Coopertest op school

18-10-2019 10:33 543 berichten
Mijn dochter (3e klas middelbare) moest met gym de Coopertest doen voor een cijfer. De norm voor meisjes was 2 km in 12 minuten voor een 6. Uiteindelijk was er een meisje met een 7, de rest allemaal lager. Dochter had een dikke onvoldoende, die werd gecompenseerd door een 8 voor inzet.
Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school? Ik kan me van mezelf van vroeger overigens ook wel herinneren dat het een jaarlijks terugkerende ellende was. Wij zijn gewoon niet geschikt om hard te lopen. Na 500 meter al pijntjes overal e.d. (dochter heeft hetzelfde).
Alle reacties Link kopieren
Ah, de meiden in Lons klas (inclusief Lon ;-D ) haalden die norm nooit. Zij moesten die test rondom de vijver doen, meestal in het voorjaar. Dan zaten er kleine eendjes. Zij liepen rond de vijver, keken naar de eendjes en haalden een drie.

Werd door Lon opgehaald met turnen en volleybal. Het uiteindelijke rapportcijfer voor gym was meestal een 5.5.

Toen ik die docent eens sprak zei ie dat hij goed kon zien dat Lon sport haatte.
Ze deed aan atletiek, turnen, paardrijden, zwemmen en op hoog niveau aan ballet.
Maar rennen kon ze niet. En laat ze daar nou mee beginnen....
Tegen de tijd dat de leukere dingen aan bod kwamen hadden ze al een hartgrondige hekel aan gym.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet herinneren dat ik er een cijfer voor kreeg. Wel dat ik er heel slecht in was. Als het hoogste cijfer in die klas een 7 was, had ik waarschijnlijk een 3.

Als alternatief van de Coopertest hadden wij ook nog de duurloop, daarbij kwam ik ook altijd als laatste aankakken bij de finish.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lekker boeien. Niet druk over maken. Het hoort erbij. Als die meiden beter willen scoren moeten ze gaan trainen. Hardlopen is niet echt exotisch.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de coopertest vroeger ook stom maar mijn moeder opende er goddank geen topic over op eoa forum...
...
Als ze nou eens zouden eenwieleren, paardrijden, schaatsen of fietsen zou dochter ook eens een dik cijfer kunnen halen voor gym. Ze is best sportief en ziet er fit uit, maar hardlopen en balspellen zijn niet haar ding. Wel die van het gros van de gymleraren helaas.
Rooss4.0 schreef:
18-10-2019 10:42
Ik vond de coopertest vroeger ook stom maar mijn moeder opende er goddank geen topic over op eoa forum...

:proud:
Ze moeten die test gewoon afschaffen. Een voldoende krijgen omdat je in 12 min 2 km kan rennen. Rot toch op man (ja mijn gym trauma zit diep ja). Gym zou moeten gaan om bewegen op een manier die voor iedereen leuk is, zonder cijfers.
Rooss4.0 schreef:
18-10-2019 10:42
Ik vond de coopertest vroeger ook stom maar mijn moeder opende er goddank geen topic over op eoa forum...
Je hoeft het niet te lezen.
Alle reacties Link kopieren
de Coopertest, de piepjestest. Ik vond er ook nooit wat aan maar bij ons waren er wel altijd veel goede cijfers hoor, op een enkeling na. Volgens mij kon je sowieso niet lager dan een vijf halen daarop en kreeg je er nog een cijfer voor inzet bij.
Hardlopen is ook niet mijn ding maar verder vond ik gym heerlijk.

Ik hoor mijn leerlingen eigenlijk nooit meer over de coopertest, wel over de piepjestest.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat ze hebben bedacht om ook een cijfer voor inzet te geven! 2 km ren je niet even zomaar. Bij ons op de basisschool doen ze de Dailymile, elke dag 1,6 km rennen. Dit hebben de kinderen echt moeten opbouwen. Willen veel te snel van start. Vooral met zo'n tijdsdruk is het ronduit slecht voor je lichaam zonder goede training.

Weet dat wij 'vroeger' ook een cijfer kregen voor dribbelen en bal in de basket gooien. En samenzang bij muziek. Rare dingen...
Wij deden de shuttle-run test. Die bestond uit kleine sprintjes. En het aantal dat je haalde gedeeld door 10 was je cijfer. Dus bij 55 was ik er klaar mee. Ik vond en vind hardlopen saai.

Vooral buiten gymmen vond ik de hel. We gingen altijd hockeyen. dus meestal ging ik bij het inlopen “ door mijn enkel” of werd ik “ ziek” net voor de gymles.

En die onvoldoende compenseerde ik ruimschoots met mijn andere cijfers. En ik sportte voldoende buiten school.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
18-10-2019 10:42
Ik vond de coopertest vroeger ook stom maar mijn moeder opende er goddank geen topic over op eoa forum...
Nou dit dus. Coopertest vond ik wel leuk trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier doen ze elk jaar de parkloop een flink stuk. Mjjn zoon deed dat prima, mijn dochter is in sporten gewoon echt niet goed en had een voldoende. Het compensatievak was turnen dat vond ze nog erger. Resultaat een onvoldoende op haar rapport.
Ik kan me er niet zo druk om maken, het is maar gym.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het niet leuk, maar ik was er wel goed in. Heel veel kinderen trouwens, we moesten ook bijna allemaal ver fietsen naar school dus een goede conditie. Ik vind het logisch dat dit er ook bij hoort bij gym.
wat ouderwets en idioot dat ze dit mee rekenen in een rapportcijfer.
Alle reacties Link kopieren
Ik begon er geeneens meer aan. Deed mijn uiterste best en kreeg toch een onvoldoende. Ik ben ook niet gemaakt om te rennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er een hekel aan. Een slechte knie + wat grotere borsten, dan is rennen echt een hel. Rende altijd tot ik een 5,5 had en stopte dan ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
In mijn klas waren niet veel onvoldoendes. Met een keer per week tijdens de les en een keer per week in je vrije tijd oefenen, kom je een heel eind als je dit een paar weken doet.
Wij hadden 3 cijfers voor rennen: coopertest, shuttlerun en 5 km. Voor je inzet was er geen cijfer.
liane77 schreef:
18-10-2019 10:45
Gelukkig dat ze hebben bedacht om ook een cijfer voor inzet te geven! 2 km ren je niet even zomaar. Bij ons op de basisschool doen ze de Dailymile, elke dag 1,6 km rennen. Dit hebben de kinderen echt moeten opbouwen. Willen veel te snel van start. Vooral met zo'n tijdsdruk is het ronduit slecht voor je lichaam zonder goede training.

Weet dat wij 'vroeger' ook een cijfer kregen voor dribbelen en bal in de basket gooien. En samenzang bij muziek. Rare dingen...
De gymles vond ik nog wel meevallen, maar dit! Jezelf voor lul zetten voor de klas omdat je moest laten horen dat je kon zingen. Nou ik kan niet zingen. Echt de hel, muziekles.
Klopt de berekening wel? Mijn zoon zit in de 3e en had van de week coopertest. Hij had 2,65 km in 12 minuten en had een 9. En de norm voor jongens ligt hoger dan voor meisjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook de coopertest en later de piepjes test. Ik ging altijd tot ik een 3 had, dan vond ik het wel weer genoeg en kelderde mijn gemiddelde niet te hard. Wij kregen geen cijfer voor inzet.

Het is zo jammer dat je op school altijd diezelfde domme sporten moet uitvoeren, terwijl er zoveel sporten zijn die ook daadwerkelijk leuk zijn om te doen. Waarbij vaak mensen die altijd als laatste gekozen worden juist eens uitblinken.
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
18-10-2019 10:55
Wij hadden ook de coopertest en later de piepjes test. Ik ging altijd tot ik een 3 had, dan vond ik het wel weer genoeg en kelderde mijn gemiddelde niet te hard. Wij kregen geen cijfer voor inzet.

Het is zo jammer dat je op school altijd diezelfde domme sporten moet uitvoeren, terwijl er zoveel sporten zijn die ook daadwerkelijk leuk zijn om te doen. Waarbij vaak mensen die altijd als laatste gekozen worden juist eens uitblinken.
Nou ja, dit dus. Voetbal, basketbal, honkbal en hockey kwamen echt m'n neus uit. We hebben ooit een dag gehad met allemaal verschillende trainers, kon je je opgeven voor een workshop. Wat heb ik toen lol gehad met zumba :D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Bij de piepjestest rekende ik vooraf uit wat ik moest doen voor een 5.5. Die probeerde ik te halen, en ongeacht hoe ik me dan voelde, dan stopte ik ook onmiddellijk.
Alle reacties Link kopieren
Die piepjes test, horror. Ik kan best rennen of sprinten zelfs maar die draai vreselijk.
Coopertest gelukkig nooit last van gehad.
Volleybalde wel meerdere keren per week, nooit echt een slecht cijfer voor gym.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven