Hoe vul je oudejaarsavond in voor ongeveer 15 personen?

07-10-2019 13:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

De titel zegt het al, hoe vul je dat in, eet technisch gezien dan. De letterlijke invulling zit wel goed daar is het gezelschap wel naar maar gezien het een lang samenzijn is zit ik me af te vragen hoe je dat op eetgebied een beetje handig aanpakt.

Het hele gezelschap zal zoals het er nu uitziet vanaf 16:00 tot zeker 03:00 en misschien nog wel later samenzijn.

Is het dan praktisch om echt een eet moment te hebben zoals een gezamenlijk diner of buffet of serveer je steeds kleine dingetjes.

En als iemand ideetjes heeft voor de letterlijke invulling zijn die ook zeer welkom, hectisch jaar achter de rug dus beetje inspiratieloos maar wil het wel graag met deze fijne mensen afsluiten.Ik vind in de keuken staan heerlijke ontspanning en red me daar ook goed maar ben niet van de zeer culinaire hoogstandjes.

Mijn dank is alvast groot voor de inspiratie :)
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Wat gaat de leeftijdscategorie worden? Zijn er dieetwensen ?
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet wat later beginnen? Om 4 uur duurt het nog héél lang voor het 12 uur is. Dan is iedereen al gaar op het hoogtepunt.
impala wijzigde dit bericht op 07-10-2019 13:32
20.00% gewijzigd
.
Wij vieren het ook ongeveer met zoveel personen. Er zijn dan ook een stel kinderen bij.
Wij doen het altijd zo dat iedereen iets mee neemt voor het eten.
We beginnen met gebak. Rond zessen eten we warm en daarna zorgen de gastvrouw en heer voor borrelhapjes. Om 12 uur zijn er oliebollen. Rond enen gaat iedereen naar huis ivm de kinderen.
We doen vooral veel spelletjes.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 07-10-2019 13:32
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een buffet maken. Iets van vlees (gehaktballetjes, sate, worstjes), pastasalade, gewone salade, brood, sausjes en kruidenboter en dan allerlei hapjes eromheen. Kaasplank, vleesplank, rauwkost etc.

Verder gedurende avond gewoon wat op tafel als chips, nootjes etc. En tegen tien/elf uur nog een keer een warm hapje (bitterballen, saucijzenbroodjes oid)
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind even goed eten prettiger dan enkel hapjes (dan word je zo dronken)
Alle reacties Link kopieren
leeftijdscategorie is het grootste deel tussen de 30 - 45
Enkele bijna twintigers en een paar kinderen rond de 10 jaar.
Geen allergieën en enkele visliefhebbers, kinderen eten allemaal zo goed als alles
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Gourmetten.
Alle reacties Link kopieren
Je kan een soort lopend buffet maken? Niet al te veel arbeidsintensieve dingen bijv zoals kiplenvleugels uit de oven, een lekkere salade, lekker nasi met gehaktballetjes in pindasaus, aardappelpartjes, aardappelkroketjes, stoofpeertjes, of grote pannen soep op snert of een hele dikke pan stamppot?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-10-2019 13:32
Ik vind even goed eten prettiger dan enkel hapjes (dan word je zo dronken)
Daar zat ik dus ook mee, iedereen woont op loopafstand dus er zijn geen bobs aanwezig en het zal zeker geen zuipfestijn worden maar als alles er niet meteen zo hard inslaat door een goede bodem is wel zo fijn :-)
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren
Je zou rond etenstijd een stamppot buffet kunnen serveren. Hou de stamppot vegetarisch (en als er veganistische tussen zitten geen roomboter maar margarine door de stamppot) en serveer de spekjes, worsten, jus, stoofvlees, tafelzuur etc. er apart bij. Lekker simpel en een stevige bodem voor drankjes en drankspelletjes.

Verder natuurlijk in de avond oliebollen, appelbeignets en old School snacks als chips, toastjes met beleg etc.
Alle reacties Link kopieren
Buffet klinkt inderdaad wel aantrekkelijk, maar laat je dat dan de hele avond staan? Heb wel van die warmhoud dingen dus op zich kan dat maar ook met een buffet heb je een specifiek eet moment lijkt mij..

Die van oliebollen om 12 uur vind ik wel een hele goede want die dingen vullen zo dat je daarna niks meer hoeft en ik vind juist borrelen op zo een avond met wat kleine hapjes erbij ook leuk voor wat later op de avond.
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren
meisjeviva33 schreef:
07-10-2019 13:38
Buffet klinkt inderdaad wel aantrekkelijk, maar laat je dat dan de hele avond staan? Heb wel van die warmhoud dingen dus op zich kan dat maar ook met een buffet heb je een specifiek eet moment lijkt mij..

Die van oliebollen om 12 uur vind ik wel een hele goede want die dingen vullen zo dat je daarna niks meer hoeft en ik vind juist borrelen op zo een avond met wat kleine hapjes erbij ook leuk voor wat later op de avond.
Ik zou dat gewoon vtv voorbereiden, tegen 18u aan warm gaan maken en om 19u aanschuiven of borden klaazetten ed en dan roepen 'eeeeten' 😉

Gezellig zo!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou rond 18.00 wat uitgebreiders serveren, zoals plaatpizza, saucijzebroodjes, pan soep met wat bolletjes. Dan rond 20.00 koffie met iets erbij voor de liefhebber (bij ons: rolletjes, kniepertjes of joarskoeken, Drenthe). Wij eten vaak de hele dag door oliebollen, dus die zouden bij mij gewoon op tafel komen te staan. En daarna borrelen met hapjes, nootjes, chippies. Ik zou de kinderen een eigen hoekje met een eigen schaal hapjes geven. Evenueel nog salades met stokbrood voor na 12 uur.
Alle reacties Link kopieren
Samen koken! Dan heb je gelijk een leuke activiteit om samen mee bezig te zijn. Zorg dat alle ingrediënten en recepten aanwezig zijn en verdeel die.
Als je dat lastig vind, kan het ook onder begeleiding of kun je iemand vragen dat voor je te regelen (zullen dan wel kosten aan zitten).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met een grote groep vrienden met oud en nieuw toen gezorgd voor twee grote pannen erwtensoep met extra worst erbij en roggebrood met katenspek. Ik had de soep van te voren bij de slager besteld. Alleen opwarmen dus en in kommetjes scheppen, zelf geen extra moeite voor hoeven doen. Nou vond iedereen dit ook lekker die kwam, had ik van tevoren gepolst.


Een eetmoment is wel zo fijn namelijk.

Verder zijn wat warme snacks in de loop van de avond ook nog wel fijn, bladerdeeghapjes uit de oven of bitterballen of zo. Of je gooit een grote kaasplank met een paar stokbroden op tafel voor de borrel na het eten.
Als er goed gedronken gaat worden zoals je verwacht houden mensen toch wel trek de hele avond door.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke ideeën allemaal!
Denk dat ik inderdaad maar ga voor een eetmoment in buffetvorm, als iemand nog meer lekkere ideetjes heeft voor een buffet houd ik me aanbevolen :)

Dan inderdaad in de loop van de avond iets als een kaasplank en wat warme hapjes en uiteraard voor de jongere garde wat chips en andere zoutjes.
Die oliebollen ga ik wel tot 12 uur bewaren denk ik
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren
meisjeviva33 schreef:
07-10-2019 13:35
Daar zat ik dus ook mee, iedereen woont op loopafstand dus er zijn geen bobs aanwezig en het zal zeker geen zuipfestijn worden maar als alles er niet meteen zo hard inslaat door een goede bodem is wel zo fijn :-)
en pas na etenstijd beginnen, is dat een optie?? dat iedereen thuis ene bodempje legt?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-10-2019 14:12
en pas na etenstijd beginnen, is dat een optie?? dat iedereen thuis ene bodempje legt?
Voor mij op zich wel maar het is met deze groep ondertussen traditie dat we al in de middag bij elkaar komen en samen eten en dan is 16:00 nog een tijd die door mij is neergezet voor dit jaar. Er zijn jaren geweest dat we al vanaf lunchtijd samen waren en dat vond ik wel een beetje too much
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren
meisjeviva33 schreef:
07-10-2019 14:18
Voor mij op zich wel maar het is met deze groep ondertussen traditie dat we al in de middag bij elkaar komen en samen eten en dan is 16:00 nog een tijd die door mij is neergezet voor dit jaar. Er zijn jaren geweest dat we al vanaf lunchtijd samen waren en dat vond ik wel een beetje too much
oh nee, dan is het logisch
en wat deden jullie zoal de voorgaande jaren?

ik zou zelf liever een stamppotbuffet hebben, dan liflafjes
is het gebruikelijk dat ieder iets meebrengt, of zijn jullie aan de beurt om alles te regelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het op zich niet uit maakt WAT je maakt, maar HOEVEEL je maakt. Niets zo vervelend als op een feestavond zoals deze zonder hapjes in overvloed.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen ook regelmatig O&N met 10 volwassenen en een bupsje kinderen. De kinderen zijn kleiner, dus die eten vaak eerst iets (rond 18.00 uur) terwijl wij borrelen. Daarna mogen ze in pyjama's een film kijken. In die tijd bereiden wij vaak met 4-5 volwassenen diner voor (soep, hoofdgerecht, toetje), de rest kletst of stopt de kinderen in bed.

Rond 20.30 zitten we aan het diner, daarna een spelletje ofzo. Rond 23.30 maken we de kinderen wakker, kijken we vuurwerk of gaan even naarbuiten. Als de kinderen er genoeg van hebben/omvallen loopt iedereen naar hun eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-10-2019 14:20
oh nee, dan is het logisch
en wat deden jullie zoal de voorgaande jaren?

ik zou zelf liever een stamppotbuffet hebben, dan liflafjes
is het gebruikelijk dat ieder iets meebrengt, of zijn jullie aan de beurt om alles te regelen?
Wij zijn aan de beurt en dat vind ik helemaal niet erg want ik ben graag bezig in de keuken.
Voorgaande jaren was een keer stamppotbuffet, soep met broodjes en de hele avond door allerlei warme hapjes en amuse achtige dingetjes, verse friet met snacks, hollands buffet, pannenkoeken buffet, bouw je eigen hamburger buffet, wraps&taco's en nu zijn wij dus aan de beurt.

Ben op zich wel van een thema pakken als in een oosters buffet dan ofzo met sowieso een goedgevulde nasi en bami en daar allerlei gerechten omheen, beetje rijsttafel idee.
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren
Indian Curry, saag paneer, onion bahji, rijst, naan brood etc.

Of thaise curry, tofu, mini loempias, rijst, noodles, verse springrolls (rijstvel wraps), phad thai etc.

of roti, roti vellen, gebakken banaan etc.

Of pasta, salade, breschetta, olijven etc
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook wel eens bij en met vrienden gedaan met eten erbij. We hebben wel eens allemaal wat meegenomen aan hapjes en er kwamen de hele tijd door verschillende dingen op tafel. Saté, quiche, verschillende soorten brood en beleg etc
We begonnen dan wel pas rond een uur of 18:00.
We hebben ook wel een de bbq aangezet. En we hebben wel eens Chinees gehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven