Geboorte cadeau

02-10-2019 13:12 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een geboorte ‘iets’ dat je aan de muur op kunt hangen waar de naam, lengte en gewicht op staat van de baby. Je hebt wel geboorte posters waarbij je een schets ziet van de baby op schaal. Maar je moet toch ook iets anders hebben dan een poster? Bijvoorbeeld een steen of iets. Hebben jullie misschien een leuk idee?
Alle reacties Link kopieren
voor jezelf, of om kado te doen?
Koop je dat voor iemand anders? En vinden de ouders dat ook een leuk idee om zoiets op te hangen?
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan geboortetegeltjes, maar het leukste bij zoiets vind ik zelf borduren, zijn veel patronen voor te vinden.
LAgirl82 schreef:
02-10-2019 13:15
Koop je dat voor iemand anders? En vinden de ouders dat ook een leuk idee om zoiets op te hangen?
Ze kunnen het altijd nog in de schuur ophangen.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
02-10-2019 13:26
Ze kunnen het altijd nog in de schuur ophangen.
ik kreeg, een soort schoentje gevouwen van het geboortekaartje en een zelfgemaakt kapstokje met naam-van-baby

Heeeeeel lief, maar echt iets voor op zolder!
lilalinda schreef:
02-10-2019 13:29
ik kreeg, een soort schoentje gevouwen van het geboortekaartje en een zelfgemaakt kapstokje met naam-van-baby

Heeeeeel lief, maar echt iets voor op zolder!
Conform Marie Kondo: na de cadeautransactie en bedankje mag je als ontvanger doen wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
02-10-2019 13:31
Conform Marie Kondo: na de cadeautransactie en bedankje mag je als ontvanger doen wat je wil.
het kapstokje heeft nog een tijdje op de babykamer gehangen, vond het echt wel erg lief van een zeer-bejaarde tante
Alle reacties Link kopieren
Spiegel met naam e.d. heb ik wel eens gezien.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eigen geboortetegeltje nog.
:heart:
En ook het gevouwen schoentje dat gegeven werd door een oude buurvrouw bij geboorte van zoon. Deze zit in een plastic doorzichtig 'ei' met een koortje eraan.
Ik hou wel van de moeite die mensen doen en t geeft ook weer de tijd waarin zoiets gegeven werd en door wie.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Geboortekaartje inlijsten?

Je hebt van die diepe lijstjes bij Ikea, dan zou je er eventueel een steen bij kunnen doen...

Ik vind de blokkentorentjes of -trein van Little Dutch wel leuk, daar kun je de geboorte gegevens ook op laten zetten. Niet voor aan de muur, maar is in ieder geval nog leuk om te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wel een poster maar je kunt de sterrenstand op het moment van geboorte laten afdrukken.

Er zijn ook creatievelingen die 'het gezin' in het miniatuur breien/haken/vilten.. wel prijzig!


En je kunt op zowat alles omtrent kinderen naam/data laten drukken. Van knuffels tot stoeltjes en van speelgoed tot kisten en koffers. Gepersonaliseerde lampen.. naamslingers, kasthangers, speenkoorden/bijtringen..

Niet alles kun je ophangen maar het gaat om het idee.
Alle reacties Link kopieren
Geboortestolp misschien iets? Kun je alleen niet aan de muur hangen.
Printcandy heeft leuke posters maar dat is dan weer een poster.
Alle reacties Link kopieren
Het is een cadeau voor als m’n neefje word geboren. Er is idd een kans dat het op zolder beland. Die kans heb je met elke cadeau eigenlijk wel. Heb mijn geboorte tegel (zo.. dat woord zocht ik dus) ook heel lang in m’n kamer gehad en m’n zus ook. Vind het zelf leuk om zoiets te krijgen. Maar dank! Heb weer even wat inspiratie gekregen :)
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zussen met jonge kids staat het huis vol met dit soort kraamkado’s:

Treintje met naam kind
3 posters met naam/lengte/geboortedatum kind
Dekentje met naam kind
Koffertje met naam kind
Rugzakje met naam kind
Knuffelbeertje met naam kind
Ontbijtbordje met naam kind

Volgens mij wilde iedereen een persoonlijk en ‘uniek’ kado geven...

Gelukkig vergeten ze zo nooit de naam van hun eigen kind😂

Ik zou zelf een kadobon van de hema geven ofzoiets, altijd handig.
Ik kwam laatst op marktplaats geloof ik een advertentie tegen van een geboortebord. Alle gegevens waren dan in het hout gebrand. Zag er erg leuk uit en was ook niet eens duur, 7.50 geloof ik.

Ook zijn er geboorteborden waarop een fotolijst zit. De gegevens staan erbij zoals naam, geboortegewicht, lengte, datum etc. En er zit ook nog een echt klok op die dan stil staat op de tijd van de geboorte. Die vind ik zelf erg leuk.
Ik ken eigenlijk alleen van vroeger een porseleinen bordje voor aan de muur. Als ik google zie ik vooral dit soort dingen:
https://www.google.nl/search?q=geboorte ... sQ5KgGWFaM
Zoiets?

Afbeelding
Pukkie12345 schreef:
02-10-2019 14:02
Ik zou zelf een kadobon van de hema geven ofzoiets, altijd handig.
Ik zou dan gewoon geld geven, of een VVV-bon die je bijna overal wel in kan leveren. Ik heb hier gewoon een stapeltje cadeaukaarten in huis liggen die nooit zijn gebruikt, omdat ik nooit bij die winkels kom. Of ik raak ze kwijt, daar ben ik ook een ster in. Ben er al jaren een kwijt van de hema. Gelukkig kun je ze tegenwoordig inleveren voor geld. Je krijgt dan wel iets minder dan de waarde, maar het is beter dan het in de la laten liggen en nooit gebruiken.
Op hout
Afbeelding

wandkleed
Afbeelding

groeimeter
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht vaak een voorleesboekje met de naam van het kindje erin, bij sommige kan je ook de namen van de ouders erin laten verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Pukkie12345 schreef:
02-10-2019 14:02
Bij mijn zussen met jonge kids staat het huis vol met dit soort kraamkado’s:

Treintje met naam kind
3 posters met naam/lengte/geboortedatum kind
Dekentje met naam kind
Koffertje met naam kind
Rugzakje met naam kind
Knuffelbeertje met naam kind
Ontbijtbordje met naam kind

Volgens mij wilde iedereen een persoonlijk en ‘uniek’ kado geven...

Gelukkig vergeten ze zo nooit de naam van hun eigen kind😂

Ik zou zelf een kadobon van de hema geven ofzoiets, altijd handig.

Ja, hier ben ik ergens ook wel een beetje bang voor. De zus van m’n nieuwe neefje heb ik een poster gegeven. Werd goed ontvangen en was de enige die iets had gegeven met een naam erop. We hebben een hele kleine familie en haar man ook. Een bon vind ik een beetje onpersoonlijk en ze hebben genoeg geld ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je een geboorte cadeau hebt gekregen! Van wie heb je die geboorte cadeau gekregen en wat ga je ermee doen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-10-2019 14:35
Wat leuk dat je een geboorte cadeau hebt gekregen! Van wie heb je die geboorte cadeau gekregen en wat ga je ermee doen?
:lol:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
pejeka schreef:
02-10-2019 14:35
Wat leuk dat je een geboorte cadeau hebt gekregen! Van wie heb je die geboorte cadeau gekregen en wat ga je ermee doen?

Weer eens iets anders toch? :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven