Herrie van buren op Kerstdag. Advies graag!

09-10-2019 18:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje wat jullie zouden doen en of jullie het gek zouden vinden wat ik de buren wil vragen.
FF kort uitleggen: we wonen in aso gehorige huizen en zij zijn nogal luidruchtig met deuren en non-stop aan het verbouwen.
Stel in de 30, geen kinderen, heel erg op zichzelf. Op zich vriendelijk contact mee, maar niet veel verder dan gedag zeggen.

Afgelopen Kerstdag begon hij ineens uitgebreid te boren?! Ik wist NIET wat me overkwam! Toevallig vierde ik Kerst een keer niet thuis, normaal altijd wel met de kids, maar dat had dus niet gekund met die herrie. Het is zo gehorig dat het klinkt of het naast me is.

Ik maak me eigenlijk onbewust al maanden druk over hoe het deze Kerst zal gaan. Blijkbaar vieren zij het niet, maar ík wel!
Nou wil ik hen dus gaan vragen of ze daar rekening mee kunnen houden, maar ik voel me al uit mijn kracht gaan daarbij. Ik wil niets boos, gewoon netjes.
Maar is het stom dat te vragen?
Op zich is het niet hun zorg dat ik Kerst vier, anderzijds bepaalt het wél wat ik wel/niet kan doen op zo'n dag. Ik voel me nu afhankelijk van wel of niet thuis Kerst kunnen vieren van wat zij doen. Dat is niet persé in mijn hoofd, langdurig boren kun je niet negeren.
En het zou ook niet mijn probleem moeten worden dat zij verbouwen, op 1e Kerstdag.

Wat zouden jullie doen in die situatie? Zou je het gek vinden dit te vragen?
anoniem_390897 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:06
3.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-10-2019 18:29
:-D :-D :-D

Dit is haar kracht. energiebron. Druk maken op niks maanden van te voren.

Of ons dat willen laten geloven. :lol:
Jij hebt echt een heel vol leven! Doe je nog wat anders dan andere mensen afzeiken op een forum?
Hoe weet je dat ze aan het boren waren terwijl je er niet was?
Hoe denk je zo zeker te weten dat ze met kerst dit jaar weer gaan boren?
Waarom zit je daar al maanden over te piekeren?
Ga wat doen aan jezelf en die kracht van je want om daar nu al over te willen klagen is echt een beetje bijzonder. Mocht je buurman nou precies tijdens het cremeren van je vlees gaan boren kan je gewoon even aanbellen en vriendelijk vragen of hij daar mee wil stoppen want kerst enzo.
Ik zou het wel ruim tevoren vragen, maar niet nu.

Neem nog een paar weken de tijd om jezelf flink op te fokken, rampenscenario's te bedenken, jezelf nog meer op te fokken zodat de rampenscenario's voor jou volstrekt reëel zijn geworden en je al een beetje moet huilen bij de gedachte aan je komende hellekerst.

Pas dan heb je de juiste staat van zijn bereikt om dit probleem aan te kaarten bij je borende buren.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
09-10-2019 18:31
Komt die boor(-schroef)machine nog mooi van pas..
Zeker ;-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 18:34
Yep, ik weet dat ik aan het invullen ben.
Waarom nu al? Waarom kun je nu al Kerstspullen kopen? En pepernoten? Wij moeten met de familie meestal vroeg planning maken omdat kids in de horeca werken en vroeg verlof moeten regelen en ook iemand die verder weg woont en evt. vervoer moet regelen.
Buiten dat begin ik er ineens zin in te krijgen en dan komt dit stukje ook weer op...
Dan vier je Kerst toch gewoon op pakweg 21/12 of 22/12 met je familie?

Wie heeft ooit bepaald dat je je eigen Kerst-feest persé op 24 of 25/12 moet organiseren?

Zolang er maar kalkoen, een kerstboom en lichtjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar je was die dag niet thuis maar wist wel dat hij de hele dag aan het boren was? Amazing :sherlock:
Vergeet als je aanbelt niet al een Kerst-cadeau mee te nemen.

Of een zak pepernoten.
Je kunt toch op het moment zelf even aanbellen? Als jij daar met je visite zit en hij is al een uur aan het boren, dan kun je best even aankaarten dat je visite hebt en jullie elkaar amper kunnen verstaan. Dan moet het wel een ontzettende lul zijn als hij doorgaat met boren.

En anders gewoon z'n kerstboom in de fik steken.
Je moet mensen ergens op aan spreken wanneer het gebeurt. Dus vorig jaar kerst en nu wellicht in de aanloop naar de kerst toe aangeven dat dat heel vervelend was geweest vorig jaar. Maar niet al in oktober over beginnen. Misschien zijn ze allang uitgeklust.
vivaratje schreef:
09-10-2019 18:37
Maar je was die dag niet thuis maar wist wel dat hij de hele dag aan het boren was? Amazing :sherlock:
:-D
Ik vind het juist zo irritant dat je met kerst niet mag doen. Ik geloof niet, vind het een onzinnig feest, man is vrij maar mag niet klussen....

Doen het braaf niet, maar ik vind het echt nergens op slaan. Heus niet voor 9 uur in de ochtend trouwens. Dat doen we nooit. Ook op maandag niet. Maar kerst zegt mij niets. Dus als ik wat minder rekening zou houden met mijn buurtjes ging ik ook gewoon laten klussen door man.
Alle reacties Link kopieren
Het zou wel toevallig zijn als hij weer wat te boren had op dezelfde dag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 18:35
Jij hebt echt een heel vol leven! Doe je nog wat anders dan andere mensen afzeiken op een forum?
:rofl:

Te grappig.
RikM schreef:
09-10-2019 18:40

En anders gewoon z'n kerstboom in de fik steken.
Moet ie wel een Kerstboom hebben staan.

Als ik met Kerst geen bezoek ontvang zet ik geen Kerstboom.
Totaal overbodig onding dat je eerst uit de grond trekt en een maand of wat later weer bij 't afval smijt.
Verspilling tot en met.


Maar als ze al 5 jaar aan 't verbouwen zijn ... al eens met 3 sterke mannen binnengevallen om te gaan helpen?
Des te meer jij (en je omgeving) helpt, des te sneller is die verbouwing gedaan.
RikM schreef:
09-10-2019 18:40
Je kunt toch op het moment zelf even aanbellen? Als jij daar met je visite zit en hij is al een uur aan het boren, dan kun je best even aankaarten dat je visite hebt en jullie elkaar amper kunnen verstaan. Dan moet het wel een ontzettende lul zijn als hij doorgaat met boren.

En anders gewoon z'n kerstboom in de fik steken.
Dit.
Huh.. het is niet dat mensen standaard met kerst gaan boren en verder niet. Het is een vrije dag en er stond nog een boorklusje gepland vorig jaar. Zegt toch helemaal niks over wat ze dit jaar van plan zijn? Misschien gaan ze dit jaar de keukenkastjes schoonmaken, heb je geen last van.

Ik zou het een rare vraag vinden, als ze dan lawaai maken ga je er toch dan naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken mij en mijn vriend heel erg in de beschrijving van TO. Als je echt mijn buurvrouw bent...
Wij hebben geen plannen deze kerst en zullen waarschijnlijk eerste en tweede kerstdag met zijn tweeën thuis zijn. De verbouwing nadert wel zijn einde, dus waarschijnlijk geen geboor. 😂
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-10-2019 18:40
Je moet mensen ergens op aan spreken wanneer het gebeurt. Dus vorig jaar kerst en nu wellicht in de aanloop naar de kerst toe aangeven dat dat heel vervelend was geweest vorig jaar. Maar niet al in oktober over beginnen. Misschien zijn ze allang uitgeklust.
Goeie om het uit te leggen, dank je wel!! :rose:
En nee, niet nu al. Maar uitgeklust zijn ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Oké, wij krijgen geen uitbouw! En trouwens als je mijn buurvrouw was had je allang aangebeld!
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
09-10-2019 18:47
Ik herken mij en mijn vriend heel erg in de beschrijving van TO. Als je echt mijn buurvrouw bent...
Wij hebben geen plannen deze kerst en zullen waarschijnlijk eerste en tweede kerstdag met zijn tweeën thuis zijn. De verbouwing nadert wel zijn einde, dus waarschijnlijk geen geboor. 😂
Zou een bak wezen, hahaha
Alle reacties Link kopieren
Meestal ga je vóór de kerst boren, om de boom tegen de muur vast te maken voor als je een kind, hond of kat hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
09-10-2019 18:48
Oké, wij krijgen geen uitbouw! En trouwens als je mijn buurvrouw was had je allang aangebeld!
Oh? Geen leuke buuf? Ik ben heel lief, hoor, dus dan ben ik het niet.
Ben het er wel mee eens dat kerst in Nederland als een dag geldt waarop er geen klusherrie zou moeten zijn. Hoewel het mij verder niet zou storen.
Kattenkop schreef:
09-10-2019 18:47
Ik herken mij en mijn vriend heel erg in de beschrijving van TO. Als je echt mijn buurvrouw bent...
Wij hebben geen plannen deze kerst en zullen waarschijnlijk eerste en tweede kerstdag met zijn tweeën thuis zijn. De verbouwing nadert wel zijn einde, dus waarschijnlijk geen geboor. 😂
De grote vraag is dan natuurlijk: hebben jullie geboord vorig jaar kerst?!?

En to: je draait er leuk omheen want het is je nu al een aanta keer gevraagd: hoe weet je van het boren als je niet thuis was?
stellar schreef:
09-10-2019 18:50
De grote vraag is dan natuurlijk: hebben jullie geboord vorig jaar kerst?!?

En to: je draait er leuk omheen want het is je nu al een aantal keer gevraagd: hoe weet je van het boren als je niet thuis was?
Ja TO?

Afgelopen Kerstdag begon hij ineens uitgebreid te boren?! Ik wist NIET wat me overkwam! Toevallig vierde ik Kerst een keer niet thuis, normaal altijd wel met de kids, maar dat had dus niet gekund met die herrie. Het is zo gehorig dat het klinkt of het naast me is.

Ja, blijft bijzonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven