Kinderen niet welkom op bruiloft van mijn broer

23-09-2019 11:52 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer gaat trouwen. Ze nodigen zo'n 60 vrienden uit en dan onze ouders en mijn partner en ik (wij hebben 2 kinderen ). Ze hebben zelf een dochtertje van bijna 2 jaar. De bruiloft - dag en avonddeel - zal kinderloos zijn, geldend voor iedereen. Behalve hun eigen dochter die zal bij het dagdeel aanwezig zijn.

Het is geen probleem en dat ga ik er ook niet van maken, het is hun feestje, respect voor hun keuze. Aan mij de keuze om te komen of niet.

Ik zit te overwegen om niet te komen, omdat de kindjes - hun dochter en mijn 2 zoontjes - wel samen opgroeien omdat ik 3 volle dagen in de week oppas op hun dochtertje. Waarom dan niet bij zo'n bijzondere gebeurtenis voor een klein deel aanwezig mogen zijn?

EDIT: Wij komen voor het avondfeest, lekker eten en drinken met volwassenen zonder kids, wat ze graag willen. Het dagdeel slaan we over. De ceremonie die in teken staat van het verbinden van de twee families stelt weinig voor zo, die mogen ze met hun vrienden doen.

EDIT: ja heb mijn broer gesproken, die vindt het prima. - zei alleen dat ie het jammer vindt dat hij nu geen oppas heeft voor de kleine meid - 🤣

Ik kan de pollvraag niet verwijderen

Totaal aantal stemmen: 93

ja (51%)
nee (49%)
anoniem_390816 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 14:09
Reden: Met broer gesproken
59.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En wat zou je broer zeggen als je dus zegt dat je niet komt omdat zij hun feest niet vieren zoals jij dat wenst?
Alle reacties Link kopieren
Voor kleine kinderen is een bruiloft helemaal niets aan. Zij hebben een leukere tijd met bijvoorbeeld een leuke oppas aan huis die leuke spelletjes met ze doet en daarna lekker op tijd naar bed. In dat kader is het ook sneu voor dochtertje dat ze daar niet bij kan zijn, maar aanwezig moet zijn op de bruiloft.
Voor jullie lijkt het me ook leuker. Je hoeft niet op de kinderen te letten, ze te animeren als ze verveeld of vermoeid raken of ze te sussen als ze te luidruchtig zijn,

De kinderen krijgen hier helemaal niets van mee. Ze staan alleen niet op de foto’s, maar daar zullen zij en jullie vast wel overheen komen. Relax en maak er een leuke dag van !
anoniem_169486 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 13:03
9.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het niet als een steek, ik zie het - net als dat zij de keuze hebben hoe ze hun bruiloft in te richten - als mijn keuze om te gaan of niet. Ik zou niet gaan juist zodat ze hun volwassen feestje kunnen vieren. Want daar naartoe gaan zonder de kindjes vind ik raar. En straks zit ik op de kleine meid van ze te passen - zeker weten trouwens - omdat ik haar 3 dagen in de week verzorg.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
23-09-2019 13:00
En wat zou je broer zeggen als je dus zegt dat je niet komt omdat zij hun feest niet vieren zoals jij dat wenst?
Ik schiet hardop in de lach 😂
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
TO, na je aanvulling: het gaat niet om jou persoonlijk, maar jij máákt er iets persoonlijks van. Zij willen gewoon een bruiloft zonder kinderen behalve hun eigen dochter, dat heeft niks te maken met jou of jouw kinderen en ook niet met of de kinderen elkaar goed kennen of niet. Een bruiloft met kinderen is nou eenmaal heel anders, ook als alleen die van jou er zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen dat niet willen.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
23-09-2019 13:00
Ik schiet hardop in de lach 😂
Het is toch ook te belachelijk voor woorden of niet dan?
Alle reacties Link kopieren
TO, je maakt het jezelf ontzettend moeilijk op deze manier. Het oppassen erbij halen, overwegen om niet te komen. Je bent een drammer. Stel je niet zo aan.
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:00
Ik zie het niet als een steek, ik zie het - net als dat zij de keuze hebben hoe ze hun bruiloft in te richten - als mijn keuze om te gaan of niet. Ik zou niet gaan juist zodat ze hun volwassen feestje kunnen vieren. Want daar naartoe gaan zonder de kindjes vind ik raar. En straks zit ik op de kleine meid van ze te passen - zeker weten trouwens - omdat ik haar 3 dagen in de week verzorg.
Ik zou het dan weer ontzettend kinderachtig van jou vinden als je niet zou gaan. En het zou wel eens een flinke ruzie kunnen betekenen, ik zou als broer not amused zijn.
Ik was vorig weekend op een verjaardagsfeest van een vriendin met 4 kinderen. Ze gaf een groot feest omdat ze 40 werd. Alle kinderen waren uit logeren, want ze wilde lekker vrij zijn.
Je kinderen zijn nog niet geboren? Je bent zelf de kleuterschool nog niet ontgroeid?
Wat een kinderachtig gedoe zeg. Van mij had je thuis mogen blijven.
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:00
Ik zie het niet als een steek, ik zie het - net als dat zij de keuze hebben hoe ze hun bruiloft in te richten - als mijn keuze om te gaan of niet. Ik zou niet gaan juist zodat ze hun volwassen feestje kunnen vieren. Want daar naartoe gaan zonder de kindjes vind ik raar. En straks zit ik op de kleine meid van ze te passen - zeker weten trouwens - omdat ik haar 3 dagen in de week verzorg.

Dan begrijp ik niet waarom je een topic en een poll opent.

Ik vind je een beetje kinderachtig overkomen. Als mijn kinderen niet op het feest mogen komen, pas ik niet meer op. Dat staat toch compleet los van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
23-09-2019 13:03
Dan begrijp ik niet waarom je een topic en een poll opent.

Ik vind je een beetje kinderachtig overkomen. Als mijn kinderen niet op het feest mogen komen, pas ik niet meer op. Dat staat toch compleet los van elkaar.
En die poll dan ook nog eens gaat aanpassen ook.
Alle reacties Link kopieren
Ze wijzen jouw kinderen niet af. Dus is het echt niet nodig dat jij twijfelt om niet te gaan, want dat is helemaal niet wat ze bedoelen.

Ze vonden je kinderen echt niet minder. Het enige wat ze doen; Ze kiezen voor een bruiloft zonder kinderen. Of je het daarmee eens bent of niet (ik vond het heel gezellig dat zeker wel waren, maar vond de bruiloften zonder dan weer net wat relaxter), dat doen ze op basis van locatie, wat ze willen eten, het soort stoelen of wat dan ook. Daar passen blijkbaar geen kinderen bij. Behalve dan hun eigen dochter, maar daar hebben ze dan waarschijnlijk iets voor geregeld. Dat zegt dus niets over jouw kinderen of jou, of hoe de relatie is.

Dus kom van je beledigde troon af, pak het niet persoonlijk en verheug je op een feestje zonder kinderen. Met uitslapen de volgende dag!
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:00
Ik zie het niet als een steek, ik zie het - net als dat zij de keuze hebben hoe ze hun bruiloft in te richten - als mijn keuze om te gaan of niet. Ik zou niet gaan juist zodat ze hun volwassen feestje kunnen vieren. Want daar naartoe gaan zonder de kindjes vind ik raar. En straks zit ik op de kleine meid van ze te passen - zeker weten trouwens - omdat ik haar 3 dagen in de week verzorg.
Nou, dan doe je dat. Vrijheid, blijheid hoor. Je lijkt zelf wel een klein kind.

Een bruiloft is niet het moment om dankbaarheid voor oppassen te tonen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 13:05
6.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tuurlijk blijf ik gewoon oppassen, maar niet tijdens het feest waar ik mijn kinderen thuis moet laten en juist mijn handjes vrij zou moeten hebben :)
Alle reacties Link kopieren
Je moet je zelf afvragen of het een familieruzie waard is.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap eerlijk gezegd die hele hype omtrent "geen kinderen" op bruiloften niet zo.
En natuurlijk is het de trouwende partij hun feestje, dus hun wensen.
Dus zul je die moeten respecteren, natuurlijk.

Ik vind het allemaal wel een beetje bijzonder. Dat kinderen sinds een paar jaar geen onderdeel van familie-aangelegenheden meer mogen zijn.
Alsof ze tot diep in de nacht een soort Wastelandtaferelen gaan houden wat niet geschikt is voor kinderen of dat alle kinderen ceremonieschreeuwers en livebandverneukers zijn.

Ik vond bruiloften vroeger leuk. Je zag neven en nichtjes weer een keer en die gekke lievelingstante. Met zijn allen de mooiste kleren aan, stiekem onder de tafels zitten en snacken. En als al die volwassenen dronken werden was het helemaal leuk, dan kreeg je altijd nog een fooitje voor je rapport van 6 maanden geleden.
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:00
Ik zie het niet als een steek, ik zie het - net als dat zij de keuze hebben hoe ze hun bruiloft in te richten - als mijn keuze om te gaan of niet. Ik zou niet gaan juist zodat ze hun volwassen feestje kunnen vieren. Want daar naartoe gaan zonder de kindjes vind ik raar. En straks zit ik op de kleine meid van ze te passen - zeker weten trouwens - omdat ik haar 3 dagen in de week verzorg.


Aannames.


Maar dan ga je toch niet?
Laat je dan wel even weten hoe het aan de kerstdis vergaat?
Want jij wil niet naar de bruiloft van je eigen broer omdat hij en zijn aanstaande de dag inrichten zoals zij dat willen. Niet wat jij wil.
Zie je niet hoe bizar dat is?

Anyway, dit kan natuurlijk vermakelijke taferelen opleveren bij de eerste de beste familiebijeenkomst omdat jij een verwende pruilerd bent die de dag van haar broer boycot omdat jouw wondertjes niet zijn uitgenodigd.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Is dit echt? Je wil er geen probleem van maken maar je denkt erover niet te gaan naar de bruiloft van je eigen broer omdat het een feest zonder kinderen is?! Je hebt ze er toch wel helemaal uitgehaald en de navelstreng afgeknipt neem ik aan? Het komt vast wel vaker voor dat jij ergens heen gaat en de kinderen er niet bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een oppas zoeken en heerlijk een dagje kinderloos genieten

De kans dat, als de kinderen meegaan, zr zich gaan vervelen en gaan lopen zeuren/klieren is vele malen groter dan de kans dat ze zich als engeltjes zullen gedragen

Nogmaals, een dag volwassen gesprekken voeren en een dagje niet zorgen is toch heerlijk?
pearle wijzigde dit bericht op 23-09-2019 13:08
16.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:05
tuurlijk blijf ik gewoon oppassen, maar niet tijdens het feest waar ik mijn kinderen thuis moet laten en juist mijn handjes vrij zou moeten hebben :)

????
Alle reacties Link kopieren
Je kan het echt niet maken om niet naar de bruiloft van je eigen broer te gaan. Zeker niet omdat jullie volgens eigen zeggen zo close zijn.
Waarom voel je je zo beledigd dat je kinderen er niet bij mogen zijn?

Logisch dat hun eigen kind er ‘s middags wel bij is. Hun eigen kind. Product van hun liefde (ja kots) onderdeel van hun eigen kerngezin.

Zoek lekker oppas voor je kinderen en geniet van de dag. En zet je kinderen een paar dagen later nog een keer in om ze in het zonnetje te zetten.

Ondanks dat ik vijf kinderen (En drie stiefkinderen) heb snap ik heel goed dat er mensen zijn die niet overal kinderen bij willen hebben. Ik hoef mijn jongste drie (de oudste twee zijn inmiddels volwassen) ook niet overal bij te hebben. Je bent meer dan alleen een moeder. Je bent ook nog gewoon vrouw. En in dit geval ook nog een belangrijk familielid van de bruidegom.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:05
tuurlijk blijf ik gewoon oppassen, maar niet tijdens het feest waar ik mijn kinderen thuis moet laten en juist mijn handjes vrij zou moeten hebben :)
Dit maak jij er zelf van. Wat een aannames zeg. Dat je kinderen niet belangrijk voor hen zijn, dat je op hun dochtertje moet passen... ik zou bijna vragen hoe oud je bent. Zelf de kleutertijd nog niet ontgroeid?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het er al eens met het bruidspaar over gehad, hoe erg jou dit kwetst?
Niet dat zij er iets mee moeten, maar om nou niet te komen om zoiets... dat vind ik wel bijzonder.
Misschien kun je op een volwassen manier met het bruidspaar praten hierover.
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:05
tuurlijk blijf ik gewoon oppassen, maar niet tijdens het feest waar ik mijn kinderen thuis moet laten en juist mijn handjes vrij zou moeten hebben :)
Nou. Dat zal hen leren.
Wat een ontzettend kinderachtig mens lijk jij nu.

Als jouw mirakeltjes wel mee zouden mogen, hoe had je dat dan gedaan op het avondfeest? Eerder weg? Kinderen in een hoek gelegd, oppas afgedwongen op locatie?
En je schreef net dat je het raar vind zo zonder je kindjes.. doe jij nooit iets zonder je kinderen? Een dagje weg, avondverjaardag, etentje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven