Wie wandelt er met mij mee?

22-09-2019 10:18 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat al een topic Wandelen, alleen lijkt me die bedoeld voor de wat fanatiekere wandelaars.

Ik ben al maaaaaanden van plan om dagelijks een half uurtje te gaan wandelen.
Maar: het komt er maar niet van om dit dagelijks te doen.
Dus: wie heeft ook dit voornemen en heeft, net als ik, af en toe een schop onder de kont nodig?
Ik hoop dat we elkaar via dit topic kunnen motiveren!
Ik ben in april begonnen. Om me gemotiveerd te houden ben ik Pokémon gaan spelen. En ik vind het nog steeds leuk.
Ik moet van mezelf elke dag 3,6km lopen. Want dan heb ik 25km per week gelopen en dat levert een bonus op. Mij helpt dit. Ik loop nu vaak meer dan 25km. Misschien ook iets voor jou?
Een activitytrekker wil ook nog wel eens helpen om jezelf een schop onder je kont te geven omdat je jezelf een x aantal stappen per dag verplicht. Mijn doel is om dagelijks tussen de 12000 en 15000 stappen te maken. Het werkt, af en toe een luie zondag dat wel.

Ik heb deze:

https://www.bol.com/nl/p/xiaomi-mi-band ... 096827678/

https//mifans.nl/review-xiaomi-mi-band-3/

Let op dat als je het wil aanschaffen er 2 versies zijn: de Europese en een Chinese versie.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop dagelijks een rondje Ameland, je mag best meelopen hoor.
Niet geschoten is altijd mis
Renee_XX schreef:
22-09-2019 10:41
Een activitytrekker
XD Ik zie nu een soort tractor voor me :rofl:

Mijn oplossing: een hond. Als ik te laat ben met de wandeling-van-de-dag komt een zachte, natte neus tegen me aan staan zuchten en kijken twee felle, lieve oogjes mij aan. Als ik dan opsta springt hij van puur genot met 4 pootjes de lucht in.
Probeer dan nog maar eens niet te gaan ;)
ClumsyNinja schreef:
22-09-2019 12:21
XD Ik zie nu een soort tractor voor me :rofl:

Mijn oplossing: een hond. Als ik te laat ben met de wandeling-van-de-dag komt een zachte, natte neus tegen me aan staan zuchten en kijken twee felle, lieve oogjes mij aan. Als ik dan opsta springt hij van puur genot met 4 pootjes de lucht in.
Probeer dan nog maar eens niet te gaan ;)


Ik dacht al er staat iets niet goed :facepalm: . Tis zondagochtend zullen we maar zeggen.
Trekker lijkt mij geen optie want dan kom je niet ver met wandelen natuurlijk ;-).

Ding is wel een aanrader en een stimulans. Ik moet voor mijn werk ook veel lopen vandaar dat ik met gemak aan zoveel stappen kom. Advies is volgens mij iets van 10000 stappen per dag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de adviezen!
Een activitytrekker 😉 heb ik al een aantal jaren.
Die motiveerde me in het begin wel, maar nu helaas minder.
Pokémon is een idee, ik ga eens op onderzoek uit..
Pompoenkweker schreef:
22-09-2019 13:05
Bedankt voor de adviezen!
Een activitytrekker 😉 heb ik al een aantal jaren.
Die motiveerde me in het begin wel, maar nu helaas minder.
Pokémon is een idee, ik ga eens op onderzoek uit..
Voor nog meer Pokémon motivatie moet je eens meelezen op het Pokémon go topic! Heel gezellig daar.
Ben je jaloers op hardlopers die zwetend door het park rennen? Hou daar meteen mee op, want volgens een Amerikaanse fitnessexpert is wandelen veel effectiever dan cardio.

Dat stelt Harley Pasternak, de fitnesstrainer van beroemdheden als Lady Gaga en Kim Kardashian. Volgens Pasternak heeft wandelen onterecht een imagoprobleem: het is helemaal niet belegen en bejaard, maar veel intensiever dan we denken. Tijdens het wandelen zou je meer vet verbanden dan bij een cardio-oefening. De calorieën die je bij cardio verbrandt, komen namelijk niet van de meest vetrijke plekken. Ook zorgt cardio voor een sterker hongergevoel, waardoor zulke oefeningen averechts kunnen werken. Alsof dat nog niet genoeg argumenten zijn, is de kans op blessures ook groter bij cardio.

Pasternak stelt vast dat de gezondste mensen ter wereld veel wandelen. De gemiddelde Amerikaan zet volgens hem 4100 stappen per dag, terwijl de gezondste bewoners van de wereld dagelijks 10.000 stappen zetten. Laat je voortaan dus niet gek maken door die voorbij sjezende hardlopers, op je dagelijkse ommetje. Want misschien is de beste fitnesstrainer simpelweg een hond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven