Origineel makkelijk toetje voor vervoer 3 uur

06-10-2019 14:27 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen,

Oké misschien ga ik hier het onmogelijke vragen maar heeft iemand misschien een leuke tip voor een origineel leuk toetje/dessert voor 2 personen voor een beginnend iemand in de keuken ;-)

Ik moet helaas 3 uur nog reizen..... dus naja uhm misschien wel een moeilijke kwestie dit maar ik ben erg benieuwd

Dank jullie wel in iedergeval !
Alle reacties Link kopieren
Als het een date is, is chocoladefondue misschien wel leuk. Lekker met vers fruit erbij. Dan hoef je het alleen nog op locatie te smelten en het fruit te snijden.
Tiramisu 😋
Zacht fruit laten marineren in port, vers sinaasappelsap en honing, daarover en laagje half geklopte ongezoete slagroom.
Bak een appeltaart en neem een bus slagroom mee.
Alle reacties Link kopieren
Het kan!
Het kan!

Eton mess.

Je neemt mee in de trein: een doosje frambozen of een doosje diepvriesfruit, een tinnetje slagroom, een paar meringues (misschien maak je die zelf maar je kunt ze ook kopen). Wil je het er een beetje culi uit laten zien, neem je nog een paar blaadjes munt mee.

Klop de slagroom op met een beetje suiker.
Verkruimel de meringues in grove brokken.
Schep wat kruimels, dan wat slagroom, dan wat fruit en dan weer kruimels, slagroom, fruit in glazen of mooie bakjes. Takje munt erbij en klaar.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
reis die 3 uur.
Ga dan naar de dichts bijzijnde super bij het adres waar je moet zijn.
koop er een doos magnums (of 2 stuks), slagroom en een flesje advocaat .
Op adres aangekomen gooi je alles in koelkast vriezer
Bij dessert aangeland, snij je de magnum in artistieke brokken, verwijder het stokje. giet er advocaat over, garneer met slagroom en voila lekker toetje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-10-2019 14:34
Bak een appeltaart en neem een bus slagroom mee.
Zelf slagroom even opkloppen, veel lekkerder.
Anders toch ook zonde van de moeite van de zelfgebakken appeltaart!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Soesjes uit de vriezer en een reep chocola meenemen

Ter plekke de chocola smelten. Bouw een toren(tje) van de soesjes en gebruik de gesmolten chocola om het aan elkaar te plakken en ter decoratie. Evt nog versieren met vers fruit of muntblaadjes.
makreel schreef:
06-10-2019 14:35
Zelf slagroom even opkloppen, veel lekkerder.
Anders toch ook zonde van de moeite van de zelfgebakken appeltaart!
Ik ging ervan uit dat ze ter plekke niets kan doen en het zo kant en klaar moet meenemen.

Anders dit natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik geen mogelijkheid om het daar nog klaar te maken ;-(
Chocoladefondue is misschien wel een optie alleen moet ik het ook daar klaarmaken, het is jammer dat ik geen ster in de keuken ben....

@makreel, volgens mij moet je jouw toetje helemaal op het moment zelf klaarmaken, lijkt mij ? Appeltaart vind ik meer taart ben meer op zoek naar een leuk toetje en die ik dan mee kan nemen 3 uur onderweg ;-)
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
06-10-2019 14:36
Soesjes uit de vriezer en een reep chocola meenemen

Ter plekke de chocola smelten. Bouw een toren(tje) van de soesjes en gebruik de gesmolten chocola om het aan elkaar te plakken en ter decoratie. Evt nog versieren met vers fruit of muntblaadjes.
Leuk idee, maar ik durf er vergif op in te nemen dat dat er niet zo uit gaat zien als je het in je hoofd hebt ;-D #nailedit
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
06-10-2019 14:34
Het kan!
Het kan!

Eton mess.

Je neemt mee in de trein: een doosje frambozen of een doosje diepvriesfruit, een tinnetje slagroom, een paar meringues (misschien maak je die zelf maar je kunt ze ook kopen). Wil je het er een beetje culi uit laten zien, neem je nog een paar blaadjes munt mee.

Klop de slagroom op met een beetje suiker.
Verkruimel de meringues in grove brokken.
Schep wat kruimels, dan wat slagroom, dan wat fruit en dan weer kruimels, slagroom, fruit in glazen of mooie bakjes. Takje munt erbij en klaar.
Eton mess, goddelijk.
Ik zoet de slagroom niet of amper, omdat de merengues al zo zoet zijn en schaaf er nog wat chocolade krullen op.

Het is trouwens ook heel lekker met sinaasappels. Wel ontvellen.
Iets bakken? Appeltaart, apfelstrudel oid. Als je ht in de vorm kunt laten zitten, dan is dat handig met vervoer.
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
06-10-2019 14:39
Iets bakken? Appeltaart, apfelstrudel oid. Als je ht in de vorm kunt laten zitten, dan is dat handig met vervoer.
o

Ja ik vind appeltaart echt meer taart, ben meer op zoek naar een leuk toetje.... het hoeft niet groots als het maar leuk en origineel is. Gewoon dat ze ziet dat je een klein beetje moeite heb gedaan. Moet het dus 3 uur meenemen in de trein vandaar.....
Tiramisu met rood fruit en bastogne! Gewoon in een grote schaal mee.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
06-10-2019 14:44
Tiramisu met rood fruit en bastogne! Gewoon in een grote schaal mee.
Is dat makkelijk te maken, smelt dat niet in de trein dan ;-) Sorry beginnend keukenpersoon hieroz haha
Wordt lastig denk ik als je ter plekke het niet kan afmaken en geen taart wil.

Als je naar een groot station reist, zit daar vast een supermarkt. Daar zou ik dan maar gewoon een bak chocomouse of een monatoetje halen en een bus slagroom.
Alle reacties Link kopieren
Smartweb schreef:
06-10-2019 14:37
Helaas heb ik geen mogelijkheid om het daar nog klaar te maken ;-(
Chocoladefondue is misschien wel een optie alleen moet ik het ook daar klaarmaken, het is jammer dat ik geen ster in de keuken ben....

@makreel, volgens mij moet je jouw toetje helemaal op het moment zelf klaarmaken, lijkt mij ? Appeltaart vind ik meer taart ben meer op zoek naar een leuk toetje en die ik dan mee kan nemen 3 uur onderweg ;-)
Ja je moet het op het laatste moment in elkaar zetten want dan zijn de brokken meringue lekker knapperig en dan met die romige slagroom en met fruit, jumm.

Chocolademousse maken?
En dat je dat al thuis in twee kommetjes of glaasjes doet, afdekt met folie en meeneemt?
Wat eten we vanavond?
Wordt lastig denk ik als je ter plekke het niet kan afmaken en geen taart wil. Er is trouwens niets lekkerder dan na een lekker diner, een goed stuk appeltaart met slagroom na te eten.


Als je naar een groot station reist, zit daar vast een supermarkt. Daar zou ik dan maar gewoon een bak chocomouse halen en een bus slagroom.
Alle reacties Link kopieren
Rocky Road!

Nodig:
Chocola
Marshmallows/spekjes
Noten
Gedroogd fruit
Evt taartversiersel-spul

Smelt de chocola. Snij de marshmallows in stukjes. Gooi de marshmallows, de noten en het gedroogde fruit bij de chocola. Roer door en stort in een ovenschaal of bakvorm (even ruim bedekken met vershoudfolie. Strooi er de taartversiersels over en zet in de koelkast om uit te harden. Als het hard is, wikkel je het in het folie en neem je het mee. Ter plekke hoef je het dan alleen nog maar te snijden/breken. Bij voorkeur aan tafel doen, dat ziet er mooier uit.

Als je ook niet iets aan tafel kunt snijden, maak er dan chocoladeflikken van. Chocola smelten, steeds een lepel op een vel bakpapier neerleggen en dan de ingrediënten over de chocola strooien.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
06-10-2019 14:45
Ja je moet het op het laatste moment in elkaar zetten want dan zijn de brokken meringue lekker knapperig en dan met die romige slagroom en met fruit, jumm.

Chocolademousse maken?
En dat je dat al thuis in twee kommetjes of glaasjes doet, afdekt met folie en meeneemt?
Hmm dat is ook wel een idee, chocolademousse is toch niet zo moeilijk te maken ?
Dat zou wel een optie zijn, leuk klein maar wel origineel
Smartweb schreef:
06-10-2019 14:45
Is dat makkelijk te maken, smelt dat niet in de trein dan ;-) Sorry beginnend keukenpersoon hieroz haha
Kan goed als je het in een tas met wat koelblokken of ingevroren flesjes water houdt.
Voor hoeveel personen is het?
PatatasBravas schreef:
06-10-2019 14:49
Kan goed als je het in een tas met wat koelblokken of ingevroren flesjes water houdt.
Voor hoeveel personen is het?
Sorry, zie net voor 2 personen
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
06-10-2019 14:48
Rocky Road!
Dat klinkt op zich ook wel goed, als me dat ook lukt in de keuken in me eentje denk ik dat dit ook nog wel een oplossing kan zij ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven