Mode & Beauty alle pijlers

Gevoelige oogleden

22-09-2019 11:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -zeker in de winter- vaak last van gevoelige en trekkerige oogleden. Soms worden ze echt rood en schilferig.

Ik heb nu al fijne mascara waardoor het veel minder is, maar een echt goede (oog)crème heb ik nog niet gevonden. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de winter smeer ik mijn oogleden iedere avond in met vaseline, sindsdien heb ik geen last meer van rode, droge oogleden.
Ik smeer trouwens echt om het hele oog, er komt dan ook wel wat in het oog maar dat geeft niet.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
22-09-2019 11:42
Tijdens de winter smeer ik mijn oogleden iedere avond in met vaseline, sindsdien heb ik geen last meer van rode, droge oogleden.
Ik smeer trouwens echt om het hele oog, er komt dan ook wel wat in het oog maar dat geeft niet.
Vaseline helpt bij mij een beetje ter voorkoming van rode oogleden, maar het verzacht bij mij niet. En daarnaast vind ik het vervelend om de hele ochtend met van die vette oogleden rond te lopen, dus ik hoop op nog wat meer tips!
Ik had er tijdens de zonnige dagen vrij vaak last van. Lijkt dan wel of ik mijn oogleden verbrand heb. Eerst word het rood, dan erg droog en komen er velletjes op mijn oogleden. Sinds ik een routine heb ontdekt die voor mij zeer zeker helpt heb ik er bijna geen last van.


Sowieso gebruik ik bij elk flintertje zon die er is een zonnebril. Of het nu hoogzomer of ijkoud winter is. Daarnaast was ik mijn gezicht elke dag met de camomile oil van de Bodyshop. 3 a 4 keer per week scrub ik mijn hele gezicht met Angels on bare skin van Lush. Als laatste breng ik een laagje Shea Ultra Rich Comforting cream van L'Occitane aan. Ik gebruik geen SPF op mijn gezicht omdat ik daar niet tegen kan.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem. Ik smeer SOS handcreme van de lidl of Dreamcreme van Jetske Ultee. De handcreme (SOS Hand concentrate, merk Cien, witte tube met rode letters) is op basis van vaseline, maar doet veel meer voor de huid dan vaseline. Huid herstelt beter. Ik smeer het 's avonds en 's ochtend dep ik met een tissue het restant weg. Creme kost iets van een of twee euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hiervoor de lip & body treatment balm van paula’s Choice. Zonder ziet het eruit als een grote eczeemvlek (oogleden, neusvleugels, ellebogen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf goede ervaringen met oogcremes van Shiseido. Vaseline werkt bij mij totaal niet rond mijn ogen. Hoever ik dat er ook vanaf smeer, er komt altijd een waas op mijn oog wat langdurig wazig zicht veroorzaakt. Dat lijkt me niet bepaald goed voor je ogen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips allemaal! Ik begin even met de crème van de Lidl, en ben ook aan het kijken naar Paula’s choice. Mooie spullen, wel een beetje duur. Dit ziet er ook erg goed uit:
https://www.paulaschoice.nl/nl/calm-rep ... -3702.html
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
22-09-2019 22:36
Dank voor de tips allemaal! Ik begin even met de crème van de Lidl, en ben ook aan het kijken naar Paula’s choice. Mooie spullen, wel een beetje duur. Dit ziet er ook erg goed uit:
https://www.paulaschoice.nl/nl/calm-rep ... -3702.html
Nee die moet je niet pakken voor dit probleem. I :heart: PC maar dit is meer een product voor een trekkerige huid. Op het moment dat er al rode vlekjes komen is dit al een gepasseerd station. Laat staan als je huid al ruwe plekjes heeft. Dan ben je twee keer zo goedkoop uit met dat potje van PC.

Of als die van Cien voor je werkt nog vele malen goedkoper. Maar deze 37,- zou ik mij besparen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik gebruik hier bepanthen voor, werkt voor mij erg goed.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
22-09-2019 23:26
Nee die moet je niet pakken voor dit probleem. I :heart: PC maar dit is meer een product voor een trekkerige huid. Op het moment dat er al rode vlekjes komen is dit al een gepasseerd station. Laat staan als je huid al ruwe plekjes heeft. Dan ben je twee keer zo goedkoop uit met dat potje van PC.

Of als die van Cien voor je werkt nog vele malen goedkoper. Maar deze 37,- zou ik mij besparen.
Oh goeie! Dank voor je advies!
Alle reacties Link kopieren
Nurse_6891 schreef:
23-09-2019 07:43
Ik gebruik hier bepanthen voor, werkt voor mij erg goed.
Grappig, ik dacht dat dat voor brandwonden was!
Reiwa schreef:
23-09-2019 11:17
Grappig, ik dacht dat dat voor brandwonden was!
Haha nee hoor, ik gebruik het overal voor. Zelfs bij (tepel)kloven, luieruitslag , eczeem etc.
Alle reacties Link kopieren
Nurse_6891 schreef:
23-09-2019 13:27
Haha nee hoor, ik gebruik het overal voor. Zelfs bij (tepel)kloven, luieruitslag , eczeem etc.
Wondermiddel! Ik ga daar even mee beginnen dan! Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven