Online status whatsapp

09-10-2019 01:36 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo leden van Viva!

Ik heb mijn laatst gezien op whatsapp staan op niemand. Ik zie dus geen laatst gezien van anderen en anderen ook niet van mij.

Online status is echter niet uit te zetten. Mijn vraag luidt als volgt: zien mensen die jij niet in je contactenlijst hebt wel dat je online komt als zij jou wel als contact hebben?
Ja
Alle reacties Link kopieren
Oh ;(

Doe daar wat aan whatsapp!
Alle reacties Link kopieren
Blxck schreef:
09-10-2019 01:47
Oh ;(

Doe daar wat aan whatsapp!
Waarom?
EsterInside schreef:
09-10-2019 01:57
Waarom?
Het is een beetje gek dat iemand die toevallig jouw nummer heeft kan zien of je online bent.

Laatst gezien kun je wel verbergen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-10-2019 02:00
Het is een beetje gek dat iemand die toevallig jouw nummer heeft kan zien of je online bent.

Laatst gezien kun je wel verbergen.
Ok duidelijk, dat is wel raar ja. Niet direkt een probleem als je het mij vraagt... maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dat een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit zo waarom dit een probleem is eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Als je wil dat iemand je niet ziet kan je diegene blokkeren. Je kan dan mocht het nodig zijn wel gebeld worden door diegene. Maar Whatsapp berichten komen dan niet over.
Weet niet of je wel een sms kan ontvangen.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt ervanaf waar je diegene blokkeert.
Op WA; dan kunnen ze je gewoon bellen en sms'en maar niet bellen op WA.
Dacht ik.
Blokkeren op whatsapp is alleen voor whatsapp

Als je iemand overal wilt blokkeren, dus ook voor telefoon en sms moet je dat nummer naast in whatsapp dus ook in je telefoon blokkeren. Anders kunnen ze je ondanks de whatsapp blokkade wel gewoon bellen of sms-en,
Ik vind het bijvoorbeeld niet nodig dat contacten op mijn zakelijke telefoon kunnen zien of ik wakker/actief ben of niet.

Dus zelfs als je niet met die mensen whatsappt kunnen ze dat zien in hun whatsapp, puur omdat men je nummer heeft.
Alle reacties Link kopieren
katrien1974 schreef:
09-10-2019 06:28
Ik snap nooit zo waarom dit een probleem is eigenlijk
Ik snap het wel waarom mensen dit vervelend vinden, vooral zakelijk gezien. Soms krijg ik berichtjes van mijn werk op mijn vrije dag op Whatsapp en dan vind ik het vervelend dat mijn baas kan zien dat ik online ben. Ik heb hem niet toegevoegd in mijn contactenlijst want dan kan hij ook mijn laatst gezien zien, maar hij kan dus wel zien wanneer ik online ben. En op mijn vrije dag heb ik lang niet altijd zin om te reageren..
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
AlejandraLaura schreef:
09-10-2019 15:18
Ik snap het wel waarom mensen dit vervelend vinden, vooral zakelijk gezien. Soms krijg ik berichtjes van mijn werk op mijn vrije dag op Whatsapp en dan vind ik het vervelend dat mijn baas kan zien dat ik online ben. Ik heb hem niet toegevoegd in mijn contactenlijst want dan kan hij ook mijn laatst gezien zien, maar hij kan dus wel zien wanneer ik online ben. En op mijn vrije dag heb ik lang niet altijd zin om te reageren..
Maar als het je vrije dag is HOEF je toch ook niet te reageren lijkt mij?
Alle reacties Link kopieren
AlejandraLaura schreef:
09-10-2019 15:18
Ik snap het wel waarom mensen dit vervelend vinden, vooral zakelijk gezien. Soms krijg ik berichtjes van mijn werk op mijn vrije dag op Whatsapp en dan vind ik het vervelend dat mijn baas kan zien dat ik online ben. Ik heb hem niet toegevoegd in mijn contactenlijst want dan kan hij ook mijn laatst gezien zien, maar hij kan dus wel zien wanneer ik online ben. En op mijn vrije dag heb ik lang niet altijd zin om te reageren..
Maar als het je vrije dag is HOEF je toch ook niet te reageren lijkt mij?
Alle reacties Link kopieren
katrien1974 schreef:
09-10-2019 15:29
Maar als het je vrije dag is HOEF je toch ook niet te reageren lijkt mij?
Is geen verplichting uiteraard maar heel blij zijn ze niet als ze zien dat ik wel online ben maar gewoon ff geen zin heb om te reageren. Bij ons gaat het werk trouwens elke dag door, dus ook regelmatig die berichtjes op zondagochtend.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
katrien1974 schreef:
09-10-2019 15:29
Maar als het je vrije dag is HOEF je toch ook niet te reageren lijkt mij?
Nee, natuurlijk niet. En zo’n baas snapt ook wel dat je op je vrije dag ook online bent, ook al zou je dat niet kunnen zien.

Ik heb ook weleens gehad dat ik gaapte op werk na een avond laat uit en dat manager daar een grapje over maakte (was zelf wakker ivm kind). Onschuldig op zich, maar toch denk ik, het zijn je zaken niet.

Het gaat er gewoon om dat anderen er niets mee hebben te maken. Ik begrijp gewoon niet waarom deze optie is bij whatsapp. Wat voegt het toe om dat van een ander te weten? Ik draai het dus eigenlijk om, niet waarom is het niet erg? Maar waarom zou je het wél willen?
Alle reacties Link kopieren
Oke
Dan verwijder je whatsapp en ga je smsen.
Opgelost
Alle reacties Link kopieren
Als het je werktelefoon is zou ik je telefoon uitzetten.
Babette2017 schreef:
09-10-2019 16:16
Oke
Dan verwijder je whatsapp en ga je smsen.
Opgelost
Nee, er sms’t toch niemand meer. Ook werk niet.

Mijn werktelefoon staat niet uit. Zo werkt dat bij mijn werk niet.

Het is allemaal geen ramp, die online status, maar ik vraag me af waarom er geen optie is het in te stellen zoals je zelf wil.
Alle reacties Link kopieren
Je telefoon op vliegtuigstand zetten, whatsapp openen, bericht lezen/versturen, whatsapp sluiten en vervolgens de vliegtuigstand op je mobiel weer uitzetten..

Een beetje omslachtig, maar niemand ziet dat je online bent..
tante-truus wijzigde dit bericht op 10-10-2019 22:15
0.00% gewijzigd
tante-Truus schreef:
10-10-2019 21:18
Je telefoon op vliegtuigstand zetten, whatsapp openen, bericht lezen/versturen, whatsapp sluiten en vervolgens de vliegtuigstand op je mobiel weer uitzetten..

Een beetje omslachtig, maar niemand ziet dat je online bent..
Dit inderdaad.
Ja. Is natuurlijk idioot dat het zo zou moeten. Maar goed, dat hoort blijkbaar bij whatsapp. Dus daar zullen we het mee moeten doen.

Overigens werkt het dus niet als je wel online bent en gewoon andere dingen op whatsapp wil doen, maar niet wil dat bepaalde mensen dat weten. Dus als het niet je werktelefoon is, maar gewoon je telefoon.

Ik ken iemand die liever niet had dat haar ex, waarmee ze in een co-ouderschapdiscussie zat, wist dat zij tot laat uitging als het niet haar week was.
Alle reacties Link kopieren
Overigens klopt het ook vaak niet hoor. Van de week stond bij mij “laatst gezien om 3.30” nou toen lag ik echt in coma.
Was ook niet aan mijn telefoon gekomen op dat tijdstip en had ook geen berichtje gekregen op dat tijdstip
Als je altijd bereikbaar moet zijn, wat maakt het dan uit dat anderen zien of je op dat moment online bent of niet? Als je niet wilt reageren, reageer je alsnog niet.

Aan de andere kant, als je werkmobiel online is, dan ben je blijkbaar aan het werk. Dan is het niet erg dat anderen dat kunnen zien en je evt een berichtje sturen. Als je niet aan het werk bent, kun je de werkmobiel gewoon stil laten liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven