Partner wil (nog) geen derde kindje

10-10-2019 09:36 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben moeder van 2 geweldige zoons, oudste 5,5 en jongste ruim 1,5....ik had graag eerder een tweede kindje willen krijgen maar mijn man stelde het steeds uit....we hebben het altijd over 3-4kinderen gehad en we hebben ook gezegd dat een volgende keer er niet meer zo lang tussen moest zitten....ik heb nu al een aantal keer geprobeerd om aan te geven dat ik er klaar voor ben voor nr 3 maar hij wil nog niet....ik vind het zo frustrerend, ben er echt constant mee bezig, ik wil namelijk ook op een gegeven moment klaar zijn met zwangerschappen etc. Nu heb ik het een tijdje laten rusten maar wil graag “het gesprek” weer aangaan....maar kijk er zo tegen op🙈 ....ben van november tot januari vrij van werk en ik wilde die periode gebruiken om te “oefenen”....heeft iemand tips voor mij over hoe ik “het gesprek” het beste aan kan gaan? Liefs x
Alle reacties Link kopieren
Je wilt ook een keer klaar zijn met de zwangerschappen.

Nou je kan ook besluiten om niet voor een derde te gaan. Dan was je 1,5 jaar geleden al klaar met die zwangerschappen.

Echt klaar willen zijn met de zwangerschappen is wel de stomste reden om zwanger te worden
Christus, Lilalinda is echt gestaft. Stelletje droeftoeters.
Sarina87 schreef:
10-10-2019 10:02
Bedankt voor jullie snelle en sommige ook harde reacties....onze jongste slaapt inderdaad slecht maar ik ben diegene die ‘s nachts eruit gaat en daar mee om moet gaan dus hij heeft daar geen last van....wat betreft het “oefenen” bedoelde ik inderdaad het seksen 😉
Ik zal binnenkort het gesprek weer met hem aangaan....aangezien hij duidelijk aangeeft dat hij wél een derde kind wil, zomaar stoppen met ac zou ik nooit kunnen doen, voelt echt niet goed, hoewel ik er zeker ook aan heb gedacht😅
Oefenen :rofl:
Wat ga je oefenen? In welk gat hij hem moet steken?
Alle reacties Link kopieren
Ach TO, je hebt al 2 kinderen, je dagen van oefenen zijn nu toch wel een beetje voorbij? :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
10-10-2019 10:05
Oefenen :rofl:
Wat ga je oefenen? In welk gat hij hem moet steken?
Wat een belachelijke opmerking dit.....
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
10-10-2019 09:56
Ah, ja! Dat is belangrijke info inderdaad. Even geloept. Dat kind heeft tot 13 maanden BV gehad en bij jullie geslapen. Die arme man heeft net een paar maanden zijn bed en zijn vrouw terug. Niet gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen, maar in dit geval snap ik je man volledig!
Eens. maar TO: ik vind ook dat je best wel een beetje obsessief over komt en wat Stefke zo mooi schreef: dat je daarbij mogelijk uit het oog verliest wat je wel hebt: twee mooie kinderen.

N.a.v. Lalinda's post zag ik je andere topic en ik kan mij je man echt heel erg voorstellen. Chronisch slaaptekort is gewoon zwaar en terwijl jouw zoontje net naar zijn eigen kamertje gaat begint zijn vrouw al te miepen met haar klapperende eierstokken...
Voor de duidelijkheid: ik snap je wens voor een derde wel, maar ik snap jouw man nu even beter dat hij daar -op dit moment in ieder geval- even geen zin in heeft. Overigens als '87 je geboorte jaar is heb je ook nog wel even en is het echt niet zo dat je leeftijd enorm gaat spelen oid. Maar dat laatste is een aanname natuurlijk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Sarina87 schreef:
10-10-2019 10:07
Wat een belachelijke opmerking dit.....

Nou kom op zeg, jullie hebben twee kinderen, je weet toch wel hoe je moet neuken? Oefenen, infantiel gedoe.
Sarina87 schreef:
10-10-2019 10:07
Wat een belachelijke opmerking dit.....
Als je serieus spreekt over “oefenen” dan vraag ik me oprecht af hoe je de afgelopen jaren seks hebt gehad. Je weet toch in godsnaam wel hoe je een baby kan maken? Maar blijkbaar vind jij oefenen wel een goede term. Wat bedoel je er dan mee?
Alle reacties Link kopieren
3 maanden oefenen om seks te hebben...ik snap 'em ook niet helemaal.
Sarina87 schreef:
10-10-2019 10:07
Wat een belachelijke opmerking dit.....
Het woord seks niet durven gebruiken is belachelijk.
Hij wil niet. Dan heb je twee opties:
- geduld
- hem er in luizen.

Bijzonder ook dat je niet kan neuken als je geen vakantie hebt.
pamelacourson schreef:
10-10-2019 10:10
3 maanden oefenen om seks te hebben...ik snap 'em ook niet helemaal.
Dat vindt TO vast ook een belachelijke opmerking :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ging er eigenlijk vanuit dat Doorenvogels sarcastisch was. Maar het is serieus?

Ik snap ook niet goed waarom TO het oefenen noemt. Oefenen betekent toch 'niet voor het echt'. Je wil er gewoon dan voor gaan en kijken of het lukt toch?

Maar wat maakt het uit dat je van nov tot jan vrij van werk bent? Als je werkt kan je ook kinderen maken toch? S avonds, s ochtends. Neem aan dat je man ook gewoon werkt dus ook al ben jij s middags thuis, daar heb je niks aan toch?
Snap wel dat het fijn is dat als het november gelijk raak is, en je bent erg misselijk, dat je dan lekker vrij bent die periode. Maar dat is wel erg positief gedacht dat het zo snel lukt.

Ik snap man overigens wel. Jongste is 1,5. Ik was meer dan blij dat mn kinderen geen baby meer waren en het wat makkelijker ging allemaal. Om dan weer opnieuw een baby te moeten krijgen? Ik vind het snel. Als ik dan ook begrijp dat kind slecht slaapt..dan kijkt man er waarschijnlijk meer naar uit om meer slaap te krijgen dan naar nog een nieuwe nachtbraker.
Vraag het gewoon: wil je wel of geen 3e en aan welke termijn zit je te denken?

Hoe oud ben je?
Oh van 1987 neem ik aan. Dus 31 of 32. Best tijd om nog even te wachten toch?
tulpje21 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 10:13
3.36% gewijzigd
Star² schreef:
10-10-2019 09:54
Knetter.
Chocola :heart:
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, serieuze vraag:
waarom vraag je je man niet gewoon OF hij een 3e wil en wanneer?
wat is het probleem?

Ben je bang voor zijn antwoord?, is dat het??
Met 'oefenen' bedoelt ze natuurlijk neuken met een bevruchting als doelstelling. Je kunt immers ook neuken zonder daarmee een zwangerschap te beogen. Het zou mijn terminologie ook niet zijn, net zo min als 'klussen', maar ik vind dit wel een beetje gemier op de vierkante centimeter hoor.

En verder TO, als ie niet wil dan wil ie niet. Kun je hoog of laag springen, maar voor een dergelijke beslissing zijn er twee nodig. Of je moet het leuk vinden om in je eentje drie kinderen groot te brengen.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 10:16
26.56% gewijzigd
Je moet een paar maanden vrij zijn om seks te hebben? :sarcastic:

En joh, je man zegt dat hij wel een derde wil. Dan snap ik de haast niet zo, tenzij je tegen de 40 loopt. Je jongste is pas 1,5 en slaapt blijkbaar slecht. Met een derde kind wordt alles alleen maar drukker. Gun jezelf wat rust en je kinderen de aandacht die ze verdienen.
Waarom is het pas perfect als die derde er is? Waarom kun je nu niet genieten van de twee geweldige kinderen die je hebt?
Je man wil nog niet dus dan houdt het op. Praat over een jaar eens verder.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-10-2019 10:05
Christus, Lilalinda is echt gestaft. Stelletje droeftoeters.
waarom?? Stom. :O
lilalinda schreef:
10-10-2019 10:12
Maar TO, serieuze vraag:
waarom vraag je je man niet gewoon OF hij een 3e wil en wanneer?
wat is het probleem?

Ben je bang voor zijn antwoord?, is dat het??
Dit is een goede vraag. Het is je man! Hoe komt het dan je zo bang bent voor "het gesprek"?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt heel moeilijk.

Standaard is dat de ander iets niet tegen zijn wil wil doen. Hij wil niet het gevoel hebben dat hij erin geluisd of omgepraat is. Dat gaat zich wreken.

Maar elke man heeft weer een andere gebruiksaanwijzing verder. Met elke persoonlijkheid moet je weer anders omgaan. De een wil zachtjes overgehaald worden en de ander zet dan zijn hakken in het zand. Als hij het idee heeft dat hij het zelf voorgesteld heeft zal hij er het meeste achterstaan.

Dus ik zou eerst bespreken óf we nog kinderen nemen. En hoe hij zich daarover voelt. Of je hem nog kan overhalen omdat het jou zo gelukkig zou maken. Maar ik ken jouw vent niet. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lady*Voldemort schreef:
10-10-2019 10:13
Met 'oefenen' bedoelt ze natuurlijk neuken met een bevruchting als doelstelling. Je kunt immers ook neuken zonder daarmee een zwangerschap te beogen. Het zou mijn terminologie ook niet zijn, net zo min als 'klussen', maar ik vind dit wel een beetje gemier op de vierkante centimeter hoor.

En verder TO, als ie niet wil dan wil ie niet. Kun je hoog of laag springen, maar voor een dergelijke beslissing zijn er twee nodig. Of je moet het leuk vinden om in je eentje drie kinderen groot te brengen.
Maar oefenen doe je toch voordat je voor het echie gaat, dus nog wel met ac.
anoniem_389813 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 10:50
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-10-2019 10:03
Dan staf je. Doei.
Mazzel hè.
Alle reacties Link kopieren
'Oefenen' klinkt voor mij alsof je het verleerd hebt, wat ik niet voor jullie hoop.

En verder, wat anderen ook zeggen: ga het gesprek aan. Vindt je man het nu niet het moment, of is hij er klaar mee? En, in het eerste geval, wat is voor hem wèl het goede moment?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat je precies bedoelt met 'klaar zijn met die zwangerschappen'. Zijn er dingen in je leven (carrière) die je nu moet uitstellen of op een laag pitje moet houden? Wil je daarna serieus afvallen? Of vond je je zwangerschappen heel zwaar? Met een concrete reden kan ik het mij misschien beter voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ook heel erg afhangt van de omstandigheden en taakverdeling thuis. TO heeft kennelijk zo maar twee maanden vrij midden in het jaar. Heeft man dat ook?

En hoeveel uur werken jullie ieder en is dat een beetje te combineren met de opvang en het halen en brengen van kinderen in drie verschillende leeftijdscategoriën? En verdien je genoeg samen om drie kinderen te onderhouden? Is het huis groot genoeg? Heb je daarnaaast nog andere tijdslurpende verplichtingen (in het verschiet) zoals mantelzorg, een verbouwing, verhuizing, ziekenhuisopname, etc,,,
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Draai het eens om. Hoe zou jij je voelen als je partner continu achter jou aanliep te zeuren om een kind te verwekken terwijl jij er geen zin in had?
Daar word je niet blij van en ga je zeker niet meer een kind van willen. Sterker nog, ik denk dat het enorme afkeer opwekt en dus ook je relatie nog flink ondermijnt.
Ik zou me een broedmachine gaan voelen en ik zou geen zin meer hebben in vrijen en op den duur ook niet om tijd met hem door te brengen.
Je wilt toch om jezelf geliefd zijn en niet om je kind-producerende vermogen.

M.a.w.: Respecteer die man zijn 'nee' en hou op hem voor lief te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven