Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie


Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Envelop, je mag me ook wel pb-en. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt!

Zoon heeft ontzettend veel fantasie en speelt ook heel veel fantasiespellen.
.... aaaaah daar is de dino mama. Wraw

Sssstt. De dino slaapt.

Help, ik zit vast! In de modder, mama help. En ligt dan op de grond, armen naar me gestrekt.

En nog wel meer. Super leuk die fantasie.
Even kort want druk. Envelop ik volg lievemoeders op insta. Misschien is dat wat.

Fantasie,zo leuk he. Onze peuter gaat ook vaak werken. Pakt dan een willekeurige tas, gooit die over z'n schouder, stapt op z'n loopfietsje en roept dag mama, mij werken. Dan rijdt hij een rondje, stapt af, rommelt wat met die tas, stapt weer op en zegt zo mama, mij werkt. (ik heb gewerkt). Hilarisch.

Gisteren wilde hij geen middagslaapje. Dat vond ik even slikken.
@gc jij moet vaak slikken momenteel. Sterkte. Ik zei gisteren ook kut. En zoon dus ook. Argh!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dat jullie kinderen ook zo fantasierijk zijn, die fantasie spellen gaan bij ons precies zoals bij sneeuwbal.

Lievemoeders ga ik ook opzoeken. Dank!
Alle reacties Link kopieren
Sorry envelop, geen ervaring met bloggers en vloggers hier (maar wel nieuwsgierig, dus kom maar door met die pb ;-) ).

Ik laat het aanbod van de massage in Den Bosch trouwens even schieten, ik heb bedacht dat ik in plaats daarvoor op zoek ga naar een goed passende BH (valt vast ook onder persoonlijke verzorging), want ik loop nu nog in voedingbeha's van 3 jaar oud, terwijl ik al ruim een half jaar geen bv meer geef. Dus als iemand ervaringen heeft met lingeriewinkels in DB, laat het even weten (kan ook in een pb).

Vraagje aan mensen met meerdere peuters (die van 19 mnd is hier toch ook wel een peutertje aan het worden): spelen die van jullie ook beter samen als je niet in dezelfde ruimte bent? Ik heb nu al weken achter elkaar dat ik in de namiddag maar op een krukje in de keuken zit, want dan spelen zoon en dochter gezellig samen in de woonkamer. Als ik erbij ben in de woonkamer maken ze voornamelijk ruzie. Niet dat ik het erg vind om in stilte een wijntje in de keuken te doen, maar het voelt zo gek... :facepalm:
Glitter het was vast niet leuk op het moment zelf maar ik heb bij het lezen van je post bijna men thee over men scherm heen gespuugd! :hihi:

Maartje ohhh nog even en jij gaat lekker 3 dagen genieten van rust en leuke dingen! Heerlijk!
Ik heb dan dochter 2 en zoon bijna 16 maanden ze spelen al best veel samen en helemaal als ik uit de buurt ben! Als ik erbij zit is het bonje! Vind wel een idee met een glas wijn in de keuken :

Hier ook lekker fantasie spel op gang, dochter kookt en poetst veel en speelt echt mama en kindje met haar knuffels , iedereen moet haar eten proeven en zijn doet lekker mee!

Teckel ben laatst bij de binnenspeeltuin geweest hier bij ons! Wat een fijne plek zeg! Zo leuk gedaan en zoveel te zien! Dochter moest even los komen, zoon was na een minuut al foetsie!
Maartje, geen ervaring in DB.
Ook geen ervaring met 2 peuters en samen spelen. Maar mijn zoon zal nooit in een andere kamer spelen als waar ik ben.
Hij speelt zelfs bijna niet op zijn speelkleed met de auto's, maar die komen allemaal naast mij op de bank 😄
Altijd graag bij me in de buurt dus.
Haha sneeuwbal zo is de mijne ook. En dan continue verbaal aanmoedigen/antwoord geven op vragen etc. Soms vind ik dat wel vermoeiend. Soms is het leuk. Het ligt ook een beetje aan mijn bui.

@quest oh heerlijk is het daar he!! Zo jammer dat ik daar niet in de buurt woon.
Teckel nog een paar maanden dan kunnen ze samen ook een beetje spelen!
Dat is dan een groot voordeel zo kort op mekaar ;)
Vond echt zo leuk daar, zoveel speelhoeken en niet alleen klimbanen of ballenbak! Echt een goeie tip!
Quest schreef:
09-10-2019 19:34
Teckel nog een paar maanden dan kunnen ze samen ook een beetje spelen!
Dat is dan een groot voordeel zo kort op mekaar ;)
Vond echt zo leuk daar, zoveel speelhoeken en niet alleen klimbanen of ballenbak! Echt een goeie tip!
Haha ja dat zou leuk zijn. Ik vind het super dat peuter zo goed kan praten maar z'n klep staat geen seconde stil van 7 tot 7. Zelfs als hij eet (kijk mama korstje of kijk mama ik heb een melksnor) of als hij visie kijkt (kijk mama een krokodil). Vooral heel veel kijk mama/mama mee/mama doen. Mama mama mama. Zelfs vandaag op man z'n dag is hij continue met me me bezig. Zou hij verliefd op me zijn? :heart:
Haha ohhhh teckel kan het me voorstellen, dochter is denk ik even oud als je zoon maar praten gaat nu pas een beetje de goeie kant op, iedere dag weer woordje erbij. En ik weet nog dat ik me soms zorgen maakte en dacht wanneer gaat ze beginnen maar jeetje kreetje heeel de dag mama mama mama en dan alles kris kras door mekaar word er zelf hol en dol van! Ze zijn zo schattig maar ik zit svaonds echt met tuuterende oren op de bank :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
09-10-2019 19:29
Haha sneeuwbal zo is de mijne ook. En dan continue verbaal aanmoedigen/antwoord geven op vragen etc. Soms vind ik dat wel vermoeiend. Soms is het leuk. Het ligt ook een beetje aan mijn bui.

@quest oh heerlijk is het daar he!! Zo jammer dat ik daar niet in de buurt woon.
Kan iemand me een pm doen welke binnenspeeltuin dat is? We :heart: binnenspeeltuinen!!
Komt eraan Maartje
Maartje2016 schreef:
09-10-2019 19:44
Kan iemand me een pm doen welke binnenspeeltuin dat is? We :heart: binnenspeeltuinen!!
Deze vind ik echt de moeite waard om voor om te rijden. Geen entree. Bijna alles van hout, leuke verstopplekjes, auto's om op te rijden. Een luchtkussen, bioscoop. Ook buiten is er een speeltuin als ik mij niet vergis. De koffie is matig maar je kunt hem in ieder geval warm drinken want je kinderen ben je kwijt. Zelfs onze kat uit de boom kijk peuter kon zich daar vermaken.
Quest schreef:
09-10-2019 19:43
Haha ohhhh teckel kan het me voorstellen, dochter is denk ik even oud als je zoon maar praten gaat nu pas een beetje de goeie kant op, iedere dag weer woordje erbij. En ik weet nog dat ik me soms zorgen maakte en dacht wanneer gaat ze beginnen maar jeetje kreetje heeel de dag mama mama mama en dan alles kris kras door mekaar word er zelf hol en dol van! Ze zijn zo schattig maar ik zit svaonds echt met tuuterende oren op de bank :bonk:
Ja ze zijn indd nagenoeg even oud dacht ik. Ik kon niet wachten tot hij beter ging praten. Maar vind het nu van baby nog wel lekker dat het niet meer is dan een beetje blablabla wawawa. Daar hoef ik ten minste niks mee ;)
Sowieso keek ik zoon echt groot en heb ik baby meer zoiets van blijf maar klein, is veel makkelijker ook haha!
Wat klinkt zo'n binnenspeeltuin leuk zeg. Ik ben ook nog nooit naar zoiets geweest maar denk ook dat zoon het niet zo leuk vind. Hij heeft in nieuwe situaties/omgevingen veel tijd nodig om los te komen en blijft dan hangen bij mij.

Maar ik woon geloof ik ook helemaal niet bij jullie in de buurt, dus zal ook echt niet zo ver rijden om het te proberen haha.

Ballorig wel in de buurt, maar vind het ook best prijzig. Als ik nou zou weten dat hij het geweldig vind, maar moet het geloof ik maar eens uittesten.
Ik woon ook niet bij quest in de buurt, maar wel bij maartje haha.
Hier een monkey town, entree op peuter ochtend is 4.95 dacht ik. Vind ik te doen voor eens in de zoveel tijd.
Peuter hier moet ook altijd wel loskomen maar gaat laatste tijd steeds beter en sneller. Maar het liefste heeft hij wel dat je meegaat overal naartoe.
Off topic envelop, ik heb gereageerd op je pb. Maar zie nu mijn antwoord niet meer staan.
Hoort dat?

Hier is ballorig geloof ik 9 euro. En ook peuterochtenden, behalve in schoolvakanties. En dat zijn nou net de keren dat ik zou willen gaan omdat ik zelf in het onderwijs werk.
Op mijn vrije dagen zou kunnen, maar merk dat zoon laatste tijd echt de rust thuis nodig heeft, na opvang.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
09-10-2019 20:02
Deze vind ik echt de moeite waard om voor om te rijden. Geen entree. Bijna alles van hout, leuke verstopplekjes, auto's om op te rijden. Een luchtkussen, bioscoop. Ook buiten is er een speeltuin als ik mij niet vergis. De koffie is matig maar je kunt hem in ieder geval warm drinken want je kinderen ben je kwijt. Zelfs onze kat uit de boom kijk peuter kon zich daar vermaken.
Dat is perfect!!!

Ons motto, sprekend uit ervaring, is: "hoe slechter de koffie, hoe beter de speeltuin" :whistle:

@quest: pb gehad, dank je!

@sneeuwbal: welke regio woon je? Ze hebben vaak ook peuterhoeken, aangepast dat er (officieel) geen ouderen mogen komen. Vaak is zaterdagochtend ook nog wel te doen, want dan hebben oudere kinderen sport en clubjes.
Haha teckel heb ik dus met zoon ook, blijf maar gewoon baby heerlijk! Maar goed die is ook alweer ruim 15 maanden en heeft ook ineens een menig poeh!

Sneeuwbal dochter doet er ook lang over om los te komen hoor maar daar ging het wel redelijk vlotjes!
Het is in zeeland.

Ze hebben wel heerlijke thee hoor ;)
Welke regio is die matige maar warme koffie? Klinkt goed!
Oh Zeeland zie ik, da's net even een beetje enorm uit de richting ;-)

Doet me er aan denken om weer eens naar Ballorig of MonkeyTown te gaan. Vreselijke plekken zijn het, maar de kinderen vinden het fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik vandaag wel 1000 keer mama heb gehoord :roll: . Zelfs eerste uur slaap was onrustig en wakker en mama mama.

Ik ken eigenlijk alleen maar ballorig en monkeytown. En wil binnenkort met peuter naar zo'n trampolinehal. Laatste keer kon hij nog niet springen zeg maar, en nu wel.
Zeeland is ook uit de richting haha.

Ik woon in het westland.

(En voor de geïnteresseerde, zaterdag is hier in de buurt een 112 dag, volgens mij pakken ze het echt groots aan. Ik ben in ieder geval heel benieuwd.)
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
09-10-2019 21:26
(En voor de geïnteresseerde, zaterdag is hier in de buurt een 112 dag, volgens mij pakken ze het echt groots aan. Ik ben in ieder geval heel benieuwd.)
Die hier in de buurt was echt een hit vorig jaar. Maar geloof dat ie dit jaar niet is.
Aangezien ik niet eens weet waar Westland is, is dat vast niet in mijn regio (Zuiden, bijna België)
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
09-10-2019 21:26
Zeeland is ook uit de richting haha.

Ik woon in het westland.

(En voor de geïnteresseerde, zaterdag is hier in de buurt een 112 dag, volgens mij pakken ze het echt groots aan. Ik ben in ieder geval heel benieuwd.)
Je hebt een pb!

112 dagen zijn hier altijd een hit, die in Zoetermeer is groot en top (als je er vroeg bij bent), maar die ergens in juni ofzo.
Wij hebben verder niet heel veel binnenspeel dingen, moet ook zeggen ik vind het een verschrikking haha!
Dochter is ook echt nog niet zo op haar gemak tussen al die rennende kids, en zeker in het weekend als het zo druk is ook met grotere kinderen.
Met de winter voor de deur moet ik echt even wat gaan verzinnen om te gaan doen!
De afgelopen weken met die regen konden ze zelfs met hun ielm pak niet naar buiten, was bijna geen moment droog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven