Komt Dutroux ooit vrij???

26-09-2019 13:53 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/buitenland/marc-dutro ... ~a99993cb/

Als deze gek over 7 jaar weer rondloopt houd ik mijn hart vast. Is er in Belgie geen TBS of iets anders waardoor hij uit de maatschappij blijft?
Ik hoorde van de week op het nieuws dat hij hierom verzocht heeft. Ik hoop dat hij voor altijd vast blijft zitten.
Nee die komt niet meer vrij. Hij heeft levenslang vanwege meerdere delicten waarvan enkele moorden.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
26-09-2019 13:55
Nee die komt niet meer vrij. Hij heeft levenslang vanwege meerdere delicten waarvan enkele moorden.
In het artikel staat dat dat 30 jaar is.
In theorie zou het kunnen, als je 2/3e van je straf hebt uitgezet, kan je een vervroegde invrijheidstelling aanvragen (wet-Lejeune). Ik zou alleen echt niet de rechter of bevoegde minister zijn in zijn aanvraag...
DariaMorgendorffer schreef:
26-09-2019 13:58
In het artikel staat dat dat 30 jaar is.
Oke dan is dat 30 jaar maar die vervroegde vrijlating heeft hij ook niet gekregen dus hij zit er die volle 30 jaar. Lijkt me voor hem ook wel beter, genoeg mensen die wraak willen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem maar rotten in de cel, en zelfs dat is te goed voor hem.
Ja, die komt over maximaal 7 jaar gewoon uit het gevang.

Zijn toenmalige vrouw die twee meisjes liet verhongeren toen hij vastzat is zelfs al lang vrij.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
26-09-2019 14:00
Oke dan is dat 30 jaar maar die vervroegde vrijlating heeft hij ook niet gekregen dus hij zit er die volle 30 jaar. Lijkt me voor hem ook wel beter, genoeg mensen die wraak willen nemen.
Ach, dat zeiden ze ook over Volkert van der G. en die loopt ook alweer een paar jaar los rond zonder kleerscheuren
Alle reacties Link kopieren
Elke gedetineerde heeft het recht om een verzoek in te dienen voor vervroegde vrijlating. Maar Dutroux gaat men nooit meer vrijlaten. Zeker nu er de laatste tijden een paar "accidenten" zijn geweest met vervroegde vrijlating.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
26-09-2019 14:00
Oke dan is dat 30 jaar maar die vervroegde vrijlating heeft hij ook niet gekregen dus hij zit er die volle 30 jaar. Lijkt me voor hem ook wel beter, genoeg mensen die wraak willen nemen.
Hij is nu weer opnieuw bezig om vervroegde vrijlating voor elkaar te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Koffiepot schreef:
26-09-2019 14:56
Hij is nu weer opnieuw bezig om vervroegde vrijlating voor elkaar te krijgen.
Minister Koen Geens zal dit nooit toelaten. Hij heeft de laatste maanden al genoeg verwijten gekregen met onder andere die moord op Julie Van Espen. Ze zijn nu nog strenger geworden.
Poker schreef:
26-09-2019 14:59
Minister Koen Geens zal dit nooit toelaten. Hij heeft de laatste maanden al genoeg verwijten gekregen met onder andere die moord op Julie Van Espen. Ze zijn nu nog strenger geworden.
Nee, maar in se heeft hij natuurlijk niets te zeggen over wat een rechter uiteindelijk in het vonnis bepaalt...
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk niet. Degene die zo ruimhartig is wil niet nog meer doden op zijn geweten hebben. Dat kan zijn aanzien schaden ook al voelt hij nog zo mee met iemands behoeften.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat heeft denk ik weinig te maken met meevoelen, maar eerder met het al dan niet voldoen aan bepaalde (objectieve?) voorwaarden en het navolgen van de wet.
Of hij vervroegd kan vrijkomen is niet zeker (maar is zeker niet 100% uit te sluiten), maar dat hij ooit vrij zal komen, staat in de sterren geschreven. Levenslang in Belgie bestaat niet; dat is 30 jaar (met mogelijkheid om na 2/3 vrij te komen, wat hij opnieuw aan het proberen is). Aangezien hij al 23 jaar vastzit (de tijd die hij voor het proces vast zit, telt mee), staat hij binnen 7 jaar terug op straat (tenzij hij eerder sterft).
Koffiepot schreef:
26-09-2019 14:56
Hij is nu weer opnieuw bezig om vervroegde vrijlating voor elkaar te krijgen.
Ik probeer ook geregeld mijn bank te overtuigen dat ik vind dat er echt 9 nullen achter hoort.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
26-09-2019 18:01
Of hij vervroegd kan vrijkomen is niet zeker (maar is zeker niet 100% uit te sluiten), maar dat hij ooit vrij zal komen, staat in de sterren geschreven. Levenslang in Belgie bestaat niet; dat is 30 jaar (met mogelijkheid om na 2/3 vrij te komen, wat hij opnieuw aan het proberen is). Aangezien hij al 23 jaar vastzit (de tijd die hij voor het proces vast zit, telt mee), staat hij binnen 7 jaar terug op straat (tenzij hij eerder sterft).
En gedwongen opname?
Loopt in 2026 fluitend zijn cel uit en kan dan gelijk zijn pensioen aanvragen, dus de burger mag nog sponsoren ook.

Ze zullen wel zo snugger zijn om het niet aan de grote klok te hangen wanneer ze hem loslaten.

Michelle Martin (zijn vrouw) loopt al sinds 2012 vrij rond en heeft zelfs een studie rechtspraktijk gevolgd.
Alleen een stageplaats zoeken verliep wat moeilijk, maar is uiteindelijk ook gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
27-09-2019 00:07
Loopt in 2026 fluitend zijn cel uit en kan dan gelijk zijn pensioen aanvragen, dus de burger mag nog sponsoren ook.

Ze zullen wel zo snugger zijn om het niet aan de grote klok te hangen wanneer ze hem loslaten.

Michelle Martin (zijn vrouw) loopt al sinds 2012 vrij rond en heeft zelfs een studie rechtspraktijk gevolgd.
Alleen een stageplaats zoeken verliep wat moeilijk, maar is uiteindelijk ook gelukt.
Maar dat wicht had niet actief gemoord dacht ik, Dutroux wel.
DariaMorgendorffer schreef:
27-09-2019 00:31
Maar dat wicht had niet actief gemoord dacht ik, Dutroux wel.

Kinderen/mensen voedsel en vocht onthouden resulteert in hun uiteindelijke dood, er is geen ander resultaat mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk laten ze die niet vrij.
Dat is bij hem al eerder mis gegaan.
Bovendien is hij zo ongeveer de bekendste en meest beruchte moordenaar van de Lage Landen en ik denk dat ze zijn veiligheid niet kunnen garanderen.
minnimouse schreef:
27-09-2019 00:39
Natuurlijk laten ze die niet vrij.
Dat is bij hem al eerder mis gegaan.
Bovendien is hij zo ongeveer de bekendste en meest beruchte moordenaar van de Lage Landen en ik denk dat ze zijn veiligheid niet kunnen garanderen.

Waar baseer jij dat op?
Ik moet toegeven dat ik er niet al te veel van ken maar ik denk niet dat hij ooit vrijkomt.

Levenslang betekent in de praktijk vaak 30 jaar maar niet altijd.
Er zijn gevallen waarbij iemand al 45 jaar in de cel zit (Staf Van Eyken). En nog anderen die ook al langer in de cel zitten. Het hangt denk ik er vanaf of de gevangene nog een gevaar voor de maatschappij vormt, maar waarop zo'n rechter zich dan baseert? Je hebt altijd rare rechters hier.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
27-09-2019 01:01
Waar baseer jij dat op?
Op mijn onderbuikgevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven