Werk & Studie alle pijlers

ziek door werk

09-10-2019 11:20 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen,

Ik weet even niet hoe ik moet beginnen. Ik ben 8 maanden geleden begonnen bij een nieuwe baas en dacht dat ik de juiste keuze gemaakt had. Tot zo'n vier maanden geleden. Mijn collega's blijken geen collega's te zijn en kletsen constant achter mijn rug om en proberen mij constant onderuit te halen. Ze gaan koffie drinken zonder mij enz. Ik ben van een vrolijk open persoon naar een gesloten stil persoon gegaan door alle gedoe. Ik heb constant maagpijn en slaap slecht. Ook mijn baas maakt zich schuldig aan slecht gedrag. Ik word constant dikke genoemd, zegt in een vergadering met een externe tegen de een och jij bent lelijk, en tegen mij en jij bent dik en lelijk. Bij een vergadering buitenshuis wordt iets besproken en het ging over iets wat ik verplaatst had met een medewerker van dat bedrijf en dat het zwaar was zegt hij doodleuk of kwam het omdat die dikke er nog aanhing? Niemand vond het grappig maar hij vind van zichzelf dat hij dat mag zeggen. Hij trekt zich niks aan van commentaar... Vorige week ook weer zitten we weer in een vergadering, ziet hij een foto van iemand en zegt hij boh wat een lekker wijf, was, jij dat ook ,maar zo'n lekker wijf en niet zo lelijk. Ik weet gewoon niet meer wat ik doen moet, boos worden heeft geen zin, een gesprek voeren heeft geen zin, niks werkt ik krijg dan te horen ik ben de baas en ik doe wat ik wil. Ik voel me zo onwelkom in dit bedrijf. Ik ben aan het solliciteren maar dat gaat niet zo snel allemaal dus ik zal het nog even moeten volhouden. Misschien heeft iemand een tip voor mij wat ik zolang kan doen om het werkbaarder te maken voor mij? ik ben gewoon ten einde raad en weet het gewoon niet meer.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg het niet snel, maar in dit geval zou ik me echt ziekmelden. Pleur op zeg, je wordt gewoon uitgescholden en gepest door je baas! Totaal onacceptabel.
W t f dit kan écht niet. Maak het je missie om bewijs te verzamelen tegen deze vreselijke baas. Neem vergaderingen stiekem op, bewaar mails/appjes, etc.
Bewijs verzamelen en een rechtszaak beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel! Is er een HR-afdeling? Zou daar zeker wel een klacht over indienen. Door solliciteren en dan zsm weg. Wat een onprofessioneel gedoe zeg.
Bewijs verzamelen, ziekmelden en je rechtsbijstand bellen/regelen.
Dit is puur pesterij. Ziek melden en bedrijfsarts inschakelen. Rechtsbijstand is ook een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou solliciteren en onder tussen de gesprekken en vergaderingen waarin je dikke of iets wordt genoemd opnemen. Verder je stil houden. Wanneer je iets anders hebt dan zou ik contact opnemen met de lokale pers. De opnames laten horen en uitleggen hoe daar met mensen wordt omgegaan. Ik zou ook de vakbond inlichten en de arbeidsinspectie en de opname laten horen maar wel pas wanneer je al een andere baan hebt. Dek jezelf in en breng het op het juiste moment naar buiten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
09-10-2019 11:35
Ik zou solliciteren en onder tussen de gesprekken en vergaderingen waarin je dikke of iets wordt genoemd opnemen. Verder je stil houden. Wanneer je iets anders hebt dan zou ik contact opnemen met de lokale pers. De opnames laten horen en uitleggen hoe daar met mensen wordt omgegaan. Ik zou ook de vakbond inlichten en de arbeidsinspectie en de opname laten horen maar wel pas wanneer je al een andere baan hebt. Dek jezelf in en breng het op het juiste moment naar buiten.
Waarom de lokale pers?
Eens met alles hierboven, probeer het op te nemen inderdaad. Wat erg, dat je niet al lang weggelopen bent...
Alle reacties Link kopieren
Er is een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf?
Zo ja, dan daar een gesprek mee aangaan.
Is die er niet, dan een gesprek met de bedrijfarts aangaan.

Verder, ben je al lid van een vakbond of een rechtsbijstandsverzekering?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een regeling ongewenst gedrag of een vertrouwenspersoon?
Of een afdeling HR waar je vertrouwen in hebt?
Een OR?
Ben je lid van een vakbond?
Dit is echt onacceptabel gedrag en moet aangekaart worden (maar ik kan me ook voorstellen dat je daar geen trek in hebt en gewoon weg gaat....)

Bovenstaande opties zijn 'the way to go'. Niet naar de pers stappen.
Ik zou het zo bont maken dat ik zou worden ontslagen en dan tijdens de WW periode naar een andere baan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-10-2019 11:35
Ik zou solliciteren en onder tussen de gesprekken en vergaderingen waarin je dikke of iets wordt genoemd opnemen. Verder je stil houden. Wanneer je iets anders hebt dan zou ik contact opnemen met de lokale pers. De opnames laten horen en uitleggen hoe daar met mensen wordt omgegaan. Ik zou ook de vakbond inlichten en de arbeidsinspectie en de opname laten horen maar wel pas wanneer je al een andere baan hebt. Dek jezelf in en breng het op het juiste moment naar buiten.
Doe normaal joh. Naar de pers? Waarom dat in hemelsnaam?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-10-2019 11:39
Ik zou het zo bont maken dat ik zou worden ontslagen en dan tijdens de WW periode naar een andere baan zoeken.
Ja, dat staat echt geweldig op je CV!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-10-2019 11:39
Ik zou het zo bont maken dat ik zou worden ontslagen en dan tijdens de WW periode naar een andere baan zoeken.
Als je dat doet ben je verwijtbaar werkloos en krijg je geen ww.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zarah schreef:
09-10-2019 11:40
Ja, dat staat echt geweldig op je CV!
Dat hoeft niet op de CV, dan maar een kleine periode sabbatical ertussen zetten.
viva-amber schreef:
09-10-2019 11:42
Als je dat doet ben je verwijtbaar werkloos en krijg je geen ww.
Als zij haar werkgever met goede spitsvondigheid afweert is er niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Zarah post_id=30475170 time=1570614029 user_id=17567]
Doe normaal joh. Naar de pers? Waarom dat in hemelsnaam?
[/quote

Pesten op het werk is een hot item en ik denk dat mensen wel willen weten waar zij hun diensten of goederen kopen. Ik zou geen zaken willen doen met een bedrijf dat zo met mensen omgaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-10-2019 11:43
Als zij haar werkgever met goede spitsvondigheid afweert is er niets aan de hand.
Het maakt je als slachtoffer van pesten volstrekt ongeloofwaardig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-10-2019 11:43
Als zij haar werkgever met goede spitsvondigheid afweert is er niets aan de hand.
Het maakt je als slachtoffer van pesten volstrekt ongeloofwaardig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
het probleem is dat dit een vrij klein bedrijf is, dus geen HR, geen OR niks.
Ik kan gewoon nergens terecht hierover. De bedrijfsarts weet ik ook niet of ik die kan vertrouwen. Een collegaatje is ziek thuis en alles wat daar verteld wordt weet mijn baas ook. En het allerergste is dat hij alles gewoon hier door verteld aan de koffietafel.
viva-amber schreef:
09-10-2019 11:43
Pesten op het werk is een hot item en ik denk dat mensen wel willen weten waar zij hun diensten of goederen kopen. Ik zou geen zaken willen doen met een bedrijf dat zo met mensen omgaat.
Ik ben door mijn laatste werkgever ook niet bepaald netjes behandeld en mede daardoor zit ik nog steeds ziek thuis. Je kunt jezelf echter lelijk in de vingers snijden als je dat op die manier naar buiten brengt. Je wil iemand bewust schaden en dat leidt echt nergens toe.
Lotusbloem39 schreef:
09-10-2019 11:45
het probleem is dat dit een vrij klein bedrijf is, dus geen HR, geen OR niks.
Ik kan gewoon nergens terecht hierover. De bedrijfsarts weet ik ook niet of ik die kan vertrouwen. Een collegaatje is ziek thuis en alles wat daar verteld wordt weet mijn baas ook. En het allerergste is dat hij alles gewoon hier door verteld aan de koffietafel.
Dan schakel je het UWV in. En de rechtsbijstand is ook een goed idee hoor.
lise1985 schreef:
09-10-2019 11:37
Waarom de lokale pers?
Inderdaad, gewoon meteen de landelijke pers. Dit is echt idioot to, bizar gedrag van je werkgever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven