Kind zonder gordel

23-09-2019 13:48 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met een uitstapje is mijn kind zonder autogordel om vervoerd. Nog erger voor mij maakt dat ze in het midden zat en er 4 ipv 3 kindjes op de achterbank zaten.
Er is dus weggereden met te veel kinderen.

Even babbeltje gaan maken met de ouder. Kreeg reacties: mijn man reed, ik weet niet welke auto hij heeft gepakt en volgende keer moet ik meerijden of beter plannen, maakte het voor mij erger.

Waarom? Had een reactie verwacht van door de drukte vergeten of kind(eren) werkte niet mee.

Nee, als mijn kind dit mij bij binnenkomst als eerst verteld nadat ik vraag hoe het feestje was, plus dat de ouder(s) mij niks duidelijk kunnen vetellen, vind ik heel vervelend.

Het is niet meer terug te draaien en vroeger zat een kind ook los in de auto, maar in deze tijd zijn er andere regels. Met andermans kinderen ben je nóg voorzichtiger. Vind het deels ook dubbel, maar je doet dit gewoon niet. Wat niet past, past niet. Gordel vergeten zou ergens nog kunnen, maar te veel kids in de auto? Waarom doe je dat( zo makkelijk).

Meer ouders dit dit apart vinden of zal het niet zwaar wegen voor je?
Je hebt al met de ouders gepraat. Je kind leeft nog, dus een les voor de volgende keer: vraag van tevoren hoe de kinderen vervoerd gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je bericht wat warrig. Ze hebben toch gezegd dat het niet de bedoeling was en ze het volgende keer anders (meer autos/beter plannen) aanpakken?

Ik zou er niet blij mee zijn maar als duidelijk is dat dit niet in de herhaling zal gaan is het daarmee ook klaar. Wat wil je er anders verder nog aan doen?
Bij een volgende keer met dezelfde familie even vooraf checken of het nu wel goed gaat. Voor nu kan je er niet veel meer mee. Wel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
23-09-2019 13:51
Je hebt al met de ouders gepraat. Je kind leeft nog, dus een les voor de volgende keer: vraag van tevoren hoe de kinderen vervoerd gaan worden.
Dit ga ik echt niet doen. Men regelt dat vooraf maar goed zelf als je iets organiseren gaat.
Daar ga ik vanuit dat dat standaard is dat je plant hoeveel personen je kan vervoeren. En bij te veel aangeeft en niet er maar gewoon voor gaat.

Wel fijn je nuchtere reactie. Het is goed gegaan en ze leeft nog.
Wat een fokking drama. Je hebt er wat van gezegd. Volgende keer duidelijk afspreken of niet meer meegeven.
Monstrea schreef:
23-09-2019 13:55
Dit ga ik echt niet doen. Men regelt dat vooraf maar goed zelf als je iets organiseren gaat.
Daar ga ik vanuit dat dat standaard is dat je plant hoeveel personen je kan vervoeren. En bij te veel aangeeft en niet er maar gewoon voor gaat.

Wel fijn je nuchtere reactie. Het is goed gegaan en ze leeft nog.
Dan vraag je het niet en blijft het zoals het was. Principes boven veiligheid! Kan je wel haar lekker de schuld geven als je kind een keer door de voorruit gaat.
anoniem_389813 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 13:58
11.38% gewijzigd
Ik snap niet wat je bedoelt met teveel kinderen.
Geen gordel is natuurlijk erg slordig. Hoe oud is je kind? Ik vraag van tevoren altijd even hoe het vervoer geregeld is, en of ik bv een zitverhoger mee moet geven.
Monstrea schreef:
23-09-2019 13:55
Dit ga ik echt niet doen. Men regelt dat vooraf maar goed zelf als je iets organiseren gaat.
Daar ga ik vanuit dat dat standaard is dat je plant hoeveel personen je kan vervoeren. En bij te veel aangeeft en niet er maar gewoon voor gaat.
Nou, dan je kind maar niet meer naar feestjes laten gaan. Leuk voor hem/haar.
Monstrea schreef:
23-09-2019 13:55
Dit ga ik echt niet doen. Men regelt dat vooraf maar goed zelf als je iets organiseren gaat.
Daar ga ik vanuit dat dat standaard is dat je plant hoeveel personen je kan vervoeren. En bij te veel aangeeft en niet er maar gewoon voor gaat.

Wel fijn je nuchtere reactie. Het is goed gegaan en ze leeft nog.

Ja stel je voor dat je met andere mensen praat; niet doen hoor!
Ik ben veel onderweg en als ik zie hoe ongelooflijk veel mensen hun (klein)kinderen los in de auto hebben, begrijp ik wel dat er bij een feestje "teveel" kinderen los vervoerd worden, als ze al niet eens hun eigen kind veilig kunnen/willen vervoeren. Maar het hoort natuurlijk niet.

Achteraf kun je niks meer doen. Volgende keer inderdaad even vragen voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Monstrea schreef:
23-09-2019 13:55
Dit ga ik echt niet doen. Men regelt dat vooraf maar goed zelf als je iets organiseren gaat.
Daar ga ik vanuit dat dat standaard is dat je plant hoeveel personen je kan vervoeren. En bij te veel aangeeft en niet er maar gewoon voor gaat.

Wel fijn je nuchtere reactie. Het is goed gegaan en ze leeft nog.

Daar ga jij van uit, je weet nu dat niet elke ouder dat doet.

Ik vroeg dit altijd van tevoren. Bleek er (waarschijnlijk) te weinig ruimte, dan reed ik wel mee. Wij kregen 50 jaar terug al gordels achterin de auto, omdat mijn vader bij een noodstop ineens m'n zus op schoot had. Gelukkig liep dat dus goed af. De gordels verhuisden mee naar elke volgende auto :)
Van mijn vader heb ik het belang dus geleerd. En veiligheid gaat me boven het principe van 'zij regelen, dan zorgen ze ook maar voor een oplossing'
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
23-09-2019 13:55
Bij een volgende keer met dezelfde familie even vooraf checken of het nu wel goed gaat. Voor nu kan je er niet veel meer mee. Wel vervelend.
Even belangrijk om te melden.
Ik hoef er niets mee. Maar ben benieuwd hoe andere er in deze tijd over denken. Vooraf weten dat je te veel mee hebt doet het hem voor mij.
Ja, het is besproken en hoef er verder niks mee. Maar ben benieuwd of meer ouders die verbazing zou hebben.

Eerste dingen plannen is toch wel aantal kinderen en vervoer. Waar je al weet dat het niet gaat passen.

Maar goed het is gebeurd en goed gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
23-09-2019 13:58
Nou, dan je kind maar niet meer naar feestjes laten gaan. Leuk voor hem/haar.

Nee, kind gaat gewoon mee naar feestjes. TO heeft alleen geen zin om van tevoren te checken of dat veilig zal gebeuren, ze laat het liever op zijn beloop en merkt dan achteraf wel of het kind veilig vervoerd is. Hopelijk is er dan geen ongeluk gebeurd, maar hé, ze gaat er vanuit dat de ander het gewoon goed regelt. Zoals de afgelopen keer.
Nogmaals, hoe oud is je kind TO?
Achteraf kijk je een koe in de kont.

Je kunt er niets meer aan veranderen, het is gebeurd en niet meer terug te draaien.

Volgende keer even vragen hoe en wat een aanbieden zelf te rijden. Ooit hoorde ik een moeder vertellen dat ze haar eigen kinderen dan wel even in de achterbak van de station deed. Dan gaat mijn kind dus ook niet mee. Niet mijn kind in de gordel op de achterbank en haar eigen kinderen op zo'n gevaarlijke plek. Ik heb mijn kinderen zelf even gebracht, zou het zo niet kunnen vergeten als de mijne niks overkomt en de hare wel.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 14:08
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
23-09-2019 13:56
Ik snap niet wat je bedoelt met teveel kinderen.
Geen gordel is natuurlijk erg slordig. Hoe oud is je kind? Ik vraag van tevoren altijd even hoe het vervoer geregeld is, en of ik bv een zitverhoger mee moet geven.
Dit. En andere ouders vroegen dat ook standaard: “Zal ik even de zitverhoger pakken of heb je er al genoeg?” Toch een hele normale vraag? De meeste mensen hebben wel een extra zitje (in de kofferbak of uit de tweede auto) maar niet drie extra zitverhogers.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Monstrea schreef:
23-09-2019 14:02
Even belangrijk om te melden.
Ik hoef er niets mee. Maar ben benieuwd hoe andere er in deze tijd over denken. Vooraf weten dat je te veel mee hebt doet het hem voor mij.
Ja, het is besproken en hoef er verder niks mee. Maar ben benieuwd of meer ouders die verbazing zou hebben.

Eerste dingen plannen is toch wel aantal kinderen en vervoer. Waar je al weet dat het niet gaat passen.

Maar goed het is gebeurd en goed gegaan.

Ik heb nog nooit verbazing gehad.
Andersom schreef:
23-09-2019 14:05
Achteraf kijk je een koe in de kond.

Je kunt er niets meer aan veranderen, het is gebeurd en niet meer terug te draaien.

Volgende keer even vragen hoe en wat een aanbieden zelf te rijden. Ooit hoorde ik een moeder vertellen dat ze haar eigen kinderen dan wel even in de achterbak van de station deed. Dan gaat mijn kind dus ook niet mee. Niet mijn kind in de gordel op de achterbank en haar eigen kinderen op zo'n gevaarlijke plek. Ik heb mijn kinderen zelf even gebracht, zou het zo niet kunnen vergeten als de mijne niks overkomt en de hare wel.

iPad?
Monstrea schreef:
23-09-2019 13:55
Dit ga ik echt niet doen. Men regelt dat vooraf maar goed zelf als je iets organiseren gaat.
Daar ga ik vanuit dat dat standaard is dat je plant hoeveel personen je kan vervoeren. En bij te veel aangeeft en niet er maar gewoon voor gaat.

Wel fijn je nuchtere reactie. Het is goed gegaan en ze leeft nog.
Waarom niet?
Better safe than sorry, toch?
Star² schreef:
23-09-2019 14:06
iPad?

Ja, ik had het al verbeterd, meteen nadat ik postte.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
23-09-2019 14:03
Nee, kind gaat gewoon mee naar feestjes. TO heeft alleen geen zin om van tevoren te checken of dat veilig zal gebeuren, ze laat het liever op zijn beloop en merkt dan achteraf wel of het kind veilig vervoerd is. Hopelijk is er dan geen ongeluk gebeurd, maar hé, ze gaat er vanuit dat de ander het gewoon goed regelt. Zoals de afgelopen keer.

Geen zin is te overdreven. Maar is niet nodig naar mijn mening. Een kind bij een gordel lijkt mij erg logisch. Dus geen 4 er in plaats laten nemen waar er 3 "mogen" zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat mijn kinderen niet bij anderen in de auto, behalve als ik zeker weet hoe ze vervoerd worden. Veel mensen nemen het niet zo nauw met gordels en zitjes; als jij dat wel doet, moet je altijd vragen hoe ze van plan zijn kinderen te vervoeren.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
23-09-2019 13:56
Ik snap niet wat je bedoelt met teveel kinderen.
Geen gordel is natuurlijk erg slordig. Hoe oud is je kind? Ik vraag van tevoren altijd even hoe het vervoer geregeld is, en of ik bv een zitverhoger mee moet geven.
Te veel bedoel ik zoals er staat dus dat er 4 kinderen op de achterbank, waar 3 gordels zijn, zijn gaan zitten.

Mijn kind is 6 jaar.
Monstrea schreef:
23-09-2019 14:10
Geen zin is te overdreven. Maar is niet nodig naar mijn mening. Een kind bij een gordel lijkt mij erg logisch. Dus geen 4 er in plaats laten nemen waar er 3 "mogen" zeg maar.
Dan vraag je toch niet naar dit soort dingen. Niet janken als je je kind van het wegdek moet schrapen. Principes zijn zo belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven