Kantoorergernissen

03-10-2019 22:52 581 berichten
Erger je hier dood aan die ene collega die altijd de helft van de traktaties binnen de 10 minuten naar binnen heeft.

Of aan die andere collega die niet begrijpt wat "om de beurt telefoon opnemen" betekent en dat altijd aan een ander overlaat.

Of die gierige krent die iedereen wel laat trakteren, maar werkelijk nooit zelf trakteert.


Kom maar op met die verhalen!
En ze hoeven niet allemaal persé gierig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me niet dood, maar ik kan de volgende dingen soms wel irritant vinden;

Collega’s die alleen maar op hun mobiel zitten.
Nooit eens wat te drinken halen.
Iedere keer vergeten in te loggen op kantoor telefoon.
Heel veel kletsen. En dan wel roepen dat ze het zo druk hebben.
claudia2010 wijzigde dit bericht op 03-10-2019 23:00
8.67% gewijzigd
Tussendoor naar de fysiotherapeut, tandarts, gesprek op school voor irritante puber, kapper, bloed prikken, cadeautje halen voor jarige collega, klusjesman binnenlaten, medicijnen halen van de apotheek.... Er is ALTIJD wat en het kan altijd 'alleen maar onder werktijd, vandaag, tja, helaaaaaas'.... :@
Er was ook een kantoorergernissen-topic, maar dat kan ik niet vinden.

Eén van mijn grootste ergernissen op kantoor:
een externe medewerker die de hele dag door zit te appen, met geluidsnotificaties aan (piep piep pieppiep) en die vijf keer per dag privé wordt gebeld.
En als deze medewerker dan een klus niet afheeft: "Ach, die klus heb ik niet gedaan, want Odense heeft me de beloofde mail nog niet gestuurd." Terwijl ik die mail een week daarvoor al had gestuurd.
IJskoud leugens vertellen en daarna weer weer de kamer uitlopen voor het zoveelste privételefoongesprek.
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 03-10-2019 22:59
0.70% gewijzigd
De kantoortuin. Moet ik dat nog uitleggen? Wat een hel op aarde is dat.
Dat onze afdelingen allemaal op andere tijden pauze nemen. Heb je iemand nodig, zitten ze er weer niet.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-10-2019 22:59
De kantoortuin. Moet ik dat nog uitleggen? Wat een hel op aarde is dat.
Helemaal mee eens! Vreselijk!
RikM schreef:
03-10-2019 22:59
De kantoortuin. Moet ik dat nog uitleggen? Wat een hel op aarde is dat.
Mijn leidinggevende vindt de kantoortuin 'goed voor de onderlinge samenwerking' en 'introverte medewerkers moeten uit hun vastgeroeste patronen komen'.
RikM schreef:
03-10-2019 22:59
De kantoortuin. Moet ik dat nog uitleggen? Wat een hel op aarde is dat.
Hangt er ook vanaf hoe het volk er zich gedraagt.

Ik vind het héérlijk als iedereen zich (redelijk) rustig houdt.

Ik vind het de hél als iedereen met momenten maar denkt dat het een openbare vergaderplaats is.
Terwijl er 20 anderen zitten te werken of dat toch proberen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-10-2019 22:59
De kantoortuin. Moet ik dat nog uitleggen? Wat een hel op aarde is dat.
Dit en de temperatuur, altijd veel te laag. Oh en die collega’s die altijd zo ontzettend hard praten. Heb je nou echt niet door dat je zo’n harde stem hebt? Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
03-10-2019 22:59
Dat onze afdelingen allemaal op andere tijden pauze nemen. Heb je iemand nodig, zitten ze er weer niet.
Daarop inhakend:
Als ik de huisarts wil bellen om een afspraak te maken, doe ik dat ook het liefste in mijn pauze. Maar dat kan dus nooit omdat zij dan ook pauze hebben.
Vergeet ik altijd
Alle reacties Link kopieren
.
maze wijzigde dit bericht op 03-10-2019 23:07
Reden: Dubbel
99.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die ene collega die altijd maar alle “sappige details” wil horen en als ik dat niet vertel (geheimhouding), klaagt ze dat het niet gezellig is en ze het “teamgevoel” mist en oja, omdat ze alleenstaand is zijn wij de pineut om te luisteren naar de klaagzang over haar zware leven. Laatst ging ze boos weg omdat ik een conference call had van een uur en ik deze nergens anders kon aannemen dan in de kantoortuin (ruimtegebrek) terwijl zij met alle geweld naast mij wilde zitten en ik haar nog gewaarschuwd had. Die zwaan-kleef-aan is een ergernis voor mij. Ik werk liever thuis maar dan belt ze gewoon op!! Aaarghh!
Ik heb een tijd op een kantoor gewerkt waar geen ramen waren. Dan heb je dus geen daglicht. Met name in de winter was dat ellendig, want dan ging je dus in het donker naar je werk en in het donker weer naar huis. Dan heb je dus een hele dag geen daglicht gezien. Gek hè, dat mensen dan depressief worden.
Alle reacties Link kopieren
Telefoon...
Collega: "Heb je even een paar minuten..?"
Ik: "Nee, eigenlijk niet, want deadline, problemen... liever morgen of overmorgen"
Collega: "Maar we zijn zo klaar...."
en dan een heel lang verhaal met voetangels en klemmen... en op het laatst nog zeggen... "sorry, het duurde toch wat langer". (6)
In diezelfde gehate kantoortuin.

4 teams in één ruimte. Gemiddeld 30 mensen tegelijk aanwezig.
En dan één team wat gaat skypevergaderen met de thuiswerkers van dat team :facepalm:


Mag ik slaan?
RikM schreef:
03-10-2019 23:09
Ik heb een tijd op een kantoor gewerkt waar geen ramen waren. Dan heb je dus geen daglicht. Met name in de winter was dat ellendig, want dan ging je dus in het donker naar je werk en in het donker weer naar huis. Dan heb je dus een hele dag geen daglicht gezien. Gek hè, dat mensen dan depressief worden.
O wat erg. Mag dat wel?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-10-2019 22:59
De kantoortuin. Moet ik dat nog uitleggen? Wat een hel op aarde is dat.
Hier is dat ook een drama. Vooral omdat we flexplekken hebben, die niet goed verstelbaar zijn, waardoor je vaak in een verkeerde houding achter je bureau zit. En we inmiddels meer collega’s hebben dan werkplekken, waardoor je, als je een keer iets later bent, maar moet hopen dat je nog ergens kunt zitten.
Suðri schreef:
03-10-2019 23:10
O wat erg. Mag dat wel?

Vast niet. Ze zijn later wel verhuisd naar een ander pand maar toen was ik al weg.
Alle reacties Link kopieren
Ja flexplekken, brrr. Ik houd van mijn eigen spulletjes om me heen en dat kan dus niet meer. Werk nu vaker thuis.
En roddelende collega's.
En als er alleen nog maar rare soorten thee over zijn.
Procne schreef:
03-10-2019 23:11
Hier is dat ook een drama. Vooral omdat we flexplekken hebben, die niet goed verstelbaar zijn, waardoor je vaak in een verkeerde houding achter je bureau zit. En we inmiddels meer collega’s hebben dan werkplekken, waardoor je, als je een keer iets later bent, maar moet hopen dat je nog ergens kunt zitten.

Herkenbaar.
En dan 3 verdiepingen langszeulen met je laptop en papiertroep. En dan heel gezellig de hele dag naast wildvreemden zitten (andere afdelingen) die alleen voor hun eigen mensen koffie meenemen.
RikM schreef:
03-10-2019 23:14
Vast niet. Ze zijn later wel verhuisd naar een ander pand maar toen was ik al weg.
Ik heb het nog gehoord, hoor.

Of wel ergens ramen hebben steken, maar zelf ergens in een afgescheiden "hok" op de administratie zitten.
Waar je alleen een deur hebt die af en toe open gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een kantoortuin???

Ik erger me vooral aan kippenhokgeluid, theekransjes, airco aanzetten terwijl het koud buiten is. Servies op het aanrecht zetten in plaats van in de afwasmachine.
Radio die op een afstand staat van mijn bureau en geluid staat dan te zacht om te horen wat voor muziek er gedraaid wordt, te hard omdat ik nog net irritante tonen hoor.
#doeslief
Honderd keer goedemorgen moeten zeggen. Elke dag weer.

Met op maandag nog de bonusvraag: hoe was je weekend?

Schei toch uit.
Marnamai schreef:
03-10-2019 23:17
Ik heb het nog gehoord, hoor.

Of wel ergens ramen hebben steken, maar zelf ergens in een afgescheiden "hok" op de administratie zitten.
Waar je alleen een deur hebt die af en toe open gaat.

De directie had natuurlijk wel ramen. Met een mooi uitzicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven