Pluk de dag (deel 3)

09-02-2019 11:18 3906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die mij nog niet kennen: ik ben AnnA, 38 en moeder van 2 kinderen van 8 en 9.
3 jaar geleden waren ik en mijn kinderen 3 jaar jonger :), was ik druk bezig met het opbouwen van een carrière en hadden man en ik net ons eerste huis gekocht. En toen... was ik die vrouw die naar de dokter ging. Meteen 'voor de zekerheid' doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar het gezicht van de echomeneer genoeg verried om mijn man te bellen (die voor werk in het buitenland zat) om terug naar Nederland te komen. En inderdaad. Binnen een week sloot de diagnose zich: ik had uitgezaaide darmkanker, het grootste probleem was een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en als ik niets zou doen zou ik binnen 6 maanden letterlijk dood neervallen. Oef. Als ik wel iets zou doen zou ik misschien nog 2 jaar leven. nogmaals oef.
Inmiddels zijn we een aantal chemo's, ruim 2 jaar ( :yes: ) en 2 topics verder. En ik ben er nog!
Afgelopen week is duidelijk geworden dat 'dit het is'. Ik moet niet wachten tot ik me weer beter voel, ik moet niet wachten tot de chemokuur is afgelopen en dan wat leuks gaan doen. Ik moet het nu doen.
Aangezien de titel van het vorige topic (op naar 2019) inmiddels achterhaald en gehaald is, leek dit me een mooi moment voor een nieuw topic. Een topic waarin ik iedereen die het wil lezen ga vervelen over kwaaltjes en huilbuien, maar ook 1 die een stok achter de deur is om elke dag op te schrijven wat ik die dag voor leuks heb gedaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Frans, hoe definitief is een assieraad? Als je neefje nu kiest voor het poezenbeeld, kan hij dan later nog kiezen voor iets anders?

Ik begrijp dat jullie minder enthousiast zijn over zijn keuze, maar vraag me ook af of dat beeldje niet juist later heel dierbaar zou kunnen worden, in al zijn lelijkheid. Dat zou dan zijn omdat het is wat je neefje nú kiest, als kind dat nog veel te jong is om zonder moeder veder te moeten, en omdat Anna het nog wel gezien heeft.

En ondertussen gaat het leven overal gewoon verder. De vakantie voorbij, iedereen weer in het ritme. Maar voor jullie is alles anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
the_Wicked_Witch schreef:
12-09-2019 13:03
Ik ken via via een kunstenares die urnen maakt met profiel. Aan de urn zelf zie je dan niets behalve een aantal rondjes in verschillende diktes rond de urn maar als het licht erop valt zie je de schaduw en profiel van de overledene. Klinkt misschien wat vreemd en morbide maar ik vond het echt prachtig.

Linkje toegevoegd, dan kun je een beetje zien hoe dat eruit ziet.

https://www.nadiagonegai.nl/portret-urn/
Wat mooi en bijzonder zeg! De ketting is ook erg mooi. Dank voor het delen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Frans, dat gevoel van "Zo hou nu maar op met dit, kom terug dan kan alles weer gewoon zo worden als het was" herken ik zo. Ik denk het nu nog wel eens "kom op R. nu is het wel genoeg geweest!"

Een urn vind ik zo heftig. Dat staat daar dan te staan. Maar voor velen is het ook "fijn".
Ik heb zelf een klein beetje as bewaard van mijn zus. Dat zit in een klein doosje ergens in een la. De rest is uitgestrooid op een voor haar bijzondere plek.

Denk er met zijn allen goed over na. Het hoeft niet nu meteen, over een jaar of twee jaar of... is ook goed.

Knuffel
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij kochten een aantal jaar geleden een urn bij https://www.kneedbaresteen.nl/. Hele vriendelijke dame. Ik weet nog dat ze zei dat wij de eersten waren die er bij wilden zijn als de as vanuit de oorspronkelijke urn in de nieuwe urn zou worden gedaan. Wat ze overigens op een hele zorgzame manier deed.

Mogen jullie de as van AnnA al bijna ophalen? Toentertijd stond daar een maand voor dacht ik, is dat nog steeds zo? Ik vond dat toen zo lang duren, wilde haar gewoon weer lekker bij ons hebben :|

Ik pluk vandaag voor het besef dat open staan en de tijd hebben soms tot onverwacht leuke gesprekken kan leiden :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh nog even een tip voor als jullie de as nog niet afgehaald hebben: doe dat niet alleen. Vanwege emoties en ook vanwege iemand die het vast kan houden in de auto.

:hug:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een berichtje omdat ik nog steeds aan Anna en jullie denk. :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier komt AnnA ook nog vaak voorbij in mijn gedachten. Op zoek naar een nieuwe badkamer... hoe kort heeft ze maar van haar nieuwe kunnen genieten. En hoe vinden de mannen de nieuwe handdoeken in AnnA’s kleurtjes...?
Is het haar nog gelukt om de brieven aan hen te schrijven op het speciaal uitgekozen briefpapier?
Wat blijft het toch heftig!
:hug: voor iedereen die haar mist!
Echt hè, het is zo heftig geweest en nog steeds. Ze is vaak in mijn gedachten. Haar positiviteit was prachtig. Ik kan nu op lastige momenten vaker relativeren.

Je wordt gemist, AnnA.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk regelmatig 'hé, plukmomentje!'. Dat lijkt me wel een mooie erfenis

Voor Frans en gezin, gezin van Anna en ouders :hug:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk ook nog vaak aan Anna. Ze was zo bijzonder.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaatjuhhh schreef:
18-09-2019 21:16
Hier komt AnnA ook nog vaak voorbij in mijn gedachten. Op zoek naar een nieuwe badkamer... hoe kort heeft ze maar van haar nieuwe kunnen genieten. En hoe vinden de mannen de nieuwe handdoeken in AnnA’s kleurtjes...?
Is het haar nog gelukt om de brieven aan hen te schrijven op het speciaal uitgekozen briefpapier?
Wat blijft het toch heftig!
:hug: voor iedereen die haar mist!
Aan deze dingen moest ik ook al een paar keer denken. Ze zit ook nog vaak in mijn gedachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moest aan jullie denken Frans :rose: Gewoon, aan dat jullie AnnA moeten missen :cry: Ik heb er geen woorden voor, maar ik denk regelmatig aan jullie en pluk dan maar zoveel mogelijk hier, want dat zou AnnA gedaan hebben denk ik... veel liefs en sterkte voor jullie :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Frans, hebben jullie een mooie keuze kunnen maken voor wat betreft de urn?
Hoe gaat het met je? :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moest afgelopen week denken aan Anna haar "wens" voor de programmaboekjes voor tijdens de uitvaart voor als mensen zich verveelden. En moest daar hardop om lachen.

Wat een heerlijke AnnAhumor :cheer:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is het stil hier...
Vandaag geplukt; bij mijn studenten-dochter gekookt en gegeten. En haar verwend met wat boodschappen. Lekker bij zitten kletsen.
Naar en zo stom dat AnnA dit nooit zal kunnen doen bij haar jongens als ze straks ‘groot zijn’...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moest aan haar zoontjes denken en dan (ik ben 32) knuffel ik mijn eigen moeder nog eens extra.
Mijn hart breekt als ik aan hun denk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
:rose:
:redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijf geregeld aan AnnA denken.
De pluk momentjes schieten geregeld door m'n hoofd. Maakt me net wat bewuster van wat er mooi of fijn is.

:redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk ook nog steeds of ik Anna alweer een gift kan sturen in Pokemon.. :|
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
seashore schreef:
28-09-2019 00:35
Ik blijf geregeld aan AnnA denken.
De pluk momentjes schieten geregeld door m'n hoofd. Maakt me net wat bewuster van wat er mooi of fijn is.

:redrose:
Hier net zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook ik denk nog regelmatig aan AnnA. Weet alleen niet meer zo goed wat ik moet schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was voornamelijk een meelezer, maar denk nog bijna dagelijks aan de wijze levensles die ik van dit topic, en van AnnA, geleerd heb: plukken wat je plukken kan!
Dat brengt me dagelijks zoveel moois, dat ik voorheen regelmatig over het hoofd zag.
Wat zal ze gemist worden door haar naasten :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat jullie nog aan haar denken :rose: .

Ik vind het moeilijk nu. Ben het ontzettend zat dat ze er niet is. Dat ik niet even met haar kan bespreken hoe het met haar kinderen gaat en met de mijne. Mijn zoon is van school gewisseld. Dat heb ik uitgebreid met haar besproken, nu kan ik niet met haar delen hoe het voor hem uitgepakt heeft. Haar kinderen zijn op schoolreisje gegaan zonder moeder om ze uit te zwaaien (papa wel :) ).
Haar man doet het fantastisch! (En ik heb ook moeten constateren dat zij idd degene was die het meeste troep in huis maakte :O @( ;-D )

Ik heb het moeilijk en moet het nu moeilijk hebben zonder degene met wie ik dat altijd deelde. Bah :(
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Alle reacties Link kopieren Quote
frans3 schreef:
30-09-2019 18:55
Wat fijn dat jullie nog aan haar denken :rose: .

Ik vind het moeilijk nu. Ben het ontzettend zat dat ze er niet is. Dat ik niet even met haar kan bespreken hoe het met haar kinderen gaat en met de mijne. Mijn zoon is van school gewisseld. Dat heb ik uitgebreid met haar besproken, nu kan ik niet met haar delen hoe het voor hem uitgepakt heeft. Haar kinderen zijn op schoolreisje gegaan zonder moeder om ze uit te zwaaien (papa wel :) ).
Haar man doet het fantastisch! (En ik heb ook moeten constateren dat zij idd degene was die het meeste troep in huis maakte :O @( ;-D )

Ik heb het moeilijk en moet het nu moeilijk hebben zonder degene met wie ik dat altijd deelde. Bah :(

Ja, dat is het kutte. Je kan aan alles wennen, elke nieuwe situatie. Maar kom nou maar weer terug. :hug:
Such fun!1

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven