Nare opmerkingen door lengte verschil vriend.

10-10-2019 00:39 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik iets plaats hier, dus respectvolle reacties worden ERG gewaardeerd. :)

Mijn vriend is ongv. 7 cm kleiner dan mij. We hebben nu 3 jaar een relatie en wonen samen. Ik heb in het begin eigenlijk geen moeite gehad met het lengte verschil, maar de laatste tijd worden we er gewoon raar voor aangekeken.
Ik ben 1,76 en mijn vriend 1,69. Ook is hij meer
tenger dan mij.

Misschien dat het me nu pas opvalt dat men zo raar kijkt maar ook krijgt mijn vriend vaak opmerkingen van anderen zoals "je vriendin is wel een stuk steviger dan jij". Of "dat zou ik niet kunnen". Ook mijn familie vind hem maar niks (na 3 jaar zelfs niet) omdat het maar "zo'n jochie" is. Zelf vind ik dit eigenlijk in de buurt komen van respectloze opmerkingen, maar ik zou het mis kunnen hebben. Ieder zijn mening toch?

Begrijp me niet verkeerd ik ben enorm gek op hem en hij op mij. Hem maakt het echter niets uit dat ik langer ben. Het maakt mij de laatste tijd gewoon meer onzeker en ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Ik voel me gewoon enorm lomp.

Dit is dus mijn vraag, enige tips hoe ik hier mee om kan gaan? Hoe kan ik zekerder worden en zijn er mensen met de zelfde ervaringen?

Mocht het van belang zijn, ik ben 19 en hij 21.

Groetjes!

-Venus

(Excuses voor enige spelfouten).
Iedereen mag zijn mening hebben maar dat is natuurlijk geen excuus om onaardige opmerkingen te maken. Wat ik adviseer, is lik op stuk geven. Direct reageren op een vervelende opmerking zodat men weet dat je er niet van gediend bent.
Wat je precies zegt, hangt af van de persoon en de opmerking, maar iets in de zin van 'kan me niet schelen' of 'bemoei je er niet mee' lijkt me het meest gepast hier.

Zorg alleen dat je geen onaardige dingen terug zegt (zoals over hun partner, dat je het daar paar niet op zou kunnen), want voor je het weet heb je ruzie.
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
10-10-2019 04:29
Iedereen mag zijn mening hebben maar dat is natuurlijk geen excuus om onaardige opmerkingen te maken. Wat ik adviseer, is lik op stuk geven. Direct reageren op een vervelende opmerking zodat men weet dat je er niet van gediend bent.
Wat je precies zegt, hangt af van de persoon en de opmerking, maar iets in de zin van 'kan me niet schelen' of 'bemoei je er niet mee' lijkt me het meest gepast hier.

Zorg alleen dat je geen onaardige dingen terug zegt (zoals over hun partner, dat je het daar paar niet op zou kunnen), want voor je het weet heb je ruzie.
Dit.

En je vriend moet ook aan mensen laten weten dat ze hun mening daarover wel voor zich mogen houden. Dat het jullie leven is.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat mensen daar rotopmerkingen over maken, zéker als je familie dat doet!
Bij mensen die wat verder van jullie afstaan, zou ik reageren met een bezorgd: 'Oooh, wil je erover praten? Wij hebben er zelf geen enkel probleem mee!'
Maar aan familieleden of vrienden die zo'n opmerking maken, zou ik laten weten hoe het je raakt en ze vragen ermee te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze duidelijk vertellen wat je hier van vindt. En verder; laat je niet gek maken! lengte is maar... lengte
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat uit maakt is wat jij vindt. Je kunt niet iedereen blij maken in het leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook langer dan mijn man (en we zijn al bijna 25 jaar een koppel). Ja, daar krijgen we wel eens opmerkingen over en héél veel blikken. In de loop van de jaren heb ik geleerd dit maar te negeren. Mensen moeten perse overal een mening over hebben, en dat mag. Het geeft slechts hun eigen vooringenomen ideeën aan en zegt meer over hen dan over ons. Wij weten dat onze relatie niet gaat om ons uiterlijk (lengte), dat zij dat niet zien is hun probleem.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Wat een bekrompen reacties zijn dat zeg. Trek je daar alsjeblieft niets van aan. Het gaat erom hoe jij je bij je vriend voelt! Jullie zijn hopelijk trendsetters. Het wordt tijd dat het niet meer uitmaakt wie van de partners groter of ouder is of wie meer werkt of verdient. Of wie de hoogste opleiding heeft. Hou lekker van je vriend en laat die mensen maar in hun sop gaarkoken.
Alle reacties Link kopieren
Eens met yette, ik zou op een gegeven moment ook cynisch gaan terug reageren.

"Ja, we schelen een duimlengte, wat moet dat worden met ons?!"

"Niet erg hoor! we hebben geen keukentrapje nodig tijdens het zoenen!"

"Hij heeft ergens anders extra centimeters die ik belangrijker vind ;) "

"Goh, je bent er nogal mee bezig? wij totaal niet hoor!"

Dus die TO, afkappen die ongein.
Het is natuurlijk van de zotte om je onzeker te laten maken door omstanders die jullie enkel wegens postuur en uiterlijk niet bij elkaar vinden passen.
Wat een onzin dit, maar ik herken het wel. Mijn vriend is ook dunner en hij krijgt ook vaak genoeg opmerkingen dat hij wat moet gaan eten. Hij kan er alleen weinig aan doen, want hij eet al meer dan gemiddeld. Hij heeft er gewoon lak aan en dat is m'n beste advies aan jullie. Ga jezelf vooral niet verdedigen. Zeg gewoon: dankjewel voor het laten weten, ik heb thuis geen spiegels. Ik heb zelf een huidaandoening en dat hoor ik ook regelmatig. Het raakt me inmiddels alleen niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn inderdaad ongepaste opmerkingen, TO! Ik ben het helemaal eens met de vorige reacties. Zelf ben ik ook iets groter dan mijn man, maar dat voelt niet zo aan omdat ik er amper op let: ik ben erg gelukkig met hem en we hebben het gewoon leuk samen. Dáár draait het om. Wat vervelend en zuur van die mensen om daar commentaar op te geven. Ze kunnen ook gewoon blij voor je zijn omdat je een fijne relatie hebt. Snoer hen maar de mond met een gevatte opmerking als ze er iets over zeggen. Laat hen alsjeblieft niet het idee in je hoofd steken dat je daar ongelukkig van moet worden, want dat verdienen jullie niet. Geniet van elkaar!
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
De vriendinnen van Roel van Velzen zijn volgens mij nog langer dan 7 cm.

Mensen hebben altijd wat moeite met iets wat afwijkt van de "norm", zijn dit niet gewend.

Wanneer jij er onzeker over bent, dan ben je helemaal gevoelig voor opmerkingen. Negeer het.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik vind voor dit soort opmerkingen antwoorden met een Rotterdams "joh", meer dan voldoende
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet cynisch reageren. Voor een hoop mensen is dat alleen maar een rede om er nog een rot opmerking overheen te gooien.

Waarom zeg je niet gelijk wat je ervan vindt? Zeg op een rustige toon dat je het een respectloze opmerking vindt. Leren ze het echt wel af.
Alle reacties Link kopieren
Het is vooral oppervlakkig. Een relatie draait om andere dingen dan een enkel uiterlijk aspect. Als jij op hem valt en hij op jou, is het ok.
Mensen met meningen hebben niet altijd diep nagedacht vantevoren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hadden ooit een verhaal over een klasgenoot van mij. Volgens zijn ouders was hij met een oudere vrouw. Nu had ik ook met die vrouw in de klas gezeten en zij schelen 1 f-ing jaar :wtf:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zoon heeft al bijna drie jaar een relatie met zijn vriendin, die een stuk langer en breder is dan hij. Daar worden heus wel eens opmerkingen over gemaakt. Hij en zijn vriendin vinden het beiden geen issue, ze houden gewoon van elkaar. En dat is dan ook wat ze erop zeggen als er een opmerking wordt gemaakt.
Als het voor jullie geen punt is, zouden familie en vrienden er zeker geen punt van moeten maken!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat zou me dan weer niet storen, zowel zijn lengte als de opmerkingen niet. Ik zou er zelf onverschillig of vrolijk op reageren, afhankelijk van hoe het gebracht wordt. Mogelijk zit de korte(re) persoon daar zelf wél mee en dat zou vervelend voor hem zijn maar dat kan ik dan niet helpen.

Ik vind hem niet minder sexy ofzo door zijn lengte, hoewel ik een dikke man dan weer niet aantrekkelijk vind als amoureuze partner. In niet-erotische relaties speelt dat weer geen rol wat mij betreft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vreemden moet je je sowieso niks van aantrekken. Mensen kijken ook als mijn man en dochter samen ergens zijn. Dat was natuurlijk niet zo toen ze nog een ukkie was, maar volwassen en 1,82 mtr en dan samen in de bios met zo´n ouwe vent, gatver.
Man versterkt dat soort dingen door een arm om haar heen te slaan ;-D .
ceylon wijzigde dit bericht op 10-10-2019 08:47
0.64% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Bij dit soort opmerkingen werken de volgende reacties ook wel:

"Vind je dat nou zelf een leuke opmerking?"

"Wat bedoel je daar precies mee?"
Alle reacties Link kopieren
wat lilalinda zegt, vooral niet meer woorden aan vuil maken

zie dit als dè schiftingsmethode voor mensen die leuk zijn en mensen die stom zijn, die laatste groep dus die zo nodig wat moet zeggen ga je voortaan zoveel mogelijk uit de weg (ja ook familie)

ik zou echt niet weten wat iemand bezielt om daar dom over te gaan doen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
10-10-2019 08:47
Bij dit soort opmerkingen werken de volgende reacties ook wel:

"Vind je dat nou zelf een leuke opmerking?"

"Wat bedoel je daar precies mee?"
Goeie.
Ga niet met andere ogen naar je relatie kijken door opmerkingen van anderen. Wat kan jou het schelen dat hij kleiner is. Nou en. Ik denk dat dit soort mensen altijd rotopmerkingen zullen maken, ook als je vriend 1.90 zou zijn. Dan vinden ze wel weer wat anders om over te zeuren.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
10-10-2019 08:47
Bij dit soort opmerkingen werken de volgende reacties ook wel:

"Vind je dat nou zelf een leuke opmerking?"

"Wat bedoel je daar precies mee?"
Of "boeiend"
Of "lekker belangrijk"
en dan een stilte laten vallen en die persoon aan blijven kijken 😁
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
pokkewijf schreef:
10-10-2019 08:57
Of "boeiend"
Of "lekker belangrijk"
en dan een stilte laten vallen en die persoon aan blijven kijken 😁
Ja zoiets ja :mrgreen:

Of: "Ja, dus?"
En dan dat staren.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-10-2019 08:21
Mijn ouders hadden ooit een verhaal over een klasgenoot van mij. Volgens zijn ouders was hij met een oudere vrouw. Nu had ik ook met die vrouw in de klas gezeten en zij schelen 1 f-ing jaar :wtf:

:hihi:
Wát een cougar zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven