Werk & Studie alle pijlers

Ben ik nou onredelijk?

08-10-2019 18:11 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds begin dit jaar als invaller in de zorg (ouderen). Dit is ideaal te combineren met mijn gezin omdat ik zelf aan kan geven wanneer ik wel en niet beschikbaar ben. Hiervoor werkte ik gewoon vast op een afdeling.
De eerste maanden werd ik door de planner van hot naar her gestuurd, maar na een tijdje krijg je zo'n beetje wat vaste afdelingen/locaties.
Nu werk ik driekwart van de tijd op een kleine buitenlocatie met korsakoffpatienten. Ik word hier vaak ingepland omdat de bewoners een bekend gezicht nodig hebben. Dit is ook best een pittige groep met veel moeilijk gedrag, zomaar een flexer neerzetten kan eigenlijk niet.
Ook willen veel flexers daar niet werken omdat het best moeilijk is.

Vandaag moest ik overdag daar werken. Ik had samen met een collega iedereen uit bed gehaald en eten gegeven. Normaal gaat de collega dan rond 1 uur weg en ben je alleen tot 4 uur. Dit kan omdat de bewoners dan een dutje doen of sommigen op dagbesteding zijn.
Vandaag dus ook. Maar nu hoorde ik dat de vaste mensen vanmiddag dus vergadering hadden. Ik vind dat niet prettig. Dat ik moet werken terwijl zij vergaderen samen.
Ik vind namelijk dat er veel dingen niet goed gaan op de woning.
Bijvoorbeeld dat er s avonds in twee groepen wordt gegeten ipv allemaal samen. Dit is omdat sommigen bewoners ruzie met elkaar zoeken tijdens het eten. Maar ik vind dat je samen aan tafel hoort te zitten. Dit heb ik gezegd, maar het vaste team luistert daar niet naar. En zo is er wel meer.
Nu zat ik vanmiddag weer thuis en kreeg ik bericht van de planner over een aantal diensten over een paar weken. Deze woning zat er ook bij. Of ik van 12 tot 5 wilde werken over een tijdje. Dit zijn geen normale tjjden dus ik vroeg waarom het anders was. Nou, de vaste gingen iets met elkaar doen, een teambuilding of zo.
Ik heb nu wel ja gezegd, maar eigenlijk vind ik het maar raar. Ik werk veel daar en nu mag ik niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Im weet niet of je onredelijk bent. Maar je zegt zelf dat er weinig flexers daar willen werken en dat je geen deel van het team bent.
Net als die vergadering. Wat had je dan verwacht als flexkracht?
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
Alle reacties Link kopieren
Ben jij degene die bedoeld werd in het andere topic, waar gevraagd was of de vaste inval mee moest op een team uitje.
werk-studie/teamuitje/list_messages/450193
lovedobby wijzigde dit bericht op 08-10-2019 18:15
5.75% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
Dat is het nadeel van invaller zijn, je bent geen lid van een team en zit dus niet bij vergaderingen.
En het is ook je werk om te werken als anderen niet kunnen. Of niet en dan laat je je niet inplannen.
Daar zijn invallers voor.

Doet me overigens aan een topic van vorige week denken...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het niet leuk is als je erg vaak op die plek staat, maar het alternatief is dat iemand die wel vast in het team zit de vergadering en teambuilding mist, want je kan die groep natuurlijk niet een dagje sluiten. Of dat er andere inval komt, maar het is niet in het belang van de groep als er een vreemd gezicht komt, en als het ook een bekend gezicht is dan is het weer vreemd dat jij wel mee mag en diegene niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en kritiek/feedback hebben als flexer mag best, maar het vaste team bepaalt de gang van zaken. Ik snap wel dat ze niet alles vanwege jouw mening om gaan gooien.
Die eetsituatie zal gerust wel besproken zijn met een gedragskundige oid. Wie ben jij dan om dat stante pede anders te willen?
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
En nee, ik kan niet , is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt als vaste invaller, niet als onderdeel van het team.
Dus dan hoor je niet bij vergaderingen en teamuitjes van het vaste team.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Hier in de zorg gewerkt, bij ons hadden we vaste invallers die gekoppeld waren aan onze locatie. Zij deden echt mee in het team. Zij kwamen bij de vergaderingen en hadden ook aanvullende taken die bij het werken in een team horen.

Daarnaast hadden we 'gewone' flexers, ook vaak dezelfde gezichten, maar zij hadden geen extra taken, of woonde vergaderingen bij.

De vaste flex was onderdeel van het team, diegene deed dat voor 2 locaties. De gewone flex die kwamen inderdaad tijdens vergaderingen, cursussen of teamuitjes. En hoewel dat vaak dezelfde gezichten waren, waren zij geen onderdeel van het team. Wat niet inhoud dat wij hen niet waardeerde, maar dat merkte zij hopelijk aan de manier van omgaan met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Als flexer heb je als voordeel dat je zelf voor een groot deel je uren kan bepalen. Het nadeel is dat je minder bij een team hoort en dus niet bij vergaderingen en teamuitjes 'hoort'. Al moet ik wel zeggen dat dit bij ons op een gegeven moment wel veranderd als een flexer echt veel bij ons werkt.
Dat jij bij een vindt dat de hele groep bij elkaar hoort te eten, terwijl uit ervaring is gebleken dat dit niet werkt, dat vind ik dan wel bijzonder. Ga er maar vanuit dat dit niet zomaar besloten is, en de reden weet je. Waarom moet men dan naar jou luisteren? Terwijl jij als enige onderbouwing hebt dat het zo hoort?
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons ook vaste flexers ivm lastige doelgroep en dat er vaste gezichten nodig waren. En ja die werkten dus als wij vergaderden en als wij uitje hadden want ja anders konden we niet van de groep af. Dat is t nare van flexen dat je dat mist. Flex team had eigen uitjes en eigen vergadering
where ever you go, go with your heart
LoveDobby schreef:
08-10-2019 18:15
Ben jij degene die bedoeld werd in het andere topic, waar gevraagd was of de vaste inval mee moest op een team uitje.
werk-studie/teamuitje/list_messages/450193
Ja, daar dacht ik ook gelijk aan.
Alle reacties Link kopieren
Als je dat had gewild had je vast in een team moeten blijven werken...
Alle reacties Link kopieren
SPQR schreef:
08-10-2019 18:17
Oh, en kritiek/feedback hebben als flexer mag best, maar het vaste team bepaalt de gang van zaken. Ik snap wel dat ze niet alles vanwege jouw mening om gaan gooien.
Die eetsituatie zal gerust wel besproken zijn met een gedragskundige oid. Wie ben jij dan om dat stante pede anders te willen?
Volkomen mee eens.
En hoezo vind jij dat dat zo hoort, als het dus in de praktijk niet werkt?!

De mensen die daar wonen gedragen zich toch ook niet hoe het heurt door hun ziekte?
Alle reacties Link kopieren
Om je topic titel dus te beantwoorden, ja.
Nogmaals, dit is het gevolg van je keuze om invaller te zijn. Bij deze organisatie dan, want zoals ik las kan het dus elders soms weer anders geregeld zijn.
justagirly schreef:
08-10-2019 19:57
Volkomen mee eens.
En hoezo vind jij dat dat zo hoort, als het dus in de praktijk niet werkt?!

De mensen die daar wonen gedragen zich toch ook niet hoe het heurt door hun ziekte?
Dit.
Kan ook juist rust en ruimte voor extra aandacht geven.
Alle reacties Link kopieren
Ja en het wordt (lijkt mij) meestal juist in het belang van de bewoners gedaan.
Waarom vind je dat dat ‘hoort’ TO?
Ik val enorm over jouw mening dat je vindt dat die mensen allemaal bij elkaar aan tafel moeten zitten. Laat die mensen toch rustig eten, alleen of met het groepje dat ze graag zien. (Mogen ze hun bord eten niet mee naar hun kamer eigenlijk?)
Alle reacties Link kopieren
Onredelijk nee

Maar heb je een punt nee.
Bij ons gaat het t zelfde en de mening van een flexer zonder goede onderbouwing is weinig waard.
redbulletje schreef:
08-10-2019 20:27
Ik val enorm over jouw mening dat je vindt dat die mensen allemaal bij elkaar aan tafel moeten zitten.
Nou inderdaad! Het zijn mensen met korsakoff verdiep je eens in het ziektebeeld! Het klinkt alsof je nog heel weinig ervaring hebt en jouw beeld van een gezinsleven op een groep korsakoff cliënten wilt drukken.
staafmixer schreef:
08-10-2019 20:33
Onredelijk nee

Maar heb je een punt nee.
Bij ons gaat het t zelfde en de mening van een flexer zonder goede onderbouwing is weinig waard.
Van een teamlid ook niet hoor.
Nee, je bent niet onredelijk.
Ik vind het heel normaal dat jouw mening net zo zwaar tet als de mening van de vaste medewerker,
En ik vind het ook vreemd dat ze jou niet meevragen op teamuitje.
Snoetje-80 schreef:
08-10-2019 20:38
En ik vind het ook vreemd dat ze jou niet meevragen op teamuitje.
Ze is toch flexer. Dan hoor je niet bij het team, je valt in. Ook al sta je een langere tijd op een groep. Dat is nodig voor korsakoff een vast gezicht. Om dan voor een vaste flexer een nieuwe flexer op de groep te zetten voor een teamuitje is nou niet bepaald handig voor de continuïteit.

Vervelend, jammer, maar het is waar ze voor kiest als flexer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven