Werk & Studie alle pijlers

Opzegtermijn

08-10-2019 18:54 16 berichten
Heel vaak is het zo dat je na de proeftijd 1 maand opzegtermijn hebt. Nu heb ik een contract gezien voor bepaalde tijd bv 6 maanden. Maar er was geen opzegtermijn mogelijk. Je moet de 6 maanden uitwerken maar tussentijds opzeggen is niet mogelijk. Ik vind het erg vreemd. Heeft iemand dit eerder gehad? Mag dit?
Alle reacties Link kopieren
Ja dit mag. Je hebt het contract zelf getekend.
Ik heb dit een keer met een jaarcontract gehad. Ik wilde wel weg binnen dit jaar en heb het contract met wederzijds goedvinden laten ontbinden.
Laat maar, verkeerd gelezen
anoniem_374681 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 19:02
79.69% gewijzigd
Ja, dat is heel gebruikelijk. Maar ik neem aan dat (als het je eigen contract is) je het contact hebt gelezen voordat je het tekende. Dus je wist er van...
Sorry verkeerd gelezen. Haal dingen door elkaar.
Struikgewas schreef:
08-10-2019 18:57
Ja dit mag. Je hebt het contract zelf getekend.
Ik heb dit een keer met een jaarcontract gehad. Ik wilde wel weg binnen dit jaar en heb het contract met wederzijds goedvinden laten ontbinden.
Let wel op! Dan heb je geen recht op ww. Ben ik kort geleden op de dure manier achtergekomen.
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
08-10-2019 19:09
Let wel op! Dan heb je geen recht op ww. Ben ik kort geleden op de dure manier achtergekomen.
Dat is toch logisch. Je bent dan verwijtbaar werkloos geworden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
TO, in dat soort contracten moet je altijd zelf regelen dat een opzegtermijn erin komt als je dat graag wil.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
08-10-2019 19:14
Dat is toch logisch. Je bent dan verwijtbaar werkloos geworden.
Dat zou je denken, maar als je wel een opzegtermijn in je tijdelijk contract hebt staan en je neemt afscheid met een wederzijds goedvinden/vaststellingsovereenkomst dan heb je WEL recht op ww.

Het gaat om de bepaling in het contract over opzegtermijn, niet over verwijtbaar werkloos zijn
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
08-10-2019 19:09
Let wel op! Dan heb je geen recht op ww. Ben ik kort geleden op de dure manier achtergekomen.
Ja, je neemt immers ontslag.
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
08-10-2019 19:09
Let wel op! Dan heb je geen recht op ww. Ben ik kort geleden op de dure manier achtergekomen.
Wanneer je kan werken maar niet wil dan heb je geen recht op een uitkering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb nog niet getekend. Maar ik heb dit nog niet eerder gehad. Ik twijfel nu omdat het heel ander werk is wat ik ga doen. Ik heb dit nog nooit gedaan. Ik ben bang als het toch niet is wat me ligt, en ik kan dus niet tussentijds opzeggen, op zoek naar iets anders, dan zijn 4/5/6 maanden uitzitten erg lang. Ik twijfel nu of ik wel moet tekenen.
Alle reacties Link kopieren
bitterkoekjespudding schreef:
08-10-2019 20:25
Ik heb nog niet getekend. Maar ik heb dit nog niet eerder gehad. Ik twijfel nu omdat het heel ander werk is wat ik ga doen. Ik heb dit nog nooit gedaan. Ik ben bang als het toch niet is wat me ligt, en ik kan dus niet tussentijds opzeggen, op zoek naar iets anders, dan zijn 4/5/6 maanden uitzitten erg lang. Ik twijfel nu of ik wel moet tekenen.
Je kunt vragen of ze een opzegtermijn in het contract willen opnemen. Dat kan en mag.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
08-10-2019 19:17
Dat zou je denken, maar als je wel een opzegtermijn in je tijdelijk contract hebt staan en je neemt afscheid met een wederzijds goedvinden/vaststellingsovereenkomst dan heb je WEL recht op ww.

Het gaat om de bepaling in het contract over opzegtermijn, niet over verwijtbaar werkloos zijn
Bij wederzijds goedvinden heb je ook te houden aan de voorwaarden van het UWV om in aanmerking te komen voor WW.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
08-10-2019 20:41
Bij wederzijds goedvinden heb je ook te houden aan de voorwaarden van het UWV om in aanmerking te komen voor WW.
Ja. En als je die correct vastlegt in een vaststellingsovereenkomst heb je recht op ww. MITS er dus wel een opzegtermijn in je contract genoemd staat.

Als die er niet instaat dan dus niet.

to: als je echt twijfelt zou ik ze vragen er een opzegtermijn in te vermelden
Je kan in dat geval niet opzeggen :

https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... eeindigen/

en hebt geen recht op w.w. als je een regeling met je werkgever treft om toch eerder te beeindigen tot na datum dat contract zou aflopen.

https://www.uwv.nl/werkgevers/werkgever ... s-opzeggen

Zou dus met je aspirant werkgever om de tafel gaan om dit anders te regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven