Hormoongedreven en/of totaal onzinnige aankopen voor je kind

22-09-2019 21:08 131 berichten
Geïnspireerd door een ander topic.

Wat is jouw hormoongedreven, totaal onzinnige of overbodige aankoop geweest voor je kind?

Wat dacht je eraan te hebben en kwam dat uit?
Ik zit even te denken maar het valt wel mee denk ik. Ik heb wel voor mn tweede kind een tweede draagdoek gekocht ("want ik moet toch ook iets speciaals voor dit kind kopen, ik kan toch niet alles doorschuiven!"). En voor de eerste hebben we een cd met speciale babyslaapmuziek gekocht en op repeat gezet.
Hij ging wel beter slapen maar dat kan ook de tijd zijn geweest...
Kleren in maat 50. Paste geen van beide kinderen in.
Alle reacties Link kopieren
Een waterzuiverinstallatie. Een plastic containertje waar al het kraanwater nog eens extra schoon door zou worden. We hebben het toch nog meer dan een jaar gebruikt.
KipKep; nooit gebruikt!

De kleine keuken koekjes en paprika teckels(chipjes) op een beurs, omdat het gezond is. Jaar later toch maar eens weggegooid.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 22-09-2019 21:15
73.41% gewijzigd
Lavendel_12 schreef:
22-09-2019 21:12
KipKep; nooit gebruikt!
Ik heb m per ongeluk in de fik laten vliegen :facepalm:
Kleding in maat 56, hooguit een week in kunnen proppen. Verder had ik van alles vooral weinig en alleen het noodzakelijke, door omstandigheden.
parbleumondieu schreef:
22-09-2019 21:12
Een waterzuiverinstallatie. Een plastic containertje waar al het kraanwater nog eens extra schoon door zou worden. We hebben het toch nog meer dan een jaar gebruikt.
Oh ja? Waarvoor was dat dan?
Lavendel_12 schreef:
22-09-2019 21:12
KipKep; nooit gebruikt!
Een wat?
Betty_Slocombe schreef:
22-09-2019 21:11
Kleren in maat 50. Paste geen van beide kinderen in.
Was dat ook voorspeld, een groot kind?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo hormoongedreven? Ik heb echt geen andere dingen gekocht dan ik normaal zou kopen. Zijn die mensen er dan?
Suðri schreef:
22-09-2019 21:13
Een wat?
De babyversie van een pittenzak. Volr darmkrampjes etc.
COtweepuntnul schreef:
22-09-2019 21:14
De babyversie van een pittenzak. Volr darmkrampjes etc.
Aha.
Alle reacties Link kopieren
Een veel te dure kinderwagen. Sowieso kiezen voor de duurdere variant van van alles, want je wil toch het beste voor je kind :facepalm:
pamelacourson schreef:
22-09-2019 21:14
Hoezo hormoongedreven? Ik heb echt geen andere dingen gekocht dan ik normaal zou kopen. Zijn die mensen er dan?
Ja hoor die zijn er.
-Janna- schreef:
22-09-2019 21:14
Een veel te dure kinderwagen. Sowieso kiezen voor de duurdere variant van van alles, want je wil toch het beste voor je kind :facepalm:
Dat had ik ook gedaan, als ik er niet tweedehands eentje kon overnemen. Dus maar goed ook dat dat gebeurde.
COtweepuntnul schreef:
22-09-2019 21:13
Was dat ook voorspeld, een groot kind?
Mwah, niet echt. De verloskundige had zo'n vermoeden op basis van onze eigen lengtes, maar het kind zag er niet erg groot uit (beide kinderen niet). Ze waren veel langer dan verwacht, maar niet erg zwaar (beide 8 pond ongeveer, maar dat is niet zwaar voor een kind van 55+ cm).
Op advies van de beide oma's had ik weinig in maat 50, maar ik heb toch wat gekocht, omdat ik het zo sneu vond als een nieuwe baby gelijk in te grote kleren moest :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 voetenzakken voor eerste dochter gekocht. Kind was altijd zo warm, dat ik de mooiste ( en de dikste) nooit heb kunnen gebruiken. Ik heb goede hoop dat onze verse baby wel gebruik kan maken van deze mooie voetenzak, zeker omdat we het najaar in gaan.

Ook cadeaus gekregen die totaal niet gebruikt zijn trouwens.. Adidas schoentjes in maat 16 ( heel handig, een kleine baby schoenen aan doen, not).

Dikke pakjes voor de wintersport ( kind was 5 maanden en lag lekker in de kinderwagen in normale kleding, jasje en de wagenzak, zweette zich dood in die dikke pakjes)

Bij de tweede me behoorlijk ingehouden, alles van de oudste doorgeschoven ( al had ik bijna een babycook gekocht vorige week, met het oog op de hapjes over een maand of 2.. Gelukkig kon ik me nog beheersen, een staafmixer en potjes volstonden bij de eerste, dat gaat nu ook prima lukken).

Moet zeggen dat ik me bij de eerste heel erg heb laten leiden door de uitzetlijstjes en het feit dat ik alles nieuw wilde hebben. Bij de tweede heb ik me er eigenlijk zo goedkoop mogelijk vanaf gemaakt, nu wetende dat het uiteindelijk geen bal uitmaakt.
Wel heel blij trouwens met onze dure kinderwagen, dat ding heeft echt z'n geld al wel opgebracht en wordt straks doorgeschoven binnen de familie.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 21:18
18.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
22-09-2019 21:13
Oh ja? Waarvoor was dat dan?
Omdat de verkoper ons wijsmaakte dat in kraanwater best nog stofjes zaten die voor een babietje niet gezond zouden zijn. Dus had hij een apparaatje wat je kon aansluiten op de kraan en waar het water schoon gefilterd uitkwam.
Oh ja en dure slaapzakken (denk 50 a 60 euro per stuk) waar ik me nu van afvraag of ze hun geld nou echt waard waren.
parbleumondieu schreef:
22-09-2019 21:16
Omdat de verkoper ons wijsmaakte dat in kraanwater best nog stofjes zaten die voor een babietje niet gezond zouden zijn. Dus had hij een apparaatje wat je kon aansluiten op de kraan en waar het water schoon gefilterd uitkwam.
Aha... ja dat is misschien wel inspelen op de hormonen geweest ja ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die in het topic over 'onzinnige aankopen voor je kind' alléén maar advertenties ziet om een zindelijkheidbox voor mijn kind aan te schaffen?!?

On topic:
- een draagzak (bij de 1e vond ik dat al niet fijn, dus waarom bij de 2e dan wel?)
- schattige jurkjes die zo onze smaak niet zijn
- een spiegel voor in de auto, als baby zichzelf zag sliep hij totaal niet meer
Alle reacties Link kopieren
Vilebrequin babyswimwear. Oftewel zwembroekjes van 80 euro voor onze zoontjes van toen nog geen jaar. Terwijl die zwemluiers van Huggies veel handiger waren. Maar ja, het stond zo schattig :$ .
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
22-09-2019 21:16
Omdat de verkoper ons wijsmaakte dat in kraanwater best nog stofjes zaten die voor een babietje niet gezond zouden zijn. Dus had hij een apparaatje wat je kon aansluiten op de kraan en waar het water schoon gefilterd uitkwam.
Balen voor jullie, maar goede verkoper :rofl:
Ahhh skipakjes chantilly, stond vast koddig maar je hebt er idd nog niet veel aan op die leeftijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven