Hoog libido, 2 weken per maand continue zin in seks

09-10-2019 17:21 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier al langer mee, maar nu toch even een account aangemaakt omdat ik al enkele maanden met iets zit.
Sinds ik een klein jaar geleden gestopt ben met de pil (ben 27) heb ik 1 à 2 weken per maand ontzettend zin in seks. Ik kan aan niets anders meer denken. Van de ene dag op de andere is het van dat. Ik zou elke man willen bespringen. Spreek ik met een aangename man, dan ben ik hem in mijn hoofd aan het uitkleden. In die periode hebben mijn partner en ik dagelijks seks, en dan nog is dat niet voldoende voor mij.
Ik word wakker en ga slapen met seksuele fantasiën, ik word zelfs opgewonden van een mannenstem op de radio, of als ik voor het werk telefoneer met een aangename mannenstem.
Voor mijn vriend en mezelf natuurlijk top, want hiervoor was seks soms wel een opgave en niet meer zo passievol na 12 jaar. Nu experimenteren we terug, nieuwe standjes,...
Ik zou willen weten of er nog mensen (vooral vrouwen) zijn die dit hebben? Zo tijdens een bepaalde periode? Ik ga ervan uit dat dit samenvalt met mijn eisprong zeker.
Op zich vind ik het fascinerend dat hormonen zo'n grote rol kunnen spelen in het libido van een bepaald persoon. Dit zou veel relatieproblemen kunnen oplossen als ze mijn piekende hormonen in een pil konden gooien :-)

Daarnaast vraag ik me af hoe abnormaal mijn libido is? Er wordt altijd gezegd dat mannen continue aan seks denken. Is dit wat ik me erbij moet voorstellen?
Heb te doen met de mannen dan. Het is leuk, maar ook vermoeiend en frustrerend. Die fantasiën en in elke man een lustobject zien vind ik toch ietwat gevaarlijk voor mijn relatie. Ik herken mezelf zo niet. Daarnaast lijkt er een honger in mij te zitten die ik niet gestild krijg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man en wat ik ervan weet is dat het wel een bekend verschijnsel is dat je libido flink omhoog kan gaan na het stoppen met de pil. Helemaal als je de pil lang geslikt hebt. Er zijn ook wel eens topics op dit forum van geweest, kun je terug vinden via Google.

Je vraagt je af of jouw libido vergelijkbaar is met dat van mannen. Geen enkele man is natuurlijk hetzelfde, maar ik kan van mezelf zeggen dat ik wel een hoog libido heb. Als mijn vrouw het zou willen, zou ik nagenoeg elke dag wel seks kunnen en willen hebben. Ook heb ik geregeld seksuele fantasieën, maar het kan ook zomaar zijn dat ik ze uren niet heb. Ik dwing mezelf ook een beetje om niet teveel met seks bezig te zijn, omdat mijn vrouw juist een heel erg laag libido heeft.

Jij hebt het wel heel erg te pakken, heb ik het idee. Lijkt me best vervelend om echt cónstant met seks bezig te zijn. Je mag van geluk spreken dat je partner elke dag voor seks te porren is, zodat je zin in seks tenminste nog beantwoord wordt!

Sterkte :-)
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik heb soort van hetzelfde. Ook al even lang samen met mijn partner en sinds mijn hormonen weer ‘normaal’ zijn sinds de geboorte van mijn kinderen ook zulke periodes iedere maand. En ons seksueel leven heeft echt wat downs gekend. Maar inmiddels zijn we elkaar ook weer aan het herontdekken. Ik geniet er maar van ;)
Ik ben wel aan de spiraal overigens. (Kyleena, schijnt minder hormonen af te geven dan mirena)
Alle reacties Link kopieren
Roshak schreef:
09-10-2019 20:50
Heel herkenbaar. Ik heb soort van hetzelfde. Ook al even lang samen met mijn partner en sinds mijn hormonen weer ‘normaal’ zijn sinds de geboorte van mijn kinderen ook zulke periodes iedere maand. En ons seksueel leven heeft echt wat downs gekend. Maar inmiddels zijn we elkaar ook weer aan het herontdekken. Ik geniet er maar van ;)
Ik ben wel aan de spiraal overigens. (Kyleena, schijnt minder hormonen af te geven dan mirena)
Dat lijkt mij trouwens ook het beste wat je kunt doen TO! Bekijk het van de positieve kant en geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Bitmanz schreef:
09-10-2019 20:44
Ik ben een man en wat ik ervan weet is dat het wel een bekend verschijnsel is dat je libido flink omhoog kan gaan na het stoppen met de pil. Helemaal als je de pil lang geslikt hebt. Er zijn ook wel eens topics op dit forum van geweest, kun je terug vinden via Google.

Je vraagt je af of jouw libido vergelijkbaar is met dat van mannen. Geen enkele man is natuurlijk hetzelfde, maar ik kan van mezelf zeggen dat ik wel een hoog libido heb. Als mijn vrouw het zou willen, zou ik nagenoeg elke dag wel seks kunnen en willen hebben. Ook heb ik geregeld seksuele fantasieën, maar het kan ook zomaar zijn dat ik ze uren niet heb. Ik dwing mezelf ook een beetje om niet teveel met seks bezig te zijn, omdat mijn vrouw juist een heel erg laag libido heeft.

Jij hebt het wel heel erg te pakken, heb ik het idee. Lijkt me best vervelend om echt cónstant met seks bezig te zijn. Je mag van geluk spreken dat je partner elke dag voor seks te porren is, zodat je zin in seks tenminste nog beantwoord wordt!

Sterkte :-)
ik heb inderdaad al wat topics opgezocht. Alleen viel TO vaak stil en weet ik niet of het daar is blijven duren bv of hoe ze ermee om gegaan zijn.

Dankjewel voor je ervaring. Ik kan me nu in ieder geval wat inleven in de oversekste mannen, het is niet niks haha.
Als je altijd zo bent denk ik dat je inderdaad manieren moet zoeken om ermee om te gaan en niet aan toe te geven.
Aangezien ik nogal uit een dal kom wat dat betreft wil ik er net van genieten.
En dat doe ik inderdaad wel zoals jullie aanraden.
Alleen is mijn vriend nu net 2 weken op opleiding haha.
Vandaar mijn topic, ik word een beetje bang van mezelf :-)
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik snap dat het een flinke omschakeling is van je oude libido naar je nieuwe en dat je daar aan moet wennen. Ik denk trouwens dat het wel weer afneemt, na verloop van tijd.

Ik zie mij trouwens niet als "oversekst" hoor. Trouwens, wat is oversekst en wat is normaal?

Masturbeer je trouwens? Dan kun je er natuurlijk van alles zelf aan doen en ben je minder afhankelijk van je partner.
Alle reacties Link kopieren
Jup, same (maar nooit aan pil geweest). Komt maandelijks terug, maar niet altijd even sterk. Het is niet zo erg dat ik op stemmen geil, maar wel constante behoefte. En ik heb ook wel eens aan de 'arme' mannen gedacht die zich mogelijk zo constant voelen. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Roshak schreef:
09-10-2019 20:50
Heel herkenbaar. Ik heb soort van hetzelfde. Ook al even lang samen met mijn partner en sinds mijn hormonen weer ‘normaal’ zijn sinds de geboorte van mijn kinderen ook zulke periodes iedere maand. En ons seksueel leven heeft echt wat downs gekend. Maar inmiddels zijn we elkaar ook weer aan het herontdekken. Ik geniet er maar van ;)
Ik ben wel aan de spiraal overigens. (Kyleena, schijnt minder hormonen af te geven dan mirena)
oh dus ondanks je spiraal blijf je die periodes hebben?
Interessant. Dacht dat we eeuwig aan de condooms moesten blijven om dit te behouden :-)

Heb jij voldoende aan je partner tijdens die periode? Ik schaam me er wel voor hoeveel ik ook naar vreemde mannen verlang en die onbekende passie. Hiervoor had ik dat allemaal niet. Aan de ene kant zou ik dit dan liever allemaal niet hebben, aan de andere kant is het ook zo leuk om zoveel zin te hebben.
Mooi hè, de natuur :) in je vruchtbare periode extra geil, heel efficiënt. En ja, heel normaal
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het een misvatting is dat mannen een veel hoger libido hebben dan vrouwen. Het gemiddelde zal ongetwijfeld wat hoger liggen, maar ik denk dat het gemiddelde niet zo gek ver uit elkaar ligt.
Alle reacties Link kopieren
Emari92 schreef:
09-10-2019 21:39
Heb jij voldoende aan je partner tijdens die periode? Ik schaam me er wel voor hoeveel ik ook naar vreemde mannen verlang en die onbekende passie.
Tja, een hoog libido gaat gepaard met lustgevoelens en dan verlang je op het laatst naar van alles. Hoef je je toch niet voor te schamen. Zolang het maar bij verlangen en fantaseren blijft, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik was heel bang dat mijn libido zou bevriezen na het nemen van spiraal, maar heb hem inmiddels 1,5 jaar en nog geen verandering (gelukkig).

Mijn behoefte is met vlagen dus heel groot, maar we hebben genoeg aan elkaar. Ik zoek het niet op buiten de deur ofzo. :D
Alle reacties Link kopieren
Maar inderdaad, het minste of geringste mannelijke kan me al mijn hoofd doen tollen! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Bitmanz schreef:
09-10-2019 21:35
Nou ja, ik snap dat het een flinke omschakeling is van je oude libido naar je nieuwe en dat je daar aan moet wennen. Ik denk trouwens dat het wel weer afneemt, na verloop van tijd.

Ik zie mij trouwens niet als "oversekst" hoor. Trouwens, wat is oversekst en wat is normaal?

Masturbeer je trouwens? Dan kun je er natuurlijk van alles zelf aan doen en ben je minder afhankelijk van je partner.
Ik hoop maar dat het niet afneemt, eigenlijk... :-)
Toch al een klein jaar zo dus we zijn goed bezig. Ik zal maar niet aan de kinderen beginnen, dan ligt de hele hormoonhuishouding weer overhoop.

Oversekst was om het ff uit te drukken.
Ik denk dat mannen hun gemiddeld libido toch veel hoger ligt dan bij vrouwen hoor. Aan de vele magazine artikels, ervaringen van vrienden en topics op dit forum te zien. En dan spreek ik niet van de eerste 2 jaar in een relatie.
Maar ik hoef het niet persé te vergelijken met mannen, met vrouwen die dit even erg hebben heb ik ook te doen :-D

Dat laatste, dat wil je niet weten haha, maar dat lijkt weinig te helpen en echt wauw is dat ook niet meer na zo'n week.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit in mildere mate ook. Ik heb vanaf halverwege mijn menstruatie idd een week of twee ongelofelijk veel zin. Ik vraag me bij collega’s af hoe ze in bed zouden zijn en fantaseer wat af over mijn eigen man en andere (nu ineens leuk bevonden) exemplaren. We hebben dan ook echt wel veel seks dan in de andere weken. Ik geniet er idd maar van 😋
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Emari92 schreef:
09-10-2019 21:58
Maar ik hoef het niet persé te vergelijken met mannen, met vrouwen die dit even erg hebben heb ik ook te doen :-D
Klopt, het gaat ook niet om verschillen of overeenkomsten tussen man/vrouw. Het gaat om het hoge libido en wat het met je doet.
Emari92 schreef:
09-10-2019 21:58
Dat laatste, dat wil je niet weten haha, maar dat lijkt weinig te helpen en echt wauw is dat ook niet meer na zo'n week.
Snap ik, masturberen is niet "the real deal", is absoluut geen vervanging van het samen beleven van seks. Maar ja, soms moet je wat hè.
Alle reacties Link kopieren
Meer lotgenoten onder de vrouwen dan ik dacht, oef :-)
Blij dat er nog zijn met zo'n erge weken maar dat iedereen het wel lijkt te overleven.
Gelukkig maar dat fantaseren gewoon mag.


Bitmanz: ja dat laatste zal jij dan over kunnen meespreken.
Niet fijn als er zo'n verschillen zijn tussen de partners. Ik begrijp nu helaas beide kanten goed. Normaal was ik de uitgebluste vrouw, en nu kan ik zelf erg chagrijnig worden als mijn vriend me afwijst omdat hij niet kan volgen.
Ik kan nu zo hard seks willen en morgen opstaan en dan weer 2 weken totaal geen behoefte hebben. Hoe ons doen en laten zo afhangt van die kleine hormonen...
Alle reacties Link kopieren
Emari92 schreef:
09-10-2019 22:29
Bitmanz: ja dat laatste zal jij dan over kunnen meespreken.
Niet fijn als er zo'n verschillen zijn tussen de partners. Ik begrijp nu helaas beide kanten goed. Normaal was ik de uitgebluste vrouw, en nu kan ik zelf erg chagrijnig worden als mijn vriend me afwijst omdat hij niet kan volgen.
Ik kan nu zo hard seks willen en morgen opstaan en dan weer 2 weken totaal geen behoefte hebben. Hoe ons doen en laten zo afhangt van die kleine hormonen...
Nee, dat is echt niet fijn, als er zo'n verschil is. Sterker nog, het is één van mijn grootste frustraties. Waarom wil je nou niet, denk ik dan, het is zo fijn om in elkaar op te gaan, om te genieten van elkaar. Onbegrijpelijk soms.
En dan lees je ook nog eens over vrouwen die het wel meerdere keren per dag zouden willen! :-D Maar goed, daar ben ik zelf bij. Ik hoef immers niet op dit forum te lezen...

Inderdaad erg typisch hoeveel hormonen met je lichaam doen!
Ik denk echt dat het volkomen normaal is.
Emari92 schreef:
09-10-2019 21:58
Oversekst was om het ff uit te drukken.
Ik denk dat mannen hun gemiddeld libido toch veel hoger ligt dan bij vrouwen hoor. Aan de vele magazine artikels, ervaringen van vrienden en topics op dit forum te zien. En dan spreek ik niet van de eerste 2 jaar in een relatie.
Maar ik hoef het niet persé te vergelijken met mannen, met vrouwen die dit even erg hebben heb ik ook te doen :-D
Aan de reacties te lezen en artikels, merk je ondertussen dat je zeker niet alleen staat hierin. Oversekst mag je het inderdaad niet noemen, want heel wat mensen, zowel mannen als vrouwen, hebben zo’n hoog libido. Zelf wil ik het liefst ook meermaals per dag seks. Een lach of uitdagende blik is soms al genoeg om fantasieën op gang te brengen over wilde seks. Het heeft 2 zijdes heb ik al gemerkt: fijn als je ook zo’n partner hebt, maar frustrerend als je een periode alleen bent.
Alle reacties Link kopieren
Als je elke man wil bespringen dan mag je wel bij mij langskomen hoor?!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven