Entertainment alle pijlers

Chateau Meiland

11-05-2019 17:03 2318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp er niks meer van.. is dit nou dat gezin wat x aantal jaar geleden met ik vertrek mee deed en een chateau in Frankrijk ging uitbaten..

Heel Nederland had het idee dat de echtgenoot mischien meer van de heren liefde was dan van de vrouwen.. Dit werd paar jaar later ook bevestigd bij de opvolg aflevering en nu is hij weer bij zijn vrouw en gaat het nog een keer proberen in Frankrijk???? Maar dan op SBS.

Weet niet wat vreemder is 2x t zelfde plan uitvoeren of meermaals van geaardheid veranderen.

Ohja vanaf 20 mei op SBS dus :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
10-10-2019 12:42
Misschien denk ik wel te gemakkelijk maar het zou niet eens in me opkomen om als ik in de buurt ben daar even te gaan kijken, aan het zwembad te gaan liggen, iets te willen bestellen of een rondleiding te verwachten. Maar goed ben erg gesteld op m'n privacy en ik denk dan altijd dat een ander dat ook is dus ik ga ze dan niet 'lastig' vallen. Maar blijkbaar denken veel mensen daar anders over.

Ik denk ook dat de meeste gasten er zijn door het programma, je ziet ze ook wel eens op de foto gaan met gasten. En het zijn tot nu toe ook allemaal Nederlanders die naar een streek komen waar blijkbaar niet zo heel veel te doen is. En dan heb je nog de sloop geluiden, honden die overal maar los lopen, claire die in een luier door de eetzaal loopt terwijl je zit te ontbijten. En dan hoor je vanuit de keuken geschreeuw omdat er het een en ander niet goed gaat en zie je in de woonkamer/zit kamer dat er allemaal emmers staan want er lekt weer eens iets.
En jij denkt serieus dat dat altijd zo gaat en bepaalde dingen niet in scène zijn gezet ? Een collega is er nu twee keer geweest , op doorreis , en die hele familie Meiland was niet op het chateau. Voor een paar weken niet. Er liepen gewoon werklui rond die aan het klussen waren. Sommige gasten kwamen en maakten meteen rechts omkeer , die kwamen voor de familie en niet voor het chateau.
Natuurlijk is er veel een scene gezet anders is het maar saai.

En ik heb net voor de gein de reviews eens opgezocht en die zijn er niet veel en van die reviews geeft 95% 5 van de 5 sterren en daarvan vind 95% het programma geweldig en wil er graag slapen maar vol. De andere 5 sterren zijn wel van gasten die er zijn geweest en vonden Martien zo leuk. Een review was 4 van de 5 sterren omdat Martien er niet was. En dan heb je nog een paar reviews met 1 a 2 sterren zonder verdere uitleg. Maar bij een van die reviews staat een reactie van de Meilandjes dat die persoon helemaal geen gast is geweest in het chateau dus waarom een slechte review. Die vonden het programma vast 3x niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik sprak afgelopen weekend een vrouw op een verjaardag, wiens collega in het chateau had gelogeerd.
Ze vond het allemaal super geinig en gezellig, maar dan vooral omdat het chateau en de familie bekend zijn van tv.
Verder vond ze het vooral veel opgesmukte, vergane glorie. Het chateau is verrotter, vochtiger, en tochtiger, dan men op tv kan zien.
Zij beaamde ook dat ze in 3 dagen, enkel Martien even kort gezien had.
Het eten vond ze snackbar niveau op een duur bord..
Al met al een leuke beleving, maar echt niet alles is goud wat er blinkt.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het nogal treurig dat je een kamer gaat boeken in een chateau voor ruim 200 euro per nacht, terwijl je normaal op de camping zit (aanname van mij), alleen maar om gezellig te kletsen met de eigenaren. En dan achteraf zeuren dat ze niemand van het gezin zien. Tja, dan geloof je teveel in sprookjes denk ik.

Aan de hand van de eerste serie zou ik ook wel verwachten dat het een tochtig, doorgerot gedoetje is. Dat was toch wel goed te zien en het is wel duidelijk dat het geen begenadigd klussers zijn.
RoosOpJeHoed schreef:
10-10-2019 13:46
Aan de hand van de eerste serie zou ik ook wel verwachten dat het een tochtig, doorgerot gedoetje is. Dat was toch wel goed te zien en het is wel duidelijk dat het geen begenadigd klussers zijn.
Het was in deze serie ook goed te zien dat het maar lapwerk is, oftewel klussen met de Franse slag ;)
De familie is goed in decoreren, waardoor het mooier lijkt dan het is....
Dat zag je een tijd geleden ook met die scheuren in de muren, en een stuk van een hoek dat eruit viel, gewoon overheen behangen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
10-10-2019 16:24
Het was in deze serie ook goed te zien dat het maar lapwerk is, oftewel klussen met de Franse slag ;)
De familie is goed in decoreren, waardoor het mooier lijkt dan het is....
Dat zag je een tijd geleden ook met die scheuren in de muren, en een stuk van een hoek dat eruit viel, gewoon overheen behangen :facepalm:
Ja, vreselijk. En stukjes behang over elkaar plakken. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
10-10-2019 12:47
Snap ik heel goed. Bloedirritant die mensen die voor een foto je erf op komen ,bah, tokkiegedrag. Ook voor wel gasten irritant.
Volgens mij zijn de grootste tokkies de uitbaters zelf, die schaamteloos hun privézaken ventileren via de media, niet in de laatste plaats voor eigen gewin.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-10-2019 19:42
Volgens mij zijn de grootste tokkies de uitbaters zelf, die schaamteloos hun privézaken ventileren via de media, niet in de laatste plaats voor eigen gewin.

Idd hier en daar schaamteloos, eb absoluut voor eigen gewin.. maar zijn ze daardoor Tokkies?
Oftewel asociaal uitschot? (weet niet wat ik anders onder Tokkies mag verstaan?)
Ik heb een ander beeld bij tokkies dus ik vind ze geen tokkies.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook hoofdzakelijk voor m'n eigen gewin.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Het gezicht van Maxime zag er heel anders uit; misschien al zwanger ;) ?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
10-10-2019 20:22
Het gezicht van Maxime zag er heel anders uit; misschien al zwanger ;) ?
Zou kunnen als ze geluk heeft, blijf het maar een beetje 'apart' vinden.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
10-10-2019 12:51
En jij denkt serieus dat dat altijd zo gaat en bepaalde dingen niet in scène zijn gezet ? Een collega is er nu twee keer geweest , op doorreis , en die hele familie Meiland was niet op het chateau. Voor een paar weken niet. Er liepen gewoon werklui rond die aan het klussen waren. Sommige gasten kwamen en maakten meteen rechts omkeer , die kwamen voor de familie en niet voor het chateau.
Tja, die mensen hebben zelf ook weleens vakantie of zijn in Nederland.

Er zal vast het één en ander in scene gezet zijn, het blijft immers TV. Persoonlijk vind ik Martien heel erg leuk, ook in Ranking the Stars. Bij een tokkie stel ik me iets heel anders voor overigens ...
Alle reacties Link kopieren
En bij andere B&B-programma's moet je als eigenaar vooral niet de hele tijd rondhangen, dan willen mensen praaivusie :proud:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
10-10-2019 22:00
En bij andere B&B-programma's moet je als eigenaar vooral niet de hele tijd rondhangen, dan willen mensen praaivusie :proud:
Ja precies.
Ik vind het ook wel raar als je daar speciaal voor de familie Meiland naar toe gaat. Verwachten die mensen dat ze de hele dag door die familie geëntertaind worden ofzo?
Ik bedoel, ik vind Martien heel leuk, maar het is toch een beetje triestig als je daar een kamer boekt om de hele tijd rond hem te hangen. Doe normaal.
Je zult er maar logeren of aan het eten zijn en het plafond komt naar beneden.

https://www.youtube.com/watch?v=WhQC9fSalkw

(Interview van Anna Nooshin met Maxime waarin ze dus verteld dat het plafond naar beneden is gekomen)
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
10-10-2019 22:02
Ja precies.
Ik vind het ook wel raar als je daar speciaal voor de familie Meiland naar toe gaat. Verwachten die mensen dat ze de hele dag door die familie geëntertaind worden ofzo?
Ik bedoel, ik vind Martien heel leuk, maar het is toch een beetje triestig als je daar een kamer boekt om de hele tijd rond hem te hangen. Doe normaal.
Ik vraag me soms af of die Martien ook nog normaal kan praten in plaats van als een overjarige diva die steeds op het punt staat flauw te vallen. Zélfs in homokringen is zijn gedrag en manier van praten al minstens 40 jaar passé. Persoonlijk zou ik er helemaal kierewiet van worden als ik 24 uur per dag zo'n geëxalteerde dramaqueen om me heen zou hebben, en ik ben toch echt zélf homo.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
TsumTsum schreef:
08-10-2019 16:03
Mijn moeder vorige week: "Daar ga je toch niet naartoe in die puinhoop?" Ik zou daar persoonlijk ook nooit een kamer boeken. Ik ben gesteld op m'n privacy en zou knettergek worden van het geschreeuw enzo. Maar ik denk dat veel gasten juist komen door het programma dus ben vast een van de weinigen.

En ja schijn bedriegt, ben wel eens bij tv opnames geweest van verschillende programma's en dat ziet er op TV dan erg leuk en gezellig uit maar zodra de camera's uit staan...
Klopt, ik ben ook weleens bij tv opnames geweest. En op tv ziet het er ook allemaal veel groter uit terwijl we hutjemutje op elkaar zaten.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-10-2019 19:16
Ik vraag me soms af of die Martien ook nog normaal kan praten in plaats van als een overjarige diva die steeds op het punt staat flauw te vallen. Zélfs in homokringen is zijn gedrag en manier van praten al minstens 40 jaar passé. Persoonlijk zou ik er helemaal kierewiet van worden als ik 24 uur per dag zo'n geëxalteerde dramaqueen om me heen zou hebben, en ik ben toch echt zélf homo.
Geen idee, sommige mensen praten nu eenmaal zo.
Kwebbeltje91 schreef:
11-10-2019 19:23
Klopt, ik ben ook weleens bij tv opnames geweest. En op tv ziet het er ook allemaal veel groter uit terwijl we hutjemutje op elkaar zaten.
Ja spiegels achter het publiek of dat je net anders moet gaan staan/zitten zodat het lijkt alsof het op verschillende dagen is opgenomen. Ben jaren geleden een keer in een studio in Hilversum geweest voor een programma. Was gewoon een kleine zaal en er werd voor meerdere dagen opgenomen (wisten wij niet) en je moest grotendeels blijven staan. De opnames begonnen om 16:00 en we stonden om 22:00 weer op het perron om de trein naar huis te pakken. 1x een bekertje cola en niks te eten en geen pauze. Ja er stond een automaat met mars, snickers in de lobby maar daar heb je niks aan als je in principe alleen nog maar ontbijt en lunch op hebt. Viel bijna om van de honger en we konden onderweg ook nergens even eten want we moesten de laatste trein halen. Bij thuiskomst natuurlijk ook alles dicht. Wat was ik blij dat mijn moeder die dag een bak bami had gehaald. Wat een drama was dat.
TsumTsum schreef:
11-10-2019 19:48
Ja spiegels achter het publiek of dat je net anders moet gaan staan/zitten zodat het lijkt alsof het op verschillende dagen is opgenomen. Ben jaren geleden een keer in een studio in Hilversum geweest voor een programma. Was gewoon een kleine zaal en er werd voor meerdere dagen opgenomen (wisten wij niet) en je moest grotendeels blijven staan. De opnames begonnen om 16:00 en we stonden om 22:00 weer op het perron om de trein naar huis te pakken. 1x een bekertje cola en niks te eten en geen pauze. Ja er stond een automaat met mars, snickers in de lobby maar daar heb je niks aan als je in principe alleen nog maar ontbijt en lunch op hebt. Viel bijna om van de honger en we konden onderweg ook nergens even eten want we moesten de laatste trein halen. Bij thuiskomst natuurlijk ook alles dicht. Wat was ik blij dat mijn moeder die dag een bak bami had gehaald. Wat een drama was dat.
Yep, dat klopt. Hadden wij ook. Alleen waren wij bij de opnames in een groot leegstaande fabriek, ergens in Amsterdam Noord dacht ik. Waar je 's avonds niet graag in het donker alleen loopt.
Bij ons werden er ook 3 afleveringen opgenomen en het publiek moest telkens van plek wisselen zodat het niet opviel. En de presentator deed na elke opgenomen aflevering een ander pak aan.
Wel leuk om een keer meegemaakt te hebben.
Ik ken iemand die ooit in het publiek zat bij Miljoenenjacht. Die zei dat de zaal ook veel kleiner was en dat ze spiegels achter de tribunes hadden gezet zodat het groter leek.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-10-2019 19:16
Ik vraag me soms af of die Martien ook nog normaal kan praten in plaats van als een overjarige diva die steeds op het punt staat flauw te vallen. Zélfs in homokringen is zijn gedrag en manier van praten al minstens 40 jaar passé. Persoonlijk zou ik er helemaal kierewiet van worden als ik 24 uur per dag zo'n geëxalteerde dramaqueen om me heen zou hebben, en ik ben toch echt zélf homo.

Hij praat echt altijd al zo.
Ik ben wel eens in zijn winkel geweest en daar hoorde je hem ook al van verre jodelen. Hij is gewoon een hyper type, ook zonder camera's.
Ik vind wel dat hij in Ik vertrek een heel stuk minder theatraal was dan nu. Hij zet nu wel een tantje bij denk ik, en dat maakt het soms wel overdreven.
Maar ja, the crowd loves it.
Ik vind hem zelf ook erg leuk, misschien kan ik hem over een poos niet meer luchten of zien, maar tot nog toe maakt hij me steeds weer aan het lachen.
pejeka schreef:
11-10-2019 19:16
Ik vraag me soms af of die Martien ook nog normaal kan praten in plaats van als een overjarige diva die steeds op het punt staat flauw te vallen. Zélfs in homokringen is zijn gedrag en manier van praten al minstens 40 jaar passé. Persoonlijk zou ik er helemaal kierewiet van worden als ik 24 uur per dag zo'n geëxalteerde dramaqueen om me heen zou hebben, en ik ben toch echt zélf homo.

Ik ken zo iemand, hij is gewoon echt zo en niet eens homo. Ik hou ervan.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
10-10-2019 21:56
Tja, die mensen hebben zelf ook weleens vakantie of zijn in Nederland.

Er zal vast het één en ander in scene gezet zijn, het blijft immers TV. Persoonlijk vind ik Martien heel erg leuk, ook in Ranking the Stars. Bij een tokkie stel ik me iets heel anders voor overigens ...
Ik heb hem dan ook nergens een Tokkie genoemd.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
12-10-2019 00:10
Ik ken zo iemand, hij is gewoon echt zo en niet eens homo. Ik hou ervan.
Een man die echt zo doet en praat als Martien, is heus homo. Jouw kennis weet het zelf nog niet misschien, of wil het niet toegeven, maar ik ken geen enkele hetero die zich gedraagt en spreekt als iemand die het nicht-zijn uitgevonden heeft.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven