Ga ik te ver met mijn verliefde gevoelens?

23-09-2019 21:16 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Sinds juli van dit jaar ben ik enorm verliefd geworden op een vriend die ik dagelijks spreek via whatsapp en bellen en hem wekelijks ook zie. Ik heb zelf autisme dus het is voor mij al moeilijk om vriendschappen aan te gaan en bij deze jongen gaat het toch ver omdat ik verliefd ben op hem. We spreken vaak af in het weekend als hij en ik niet hoeven te werken. Hij weet dat ik verliefd op hem ben. Hij geeft aan dat er wel een mogelijkheid kan zijn dat hij ook verliefd op mij wordt. Hij zegt in ieder geval geen nee en wilt het aanzien. Voor zover gaat zit het dus oké.

Nu komt het probleem: Hij zegt wel dat hij ben bijna niemand dagelijks praat en intresse toont. Nou gaat het contact etc wel prima allemaal. Maar hij heeft mij verteld dat hij veel berichten op instagram krijgt van andere jongens. Hij geeft daar wel aan dat hij geen intresse besteed aan die mensen behalve alleen om te chatten. Hij zegt dat hij een fetisj heeft en wel actief aan het kijken is naar iemand die ook dezelfde fetisj hebben om te ontdekken. Hij gaf aan het met mij ook te willen doen, wat ik overigens prima heb gevonden. Maar hij gaf aan het ook met andere te willen proberen. Ik weet niet wat ik hiervan van moet vinden. We appen dagelijks, hij zegt dat ik speciaal ben in het contact, maar verliefd is hij niet zegt hij eerlijk.

Ondertussen zit hij wel op instagram en geeft hij zijn nummer aan mensen die hem wel aanspreken voor die fetisj. Ik merk dat ik tegenwoordig vaker de alcohol pak, omdat ik bang ben dat de verliefdheid eenzijdig is. Soms zijn de gedachtes zo erg dat ik zelfs een wijnfles mee naar mijn werk neem. En vooral als hij mij verteld hoe lijk hij het had met een fetisj date van hem. Ik kan er niet tegen, maar kan het hem niet verbieden omdat we geen relatie hebben. Dus dan pak ik vaak de alcohol om het maar weg te drukken.

Wat zouden jullie in deze situatie doen of hebben jullie tips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Eric, hoe gaat het nu met je?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
eric1993 schreef:
24-09-2019 17:33
Als ik echt zo verslaafd zou zijn, dan zou ik gewoon drinken en echt geen excuses verzinnen. Dus deze reactie is niet correct.

Je weet dat dat het excuus van alle alcoholisten is? Dus hiermee bevestig je alleen maar dat je een probleem met alcohol hebt. Maar dat was vorig jaar toch ook al duidelijk?
Alle reacties Link kopieren
Argentovivo schreef:
24-09-2019 22:43
Eric, hoe gaat het nu met je?
Het gaat beter. Hij was gisteren hier. Hebben samen op de bank film gekeken. Ook hebben we wat gepraat over een eventuele relatie. Hij gaf aan dat hij er wel voor open staat als het komt. Maar hij gaf daarbij wel aan dat hij echt nog niet verliefd is. Maar hij sluit het ook niet uit. Dus het kan in de toekomst wel zo zijn dat hij verliefd wordt.

Helaas voor mij, wilt hij wel gewoon doorgaan met die sekscontacten. De fetisj wilt hij ook met mij doen, maar dus ook met die andere mensen. Hij zei wel dat als hij mij beter heeft leren kennen en hij wordt verliefd, dan zal hij zeker stoppen met die contacten.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
25-09-2019 06:02
Je weet dat dat het excuus van alle alcoholisten is? Dus hiermee bevestig je alleen maar dat je een probleem met alcohol hebt. Maar dat was vorig jaar toch ook al duidelijk?
Ik ga binnenkort een afspraak maken met mijn huisarts over mijn alcoholgebruik.
Alle reacties Link kopieren
eric1993 schreef:
25-09-2019 13:26
Helaas voor mij, wilt hij wel gewoon doorgaan met die sekscontacten. De fetisj wilt hij ook met mij doen, maar dus ook met die andere mensen. Hij zei wel dat als hij mij beter heeft leren kennen en hij wordt verliefd, dan zal hij zeker stoppen met die contacten.
Wat vind jij daarvan? Wil jij dat jullie verder gaan zoals het nu gaat?

Ik denk dat dit een recept is voor narigheid: jij wilt een monogame relatie en hij wil dat niet. En dat is moeilijk.

Misschien is het een beter idee te stoppen met deze vriendschap, want je hebt er duidelijk andere verwachtingen bij dan je vriend en daar word je ongelukkig van.
Wat eten we vanavond?
eric1993 schreef:
25-09-2019 13:27
Ik ga binnenkort een afspraak maken met mijn huisarts over mijn alcoholgebruik.
Binnenkort....

Heel geloofwaardig. Hoeft verder ook niet, als jij prima met je verslaving bent, lekker zo houden.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
25-09-2019 14:01
Binnenkort....

Heel geloofwaardig. Hoeft verder ook niet, als jij prima met je verslaving bent, lekker zo houden.
Ik heb inmiddels al een afspraak staan voor vrijdag. Waarom blijft u hangen in mijn alcoholprobleem en zet u mijn eigenlijke probleem/vraag opzij?
Alle reacties Link kopieren
    makreel schreef:
    25-09-2019 13:37
    Wat vind jij daarvan? Wil jij dat jullie verder gaan zoals het nu gaat?

    Ik denk dat dit een recept is voor narigheid: jij wilt een monogame relatie en hij wil dat niet. En dat is moeilijk.

    Misschien is het een beter idee te stoppen met deze vriendschap, want je hebt er duidelijk andere verwachtingen bij dan je vriend en daar word je ongelukkig van.
    Het komt erop neer dat ik mijn best moet gaan doen om hem verliefd te krijgen. Ik zit gewoon te denken om er een eind aan te breien. Net zoals met die andere vriend komt het altijd vanuit mijn kant. Ik moet altijd de vriendschap onderhouden en nu moet ik maar mijn best doen om hem verliefd te krijgen. Ik ga hiervoor geen energie besteden. Het zou heel fijn zijn als ik een keer iemand tref die ook is moeite voor mij zou doen dan dat ik altijd maar moet rennen voor anderen.
    eric1993 schreef:
    25-09-2019 18:43
    Ik heb inmiddels al een afspraak staan voor vrijdag. Waarom blijft u hangen in mijn alcoholprobleem en zet u mijn eigenlijke probleem/vraag opzij?
    Dat doen anderen toch al?
    Maar komt ie: verbreek het contact en stop met liefdesrelaties.
    Alle reacties Link kopieren
    Suðri schreef:
    25-09-2019 19:31
    Dat doen anderen toch al?
    Maar komt ie: verbreek het contact en stop met liefdesrelaties.
    Dit is ook precies wat ik ga doen. Ik heb geen zin om weer te moeten gaan braken en buikpijn krijgen omdat iemand mijn liefde niet erkend. Maar u geeft aan dat ik dan met liefdesrelaties moet stoppen. Maar hoe moet ik dan ooit een relatie krijgen en huisje boompje beestje leven, leven?

    Ik ben inmiddels 25 jaar, bijna iedereen zie ik om mij heen samenwonen of trouwen. En vandaar dat ik zo actief op zoek ben naar liefde eigenlijk.
    eric1993 schreef:
    25-09-2019 21:32
    Dit is ook precies wat ik ga doen. Ik heb geen zin om weer te moeten gaan braken en buikpijn krijgen omdat iemand mijn liefde niet erkend. Maar u geeft aan dat ik dan met liefdesrelaties moet stoppen. Maar hoe moet ik dan ooit een relatie krijgen en huisje boompje beestje leven, leven?

    Ik ben inmiddels 25 jaar, bijna iedereen zie ik om mij heen samenwonen of trouwen. En vandaar dat ik zo actief op zoek ben naar liefde eigenlijk.
    Niet. Totdat je in staat bent om gezond relaties aan te gaan. Tot nu toe heb je bewezen dat niet te kunnen.
    Ga in therapie, voor je verslaving en voor je ongelukkig makende wijze van relaties aangaan.

    Of niet, dan blijft het zoals het altijd was.
    Alle reacties Link kopieren
    Het grappige is, ik zit al momenteel in therapie voor het leren omgaan met mensen. Ik zit momenteel bij het Centrum Autisme en volg daar wekelijks bijeenkomsten met mensen met autisme en zodoende leren we handvaten voor het echte leven.

    Maar blijkbaar werkt dat dan niet of mis ik iets ?
    eric1993 schreef:
    25-09-2019 21:53
    Het grappige is, ik zit al momenteel in therapie voor het leren omgaan met mensen. Ik zit momenteel bij het Centrum Autisme en volg daar wekelijks bijeenkomsten met mensen met autisme en zodoende leren we handvaten voor het echte leven.

    Maar blijkbaar werkt dat dan niet of mis ik iets ?
    Of je hebt nog niet genoeg geleerd.
    Bespreek het daar eens.
    Alle reacties Link kopieren
    eric1993 schreef:
    25-09-2019 21:53
    Het grappige is, ik zit al momenteel in therapie voor het leren omgaan met mensen. Ik zit momenteel bij het Centrum Autisme en volg daar wekelijks bijeenkomsten met mensen met autisme en zodoende leren we handvaten voor het echte leven.

    Maar blijkbaar werkt dat dan niet of mis ik iets ?
    Het zal geen simsalabim zijn, die therapie.
    Je leert er telkens weer nieuwe dingen.
    Dus ik zou deze ervaring daar eens in de groep gooien. Mooi leerpuntje, of niet soms?

    Joh, je bent pas 25 (zegt deze oude tante), je komt de ware gerust wel tegen. Of misschien wel een hele reeks waren, kan natuurlijk ook.
    Wat eten we vanavond?
    Alle reacties Link kopieren
    Suðri schreef:
    25-09-2019 14:01
    Binnenkort....

    Heel geloofwaardig. Hoeft verder ook niet, als jij prima met je verslaving bent, lekker zo houden.

    Goh Suori, wat beginnen jouw reacties in dit topic mij te irriteren. Je hebt nu geloof ik tot drie, vier keer toe gediagnosticeerd/geconcludeerd dat TO alcoholist is/een drankprobleem heeft/verslaafd is/dingen aanwendt zijn drankgebruik te vergoelijken.

    In mijn ogen is TO hard bezig steun te zoeken voor zijn problemen/dingen waar hij op relationeel vlak/in het dagelijks leven tegenaan loopt. Hij vraagt daarbij menselijk (dus geen diagnostisch advies) op dit forum én is daarbij open over zijn alcoholgebruik. Waarvan hij wéét dat het niet goed is en daar ook iets aan probeert te doen.

    Echter is het NIET aan jou -en tevens verboden op dit forum- diagnoses te stellen. Besef je dat?
    argentovivo wijzigde dit bericht op 26-09-2019 01:19
    0.22% gewijzigd
    Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
    eric1993 schreef:
    25-09-2019 18:43
    Ik heb inmiddels al een afspraak staan voor vrijdag. Waarom blijft u hangen in mijn alcoholprobleem en zet u mijn eigenlijke probleem/vraag opzij?

    Goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Succes vrijdag.
    Argentovivo schreef:
    26-09-2019 00:40
    Goh Suoari, wat beginnen jouw reacties in dit topic mij te irriteren. Je hebt nu geloof ik tot drie, vier keer toe gediagnosticeerd/geconcludeerd dat TO alcoholist is/een drankprobleem heeft/verslaafd is/dingen aanwendt zijn drankengebruik te vergoelijken.

    In mijn ogen is TO hard bezig steun te zoeken voor zijn problemen/dingen waar hij op relationeel vlak/in het dagelijks leven tegenaan loopt. Hij vraagt daarbij menselijk (dus geen diagnostisch advies) op dit forum én is daarbij open over zijn alcoholgebruik. Waarvan hij wéét dat het niet goed is en daar ook iets aan probeert te doen.

    Echter is het NIET aan jou -en tevens verboden op dit forum- diagnoses te stellen. Besef je dat?
    Iemand die al jaren alcohol drinkt om te kunnen functioneren dan.
    eric1993 schreef:
    25-09-2019 18:45
      Het komt erop neer dat ik mijn best moet gaan doen om hem verliefd te krijgen. Ik zit gewoon te denken om er een eind aan te breien. Net zoals met die andere vriend komt het altijd vanuit mijn kant. Ik moet altijd de vriendschap onderhouden en nu moet ik maar mijn best doen om hem verliefd te krijgen. Ik ga hiervoor geen energie besteden. Het zou heel fijn zijn als ik een keer iemand tref die ook is moeite voor mij zou doen dan dat ik altijd maar moet rennen voor anderen.

      Je kunt een ander niet verliefd op je maken door beter je best te doen. Zowel liefde als vriendschap moeten van beide kanten komen.
      Alle reacties Link kopieren
      eric1993 schreef:
      25-09-2019 21:53
      Het grappige is, ik zit al momenteel in therapie voor het leren omgaan met mensen. Ik zit momenteel bij het Centrum Autisme en volg daar wekelijks bijeenkomsten met mensen met autisme en zodoende leren we handvaten voor het echte leven.

      Maar blijkbaar werkt dat dan niet of mis ik iets ?

      Hey Eric, goed dat je bezig bent met handvaten voor het dagelijks leven. Ik denk nog steeds dat jij jouw vriend, ookal had je een goed gesprek/leuke avond toch uit je leven moet bannen. Reden: hij wil niet wat jij wilt. In jouw eigen belang lijkt het mij beter dat je afstand van hem neemt en verder gaat met in eerste instantie jouw doelen: eerst leren wat jij aankan en wat jouw grenzen zijn.
      Misschien kun je daarna alsnog een leuke vriendschap met die vriend hebben? Wees eerlijk, hij is wel duidelijk. Hij wil geen exclusiviteit, en zégt je dat ook. Denk daar over na. Misschien -zonder je aanleiding willen te geven daarmee aan de haal te gaan- zit hij ook wel met dingen die hem belemmeren in zijn dingen.
      Al met al: focus nu op jezelf. Deze relatie met vriend lijkt nu zowel voor jou als hem niet goed. Je bent té afhankelijk. Dat houdt niemand vol. Daarmee stoot je vriend ook af, Denk daar ook over na en bespreek dit met je behandelaar.
      Je kunt niet alles tegelijk willen.

      Sterkte en ik blijf je lezen!

      Liefs van Argentovivo

      :hug: :hug: :hug:
      Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
      eric1993 schreef:
      25-09-2019 21:32
      Dit is ook precies wat ik ga doen. Ik heb geen zin om weer te moeten gaan braken en buikpijn krijgen omdat iemand mijn liefde niet erkend. Maar u geeft aan dat ik dan met liefdesrelaties moet stoppen. Maar hoe moet ik dan ooit een relatie krijgen en huisje boompje beestje leven, leven?

      Ik ben inmiddels 25 jaar, bijna iedereen zie ik om mij heen samenwonen of trouwen. En vandaar dat ik zo actief op zoek ben naar liefde eigenlijk.

      Het komt op mij over alsof je wil samenwonen/trouwen omdat dat zo hoort. Jammer, want daardoor word je misschien verliefd/denk je verliefd te zijn op mensen om maar iemand te hebben. En dan trek je niet de leukste mensen aan, dus doe je jezelf tekort.
      Ik ben de 25 al gepasseerd en heb geen relatie en geen kinderen. Niets mis mee en ik ben gelukkig zo.
      eric1993 schreef:
      25-09-2019 21:53
      Het grappige is, ik zit al momenteel in therapie voor het leren omgaan met mensen. Ik zit momenteel bij het Centrum Autisme en volg daar wekelijks bijeenkomsten met mensen met autisme en zodoende leren we handvaten voor het echte leven.

      Maar blijkbaar werkt dat dan niet of mis ik iets ?

      Dat wil niet zeggen dat de therapie niet werkt. Leren doe je met vallen en opstaan. In therapie krijg je handvatten om ergens mee om te gaan. Oud gedrag heb je daarmee niet direct afgeleerd. Door fouten te maken, leer je. En daarmee ga je oefenen in nieuwe situaties. Dus geef jezelf de tijd om te leren.
      Alle reacties Link kopieren
      Suðri schreef:
      26-09-2019 00:43
      Iemand die al jaren alcohol drinkt om te kunnen functioneren dan.

      En dat is dan 'diagnose' nummer vijf (of zes)? Wat wil je bereiken? Het is allang duidelijk dat TO -zoals door hemzelf beschreven- geregeld alcohol gebruikt om zijn angsten/negatieve gevoelens te onderdrukken. En wéét dat niet goed is(!) Hij zoekt daar dan ook hulp voor.

      Een beetje loepen maakt dit duidelijk.

      Wie ben jij dan om telkens -ten voeten- uit te moeten benadrukken dat hij teveel zuipt? Dat weet hij zelf héél goed en probeert daar juist iets aan te doen!
      argentovivo wijzigde dit bericht op 26-09-2019 01:12
      0.81% gewijzigd
      Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
      Alle reacties Link kopieren
      makreel schreef:
      25-09-2019 13:37
      Wat vind jij daarvan? Wil jij dat jullie verder gaan zoals het nu gaat?

      Ik denk dat dit een recept is voor narigheid: jij wilt een monogame relatie en hij wil dat niet. En dat is moeilijk.

      Misschien is het een beter idee te stoppen met deze vriendschap, want je hebt er duidelijk andere verwachtingen bij dan je vriend en daar word je ongelukkig van.

      :rose: :rose: :rose:
      Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
      Hoi Eric,

      Volgens mij ben je goed bezig, hoor. Met aan jezelf werken en de dokter vertellen over de fles wijn mee naar werk.
      Het is nooit leuk als de liefde niet beantwoord wordt, maar het is nog slechter om aan het lijntje gehouden te worden. Daar ga je niet gelukkig van worden. Dan blijf je hangen tussen hoop en vrees.
      Soms als je verliefd bent dan lijken mannen veel leuker dan ze echt zijn. Dan kun je niet goed zien hoe ze echt zijn (je bekijkt dingen dan door een rose bril) omdat je hoopt dat als je maar meer je best zou doen / het juiste moment daar zou zijn / je af zou vallen/motor kon rijden enzovoort.
      Kortom je gaat jezelf aanpraten dat je niet goed genoeg bent. En dat ben je wel.
      Je bent het waard dat iemand jou heel leuk vind zoals je bent. En je gelukkig gaat maken. Jou tijd komt nog wel. Je moet het maar zo zien :hij is niet goed genoeg voor jou!
      Argentovivo schreef:
      26-09-2019 01:08
      En dat is dan 'diagnose' nummer vijf (of zes)? Wat wil je bereiken? Het is allang duidelijk dat TO -zoals door hemzelf beschreven- geregeld alcohol gebruikt om zijn angsten/negatieve gevoelens te onderdrukken. En wéét dat niet goed is(!) Hij zoekt daar dan ook hulp voor.

      Een beetje loepen maakt dit duidelijk.

      Wie ben jij dan om telkens -ten voeten- uit te moeten benadrukken dat hij teveel zuipt? Dat weet hij zelf héél goed en probeert daar juist iets aan te doen!
      Waarom ik steeds feiten benoem?
      Omdat het een contra-indicatie is voor een succesvolle therapie.
      Omdat het grenzen vervaagt, beoordelingsvermogen negatief beïnvloed, zorgt dat juiste inschattingen niet gedaan worden, het zorgt dat je dingen laat gebeuren, omdat je beneveld bent. Daarom.
      Zolang dat stuk niet aangepakt wordt, is de rest minder tot niet effectief. En zolang je dat zelf niet heel serieus neemt is het zinloos. Zo zonde van je harde werk lijkt mij.

      Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
      Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

      Terug naar boven