Gezondheid alle pijlers

Baarmoederverwijdering,maar nu twijfel ivm sexleven

23-09-2019 17:31 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,normaal lees ik alleen mee maar nu wil ik graag wat ervaringen van jullie horen.

Ik heb al jarenlang gezeur met mijn menstruaties,lange en pijnlijke menstruaties.
Ook heb ik Endometriose ( ook in de spierwand van de baarmoeder)
En zitten er verschillende
Ik heb de afgelopen jaren al heel veel dingen geprobeerd zoals, verschillende pilsoorten,mirenaspiraal,gewoon op zijn beloop laten.
Ook slik ik dagelijk ijzertabletten,omdat ik bloedarmoede heb door het vele bloedverlies.

Nu is het zo dat het begin dit jaar niet meer te doen was.
Dus is begin dit jaar mijn baarmoeder schoongeschraapt en gebrand,met de hoop dat dat zou werken maar helaas.
Resultaat is nu 10 tot 14 dagen ongesteld.
Of 8 dagen dan 4 dagen niks en weer 4 dagen ongesteld,en heel veel pijn

Nu is de enigste optie dus nog de baarmoeder eruit halen,nu zal dit waarschijnlijk in december gaan gebeuren (vaginaal)
Alleen ben ik nu weer gaan twijfelen.

Ik zou heel graag ervaringen willen lezen van dames die het ook hebben laten doen,en of hun sexleven erg veranderd is?

Ik heb nu een heel goed sexleven,ik vind juist dat hoe ouder ik word (ben nu 33) hoe beter het word.
Ik kan vaginaal vrij makkelijk klaarkomen
En ik ben bang dat dit allemaal heel erg gaat veranderen.

Sorry voor het lange verhaal,wilde het toch allemaal even goed vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Er is niets veranderd.

Eruit met dat ding! Beste beslissing van mijn leven.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Volledig eens met Jasmijn!
Mijn seksleven is alleen nog beter geworden zonder die pijn en bloedbaden. Het bed leek af en toe wel een slachthuis. Ik kan ook niet zeggen dat mijn orgasmes zijn veranderd. Mijn lief zegt wel dat het iets anders voelt omdat de baarmoederhals ook is verwijderd, maar daar heeft hij verder totaal geen last van. Weg ermee, je zal er echt geen spijt van krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is een gedeelte van mijn baarmoeder verwijderd.
Een seksleven heb ik niet meer maar merk wel dat mijn orgasmes minder heftig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier niets veranderd.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had endometriose, adenomyose en ben bijna een jaar geleden geopereerd.
Baarmoeder eruit (deze was erg aangedaan) , endometriose weg gehaald en eileiders.
Na een aantal weken mocht ik weer gemeenschap hebben, ik was zo geschrokken, het voelde allemaal zoooo anders. Ik dacht echt waar ben ik aan begonnen, een aantal weken later voelde alles weer als voorheen.
Het kan dus zijn dat het eerst even anders voelt, dat was mijn ervaring iig.
Daarnaast geen pms meer, en geen hevige en pijnlijke bloedingen meer.
Ik kan dus alleen maar positief zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn seksleven is alleen maar beter geworden nadat mijn baarmoeder is verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het twee jaar geleden laten doen. Zelfde verhaal; extreme menstruaties, baarmoeder leeggebrand, dat hielp niets, daarna verwijdering.
Ik was doodsbang voor de gevolgen. Incontinentie, beschadiging, seksleven etc. Seks is zeer belangrijk voor ons. Mijn man zei; stel je voor dat het de seks beïnvloed, dan komt ook dat weer goed. We zijn creatief genoeg, we kunnen naar een sexuoloog etc. Als er een probleem ontstaat is dat heel vervelend, maar we lossen het samen op.

De eerste keren waren de orgasmes jammergenoeg lichter. Ik vond het niet erg; ik had seks. Ik had een orgasme, dat was al beter dan waar ik bang voor was.

Inmiddels is het alweer een tijd net als vroeger, of beter zelfs.
Bespreek het vooral met de gynaecoloog! Mij hielp het enorm om te weten waar ik aan toe was.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.
Allemaal positief!
Dat geeft me toch wel weer een beetje moed

Ik begon opeens zo erg te twijfelen of ik het wel echt door moest laten gaan,
Heel gek misschien dat ik alleen daaraan denk,maar ons sexleven is juist zo ontzettend fijn en zou het jammer vinden als dat allemaal minder word.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alleen maar opluchting na verwijdering. Was constant 3 van de 4 weken ongesteld... nu dus nooit meer... omdat ik echt geen sex wilde als ik ongesteld was... is dat er dus alleen maar beter op geworden! Spijt dat ik het niet eerder gedaan heb!
Alle reacties Link kopieren
Somma schreef:
23-09-2019 20:23
Hier ook alleen maar opluchting na verwijdering. Was constant 3 van de 4 weken ongesteld... nu dus nooit meer... omdat ik echt geen sex wilde als ik ongesteld was... is dat er dus alleen maar beter op geworden! Spijt dat ik het niet eerder gedaan heb!
Dat is hier inderdaad ook.
Ik wil ook geen sex als ik ongesteld ben,dus is inderdaad soms zo 14 dagen,wat echt wel lang is.
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die voor de verwijdering vaginaal konden klaarkomen, dus via penetratie of met vingers ( om het maar even plat te zeggen)

Lukte het daarna ook weer gewoon?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor,ik heb daar geen problemen bij ondervonden.
Juist omdat ik geen pijn meer had en niet telkens weken ongesteld is ons sexleven er alleen maar op vooruit gegaan.
Alle reacties Link kopieren
coetje schreef:
24-09-2019 09:10
Ja hoor,ik heb daar geen problemen bij ondervonden.
Juist omdat ik geen pijn meer had en niet telkens weken ongesteld is ons sexleven er alleen maar op vooruit gegaan.
Goed om te horen!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is vanwege een baarmoederverzakking en endometriose mijn baarmoeder vaginaal in 2003 verwijderd. Het was een genot om nooit meer ongesteld te worden, daar knap je alleen al van op, echter “keerzoveel”schrijft geen PMS meer. Dit klopt niet, zolang je eierstokken er nog zitten gaat dat gewoon door, pijnlijke borsten en een week voor de datum was ik altijd stik sjagerijnig of kreeg ik een schoonmaakwoede, dat heeft nog jaren geduurd, tot ik in de overgang kwam (wat ik eigenlijk maar moest raden dat ik daar in zat) Pas als ze je eierstokken verwijderen, wat ze normaal niet zonder reden doen, dan ga je gelijk de overgang in, dat verandert je sexleven wel iets.
Alle reacties Link kopieren
Megyg schreef:
24-09-2019 21:46
Bij mij is vanwege een baarmoederverzakking en endometriose mijn baarmoeder vaginaal in 2003 verwijderd. Het was een genot om nooit meer ongesteld te worden, daar knap je alleen al van op, echter “keerzoveel”schrijft geen PMS meer. Dit klopt niet, zolang je eierstokken er nog zitten gaat dat gewoon door, pijnlijke borsten en een week voor de datum was ik altijd stik sjagerijnig of kreeg ik een schoonmaakwoede, dat heeft nog jaren geduurd, tot ik in de overgang kwam (wat ik eigenlijk maar moest raden dat ik daar in zat) Pas als ze je eierstokken verwijderen, wat ze normaal niet zonder reden doen, dan ga je gelijk de overgang in, dat verandert je sexleven wel iets.
Bedankt voor je reactie.
Dat had ik inderdaad begrepen,dat je meestal dus nog wel kan voelen,wanneer je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden etc.

Mijn eierstokken blijven inderdaad gewoon zitten, het gaat alleen om mijn baarmoeder en baarmoedermond.
Dus in de overgang gaan,gaat waarschijnlijk nog een hele tijd duren.
De mijne is er in 2004 uitgehaald en mijn eierstokken heb ik nog.
Ik had last van endometriose en veel pijn hierdoor tijdens het vrijen.
Na verwijdering van bm en bmm is mijn seksleven alleen maar veel beter geworden, ook is mijn gevoel veel prettiger en is een orgasme voor mij eindelijk lekker.
Pijn heb ik af en toe nog en dat komt denk ik door verklevingen van mijn darmen, maar als ik regelmatig blijf vrijen hou ik het los lijkt wel.

Ik kan het je alleen maar adviseren om het te doen.
De menstruaties blijven weg en de pijn tijdens vrijen is vrijwel weg.
Ik vond het herstel ook meevallen na de operatie, ik hield mij wel aan de regeltjes om niet te tillen en veel rust te nemen.

Ik ben nu sinds 2 jaar aan het rommelen met de overgang, ben er niet eerder in terecht gekomen gelukkig.
Ik up tip topic even, zelfde vooruitzicht en zelfde angsten.

Is er verschil tussen de baarmoedermond wel of niet verwijderen? Ik las dat bij verwijderen alles droger kan worden. Is dat zo?
starbright schreef:
08-10-2019 22:07
Ik up tip topic even, zelfde vooruitzicht en zelfde angsten.

Is er verschil tussen de baarmoedermond wel of niet verwijderen? Ik las dat bij verwijderen alles droger kan worden. Is dat zo?


Ik heb vrijwel geen last meer van afscheiding, alleen rond de eisprong een beetje. Als ik opgewonden ben, word ik gewoon nat, met seks merk ik geen verschil eigenlijk. Ik heb zelfs minder last van irritatie omdat ik niet steeds in de weer ben met megagrote tampons en maandverband. Tegen mij was verteld dat ik met baarmoederhals nog wel last kon hebben van bloederige afscheiding, dus ik mis dat ding echt niet.
Wat is dan het voordeel van de baarmoedermond laten zitten?

En doet het iets met je orgasmes nu je geen baarmoedermond meer hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven