Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maida, hoe gaat het nu met je?

Nina, hoe ging je echo?

Bubbels, gefeliciteerd!! Wat fijn. En Viva ook gefeliciteerd! Wie weet is het wel een tweeling haha! Lijkt me erg bijzonder.

Sunshine & Pennenbak, ik hoop het voor jullie! (8DPO zou te vroeg kunnen zijn toch?)

Mien, je schreef dat je 17-19 sep verwachtte voor je menstruatie. Zou je vandaag nog een test kunnen doen en als die weer donkerder is je aanmelden bij een verloskundige? Geen idee hoe zoiets gaat maar bij zo'n telefoongesprek kan je misschien ook wel uitleggen dat je je cyclus nog niet goed kent, wel een paar positieve testen hebt gehad, maar desondanks bang bent voor dat het in een vroeg stadium mis gaat?

Voor de tabel:
Vanochtend officieel begonnen met ronde 4. Mijn NOD zit ergens rond 6 à 9 september. Volgende week na de ovulatietesten heb ik hopelijk een piek gevonden en weet ik of het meer 6 of meer 9 sep zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
ik heb net nog eens een test gedaan, een gewone van de action.
https://ibb.co/pQDQDJK

PepperyPie Succes deze ronde! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Jaaa dat is toch niet te missen!! Gefeliciteerd Mienmandolien!
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me duidelijk Mien, zwanger!! Wauw gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames! Ja hij is echt wel positief. Morgen een week geleden dat ik een eerste test deed (een early) Alleen het is een beetje verwarrend dat ik dus nu watmenstuatieachtige krampen voel, niet heftig hoor maar wel wat voelbaar :confused:
Heb wel gelezen dat het erbij kan horen. Soms lees je ook teveel op internet. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd MienMandolien!! Ik had in het begin vooral steken in mijn onderbuik. Nu heb ik sinds een week ook zeurderige menstruatiepijn en schijnt normaal te zijn ja.. vind het wel griezelig. Ik associeer deze pijn echt met ongesteld worden.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zit weer te balen, heb bloedverlies, zou eigenlijk zaterdag pas ongesteld moeten worden en dat is altijd zo spot on. Hoewel ik mij niet zwanger voelde, ben ik toch weer teleurgesteld.

Vandaag nog even balen en dan vol goede moed naar ronde 5.
Alle reacties Link kopieren
@Bubbels85 ja, heel herkenbaar wat jij schrijft.

@Lostit ah nee wat jammer! Begrijpelijk dat je baalt.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, vanmiddag ongesteld geworden. Dus toch een langere cyclus gehad (32 dagen). De regelmatigheid is nog ver te zoeken haha. Ik ga aankomende maand beginnen met de ovulatietesten, nog geen ervaring mee. Aan de ene kant wil ik het nog niet, want ik wil er niet superveel mee bezig zijn, maar aan de andere kant wil ik wel graag mijn eisprong / cyclus weten omdat het de laatste maanden nog niet zo regelmatig was.. en natuurlijk zwanger worden!

@Pennenbak, spannend zeg! Even afwachten nog.

@Nina_90 wat leuk en spannend, de eerste echo! Hoe is het gegaan?

@MienMandolien: Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Super leuk.

@Lostit, wat balen zeg. Gaan we samen vol goede moed naar de volgende ronde :-)
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, even een korte update. Zojuist een prachtige eerste echo gehad. Een mooi kloppend hartje en mooi gelijk aan de termijn die wij dachten. Voorlopige uitgerekende datum 6 mei.
Sorry voor de korte post, het weekend zal ik even uitgebreid op iedereen reageren en de tabel bij werken. Ik ben de laatste dagen erg moe en niet fit dus avonden zijn erg kort..
Alle reacties Link kopieren
@perfectlyimperfect,
Jammer zeg!! Maar hopelijk snel raak voor ons beide!

@nina90,
Ah wat fijn dat het een goede echo was!!
Alle reacties Link kopieren
perfectlyimperfect schreef:
19-09-2019 19:59
Helaas, vanmiddag ongesteld geworden. Dus toch een langere cyclus gehad (32 dagen). De regelmatigheid is nog ver te zoeken haha. Ik ga aankomende maand beginnen met de ovulatietesten, nog geen ervaring mee. Aan de ene kant wil ik het nog niet, want ik wil er niet superveel mee bezig zijn, maar aan de andere kant wil ik wel graag mijn eisprong / cyclus weten omdat het de laatste maanden nog niet zo regelmatig was.. en natuurlijk zwanger worden!

@Pennenbak, spannend zeg! Even afwachten nog.

@Nina_90 wat leuk en spannend, de eerste echo! Hoe is het gegaan?

@MienMandolien: Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Super leuk.

@Lostit, wat balen zeg. Gaan we samen vol goede moed naar de volgende ronde :-)
Balen zeg! Hoeveelste ronde is dit voor jullie?

Hier de hoop al opgegeven, 10 DPO, 0 symptomen en nod is zondag. Voel het al aankomen :( Op naar ronde 4
Alle reacties Link kopieren
@pennenbak, de eerste pas, dus ik mag eigenlijk niet klagen. Toch had ik ergens een gevoel dat het raak had kunnen zijn (veel duizelig en wat andere klachten), dus het is helaas wel flink balen.

Jammer dat je het al voelt aankomen zeg :-( hopelijk de volgende ronde meer geluk. Maak jij gebruik van ovulatietesten of laat je het op je af komen?
Alle reacties Link kopieren
viva01012019 en Mienmandolien: Gefeliciteerd!!!!!! Het loopt langzaam maar zeker toch een beetje vol met zwangeren!

@nina: wat fijn dat je al een kloppend hartje zag!!! Ik heb donderdag m'n 2e echo, hopelijk klopt het hartje nu bij mij ook. Vervelend om te lezen dat je ook niet helemaal fit meer bent. Maar het hoort erbij helaas.. ik zit serieus te overwegen om medicatie te vragen voor de misselijkheid. Hele dag en nacht, elke dag last van. Ik begin er echt goed naar van te worden. Maar ik hou denk ik nog even vol met leven op gember en water :(

Voor de meiden op de wachtbank: heeeeel veel succes. Hopelijk is het raak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in mijn vruchtbare week volgens de app en ben begonnen met ovulatietesten van de action. Ik test nu al 3 dagen aan een stuk, maar zie elke dag maar een heel licht streepje wat betekent dat ik niet ovuleer. Maar wanneer dan wel? En heeft het wel zin om elke dag te testen? Ik heb er nog maar twee dus ze zijn alweer bijna op. Mijn menstruatie is ook al niet regelmatig, dus vind het erg lastig. Hoe doen jullie dat?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Na even stil meegelezen te hebben, toch besloten om mee te schrijven. Aangezien niemand uit mijn omgeving weet heeft van onze actieve kinderwens, lijkt het me fijn om hier op het forum mee te kunnen praten. Ik hoop dat er nog ruimte is voor een nieuwe ‘meeschrijver’. :)

Ik ben 27 en mijn man is 31. Half augustus is mijn spiraal eruit gehaald. Jammer genoeg afgelopen week ongesteld geworden. Op naar ronde 2. Mijn aankomende NOD zal denk ik rond 15 oktober vallen.

Voor degenen die al een positieve test in handen hebben gekregen: gefeliciteerd! Voor de rest: succes!
Alle reacties Link kopieren
@libe, misschien ben je te laat begonnen met testen. Een positieve ovulatietest heb je 1 tot 2 dagen voor je eisprong...

Ik zou eerder beginnen, ik kocht 3 doosjes zodat ik een halve maand kon testen.

Je moet het echt ff iedere dag doen. Je kunt het ook 2x per dag doen. Minder dan 1x per dag is niet handig. Dan mis je je piek
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Zwangere dames, gefeliciteerd, ik ben blij voor jullie! :) :) Spannende periode die komt voor jullie.

Ik ben even stil geweest, omdat ik het toch even een beetje rot vond, eerst een positieve test en daarna niet. Daarbij begonnen met nieuwe baan een ik ben echt kapot na mijn eerste week. Het kost me allemaal toch wel veel energie en ik merk dat ik lichamelijk nog niet helemaal hersteld ben.

Morgen ga ik naar het ziekenhuis voor een lichamelijke klacht die ik heb overgehouden van het ongeluk en misschien moet ik dan nog een operatie. Dat moet ik dan op mijn werk gaan vertellen want het gaat om een operatie met een herstelperiode van 12 weken. En ik zit nog in mijn proeftijd :facepalm:

En ik heb mijn vriend naar de huisarts gestuurd voor een fertiliteitsonderzoek. We zijn nog niet een jaar bezig maar je hebt hier gewoon recht op blijkbaar en omdat we ronde 6 ingaan, leek het ons toch prettig om iig dat te weten en er op in te kunnen spelen. Dit na een tip van een kennis waarbij idd het zaad van zeer slechte kwaliteit was. Ze waren nog maar net bezig, maar hebben dus niet dat jaar hoeven wachten voor behandeling.

Oke sorry voor de ego post ik ga nu bijlezen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik heb even hulp nodig.

Mijn cyclus is 31 dagen. Op 8 & 9 september had ik een positieve ovulatietest, op 10 september (dag 20 in mijn cyclus) heb ik mijn eisprong gevoeld.

Omdat mijn cyclus 31 dagen is en ik altijd stipt op tijd ben verwachte ik gisteren mijn menstruatie. Hoewel ik sinds zaterdag wel veel kramp had en gisteren ook nog, geen menstruatie. Wel pijnlijke borsten, maar die heb ik altijd voordat ik ongesteld moet worden.

Ik ben dus niet ongesteld geworden, zit nu 13 dpo. Heb een aantal vroege testen gedaan (gisteren en vandaag) en die zijn negatief.

En nu ben ik in de war. Ik ben er veel mee bezig geweest deze maand, dus denk dat mijn lichaam mij misschien voor de gek houdt. Maar, wat is de kans dat je op 13 DPO nog negatief test met een test die wat betreft hcg 10 miu/ml meet?

Kan ik ervan uitgaan dat het gewoon negatief is, en mijn menstruatie laat is omdat mijn lichaam me voor de gek aan het houden is?

Wat is jullie idee? Ik leef een beetje tussen hoop en vrees. Als ik niet zwanger ben wil ik natuurlijk gewoon wel snel ongesteld worden!

Kortom: Hellup
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas vanmorgen ongesteld geworden. Begin het wel moeilijker te vinden nu we aan ronde 5 gaan beginnen. Nieuwe NOD is 21 oktober
Alle reacties Link kopieren
Sunshine1992 schreef:
23-09-2019 10:16
Hier helaas vanmorgen ongesteld geworden. Begin het wel moeilijker te vinden nu we aan ronde 5 gaan beginnen. Nieuwe NOD is 21 oktober
Balen Sunshine, we gingen gelijk op.

Hier nog niks, maar ook negatieve testen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe NOD: 14 oktober
Alle reacties Link kopieren
@pennenbak,
Lastig zeg! Maar ben bang dat er niks anders op zit dan geduld te hebben.

@Maida,
Maar die positieve test zou er toch juist op wijzen dat alles wel goed werkt?

@sunshine1992,
Balen!! Ik vind het ook lastig hoor, voor ons nu ook maand 5. Voelt toch als lang terwijl dat het niet is. Ongeduldig dus gewoon haha.



Voor de tabel:
Ronde 5, NOD 14 oktober.
HI LADIES! Mag ik meeschrijven? Ik ben cranberry, 23. & vanaf vorige maand begonnen. Dus dit is ronde 2! Mijn NOD is ; 6 oktober. Superveel succes iedereen! :daisy: :french: ( wordt het 2e kindje dan! Heb een zoontje van vijf jaar oud!)
Alle reacties Link kopieren
@Maida,
Heel begrijpelijk dat je je even rot voelt! Hopelijk straks toch weer het "nieuwe ronde nieuwe kansen" gevoel. Ben benieuwd naar dat onderzoek bij de huisarts. Hebben jullie het vermoeden dat het daar aan zou liggen, of gewoon voor het geval dat?
Ook herkenbaar van nieuwe baan en hoeveel energie dat kost. Hopelijk gaat het deze week al weer beter!

@pennenbak,
op 10 sep eisprong, dan zou je toch nog op 10+14 = 24 sep ongesteld kunnen worden, morgen dus? Misschien toch eenmalig een langere cyclus? Gezien die negatieve testen moet het komen denk ik..

@Sunshine & @Lostit,
HEEL herkenbaar. 5 maanden is niet lang volgens de statistieken en alles, maar het voélt lang (ik 'pas' in ronde 4 maar voelt voor mij ook al heel lang). Ik vond het zelf ook wel moeilijk hier vorige ronde toen het leek alsof de een na de ander zwanger was. Terwijl ik ook een vriendin heb die al in ronde 13 zit dus ik weet het kan nog veel langer duren.


Voor mij weinig nieuws te melden. Ik snap mijn lichaam niet, heb al sinds CD 12 vruchtbaar slijm, voelde op CD 14 's avonds en CD 15 's ochtends kramp aan een kant van mijn onderbuik (ik heb vaker last van mijn darmen en heb zulke pijn nooit aan eisprong gekoppeld maar dacht nu misschien wel?). Nu CD 16 en nog niks te zien op de ovulatietesten.
Donderdag gaan we een lang weekend weg (bruiloft in buitenland waar we gewoond hebben). Erg leuk, maar ook erg vermoeiend, en wéér tijdsverschil/reizen dus ben bang dat het daardoor weer niet lukt oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven