Mode & Beauty alle pijlers

Moscow jas

22-09-2019 19:46 23 berichten
Hoi,

Ik heb een winterjas van Moscow, heerlijk ding en super warm.
Maar dat dons... ik kan op hun site zo gauw niets vinden of het gecertificeerd is. In het label van de jas staat: the down inside our garments was obtained naturally and not by hand plucking from live animals Maar klopt dat? Wordt een merk daar op gecontroleerd?
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen hebben ze eerst de ganzen- of eendenkuikens vergast en daarna geplukt. Ook niet goed te praten natuurlijk.
Iedere dag is gehaktdag
En dat vraag je je nu pas af ?
Yildizlar schreef:
22-09-2019 19:58
En dat vraag je je nu pas af ?
Ik heb de jas gekregen van iemand die 'm te warm vond, zelf niet gekocht dus. Maar ik vraag me dus af of ik 'm wel ga dragen deze winter.
DeSlager schreef:
22-09-2019 19:49
Zo te lezen hebben ze eerst de ganzen- of eendenkuikens vergast en daarna geplukt. Ook niet goed te praten natuurlijk.
Nee dat is zeker niet goed te praten.
Hetzelfde vind ik met wol en leer. Als ik het ga vervangen, ga ik er zeker extra op letten. Maar doe je dan alles wat je hebt en wat nog goed is, weg? Of gebruik je het eerst op en koop je daarna een beter alternatief?
lilyjo schreef:
22-09-2019 20:01
Ik heb de jas gekregen van iemand die 'm te warm vond, zelf niet gekocht dus. Maar ik vraag me dus af of ik 'm wel ga dragen deze winter.
Waarom neem je hem dan aan? En als het geen “ eerlijk” dons is wat ga je er dan mee doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou em gewoon dragen. Ik heb jaren geleden eens een echt donzen jas gekocht. Heerlijk ding was het. Ik had echter geen idee wat voor dierenleed daar achter zat. Ik heb em wel helemaal afgedragen en besloten geen echt dons meer te kopen. Ik heb vorig jaar mijn jas vervangen door eentje met 'synthetisch dons' (of hoe je dat ook maar noemt).
2019 schreef:
22-09-2019 20:03
Waarom neem je hem dan aan? En als het geen “ eerlijk” dons is wat ga je er dan mee doen?
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het synthetisch dons was, omdat diegene waar ik 'm van kreeg geen type is voor bont / dons e.d. Naief ja maar nu heb ik 'm al in huis. En wat ik er mee ga doen weet ik dus nog niet. Weggooien is ook een optie maar dat voelt ook slecht.
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
22-09-2019 20:03
Nee dat is zeker niet goed te praten.
Hetzelfde vind ik met wol en leer. Als ik het ga vervangen, ga ik er zeker extra op letten. Maar doe je dan alles wat je hebt en wat nog goed is, weg? Of gebruik je het eerst op en koop je daarna een beter alternatief?

Als je hem niet draagt hebben die dieren voor niets geleden. Draag hem af en kies daarna iets diervriendelijks.
Lady_Day schreef:
22-09-2019 20:04
Ik zou em gewoon dragen. Ik heb jaren geleden eens een echt donzen jas gekocht. Heerlijk ding was het. Ik had echter geen idee wat voor dierenleed daar achter zat. Ik heb em wel helemaal afgedragen en besloten geen echt dons meer te kopen. Ik heb vorig jaar mijn jas vervangen door eentje met 'synthetisch dons' (of hoe je dat ook maar noemt).
Ja dat bedoel ik dus. Als je die jas (of dekbed/kussen/wat er dan ook allemaal dons is) al hebt, gooi je het dan weg of gebruik je het tot het op is. Ik kom er voor mezelf niet helemaal uit waar ik goed aan doe.
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 20:13
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
22-09-2019 20:03
Nee dat is zeker niet goed te praten.
Hetzelfde vind ik met wol en leer. Als ik het ga vervangen, ga ik er zeker extra op letten. Maar doe je dan alles wat je hebt en wat nog goed is, weg? Of gebruik je het eerst op en koop je daarna een beter alternatief?
Je kan dons niet zomaar vergelijken met wol want voor wol maak je het schaap niet dood en scheren doet geen pijn. Leer is een afvalproduct van de vleesindustrie. Dons kan je beter vergelijken met bont. Beide worden enkel en alleen gefokt voor de pels of het dons.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Sja, ik gebruik het dan liever tot het op is. Ik heb ook nog een donzen dekbed. Is al meer dan 30 jaar oud en mijn volgende wordt er denk ik eentje van bamboe en zeker geen dons maar tot die tijd gebruik ik em gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Nou het dierenleed is toch al lang voorbij. Ik zou, als ik jou was, de jas gewoon gaan dragen. Anders is al het leed alsnog voor niks geweest.
Alle reacties Link kopieren
als je hem nu eenmaal hebt zou ik hem vaak dragen.
de doorsnee persoon weet niet dat het natuurlijke dons is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja, dat is dus ook zo. Het dons is er al, de jas is er, dus draag 'm af. Maar toch voelt 't lullig. Gelukkig wel een les: extra opletten in de toekomst welke producten ik wel/niet in huis haal.
DeSlager schreef:
22-09-2019 20:09
Je kan dons niet zomaar vergelijken met wol want voor wol maak je het schaap niet dood en scheren doet geen pijn. Leer is een afvalproduct van de vleesindustrie. Dons kan je beter vergelijken met bont. Beide worden enkel en alleen gefokt voor de pels of het dons.
Wel eens van mulesing gehoord ? Ik koop alleen wol die mulesing vrij is .
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
22-09-2019 20:18
Wel eens van mulesing gehoord ? Ik koop alleen wol die mulesing vrij is .
Dit is verboden in Nederland, koop dus alleen Nederlandse wol.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je in het vervolg beter oplet. Zou die jas nu gewoon aan doen, anders zijn die beesten nog voor niets dood gegaan ook.
Je gaat die jas hier om toch niet weggooien?! Dat zou ik helemaal erg vinden i.v.m. dierenleed. Ik ben van mening dat je het dan beter helemaal af kunt dragen tot het versleten is. Maar als je dat niet wil geef je de jas terug aan vriendin zodat ze er iemand anders blij mee kan maken of je brengt um naar de kringloop. Maar wellicht gaat vriendin zich dan afvragen waarom je haar gegeven jas nooit aan hebt.
Tja, de jas is al gekocht door de 1e eigenaar, je beinvloedt de handel dus niet door de jas weg te doen.
Als je de jas wegdoet, wat ga je dan dragen? Nieuwe jas kopen? Uit oogpunt van duurzaamheid lijkt het me dan slimmer de jas af te dragen.
Ik heb even gekeken wat voor jassen het zijn en echt niet dat ik een jas van minstens 300 euro weg zou gooien. En ik zou als gever ook not amused zijn als dat zou gebeuren. Ja gegeven is gegeven maar dit is wel heel zonde dan als je er een ander blij mee had kunnen maken.
Ik zou hem teruggeven en vriendelijk uitleggen dat hetgeen jas is die ik liever niet draag.
Alle reacties Link kopieren
Russische stijl is schattig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven