019 07:04 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen die stiekem zwanger worden van hun ex wanneer hun relatie kapot gaat om de relatie te redden of wanneer ze richting de 35 jaar gaan en bang zijn dat ze geen geschikte partner vinden voor hun kinderwens. Ik heb beide situaties voorbij horen komen afgelopen jaar.

Ik vind het heel triest voor (ongeboren) kind en man en ik ben van mening dat de man in zo’n geval flink mag zeuren over een abortus. Ook als zij zegt dat ze misschien geen kinderen meer kan krijgen vanwege leeftijd en het kind wel alleen op te willen voeden. Kies dan voor een zaaddonor en belast een ander er niet mee.

Hoe denken jullie over zulke situaties? Het lijkt steeds vaker voor te komen.
Als je als man seks zonder condoom hebt met je ex met kinderwens die bovendien tegen de 'tenminste houdbaar tot'-datum van haar eitjes aanloopt, dan vráág je er bijna om. In jouw vriendenkring dan.

In mijn vriendenkring willen de meeste vrouwen nadat het uit is gegaan voorlopig helemaal even *niets* van hun ex horen of zien.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-09-2019 08:00
Dat zeg ik toch ook? Uiteindelijk ben je ook verantwoordelijk als man, ook al wilde je dat kind niet. Maar de pandazen in de wereld gaan een stuk verder dan dat en dat is verwerpelijk. Blaming the victim, 'had hij maar een condoom moeten gebruiken'.
de historie leert dat dit voor vrouwen al eeuwen zo gaat:

- ja maar hij zei dat hij onvruchtbaar/gesteriliseerd was --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.
- ja maar hij zei dat ik van de eerste keer/ van een keer niet zwanger kan worden --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.
- ja maar hij zei dat voor het zingen de kerk uit een beproefde methode is --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.
- ja maar hij zei dat ik niet zwanger kon raken als ik net ongesteld geweest ben --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.

Dat maakt het natuurlijk niet correct maar de redenering dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen is er bij vrouwen al heel lang ingestampt, nu wordt het dus ook over mannen gezegd en dan is het 'ja maar je moet elkaar toch kunnen vertrouwen'. Meisjes zijn al eeuwen opgevoed met dat je mannen echt niet kunt vertrouwen in dit opzicht. De redenering is dus voor veel vrouwen veel minder absurd, want zij zijn hem al gewend.
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
20-09-2019 07:04
Het lijkt steeds vaker voor te komen.
Heb je daar cijfers van?
Ik ken niemand die op die manier een kind heeft gekregen.
"Listen, I've got something very obvious to tell you. You're not allowed to give up. If they decide to kill me, it means that we are incredibly strong. " Aleksei Navalny
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-09-2019 08:04
Heb je daar cijfers van?
Ik ken niemand die op die manier een kind heeft gekregen.
ik ook niet trouwens
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-09-2019 08:00
Dat zeg ik toch ook? Uiteindelijk ben je ook verantwoordelijk als man, ook al wilde je dat kind niet. Maar de pandazen in de wereld gaan een stuk verder dan dat en dat is verwerpelijk. Blaming the victim, 'had hij maar een condoom moeten gebruiken'.

Ik denk dat mannen leren om zelf verantwoordelijk te zijn voor hun voortplanting een stuk minder invasief en verwerpelijk is dan vrouwen een abortus aan te praten wanneer er ongewenst conceptie is ontstaan.
Ik vind dat mannen zich moeten laten steriliseren. Met anticonceptie bij de vrouw en/of condooms kan altijd wat mis gaan. En waarschijnlijk nog wat vaker als de vrouw in kwestie rammelende eierstokken heeft.
redbulletje schreef:
20-09-2019 08:13
Ik vind dat mannen zich moeten laten steriliseren. Met anticonceptie bij de vrouw en/of condooms kan altijd wat mis gaan. En waarschijnlijk nog wat vaker als de vrouw in kwestie rammelende eierstokken heeft.
Is alleen zo jammer dat steriliseren (semi)permanent is hè. Misschien wil de man in kwestie later wel kinderen met een andere vrouw. Voor mannen die absoluut geen kids willen is het natuurlijk een prima idee.
florence13 schreef:
20-09-2019 08:04
de historie leert dat dit voor vrouwen al eeuwen zo gaat:

- ja maar hij zei dat hij onvruchtbaar/gesteriliseerd was --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.
- ja maar hij zei dat ik van de eerste keer/ van een keer niet zwanger kan worden --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.
- ja maar hij zei dat voor het zingen de kerk uit een beproefde methode is --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.
- ja maar hij zei dat ik niet zwanger kon raken als ik net ongesteld geweest ben --- ja dat zeggen ze allemaal, je had daar zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen, nu ben je zwanger.

Dat maakt het natuurlijk niet correct maar de redenering dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen is er bij vrouwen al heel lang ingestampt, nu wordt het dus ook over mannen gezegd en dan is het 'ja maar je moet elkaar toch kunnen vertrouwen'. Meisjes zijn al eeuwen opgevoed met dat je mannen echt niet kunt vertrouwen in dit opzicht. De redenering is dus voor veel vrouwen veel minder absurd, want zij zijn hem al gewend.
Maar de vrouw heeft daarna nog alle opties. Mannen niet. Die moeten lijdzaam afwachten of praten als brugman om die vrouw naar de abortuskliniek te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een man er op zo'n manier inluist dan deug je natuurlijk niet.

Maar ik heb dit ook echt nog nooit in mijn omgeving gezien. Gelukkig.

Wel heb ik veel (heel veel) mannen gezien die gerust seks hebben zonder voorbehoedsmiddelen te noemen. Zonder te vragen of je aan de pil bent. Zonder aanstalten te maken een condoom te pakken.

Het is dat ik assertief ben (en geen kinderen of ziektes wil) en er zelf over begin...

Dus mannen die zeggen dat ze er ingeluisd zijn, durf ik wel een beetje in twijfel te trekken.
Ken geen enkele vrouw die op deze manier een kind heeft gekregen. Wel genoeg stellen die een kind kregen in de hoop daarmee de relatie een nieuwe impuls te geven.
Ook rampzalig, maar wel een gezamenlijke beslissing.

En ik ben het eens met de mening dat mannen eigen verantwoordelijkheid dragen. We hebben onze mannen veel te lang verkeerde dingen geleerd en het wordt tijd om de nieuwste generaties seksueel verantwoord op te voeden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je als man daar zelf bij bent als je met je ex het bed deelt. Ik heb zelf nog nooit van deze situatie gehoord. Wat ik wel veel om me heen tegen kom zijn vrouwen die in een relatie ‘door de pil heen’ zwanger raken en hun vriend daarmee voor het blok zetten. Daar kun je als man minder aan doen en is wel een rotactie met grote impact.
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
20-09-2019 07:14
Ook als ze altijd een spiraal heeft gehad en claimt deze nog steeds te hebben? :-D

Ik heb een mirenaspiraal en één van de eerste dingen die de huisarts hierover zei was "geen anticonceptie is 100% veilig, dus deze ook niet. Houd daar rekening mee"

Dus ja, ook als ze (zegt dat ze) een spiraal heeft.

Daarnaast: hoe weet jij zo zeker dat het zo gegaan is? Hebben deze vrouwen jou verteld dat ze hun ex erin geluisd hebben? Of zijn ze daadwerkelijk door de ac heen zwanger geworden en worden ze weer van vanalles beschuldigd?

Overigens vind ik zelf dat je als vrouw eerlijk moet zijn naar de man, maar daarnaast wordt er nogal makkelijk naar vrouwen gewezen als 'de schuld van álles' wanneer een er zwangerschap is.
Later is nu
Lachattenoir schreef:
20-09-2019 08:14
Is alleen zo jammer dat steriliseren (semi)permanent is hè. Misschien wil de man in kwestie later wel kinderen met een andere vrouw. Voor mannen die absoluut geen kids willen is het natuurlijk een prima idee.
Een man met een sterke kinderwens zal wellicht ook niet zoveel problemen hebben met een kind bij een ex.

Maar mannen over 't algemeen zijn laks wat steriliseren betreft. Zelfs al zijn ze al voorzien wat kinderen betreft, ze blijven roekeloos neuken met eigen vrouw of met nieuwe partners. Voorbeelden in topic waar vrouwen een derde willen en mannen persé niet, maar die mannen toch op de anticonceptie van de vrouw blijven vertrouwen ipv naar de kliniek te gaan voor een knipje. Mannen die gescheiden zijn en een nieuwe relatie met een rammelende eierstok zijn aangegaan en toch niets ondernemen om zelf onvruchtbaar te worden.
Alle reacties Link kopieren
spreek je uit eigen ervaring?

Waarom heb je buiten een relatie onbeschermde seks?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-09-2019 07:31
Hier zeg je dus dat vrouwen per definitie niet te vertrouwen zijn? Moet ik ook mijn geld verstoppen voor mijn vrouw?

Anticonceptie is niet te vertrouwen. Dus als je seks hebt met een ex (die overigens ook alweer andere seksuele contacten gehad kan hebben) dan is een condoom aan te bevelen. Nog steeds niet 100% betrouwbaar, maar net weer iets veiliger dan zonder.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
20-09-2019 08:14
Is alleen zo jammer dat steriliseren (semi)permanent is hè. Misschien wil de man in kwestie later wel kinderen met een andere vrouw. Voor mannen die absoluut geen kids willen is het natuurlijk een prima idee.
Bij een man kan het relatief eenvoudig worden hersteld.

Sowieso to waarom hebben jouw vrienden expres onbeschermde seks wanneer zij zeggen geen kinderen te willen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
EvenOpnieuwDanMaar schreef:
20-09-2019 08:16
Als je een man er op zo'n manier inluist dan deug je natuurlijk niet.

Maar ik heb dit ook echt nog nooit in mijn omgeving gezien. Gelukkig.

Wel heb ik veel (heel veel) mannen gezien die gerust seks hebben zonder voorbehoedsmiddelen te noemen. Zonder te vragen of je aan de pil bent. Zonder aanstalten te maken een condoom te pakken.

Dus mannen die zeggen dat ze er ingeluisd zijn, durf ik wel een beetje in twijfel te trekken.
Dat heb ik spijtig genoeg ook weleens meegemaakt. Het is precies wat ik bedoel als ik zeg dat veel mannen te weinig, sowieso veeeeel minder dan vrouwen, verantwoordelijkheid nemen voor het voorkomen van een zwangerschap. Ze doen vaak al geen moeite om het er met hun sekspartner over te hebben. Ze verwachten vaak dat die vrouw het wel geregeld heeft. En dan heb ik absoluut geen medelijden met ze als de dame in kwestie toch zwanger raakt. Of dat nou haar intentie was of niet.
TijdvoorTaart schreef:
20-09-2019 08:16
Ken geen enkele vrouw die op deze manier een kind heeft gekregen. Wel genoeg stellen die een kind kregen in de hoop daarmee de relatie een nieuwe impuls te geven.
Ook rampzalig, maar wel een gezamenlijke beslissing.
Zelfs goede relaties kunnen onderdoor gaan aan de eerste jaren met een kind. Bizar dat mensen een slechte relatie op die manier denken te kunnen verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
20-09-2019 08:19
spreek je uit eigen ervaring?

Waarom heb je buiten een relatie onbeschermde seks?
Eh, nee.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-09-2019 07:38
Precies, ergens hoop ik dat de redenatie van de soofen in de wereld er op berusten dat je uiteindelijk als man hoe dan ook je verantwoordelijkheid moet nemen, maar ik vrees dat het gewoon een vorm van hyperfeminisme is: had die man zich maar moeten beschermen.

Ik vind iemand erin luizen niet kunnen. Ik vind de verantwoordelijkheid maar steeds bij de ander leggen ook niet echt handig, zeker niet met een los seksueel contact, wat een ex in middels is.
dreamer wijzigde dit bericht op 20-09-2019 08:37
0.19% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit in mijn omgeving dus echt nooit gehoord. Ik geloof best dat t gebeurt, maar niet zo vaak als jij impliceert.

Ik vraag me ten eerste af hoe je zo zeker weet dat het expres was? Hebben die vrouwen dat toegegeven? En hebben ze echt een gesprek gehad over anticonceptie of gewoon aangenomen dat de vrouw dat had geregeld?

Overigens vind ik in het geval van een ex dat geen condoom gebruiken echt dom is. Niet alleen vanwege zwangerschap, maar ook geslachtsziekten. In een relatie zou het trouwens ook verstandig zijn als je echt echt geen kinderen wil.
Ik heb in mijn relaties altijd een gesprek gehad als de condooms de deur uitgingen. Heb altijd aangegeven dat de pil niet 100% betrouwbaar is en dat neuken zonder condoom dus altijd een klein risico heeft op zwangerschap.
Ben heel netjes geweest met de pil en bij vergeten in verkeerde week heb ik een morning after genomen (1x voorgekomen). Ben ook pas zwanger geworden toen dat de bedoeling was. Maar mijn nichtje is zwanger geworden toen ze een spiraal had (die bleek verkeerd te zitten, werd overigens een miskraam).
viva-amber schreef:
20-09-2019 08:21
Bij een man kan het relatief eenvoudig worden hersteld.

Sowieso to waarom hebben jouw vrienden expres onbeschermde seks wanneer zij zeggen geen kinderen te willen?
De ingreep is voor een arts wellicht relatief eenvoudig, voor de patiënt is het een behoorlijk invasieve ingreep. Iets meer dan de helft van de mannen kan daarna weer kinderen krijgen. Die andere helft dus niet.
redbulletje schreef:
20-09-2019 08:19
Een man met een sterke kinderwens zal wellicht ook niet zoveel problemen hebben met een kind bij een ex.

Maar mannen over 't algemeen zijn laks wat steriliseren betreft. Zelfs al zijn ze al voorzien wat kinderen betreft, ze blijven roekeloos neuken met eigen vrouw of met nieuwe partners. Voorbeelden in topic waar vrouwen een derde willen en mannen persé niet, maar die mannen toch op de anticonceptie van de vrouw blijven vertrouwen ipv naar de kliniek te gaan voor een knipje. Mannen die gescheiden zijn en een nieuwe relatie met een rammelende eierstok zijn aangegaan en toch niets ondernemen om zelf onvruchtbaar te worden.
Ben ik het mee eens hoor dat veel mannen daar heel laks mee zijn. Stoort mij ook.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-09-2019 08:15
Maar de vrouw heeft daarna nog alle opties. Mannen niet. Die moeten lijdzaam afwachten of praten als brugman om die vrouw naar de abortuskliniek te krijgen.
die optie hebben vrouwen in sommige landen, maar in de meeste niet, en daarnaast is die optie relatief nieuw.
Mijn punt gaat over het idee dat vrouwen door de eeuwen heen gehoord hebben dat zij verantwoordelijk waren, en dus moesten zorgen dat ze niet zwanger raakten. De verantwoordelijkheid ook bij mannen leggen is relatief nieuw en loopt samen met het gebruik dat er verplicht getrouwd moest worden bij een zwangerschap waardoor de man ook (sowieso financieel) nadeel had bij een potentiele zwangerschap, nu zet zich dat door omdat de man ook alimentatie plichtig wordt (in nederland in elk geval)

Ik sloeg dus aan op het 'ja maar het is niet eerlijk om erin geluisd te worden en je moet elkaar toch kunnen vertrouwen'. Want vrouwen is dus al eeuwen geleerd dat dat niet zo is en je zelf verantwoordelijkheid moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-09-2019 08:04
Heb je daar cijfers van?
Ik ken niemand die op die manier een kind heeft gekregen.
Ik ook niet. Zegt misschien ook wat over de vriendenkring van Soof.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven