Entertainment alle pijlers

Hunted 2019 - Geen spoilers SVP

05-10-2019 08:19 577 berichten
Hunted is terug met een nieuw seizoen.

Vanaf maandag 7 oktober om 20:25 te zien op NPO 3.
Wie kijkt er (weer) mee?

Hier alvast de voortvluchtigen:
- Bart en Tim
- Tizita en Betty
- Anne en Juanitto
- Juul en Koen
- Geertjan en Lars
- Leo en Robin
- Vera
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 26-11-2019 07:15
7.29% gewijzigd
En nu maar hopen dat er dit jaar niet zo een koppel bij zit wat we alleen maar via internet kunnen volgen, maar gewoon weer iedereen in de TV uitzendingen.
Leuk, ik ga kijken!
Via internet volg ik niet, dus hopelijk allemaal gewoon in de uitzending.
Leuk! En ik ik hoop op alles via de tv!
De afgelopen seizoenen heb ik mij wel gestoord aan de doorgestoken kaarten van dit programma en de bizarre opdrachten. Welke voortvluchtige moet per se informatie halen uit een kluisje bij een ns station en per se het land verlaten vanaf coordinaten x en y om 12.00 uur op zondag.

De acteurs die doen of ze agent zijn, zijn best arrogant bovendien. Alsof het knap is dat ze iemand vinden als ze hebben gehoord dat voortvluchtige Piet 5 minuten ervoor in de haven van Holwerd is gefilmd of in een grijze BMW met kenteken XYZ-99-X op de A4 richting Den Haag is gezien.

En wie ze niet in de schoot geworpen krijgen tijdens de vlucht, die hoeven ze alleen maar op te wachten aan het eind van het spel.

Kortom: ik vind het concept leuk, maar de uitvoering minder.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik ga zeker weer kijken. 1 van de weinige programma’s die man en ik beiden leuk vinden en dus ook met plezier samen kijken.
Ik vind het ook jammer dat ze die verplichte acties hebben met die kluis en vaste coordinaten om het land te ontvluchten. Geen enkele echte crimineel hoeft zich aan dat soort absurde spelregels te houden tenslotte.
Jaaa leuk! Ik kijk er ook al naar uit :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die verplichte opdracht wel heel leuk gevonden. Of het nu iets met de werkelijkheid van doen heeft of niet.

Er zijn wel wat dingen die de nieuwe kandidaten kunnen leren van de oude:
neem op geen enkele manier contact op met bekenden, probeer niet slimmer te zijn dan de hunters, maak geen digitale planning, en alles wat je op papier zet moet je verbranden, gebruik geen social media. En roep niet de hulp van anderen om voor je te pinnen. Want die mensen zijn maar zelden bestand tegen de druk wanneer ze ondervraagt worden.

Ik ben heel erg benieuwd!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Vanavond de eerste aflevering, ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zin in!
Als ik van plan was geweest kandidaat te worden had ik maanden van te voren in een ander EU land een goedkoop telefoontje met lokale sim gekocht (cash) en dit apart gehouden voor het hunted avontuur. En dan vooral om googlemaps te kunnen raadplegen e.d. Als je met een buitenlands nummer in de lucht bent, dan val je volgens mij niet op (tenzij je bekenden gaat bellen/appen, maar dat moet je dus ook zeker niet doen blijkt uit voorgaande seizoenen)
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
05-10-2019 08:32
De afgelopen seizoenen heb ik mij wel gestoord aan de doorgestoken kaarten van dit programma en de bizarre opdrachten. Welke voortvluchtige moet per se informatie halen uit een kluisje bij een ns station en per se het land verlaten vanaf coordinaten x en y om 12.00 uur op zondag.

De acteurs die doen of ze agent zijn, zijn best arrogant bovendien. Alsof het knap is dat ze iemand vinden als ze hebben gehoord dat voortvluchtige Piet 5 minuten ervoor in de haven van Holwerd is gefilmd of in een grijze BMW met kenteken XYZ-99-X op de A4 richting Den Haag is gezien.

En wie ze niet in de schoot geworpen krijgen tijdens de vlucht, die hoeven ze alleen maar op te wachten aan het eind van het spel.

Kortom: ik vind het concept leuk, maar de uitvoering minder.
Ja helemaal mee eens. Heel jammer hoor. :-(
Waarom ze TNO de beelden niet laten verbeteren voor ze op Opsporing Verzocht worden getoond... In plaats van "wie herkent in deze pixels een persoon"?

Zo wonderlijk, hoe dat gaat in Hunted.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
07-10-2019 22:21
Waarom ze TNO de beelden niet laten verbeteren voor ze op Opsporing Verzocht worden getoond... In plaats van "wie herkent in deze pixels een persoon"?

Zo wonderlijk, hoe dat gaat in Hunted.
Idd ja
Alle reacties Link kopieren
Krijg van Hunted altijd een goed beeld van hoe je wel onder de radar moet blijven. Nooit (zelf) pinnen, geen social media gebruiken, geen netwerk wat zichtbaar is gebruiken, wegblijven uit stations en grote wegen en camera's.

Verder nog tips?
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Geen contact opnemen met je familie, geen mobiele telefoon gebruiken en ik zou juist wel zelf pinnen, want de mensen die voor je pinnen vertellen zo alles wat ze over je weten. Of denken te weten.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
08-10-2019 18:00
Geen contact opnemen met je familie, geen mobiele telefoon gebruiken en ik zou juist wel zelf pinnen, want de mensen die voor je pinnen vertellen zo alles wat ze over je weten. Of denken te weten.
Ja, precies dit! Het is helemaal niet erg als ze weten dat je gepind hebt, maar als je iemand anders laat pinnen sporen ze die op en die geeft dan door waar je bent / heen bent gegaan. Ze slaan bijna altijd door. Ik begrijp dus helemaal niet waarom ze anderen laten pinnen.

Dat verbeteren van die beelden is echt onzin, dat is zo'n typisch voorbeeld van simulatie (of doorgestoken kaart) waarbij de informatie uiteindelijk gewoon gegeven wordt door het team dat bij de kandidaten is. Die truc met de buitenlandse telefoon zou daarom ook niet werken. Ze vragen niet echt gegevens op, ze simuleren dat ze dat doen, maar krijgen die informatie uiteindelijk gewoon van de begeleiders. Maakt wat mij betreft overigens niet echt uit, het effect is min of meer hetzelfde en het blijft onwijs spannend!

Ik vond het wel een heel lastig beginnen voor de kandidaten. Zonder vervoer op een afgelegen plek moeten starten en een half uur later waren de hunters daar al. Knap dat ze allemaal ontkomen zijn.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat begin vond ik wel goed bedacht. Vooral dat iedereen er anders op reageerde en niemand ad rem was en ze van te voren niet hadden nagedacht over wat die knop teweeg zou brengen.

Knap dat ze allemaal weggekomen zijn. Ik durf nog niet te zeggen wie er als eerste opgepakt wordt of wie er juist lang buiten beeld blijft. Ik vind de kandidaten allemaal wel gelijkwaardig. Heel bijzonder om te zien dat je blijkbaar heel snel een beetje gaat lijden aan paranoia als je op de vlucht bent.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
08-10-2019 18:00
Geen contact opnemen met je familie, geen mobiele telefoon gebruiken en ik zou juist wel zelf pinnen, want de mensen die voor je pinnen vertellen zo alles wat ze over je weten. Of denken te weten.
Precies. Bijna iedereen verlinkt je uiteindelijk als 'de politie' op de stoep staat.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-10-2019 09:28
Precies. Bijna iedereen verlinkt je uiteindelijk als 'de politie' op de stoep staat.
En dit is dan nog een spelletje. Kun je nagaan hoe makkelijk mensen je verlinken als het om het echie gaat.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
10-10-2019 09:30
En dit is dan nog een spelletje. Kun je nagaan hoe makkelijk mensen je verlinken als het om het echie gaat.
Ik ben nog steeds verbijsterd over de vrouw uit het vorige seizoen die de kandidaten eerst op haar zolder verborg en daarna de hunters vertelde dat ze daar zaten.

Helden die de kandidaten redden worden later vaak verraders. Kennelijk zijn we geneigd mee te werken met wie op dat moment bij ons is. Maar die vrouw met die groene auto is en blijft een regelrechte held, die deed het zo goed! Gewoon alle irrelevante informatie en dingen die ze toch al wisten, meteen vertellen, zodat het leek of ze volledig meewerkte, en daarna met een stalen gezicht een andere plek opgeven als de plek waar ze de kandidaten had afgezet. Held!
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
10-10-2019 09:45
Ik ben nog steeds verbijsterd over de vrouw uit het vorige seizoen die de kandidaten eerst op haar zolder verborg en daarna de hunters vertelde dat ze daar zaten.

Helden die de kandidaten redden worden later vaak verraders. Kennelijk zijn we geneigd mee te werken met wie op dat moment bij ons is. Maar die vrouw met die groene auto is en blijft een regelrechte held, die deed het zo goed! Gewoon alle irrelevante informatie en dingen die ze toch al wisten, meteen vertellen, zodat het leek of ze volledig meewerkte, en daarna met een stalen gezicht een andere plek opgeven als de plek waar ze de kandidaten had afgezet. Held!
Ja, wat je zegt in de eerste alinea kan ik me nog goed heugen. Ook hoe makkelijk ze eea vertelde. Maar goed; wij weten natuurlijk niet wat er in het script staat. Het is televisie natuurlijk. Niet het echte leven.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Annapicobella schreef:
10-10-2019 10:27
Ja, wat je zegt in de eerste alinea kan ik me nog goed heugen. Ook hoe makkelijk ze eea vertelde. Maar goed; wij weten natuurlijk niet wat er in het script staat. Het is televisie natuurlijk. Niet het echte leven.
Dat is waar. En die levensgrote cameraman die ergens in een hoekje alles staat te filmen is ook wel een beetje een hint dat er wel eens kandidaten verstopt zouden kunnen zitten, waardoor de hunters toch nog maar even door blijven zoeken of wat meer druk zetten op iemand die ze verbergt.

Wat vorig jaar ook zo dom was: twee kandidaten hadden op hun verstopplek een boodschap voor de hunters achtergelaten. De persoon die ze had verstopt ontkende dat ze daar waren geweest, maar toen vonden de hunters die boodschap. Ja, dan zou ik ook gewoon alles vertellen, dat is dan ook wel hun eigen schuld.

Dus nog een goede tip: speel geen spelletjes met de hunters. Nooit!
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Wat vorig jaar ook zo dom was: twee kandidaten hadden op hun verstopplek een boodschap voor de hunters achtergelaten. De persoon die ze had verstopt ontkende dat ze daar waren geweest, maar toen vonden de hunters die boodschap. Ja, dan zou ik ook gewoon alles vertellen, dat is dan ook wel hun eigen schuld.

Dus nog een goede tip: speel geen spelletjes met de hunters. Nooit!
[/quote]

Herinner me dat twee kandidaten juist dat van plan waren; dat ze de hunters wilden uitdagen. En dat vond ik vrij arrogant. Zorg maar dat je onder de radar blijft.
Everything you see I owe to spaghetti!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven