Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Albas, klinkt vervelend. Ik snap dat je je diagnose niet wil delen. Ik heb zelf ook een zeldzame ziekte en heb het gevoel dat ik dan in één keer herkenbaar zou zijn. Al zet ik zo veel op het forum dat mensen uit mijn omgeving me best zullen herkennen. Hopelijk zeggen ze niets ;-)

Suzy, spoeling is ook nog een optie. Ik wist niet dat die ook grijs kunnen dekken.

Moyrrie, succes alvast met het onderzoek. Gelukkig is het al snel.

Cesium, hoe gaat de verbouwing?
Alle reacties Link kopieren
Albas, hier op dit topic mag alles , maar hoeft niks.
Dus je hoeft er verder niks over te zeggen.
Klinkt zo al heftig. En wat rot dat het altijd afwachten is wat voor schade je hebt opgelopen daardoor.
Lijkt me ook best angstig, wanneer komt het ( terug), waar, hoe ernstig?
Erg onzeker. Dat lijkt me best eng.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames

Ik heb even vluchtig gelezen. :hug: voor iedereen.

Ik ga ook zo min mogelijk naar de kapper. Hoewel ik mezelf normaliter niet lelijk vind (ook niet heel knap, maar daar zit gewoon nog veel tussen, vind ik) kijk ik liever niet bij de kapper in de spiegel. Zal ermee te maken hebben dat mijn van nature krullende haar dan plat langs m'n gezicht wordt gelegd. Echt geen gezicht, ben zo blij dat ik krullen heb! (hoewel het als bij een trol recht omhoog staat. Achja)
Ik heb wel grijze haren, maar ben niet grijs. Ik vind van die grijze strengen door haar heen altijd mooi staan, dus ben hier wel blij mee. Mijn vader wordt nu pas grijs en m'n moeder is ook meer blond. M'n zus heeft het net als ik, wat grijze haren tussen de krullen.

Gisteren een training gehad, waarbij een test Nederlandse taal. Ik werd 2e :yes:
En nog toch nog domme fouten gemaakt. Verder heel veel gefietst gisteren en 's avonds nog gesport.

Ik ben wel heel erg vergeetachtig, kwam ik achter. Zo weet ik normaliter heel goed hoe ik het snelst op een bepaalde plek kom met de fiets, gisteren nam ik een omweg, zag de route gewoon niet voor me. En 's avonds had ik met iemand gepraat, waarmee ik daarna even zou spelen, maar even later wist ik niet meer tegen wie ik dat gezegd had @(
Bij de sport last van bekken, heup, knie en uiteindelijk ook pees en toen was ik het helemaal zat.

Sterkte iedereen weer vandaag! :sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik word tegenwoordig een half uur voor de wekker wakker.
Dat vind ik mega vervelend want op die manier mis ik net een half uur slaap dat mijn lijf zo te voelen wel nodig heeft.
Geen idee waar ik wakker van word ook, anders kon ik er misschien iets aan doen.

Yeah, vrijdag!
Werken de hele dag en dan weekend. Maar geen rustig weekend helaas.
Ik moet zondag nog naar een verjaardag toe( neefje) en krijg zelf visite. Maandag ook.
En morgen óf volgende week zaterdag ook( vriendin van verderop,dat hoor ik nog welke zaterdag ze komt)
Kortom, druk.
Ik twijfel nog tussen zelf taarten bakken of kopen.

Nu zo dochter naar trein brengen trein gaat 7.40, anders had ze 6.40 in de bus of op de fiets moeten zitten) en dan werken. Benieuwd of het druk wordt, er is een evenement hier het weekend, dus het wordt óf heel druk( veel pannen soep of pannen stamppot die gemaakt moeten worden) Of rustig. Omdat iedereen bezig met de invulling van dat evenement
We gaan het meemaken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@Moyrrie, sterkte alvast.

@Albas, volkomen begrijpelijk :) Ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen.

@iedereen, goedemorgen!

Mijn pijn begint weer wat toe te nemen. Verder worstel ik met een hoop andere dingen. Daardoor heb ik totaal geen puf om ook maar iets te doen. Heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Ik heb wederom heel erg slecht geslapen en het was nu wel 2/3 uur voor ik sliep. Echt hoor, 1 nacht trek ik wel, maar 2x achter elkaar ;(

Over 10 minuten heb ik gesprek met een begeleider en daarna naar spv-er. En dan nog werken. Gaat een drukke dag worden en ik zie er eerlijk gezegd best tegen op want mijn hoofd is echt zo vreselijk vol..

Qua eetstoornis, pijn en meh...
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Vanmiddag weer naar ziekenhuis en eerlijk gezegt voel ik me niet zo happy. Verkouden, koppijn, doodmoe.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
19-09-2019 23:56
Albas, klinkt vervelend. Ik snap dat je je diagnose niet wil delen. Ik heb zelf ook een zeldzame ziekte en heb het gevoel dat ik dan in één keer herkenbaar zou zijn. Al zet ik zo veel op het forum dat mensen uit mijn omgeving me best zullen herkennen. Hopelijk zeggen ze niets ;-)

Suzy, spoeling is ook nog een optie. Ik wist niet dat die ook grijs kunnen dekken.

Moyrrie, succes alvast met het onderzoek. Gelukkig is het al snel.

Cesium, hoe gaat de verbouwing?
Mijn vriend heeft na jaren verven de laatste keren er een spoeling in laten zetten (wel bij de kapper). Gaat dus wel minder lang mee en die druif wast wel elke dag zijn haar maar als je dat niet zo vaak doet is dat dus echt prima te doen en kan dan ook gewoon met Etos of Kruidvat eigen merk en dan kost het een heel stuk minder dan bij de kapper.
Ik had laatst per ongeluk spoeling gekocht ipv verf en dat was helemaal mooi dekkend.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Sterkte Nartjie en Kohaku
Alle reacties Link kopieren
Een van de kinderen ging naar de wc om 5u en liet alle lichten aan staan. Dus kon ik eruit om ze uit te doen. En natuurlijk kon ik niet weet slapen. Dus nadat ze naar school waren ben ik er nog weer even ingedoken voor een powernap.

Toen ik weer wakker was bedacht ik me dat ik maar eens oordoppen ga bestellen zodat ik het gesnurk niet hoor van mijn vriend, hoewel ik het belachelijk vind omdat ik vind dat hij er iets aan moet doen en niet ik. Toen kwam ik een snurkbitje tegen dat je zelf kan aanpassen en als het niet goed werkt krijg je je geld terug. Dat ding is bijna 30 euro tegenover de 100 die ik voor op maat gemaakte doppen moet betalen voor mijzelf (die standaarddingen zijn voor mij altijd te groot, ik heb een hele smalle gehoorgang).

Mijn vriend heeft gewoon ook lichamelijk last van zijn snurken en we hebben maanden terug al afgesproken dat ie naar de huisarts zou. Ook voor andere zaken. En nu ie is gestopt met zijn paroxetine (zelf) heeft ie weer veel migraine. Maar ja, roker, overgewicht (Met name op zijn buik), beweegt te weinig. Maak me bij hem gewoon echt zorgen dat ie op een hartprobleem gaat afstevenen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Suzy, ik vraag me af of je hem niet minder moet pushen hierin. Ik snap je zorg, maar hij moet dit gewoon uit zichzelf oppakken. Je neemt zo steeds meer een moederrol op je, voor zijn kinderen én voor hem, zoals ik hier lees. Hij kan zo steeds meer achterover leunen, want jij doet het immers wel?
En daarnaast, als iemand mij pusht, zet ik hakken in het zand en doe niets of minder. Ja, is kinderachtige en puberale reactie, weet ik, en omdat ik dat weet doe ik er wat mee, maar het geeft wel aan dat pushen niet altijd het gewenste effect heeft.

Sterkte iedereen. Niet slapen is killing. :(
Later is nu
Frustrerend Suzy. Ik begrijp dat je je zorgen maakt. Mijn schoonvader heeft ook jarenlang zijn snurkprobleem ontkend en onderschat, maar nu is hij heel blij dat hij actie ondernomen heeft.
Overigens was hij ook degene die naar de logeerkamer verhuisde.

Mijn man snurkt een stuk minder sinds hij neusspray gebruikt tegen de hooikoorts. Echt een hele verademing voor ons allebei.
Alle reacties Link kopieren
Ik snurk ook en naast de neusspray (die bij mij dus kennelijk niet helpt) doe ik er ook eigenlijk weinig tegen. Nouja, ik probeer af te vallen. Man snurkt ook, maar ik heb er geen last van. Alleen als ik wakker ben en hij krijgt last van z'n apneu, maar dan heb ik 'm zo weer op z'n zij en houdt dat op.
Later is nu
Dreamer schreef:
20-09-2019 10:29
Ik snurk ook en naast de neusspray (die bij mij dus kennelijk niet helpt) doe ik er ook eigenlijk weinig tegen. Nouja, ik probeer af te vallen. Man snurkt ook, maar ik heb er geen last van. Alleen als ik wakker ben en hij krijgt last van z'n apneu, maar dan heb ik 'm zo weer op z'n zij en houdt dat op.
Wij snurken nu eigenlijk alleen nog als we verkouden zijn. Of nou ja, dan merken we het van elkaar. We hebben beide geen overgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Moyrrie, picoprep met sinaasappelsmaak is best te doen vind ik. Veel ijsblokjes erbij vond ik ook schelen. Probeer vast recepten te vinden die je lekker vindt voor de laatste dagen. Dat is goed te doen hoor maar je moet het wel even in huis halen en bedenken natuurlijk. Ik hoop dat het onderzoek je verder helpt. Sterkte!
Sterkte Kohaku en Nartjie.

En dank jullie weer voor de sterkte wensen.
Ik heb me vanochtend helemaal ingelezen en zie er daardoor niet meer heel erg tegenop.

Albas, die heb ik ook gekregen.
Goed idee om nu al na te gaan denken over het eten.
En vandaag heeft mijn net niet nekhernia besloten om ook eventjes mij de pesten met giga pijn. Jottem. Het is niet echt mijn dag vandaag
Goedemiddag. Ben al even wakker maar kan niet op gang komen. Ga zo wel even de deur uit.

Ik ben gefrustreerd. Ik voel me zo mezelf deze week. Maar Damn ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zoveel pijn heb gehad. Mijn knie, mijn onderrug en heup. De aanhechtingen in mijn ellebogen. Mijn duimgewrichten. Mijn hoge rugspieren. Ik voel het allemaal.

Oh kak. Ik moet eerst mijn fiets repareren voor ik weg kan. De ene band is lek. Dus nu heeft regenboog mijn elektrische fiets gebruikt en de stiekem zijn geknapt en om het wiel gedraaid. :nut:
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, dan zit alles tegen op zo'n dag he?
Moet je ver naar het ziekenhuis? Korte of lange afspraak?

Yellow, heb je té veel gesport de laatste dagen misschien, omdat het nu zo erg Is?
Of geen aanwijsbare oorzaak?

Kohaku, succes vandaag!

Suzy, ik heb dat met mijn man. Dat ik me zorgen maak over zijn hart enzo.
Maar hij zal er zelf iets mee moeten doen, als hij het wel best vind zo houdt het op.
Ik herken het wel in elk geval
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Welkom Albas

Ik kom ook weer even tevoorschijn ;) Ben een paar dagen naar de Beekse Bergen geweest, in een huisje. Echt onwijs leuk, we waren met een klein clubje en we zaten niet ver van de dieren vandaan. Ik was er nog nooit geweest dus dan is het extra leuk.
Vond het ook een prachtig park, heel anders dan de 'normale' dierentuinen.
Veel gelopen en veel gezien dus mijn energie is redelijk op. Het weekend even bijtanken. Ik heb morgenavond eigenlijk een verjaardag maar diegene heeft een grote vriendenclub met een bepaalde hobby en ik vermoed dat het daar veel over zal gaan. Helemaal prima, maar ik vind verjaardagen vrij vermoeiend. Ik spreek liever een keer 1 op 1 met iemand af.

Het wordt wel mooi weer dus misschien nog even wat wandelen of fietsen het weekend.
lientje69 schreef:
20-09-2019 13:34
Nartjie, dan zit alles tegen op zo'n dag he?
Moet je ver naar het ziekenhuis? Korte of lange afspraak?

Yellow, heb je té veel gesport de laatste dagen misschien, omdat het nu zo erg Is?
Of geen aanwijsbare oorzaak?

Kohaku, succes vandaag!

Suzy, ik heb dat met mijn man. Dat ik me zorgen maak over zijn hart enzo.
Maar hij zal er zelf iets mee moeten doen, als hij het wel best vind zo houdt het op.
Ik herken het wel in elk geval
Moest naar dvk. Maar ben net thuis.
Alle reacties Link kopieren
Kanonnen. Ik heb een waarschuwing van de mods gekregen!
Ik!
Die altijd alles zo voorzichtig en omzichtig beschrijft.
Pfff. Je mag hier ook werkelijk hélemaal niks zeg.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: toevallig las ik wat je schreef en ik vond er echt niets raars aan.
En ik was het volkomen met je eens!
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
20-09-2019 19:40
Lientje: toevallig las ik wat je schreef en ik vond er echt niets raars aan.
En ik was het volkomen met je eens!
Het was gewoon iets wat ik me toevallig afvroeg van de week.
En niet eens specifiek naar sylvana gericht, gewoon iets waar ik over nadacht.
Bizar.
Nou. Dat wordt dus oppassen de komende weken. Voor je het weet heb ik een ban.
Als je hier al een waarschuwing voor krijgt...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
20-09-2019 19:48
Het was gewoon iets wat ik me toevallig afvroeg van de week.
En niet eens specifiek naar sylvana gericht, gewoon iets waar ik over nadacht.
Bizar.
Nou. Dat wordt dus oppassen de komende weken. Voor je het weet heb ik een ban.
Als je hier al een waarschuwing voor krijgt...
Ik begrijp er ook niets van. Je mag hier niks meer zeggen, echt jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven