Vrouwen die expres zwanger worden van ex

20-09-2019 07:04 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen die stiekem zwanger worden van hun ex wanneer hun relatie kapot gaat om de relatie te redden of wanneer ze richting de 35 jaar gaan en bang zijn dat ze geen geschikte partner vinden voor hun kinderwens. Ik heb beide situaties voorbij horen komen afgelopen jaar.

Ik vind het heel triest voor (ongeboren) kind en man en ik ben van mening dat de man in zo’n geval flink mag zeuren over een abortus. Ook als zij zegt dat ze misschien geen kinderen meer kan krijgen vanwege leeftijd en het kind wel alleen op te willen voeden. Kies dan voor een zaaddonor en belast een ander er niet mee.

Hoe denken jullie over zulke situaties? Het lijkt steeds vaker voor te komen.
Sooofff schreef:
20-09-2019 07:35
Dat de man niet blij hoeft te reageren en mag aandringen op abortus. Ongelukjes kunnen gebeuren maar zulke situaties vind ik ziek.
Ik vind een man die gaat dreinen om een abortus terwijl ie zelf lui is om voorzorgsmaatregelen te nemen een kneus.
quadrupel schreef:
20-09-2019 08:18
Ik vind dat je als man daar zelf bij bent als je met je ex het bed deelt. Ik heb zelf nog nooit van deze situatie gehoord. Wat ik wel veel om me heen tegen kom zijn vrouwen die in een relatie ‘door de pil heen’ zwanger raken en hun vriend daarmee voor het blok zetten. Daar kun je als man minder aan doen en is wel een rotactie met grote impact.
Wat vind je dan precies de rotactie? Dat zij (volgens jou) de pil bewust slecht/niet slikt en daarmee een zwangerschap forceert? Of dat er een zwangerschap ontstaat door falen van de pil en zij die vervolgens niet wil afbreken?
Alle reacties Link kopieren
EvenOpnieuwDanMaar schreef:
20-09-2019 08:16
Als je een man er op zo'n manier inluist dan deug je natuurlijk niet.

Maar ik heb dit ook echt nog nooit in mijn omgeving gezien. Gelukkig.

Wel heb ik veel (heel veel) mannen gezien die gerust seks hebben zonder voorbehoedsmiddelen te noemen. Zonder te vragen of je aan de pil bent. Zonder aanstalten te maken een condoom te pakken.

Het is dat ik assertief ben (en geen kinderen of ziektes wil) en er zelf over begin...

Dus mannen die zeggen dat ze er ingeluisd zijn, durf ik wel een beetje in twijfel te trekken.
Was laatst nog bij Young DWDD dat jongere mannen er eigenlijk altijd vanuit gaan dat een vrouw aan de pil is, als zij niet begint over anticonceptie. En ja, dat dat eigenlijk wel raar van hen was, nu er zo naar gevraagd werd. En nee, een mannenpil, daar gingen ze echt niet aan beginnen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
20-09-2019 08:27
Ik vind een man die gaat dreinen om een abortus terwijl ie zelf lui is om voorzorgsmaatregelen te nemen een kneus.
Heeft weinig met luiheid te maken. Dit is gewoon puur bedrog. Liegen dat je een voorbehoedsmiddel gebruikt terwijl je deze hebt laten verwijderen zodat je zwanger kunt raken, dan ben je een kneus.
florence13 schreef:
20-09-2019 08:26
die optie hebben vrouwen in sommige landen, maar in de meeste niet, en daarnaast is die optie relatief nieuw.
Mijn punt gaat over het idee dat vrouwen door de eeuwen heen gehoord hebben dat zij verantwoordelijk waren, en dus moesten zorgen dat ze niet zwanger raakten. De verantwoordelijkheid ook bij mannen leggen is relatief nieuw en loopt samen met het gebruik dat er verplicht getrouwd moest worden bij een zwangerschap waardoor de man ook (sowieso financieel) nadeel had bij een potentiele zwangerschap, nu zet zich dat door omdat de man ook alimentatie plichtig wordt (in nederland in elk geval)

Ik sloeg dus aan op het 'ja maar het is niet eerlijk om erin geluisd te worden en je moet elkaar toch kunnen vertrouwen'. Want vrouwen is dus al eeuwen geleerd dat dat niet zo is en je zelf verantwoordelijkheid moet nemen.
Klopt, mannen zouden idd ook zelf hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen. Ze willen doorgaans ook niet met condoom en vragen niet eens naar de vorm van anticonceptie die je als vrouw gebruikt. Als 'n kip zonder kop dus.
Sooofff schreef:
20-09-2019 08:31
Heeft weinig met luiheid te maken. Dit is gewoon puur bedrog. Liegen dat je een voorbehoedsmiddel gebruikt terwijl je deze hebt laten verwijderen zodat je zwanger kunt raken, dan ben je een kneus.
Klopt als je erover liegt ben je een kneus maar ook als je niet zelf aan een condoom kunt komen en vervolgens gaat janken als het mis gaat. Hoe dan ook is de man in een dergelijk geval altijd de kneus.
Alle reacties Link kopieren
quadrupel schreef:
20-09-2019 08:18
Ik vind dat je als man daar zelf bij bent als je met je ex het bed deelt. Ik heb zelf nog nooit van deze situatie gehoord. Wat ik wel veel om me heen tegen kom zijn vrouwen die in een relatie ‘door de pil heen’ zwanger raken en hun vriend daarmee voor het blok zetten. Daar kun je als man minder aan doen en is wel een rotactie met grote impact.

En ik ken dus vrouwen die écht door de pil heen zwanger raakten, die écht voorzichtig waren geweest, want zelf ook (nog) geen kind wilden en vind het echt enorm irritant dat door de pil heen zwanger raken altijd tussen " " gezet wordt. De pil is namelijk ook bij goed gebruik niet 100% veilig. Ik vind het dan ook enorm storend dat vrouwen die naar eer en geweten de pil goed gebruiken altijd maar weggezet worden als sneue figuren die hun man erin luizen, enkel en alleen omdat er vrouwen zijn die dat hebben gedaan. Dat ze op voorhand al niet geloofd worden.
Later is nu
Lucifer2018 schreef:
20-09-2019 07:44
Tuurlijk wel. Met condoom als je geen kind wil.

Of de mannenpil.

Of je maakt gewoon afspraken met je partner over wie welke ac gebruikt. Lijkt me het meest normaal in een relatie, ik hou niet zo van 'jij wil het niet dus jij zorgt er maar voor'. Dat vind ik niet thuishoren in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
mannen moeten niet zo zeiken, dan moet je gewoon Met condoom neuken, altijd. Uit principe. (zo erg is dat ook weer niet)

Er is geen vrouw die vertrouwt dat de man de AC wel regelt, mannen zijn daar blijkbaar heel slecht in. Tja jongens, daar krijg je dus babies van.
Sooofff schreef:
20-09-2019 08:31
Heeft weinig met luiheid te maken. Dit is gewoon puur bedrog. Liegen dat je een voorbehoedsmiddel gebruikt terwijl je deze hebt laten verwijderen zodat je zwanger kunt raken, dan ben je een kneus.
Maar hoe weet jij dat dat zo is gebeurd? Hebben die vrouwen dat verteld? Want die mannen die dat over hun ex roepen zijn, in mijn ervaring, niet echt de meest betrouwbare bron.

Ik ben ook wel eens beschuldigd (door een groepje van zijn beste vriendinnen) van 'expres zwanger worden terwijl mijn partner dat niet wilde'. Hij ging er bijna zelf in geloven joh! Terwijl hij wist dat ik geen pil slikte, geen spiraaltje of ander middel gebruikte en ons afgesproken voorbehoedsmiddel het condoom was.
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt niet iets van deze tijd,
Dom dat iedereen weet dat dit vaak gebeurt en mannen zich toch laten vangen.
lilalinda schreef:
20-09-2019 08:37
mannen moeten niet zo zeiken, dan moet je gewoon Met condoom neuken, altijd. Uit principe. (zo erg is dat ook weer niet)

Er is geen vrouw die vertrouwt dat de man de AC wel regelt, mannen zijn daar blijkbaar heel slecht in. Tja jongens, daar krijg je dus babies van.
Er zijn best wel veel stellen die alleen maar gebruik maken van een condoom. Een voorbehoedsmiddel dat de man draagt. En ja, die vrouwen vertrouwen er wel degelijk op dat hun partner het condoom goed gebruikt en er geen rare dingen mee doet. Mag ook wel vind ik.
-jolijn- schreef:
20-09-2019 08:39
Maar hoe weet jij dat dat zo is gebeurd? Hebben die vrouwen dat verteld? Want die mannen die dat over hun ex roepen zijn, in mijn ervaring, niet echt de meest betrouwbare bron.

Ik ben ook wel eens beschuldigd (door een groepje van zijn beste vriendinnen) van 'expres zwanger worden terwijl mijn partner dat niet wilde'. Hij ging er bijna zelf in geloven joh! Terwijl hij wist dat ik geen pil slikte, geen spiraaltje of ander middel gebruikte en ons afgesproken voorbehoedsmiddel het condoom was.
Dan zou ik als man ook niet meer durven als de vrouw benadrukt helemaal niks te gebruiken. Condooms zijn natuurlijk niet zo betrouwbaar. Het is een goeie reservemaatregel, ook om niets op te kunnen lopen, maar als primaire babyvoorkomer?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
20-09-2019 08:36
Of je maakt gewoon afspraken met je partner over wie welke ac gebruikt. Lijkt me het meest normaal in een relatie, ik hou niet zo van 'jij wil het niet dus jij zorgt er maar voor'. Dat vind ik niet thuishoren in een relatie.
Maar de relatie is inmiddels uit en de vrouw liegt.
"Listen, I've got something very obvious to tell you. You're not allowed to give up. If they decide to kill me, it means that we are incredibly strong. " Aleksei Navalny
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-09-2019 08:29
Was laatst nog bij Young DWDD dat jongere mannen er eigenlijk altijd vanuit gaan dat een vrouw aan de pil is, als zij niet begint over anticonceptie. En ja, dat dat eigenlijk wel raar van hen was, nu er zo naar gevraagd werd. En nee, een mannenpil, daar gingen ze echt niet aan beginnen.
Ik vind dat altijd zo'n afknapper als je als een soort politieagent seks moet hebben, steeds de verantwoordelijke moet zijn. Alsof je zelf spontaan zwanger wordt en het niets met hem te maken heeft.

Daarom vind ik mijn vriend zo leuk: geen gezeur, pakte gewoon een condoom :heart:
Het is absoluut verwerpelijk te liegen over het gebruik van ac als dit niet het geval is. Het is intens dom geen ac uit eigen beweging te gebruiken als je echt geen kinderen of soa wil, m/v, dondert niet. Hier dus binnen en buiten relaties altijd condooms gebruikt naast nog de pil. En ja, bij losse contacten raad ik mannen aan zelf de condooms mee te nemen. En niet achter te laten...

Ik heb er 1 in mijn kring die vindt dat hij erin geluisd is. Deed het met een scharrel, altijd zonder ac want zij had een spiraal. Uiteindelijk is ze zwanger geraakt en ze had een kinderwens, dus gehouden. Hij houdt vol dat ze spiraal vast had laten verwijderen blabla. Ik vraag het me serieus af. Waarom krijgt zij de blaam van iets wat hij helemaal niet zeker weet? Vind ik ook nogal wat, vrouw heeft het weer gedaan en draagt 'de schuld' voor iets dat je als man echt zelf in de hand kunt hebben tegenwoordig. Dus de 'jamaar zij zal wel...' argumenten doen mij erg fronzen in dit soort gevallen. De pil en spiraal zijn niet eens 100% veilig, condooms ook niet dus 1+1 is altijd beter!

So rubber up or don't fuck.
Solomio schreef:
20-09-2019 08:57
Maar de relatie is inmiddels uit en de vrouw liegt.
En dat vind ik inderdaad een belangrijke nuance. Er is geen sprake meer van een relatie dus kun je er niet van uitgaan dat de afspraken die je destijds hebt gemaakt nog gelden.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
20-09-2019 08:54
Er zijn best wel veel stellen die alleen maar gebruik maken van een condoom. Een voorbehoedsmiddel dat de man draagt. En ja, die vrouwen vertrouwen er wel degelijk op dat hun partner het condoom goed gebruikt en er geen rare dingen mee doet. Mag ook wel vind ik.
dit vind ik een bijzondere formulering. Als mijn partner een condoom draagt ga ik er vanuit dat hij er geen rare dingen mee doet ja, maar dat kan ik ook gewoon zien hoor. (ok tenzij hij er een minuscuul gaatje in heeft geprikt, maar dat gaat wel behoorlijk ver). Bij een spiraal of pil ofzo kan de man toch lastig zien of er geen 'rare dingen mee worden gedaan'
Of alleen pijpen/beffen met je scharreltjes! Is ook lekker? Heb je wel kans op herpes/soa zonder beflap/ condoom maar iig geen kans op kind ;)
Star² schreef:
20-09-2019 08:36
Of je maakt gewoon afspraken met je partner over wie welke ac gebruikt. Lijkt me het meest normaal in een relatie, ik hou niet zo van 'jij wil het niet dus jij zorgt er maar voor'. Dat vind ik niet thuishoren in een relatie.
To's verhaaltje gaat niet over partners. Dus dat is helemaal anders.


Maar.. als je binnen een relatie afspraken maakt wie er verantwoordlijke is voor anticonceptie en die verantwoording bij 1 persoon legt, neem je ook bewust het risico dat er toch een zwangerschap uit voort komt.

Als je dat niet wil, moet je dat dus anders doen. Of je neemt het risico op een baby en miept niet achteraf dat je erin geluist bent.
Solomio schreef:
20-09-2019 08:57
Maar de relatie is inmiddels uit en de vrouw liegt.

Volgens mij hadden Kadanz en Lucifer (o.a.) het over een situatie in een relatie. Daar reageerde ik op, niet op het niet veel voorkomende gebrabbel van TO.
Lachattenoir schreef:
20-09-2019 08:54
Er zijn best wel veel stellen die alleen maar gebruik maken van een condoom. Een voorbehoedsmiddel dat de man draagt. En ja, die vrouwen vertrouwen er wel degelijk op dat hun partner het condoom goed gebruikt en er geen rare dingen mee doet. Mag ook wel vind ik.
Tuurlijk. Maar je weet dan ook dat het wel eens mis kan gaan. Geen enkel anticonceptiemiddel is 100% veilig. Zelfs niet bij foutloos gebruik. En helaas zijn mensen niet foutloos en raken mensen wel eens ziek of een condoom doet niet wat je graag had gewild.

Je neemt dan beiden het risico dat er een baby kan komen.
Star² schreef:
20-09-2019 09:06
Volgens mij hadden Kadanz en Lucifer (o.a.) het over een situatie in een relatie. Daar reageerde ik op, niet op het niet veel voorkomende gebrabbel van TO.
Ik had het vooral over de situatie van TO en haar verhaaltje dat het steeds vaker voorkomt.
En in geval van een relatie vind ik ook dat je beiden verantwoordelijk bent en mag realiseren dat alleen geheel onthouding geen enkel risico op een baby is.
Geen enkele anticonceptie of het gebruik door een persoon is foutloos/100% betrouwbaar. Als je dat weet kan je kiezen dat risico te nemen of zelf toch verantwoording te nemen.

Kadanz maakt er een drama over vertrouwen binnen een relatie ( of werk?) van.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 09:15
16.48% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
20-09-2019 09:07
Tuurlijk. Maar je weet dan ook dat het wel eens mis kan gaan. Geen enkel anticonceptiemiddel is 100% veilig. Zelfs niet bij foutloos gebruik. En helaas zijn mensen niet foutloos en raken mensen wel eens ziek of een condoom doet niet wat je graag had gewild.

Je neemt dan beiden het risico dat er een baby kan komen.
Daarom zou steriliseren veel jonger aangeboden moeten worden. Nu moeten dertigers nog vechten om een sterilisatie gedaan te krijgen.
redbulletje schreef:
20-09-2019 09:10
Daarom zou steriliseren veel jonger aangeboden moeten worden. Nu moeten dertigers nog vechten om een sterilisatie gedaan te krijgen.
Als iemand nu geen baby wil of niet met die ex betekend niet dat ze nooit een kind willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven