Seks na kinderen en spiraal

09-10-2019 18:07 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mijn 1e kind dacht ik ooh help het komt noooit meer goed "down under"!! Na mijn 2e kind hadden we na 4 weken alweer seks. Menn wat was het geweldig alles voelde beter dan ooit te voren, totdat ik een spiraal kreeg. Sindsdien voelt het weer, zoals na mijn 1e ruimer en ik voel er minder van en soms zelfs wat zeer.

Mijn huisarts zegt dat het niet door het spiraal kan komen en zegt dat het komt, doordat mijn leven zo druk is en ik er waarschijnlijk niet helemaal bij ben met mijn hoofd. Nu denk ik dat zelfde leven had ik ook na mijn 2e en toen voelde het ook anders. Ik voel me onbegrepen en ik wil zooograag mijn seksleven terug.

Ik ben niet op zoek naar meningen van andere vrouwen, maar naar ervaringen van andere vrouwen. Is het te verklaren dat voor het spiraal alles zo goed en lekker voelde en alles wauw was en daarna een soort van verdoofd is of is het toch iets wat tussen de oren zit?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Wat voor spiraal heb je? Een hormoonspiraal of een koperspiraal?
Alle reacties Link kopieren
Een hormoonspiraal. Staat dus wel los van het libido-verhaal dat weet ik dat dan minder kan worden, maar bij mij lijkt het een fysiek effect te hebben. Ik durf het ook met niemand bespreekbaar te maken uit schaamte
anoniem_391405 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 20:23
Reden: Ontbrekende info
17.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk kan het zijn? Laat 'm eruit halen en kijk of het beter is?
Alle reacties Link kopieren
Semmin schreef:
09-10-2019 20:22
Een hormoonspiraal. Staat dus wel los van het libido-verhaal dat weet ik dat dan minder kan worden, maar bij mij lijkt het een fysiek effect te hebben. Ik durf het ook met niemand bespreekbaar te maken uit schaamte
Uit schaamte? Schaamte voor wat?

Eruit met dat ding als de sodemieter, huisartsen zijn vaak niet geheel eerlijk over bijwerkingen anticonceptie. Ik heb er zelf ook één en ik deel je ervaring niet maar dat maakt niet uit.
Mirena kent veel bijwerkingen.
...
Alle reacties Link kopieren
Laat hem eruit halen en kijk of het dan weer wordt zoals het was voordat je je spiraal liet zetten.
Alle reacties Link kopieren
fysiek kan ik mij niet voorstellen, het spiraaltje zit in je baarmoedermond.
Alle reacties Link kopieren
Spiralen = drama. Dus een alternatief zoeken. Pijnklachten kan ook kloppen ja. Huisartsen weten niet zoveel over dit en vinden dat je gewoon moet doorzetten. Het is jouw seksleven en jouw pijngevoel.

Bij mij idem dito; pijnklachten, vloeien en een drama. Ding eruit en prima.
Alle reacties Link kopieren
Het is makkelijk zeggen om het er nu al uit te halen. Zit er net vanaf juli in, dus ik wilde eerst kijken of er vrouwen zijn met soortgelijke klachten. Als het niet te wijten is aan het spiraal is het zonde om het eruit te halen. Ik vraag me gewoon af wat het dan kan zijn dat het de periode na de bevalling zo goed voelde en toen in 1x niet meer
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
09-10-2019 21:36
fysiek kan ik mij niet voorstellen, het spiraaltje zit in je baarmoedermond.
Hor-mo-nen! Venijnige kleine miniscuultjes die (veel) meer stukmaken dan je lief is.
...
Alle reacties Link kopieren
Semmin schreef:
09-10-2019 22:16
Het is makkelijk zeggen om het er nu al uit te halen. Zit er net vanaf juli in, dus ik wilde eerst kijken of er vrouwen zijn met soortgelijke klachten. Als het niet te wijten is aan het spiraal is het zonde om het eruit te halen. Ik vraag me gewoon af wat het dan kan zijn dat het de periode na de bevalling zo goed voelde en toen in 1x niet meer
Zie hierboven, hormonen.

Waarom is het makkelijk praten? Je voelde je top toen je m niet had en wijd en pijnlijk na het zetten. In mijn woordenboek is 1 plus 1 nog altijd 2 maar misschien heb ik een andere dan jij?
...
Alle reacties Link kopieren
Dan laat je dat ding zitten.
Alle reacties Link kopieren
Tja hormonen van de spiraal kan. Maar je bent ook verder ontzwangerd, dus dat maakt ook verschil qua hormonen uit je eigen lijf. Dus als je de spiraal er uit haalt kan het toch ook niet weer hetzelfde worden.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik de Mirena een geweldige uitvinding en zeker geen drama. Dus daar ben ik het niet mee eens. Maar als het echt direct na het spiraal veranderd is, dan lijkt het me logisch om uit te proberen of het zonder spiraal beter is.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo overtuigd bent, zou ik hem verwijderen, maar wees niet verbaasd als het niet werkt.

Zo kort na je bevalling staat alles op zijn kop. Ik was door alle hormonen, ook ineens weer straalverliefd op mijn man, dat komt de seks ook ten goede ;)

Ook krijgen je bekkenbodemspieren een flinke optater van zo'n bevalling. In sommige gevallen levert dat een overactieve bekkenbodem op: spieren die samentrekken. Vaak is dat een onprettig gevoel, maar bij jou misschien niet.

Na een tijdje gaat zo'n overactieve bekkenbodem vaak vanzelf weer weg, als het weefsel weer genezen is (dus niet als de vagina weer in zijn oude vorm is terug geveerd)

Ik zou persoonlijk mijn heil bij een bekkenbodemfysio zoeken. Met oefeningen zou het weer wat beter kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
ik had door het spiraal ook wel eens pijn tijdens het vrijen, alsof iets ergens tegenaan kwam

vond het sowieso een rotding want kan nog een lijstje met klachten typen, ik had hem veel eerder eruit moeten laten halen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
09-10-2019 22:29
Hor-mo-nen! Venijnige kleine miniscuultjes die (veel) meer stukmaken dan je lief is.
Kan je wel leuk hormonen gaan spellen, ze zegt zelf dat het niet de hormonen zijn maar dat het fysiek is.
Alle reacties Link kopieren
Zowel koperspiraal als Mirena spiraal waren bij mij een drama, alleen maar klachten door gekregen dus het is allemaal erg persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
10-10-2019 10:54
Kan je wel leuk hormonen gaan spellen, ze zegt zelf dat het niet de hormonen zijn maar dat het fysiek is.
En hormonen zijn niet fysiek? Daarbij, weet men precies wat door hormonen komt en wat niet?
...
Mijn persoonlijke ervaring als man beperkt zich tot het gevoel tijdens penetratie, maar ik merk totaal geen effect van een spiraaltje tegenover bijvoorbeeld de pil. Zelfs bij dames met een kind kan het nog heel erg strak aanvoelen down there. Vermoedelijk helpen fysio-oefeningen het herstel na de bevalling, want het permanent aanspannen van de bodembekkenspieren tijdens seks is onhoudbaar voor zo’n langere tijd.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
10-10-2019 11:33
En hormonen zijn niet fysiek? Daarbij, weet men precies wat door hormonen komt en wat niet?

Ze heeft het nu verwijdert maar eerder gaf ze aan dat het fysiek was want ze had het gevoel dat het daar minder strak was.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
10-10-2019 17:08
Ze heeft het nu verwijdert maar eerder gaf ze aan dat het fysiek was want ze had het gevoel dat het daar minder strak was.
Nee hoor, dat staat er nog gewoon maar ook dat kan door hormonen komen.
...
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan je wijder zijn door hormonen.
Mijn maandelijkse bekkenklachten komen niet uit de lucht vallen. Mijn bekkenbodem functioneert de eerste 2 wkn echt beter.

Bij twijfel.... weg met t ding.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
1+1= 2, Eruit met dat ding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven