Klimaathysterie

23-09-2019 15:03 1278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het overdreven vindt? De protesten, de verheerlijking van Greta Thunberg, de schaamte als je het vliegtuig pakt?

Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.

Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...

Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
23-09-2019 15:42
Ik ben enorm voor het efficiënter maken van huidige energieverbuik, of compleet nieuwe methodes uitvinden die beter zijn, maar soms noem ik de 'vooruitgang' ook wel klimaathysterie ja. Schaterlachen moet ik als ik hoor over "vliegschaamte". Of als mensen zweren bij elektrische auto's en al het andere verketteren, maar dan blijken de nieuwe Dieselauto's zuiniger en schoner te zijn dan de elektrische auto's.

Dát noem ik hysterie, dom ergens achteraan hollen uit een soort van angst (of voor sommigen zelfs een moreel superioriteitsgevoel). Nouja, mijn bloeddruk krijgen ze er niet mee.

Aan de andere aknt heb je antuurlijk ook mensen die het andere uiterste doen... Nee, niet handig.
Stel dat iedereen vanaf 2030 elektrisch zou moeten rijden. Wat een aanpassingen moeten daarvoor gedaan worden aan de infrastructuur. Overal laadpalen, laadkabels e.d.. Hoeveel CO2 uitstoot zullen al die aanpassingen met zich meebrengen?
Alle reacties Link kopieren
Met waterputten bouwen in Afrika heb ik dan persoonlijk helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zeker dat we meer bioafbreekbaar materiaal moeten gebruiken en arme landen niet moeten opzadelen met ons vuil.

Maar nogmaals; is het nodig om te protesteren om te laten zien hoe 'goed' je bent? Het gaat de meeste mensen om likes he, vooral die pubers. Het is stoer om te protesteren. Was het stoer om afval fe dumpen deden ze dat ook. Oh wacht...
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:47
2x per jaar vliegen versus 2 grootvervuilers grootbrengen... hmmm...

Kijk , ik zit er niet mee hoor, ik vind het hysterie, maar het is net zo hypocriet als vegetariers die leer dragen.

Dat vind ik niet. Wie zegt er dat mijn kinderen geen enorme bijdrage gaan leveren aan het oplossen van allerlei wereldproblemen?
En het dragen van leer door vegetariërs kun je ook zien als een uiting van "niets verspillen van het toch al dode dier". Wat levert het op om het leer niet te gebruiken als het een afvalproduct is van de vleesindustrie?

Je kunt op die manier ook zeggen dat jij je vlieggedrag probeert goed te praten. (ik zeg het niet hoor)
Alle reacties Link kopieren
Pogoroden schreef:
23-09-2019 15:51
Stel dat iedereen vanaf 2030 elektrisch zou moeten rijden. Wat een aanpassingen moeten daarvoor gedaan worden aan de infrastructuur. Overal laadpalen, laadkabels e.d.. Hoeveel CO2 uitstoot zullen al die aanpassingen met zich meebrengen?
Ik vind sowieso dat men teveel auto's heeft, soms 3 per gezin hier. Het OV is, zeker in de steden, prima te doen. Ik heb geen auto omdat ik hem niet nodig heb.
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:51
Ik vind zeker dat we meer bioafbreekbaar materiaal moeten gebruiken en arme landen niet moeten opzadelen met ons vuil.

Maar nogmaals; is het nodig om te protesteren om te laten zien hoe 'goed' je bent? Het gaat de meeste mensen om likes he, vooral die pubers. Het is stoer om te protesteren. Was het stoer om afval fe dumpen deden ze dat ook. Oh wacht...
Daar ben ik ook enomr voor, nieta lleen betekend dat minder afval overal en nergens, amar ook minder CO² uitstoot doordat er minder vervoer nodig is. (Al vind ik die focus op CO² ook al een apart verhaal).
anoniem_64c7f31e9a26f wijzigde dit bericht op 23-09-2019 15:55
4.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is dit een Fok-reltopic?
nounou
Alle reacties Link kopieren
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:34
De VS zit vol protesthipsters. China en Rusland weten wel raad met zulke types.
Ik bedoel niet protesteren, maar minder uitstoten minder verbruiken etc etc
Alle reacties Link kopieren
Waar komt die hysterische antipathie vandaan eigenlijk?
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 15:55
0.92% gewijzigd
Zazamaenade schreef:
23-09-2019 15:54
Is dit een Fok-reltopic?

Die vraag had ik ook al...
Mevrouw75 schreef:
23-09-2019 15:54
Waar komt die hysterisch antipathie vandaan eigenlijk?

Schuldgevoel :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-09-2019 15:52
Dat vind ik niet. Wie zegt er dat mijn kinderen geen enorme bijdrage gaan leveren aan het oplossen van allerlei wereldproblemen?
En het dragen van leer door vegetariërs kun je ook zien als een uiting van "niets verspillen van het toch al dode dier". Wat levert het op om het leer niet te gebruiken als het een afvalproduct is van de vleesindustrie?

Je kunt op die manier ook zeggen dat jij je vlieggedrag probeert goed te praten. (ik zeg het niet hoor)
Dan kunnen ze dat vlees net zo goed eten want het is er al.

Er is niks goed te praten want er is niks fout. Idem met kinderen krijgen, vegetarier zijn of niet. Doe wat je wil. Wat ik irritant vind is de holier than thou houding die Greta en co. laten zien. Doe het dan gewoon in een keer goed denk ik dan.
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:55
Dan kunnen ze dat vlees net zo goed eten want het is er al.

Er is niks goed te praten want er is niks fout. Idem met kinderen krijgen, vegetarier zijn of niet. Doe wat je wil. Wat ik irritant vind is de holier than thou houding die Greta en co. laten zien. Doe het dan gewoon in een keer goed denk ik dan.

Nee dat vlees is dan door anderen gegeten.
Alle reacties Link kopieren
hysterische antipathie? kijk eens naar uw eigen madam, maar een iemand die hysterisch doen en dat is greta samen met haar bende schapen
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
23-09-2019 15:54
Waar komt die hysterische antipathie vandaan eigenlijk?
Ik zit thuis met een flinke griep, telefoon in bed en zie nu al 5 artikelen in mijn Facebookfeed. Laat me even zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
23-09-2019 15:56
hysterische antipathie? kijk eens naar uw eigen madam, maar een iemand die hysterisch doen en dat is greta samen met haar bende schapen
Wat bedoelt u? Wat zou ik zien als naar ‘mijn eigen madam’ kijk?
Zo. Ik ga eens even lekker wat gas verbruiken tijdens het bereiden van mijn avondmaaltijd.
Fijne dag dames!
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-09-2019 15:54
Is dit een Fok-reltopic?
Ik word gewoon moe van schreeuwers. Of het nou om pieten, het klimaat, metoo en andere dingen gaat. Als het ze zo aan het hart ligt, waarom dan nu pas? Over metoo en de 99% hoor ik ook niks meer. Kony, wie is dat? Alleen piet is nu veranderd, na jaren rellen.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-09-2019 15:56
Nee dat vlees is dan door anderen gegeten.
En dat leer koopt niemand?
Alle reacties Link kopieren
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:53
Ik vind sowieso dat men teveel auto's heeft, soms 3 per gezin hier. Het OV is, zeker in de steden, prima te doen. Ik heb geen auto omdat ik hem niet nodig heb.
Openbaar vervoer is prima te doen inderdaad, maar ook vreselijk duur. Ik woon 15 kilometer vanaf mijn werk en als het geen weer is om te fietsen dan neem ik de auto. Een busabonnement voor dat kleine stukje kost € 126 per maand. Ik vind dat echt veel te duur.
Ik vraag me ook af wat er is gebeurd met de zure regen van begin en midden jaren 90. Ik was te jong om het te volgen, maar hoorde er constant dingen over. Hoe is dat eigenlijk gegaan? Hoef geen hele uitgebreide uitleg hoor. :P
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
23-09-2019 15:58
Wat bedoelt u? Wat zou ik zien als naar ‘mijn eigen madam’ kijk?
als ge een greta supporter bent, dan ben je hier niet op uw plek :D Maar to heeft wel een punt om de vijf voet artikel over greta op twitter en dan worden die artikels dan nog eens herhaald uur nadien. en altijd met dezelfde titels, mensen zijn geobsedeerd... dan begin ik al te kotsen.
anoniem_390800 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 16:06
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:59
Ik word gewoon moe van schreeuwers. Of het nou om pieten, het klimaat, metoo en andere dingen gaat. Als het ze zo aan het hart ligt, waarom dan nu pas? Over metoo en de 99% hoor ik ook niks meer. Kony, wie is dat? Alleen piet is nu veranderd, na jaren rellen.
Het zijn vooral jongeren, mijn generatie was niet zo van de barricades. En die jongeren kunnen nu pas wereldwijd hun stem verheffen. Als kleuter kon dat alleen in huiselijke kring.
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:23
Is dat echt zo? De planeet is er al miljoenen jaren en heeft veel erger meegemaakt.

Ik snap dat men boos werd over zwarte piet, dat is iets wat je echt kan veranderen. Maar het milieu? Tenzij je multinational bent is wat jij doet verwaarloosbaar.

Ik heb geen auto en vlieg 2x per jaar. Dat alleen al is beter.
Wat heeft de planeet meegemaakt dat erger is dan onze huidige consumptie dan?

Ik vind het juist goed dat er aandacht voor is. En het wel erg makkelijk om naar de multinationals te wijzen. Uiteindelijk is de markt toch een kwestie van vraag en aanbod. Als we allemaal alleen al eens onze vleesconsumptie eens zouden halveren.
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
23-09-2019 16:01
Ik vraag me ook af wat er is gebeurd met de zure regen van begin en midden jaren 90. Ik was te jong om het te volgen, maar hoorde er constant dingen over. Hoe is dat eigenlijk gegaan? Hoef geen hele uitgebreide uitleg hoor. :P
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zure_regen

Het is wel een hele uitgebreide uitleg, maar desalniettemin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven