Gezondheid alle pijlers

Klaag: griep en vakantie

09-10-2019 18:26 74 berichten
Klaag:

Ik heb al een week griep. Godzijdank niet verkouden of hoesten (dus ik mag alsnog in mijn handjes knijpen) maar spierpijn, hoofdpijn, ijskoud en heftig zweten. Vast ook koorts maar ik heb geen thermometer bij de hand (ben single en heb nooit koorts, paar jaar geleden wel eens gekocht maar kan ik nu niet vinden en geen energie om te zoeken).
Ik heb het zelden en nooit zo lang.

Morgen ga ik op vakantie, s' avonds naar hotel bij Schiphol en volgende dag vliegen naar Bergen en dan op de Hurtigrutenboot 11 dagen op en neer langs Noorse kust. Een bejaardenvakantie (met idd een bejaarde tante) dus ook dit komt goed.

Maar: bleeeeeehhhhhhh, ik heb er inmiddels zo zat van. Vanmiddag lag ik in mijn bed op mijn elektrische deken op de hoogste stand met kippenvel en klappertanden van de kou.

Ik ben nu in etappes mijn koffer aan het inpakken.

Wie had het griepmonster ook afgelopen weken en hoe lang duurde het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het compleet met buikgriep en bijbehorende activiteiten op de wc. Dat duurde een nacht en een dag flinke koorts. Donderdag en vrijdag ziek thuis, zaterdag even boodschappen gehaald en zondag en maandag ook nog thuis.
Daarna nog wel een week gekwakkeld maar kon wel enigszins functioneren en op stap( ok dat was niet zo slim :P ).
Alle reacties Link kopieren
Ach jee, en je hebt niemand die je af en toe een aai over de bol komt geven? Of een appje stuurt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
09-10-2019 18:37
Ach jee, en je hebt niemand die je af en toe een aai over de bol komt geven? Of een appje stuurt.

Haha, nee daarom hier mijn leed spugen. Ik houd er niet van bekenden lastig te vallen. Anders dan: ik heb griep, oh kut beterschap, wordt het niet en dat vind ik prima,

Ik heb vanochtend eindelijk mijn moeder gebeld en dan krijg ik op mijn kop dat ik geen thermometer heb want: 'meten is weten'.

Maar ze gaat wel morgen even voor me langs het kruidvat voor paracetamol en ibuprofen (EN die thermometer).
Beterschap!

Afgelopen week met een verkoudheid en holte ontsteking op bed gelegen. Na een week ging beter, maar ik ben nog niet op het energie niveau van daar voor.

Red je het wel deze vakantie? Ik zelf moet er niet aan denken, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het feit dat je geen thermometer hebt niet zo spannend. Ik denk dan altijd tja: dan weet je dat je koorts hebt.. oke.. en dan??

Maar wel ellendig dat je je zo beroerd voelt.. ik hoop voor jou dat het met een dag of 2/3 wat beter gaat
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Elke 6 uur 2 paracetamol en nog even rustig aan doen. Dan komt het vast wel goed. Fijne vakantie.....
biol schreef:
09-10-2019 18:45
Ik vind het feit dat je geen thermometer hebt niet zo spannend. Ik denk dan altijd tja: dan weet je dat je koorts hebt.. oke.. en dan??

Maar wel ellendig dat je je zo beroerd voelt.. ik hoop voor jou dat het met een dag of 2/3 wat beter gaat
Ja precies en meestal was de koorts vrij laag en dan voelde ik me een aansteller.

Mijn moeder doet zelf 3 keer per dag openbaar aankondiging van de statistieken als ze griep heeft.
Zeilboot76 schreef:
09-10-2019 18:43
Beterschap!

Afgelopen week met een verkoudheid en holte ontsteking op bed gelegen. Na een week ging beter, maar ik ben nog niet op het energie niveau van daar voor.

Red je het wel deze vakantie? Ik zelf moet er niet aan denken, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

Tsja als ik niet ga is de hele vakantie weg en zal je zien dat ik 2 dagen later beter ben en ik dupeer er ook nog een ander mee.
Ik heb een eigen hut op die boot en kan daar ook in bed liggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend joh. Hopelijk knap je wat op komende dagen en anders lekker daar in bed gaan liggen!
Ik ben sinds gisteren niet fit bleeee. Vandaag kon ik een dagje thuis werken, maar bah rillerig, keelpijn en doodmoe. Wil eigenlijk paracetamol nemen, maar slik voor een verdenkende maagzweer al omeprazol, dus dat lijkt mij niet zo'n beste combi. Vanavond dus maar vroeg op bed en anders morgen maar echt een dagje onder de wol.

Hopelijk toch nog een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het griep is? Ik dacht ook een keer griep te hebben. Bleek het een fikse nierbekkenontsteking te zijn.

Beterschap.
Angie10 schreef:
09-10-2019 19:19
Weet je zeker dat het griep is? Ik dacht ook een keer griep te hebben. Bleek het een fikse nierbekkenontsteking te zijn.

Beterschap.
Nergens pijn verder (behalve spierpijn en hoofdpijn) ik drink me het leplazarus en plas normaal.

Heb ook gewoon tot vandaag nog halve dagen op halve kracht gewerkt.
Op zich kom ik het wel door, maar dat het zo lang duurt word ik mismoedig van.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
09-10-2019 18:57

Mijn moeder doet zelf 3 keer per dag openbaar aankondiging van de statistieken als ze griep heeft.
:rofl:
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook geen plasklachten. Alleen rugpijn. Maar ik dacht dat dat kwam van de hele week met hoge koorts in bed liggen. De huisarts zei toen dat bij griep koorts eigenlijk altijd gepaard gaat met of hoesten, of keelpijn of verkouden of een combinatie van dezen.

Misschien toch nog even langs de huisarts morgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Angie10 schreef:
09-10-2019 19:28
Ik had ook geen plasklachten. Alleen rugpijn. Maar ik dacht dat dat kwam van de hele week met hoge koorts in bed liggen. De huisarts zei toen dat bij griep koorts eigenlijk altijd gepaard gaat met of hoesten, of keelpijn of verkouden of een combinatie van dezen.

Misschien toch nog even langs de huisarts morgen.
Zelfde hier. Geen verkoudheid, niet hoesten, maar hoge koorts en rugpijn. Nou ja, overal spierpijn eigenlijk. Dacht eerst dat het griep was, maar ook een nierbekkenontsteking dus.
Life is short. Eat dessert first.
Ik zat ergens in Afrika met een keelontsteking en “griepje”. Dacht ik. 2 dagen nadat ik terug was in Nederland lag ik in het ziekenhuis. :facepalm: Niks rotter dan ziek zijn op vakantie trouwens. Sterkte!
Hillegonda1 schreef:
09-10-2019 19:23

Heb ook gewoon tot vandaag nog halve dagen op halve kracht gewerkt.
Waarom ga je werken met griep?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
10-10-2019 18:36
Waarom ga je werken met griep?
Om de rest ook aan te steken? ;-D
Even schopje. Ik ben inmiddels op de boot in Noorwegen na een helletocht over Schiphol met koffers en een bejaarde tante.

Ik ben super ziek en het lijkt alleen maar erger te worden (hoewel achteraf was het al veel erger dan ik dacht).

Ik dacht nml wel dat ik koorts had maar niet extreem. Ben nauwelijks bekend met koorts.

Inmiddels heb ik een thermometer en ik schommel tussen de 38,4 en de 40 graden. Met meerdere keren per dag een paar uur rond de 40.

Morgenochtend om 10 uur zijn we aan wal en ga ik naar het ziekenhuis.

Ik hoop toch op een nierbekkenontsteking ofzo waar ik antibiotica voor kan krijgen. Hoewel ik niet echt ergens pijn heb. Ja boven de 39 graden doet alles pijn, maar niet specifiek.
Welnee heb thuis gewerkt en ik heb geen griep want dat is idd altijd hoesten, keelpijn of snotteren.
Op zich lig ik hier beter dan in mijn eentje in mijn inmiddels vieze huis, mooie hut, schone bedden, eten verzorgd.

Maar ik voelde me super bezwaard naar tante, ik zou deze reis voor haar zorgen dus tot nu toe sleepte ik me af en toe uit mijn bed.

Maar bij 40 graden heb ik de grens getrokken. Dan kan ik niet in een eetzaal gezellig 3 gangen
Eten.

Kut met peren is het eigenlijk allemaal. Wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vervelend allemaal zeg. Hopelijk kunnen ze wat voor je doen in het ziekenhuis.
Het stomme is dat ik zondag na het plassen dacht: Hey is dat nou een beetje bloed aan mijn wc papier van mijn urine. Maar toen werd ik eigenlijk direct ook ongesteld.
Ja, dan weet je het als vrouw ook niet meer.
Doorenvogels55 schreef:
13-10-2019 03:18
Wat ontzettend vervelend allemaal zeg. Hopelijk kunnen ze wat voor je doen in het ziekenhuis.
Dank je....nou moest ik een klein beetje huilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven