Nederlandse tieners drinken veel...ouders.

19-10-2019 15:51 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse tieners drinken veel en dat komt waarschijnlijk door hun ouders.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230676 ... uders.html
Ik ben verbaasd. De grens dat je wel of geen alcohol mag drinken ligt toch op 18 jaar en die grens is er toch niet voor niets gekomen? Ik vind het zo'n lariekoek dat ouders zeggen dat ze thuis wel jonger alcohol mogen drinken omdat ze het beter thuis kunnen ontdekken. Daar kun je ook mee beginnen na je 18de.
Maar of we dat IJslande model hier in Nederland ook ooit doorgevoerd krijgen? Ik moet het nog zien...
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 19-10-2019 15:53
Reden: Aanvulling
9.12% gewijzigd
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
2019 schreef:
19-10-2019 17:07
En jongeren gebruiken nu lachgas..
Dat was in de jaren '90 al een keer een tijd niet te verkrijgen bij de Blokker. Niets nieuws dus.
Oja, blue caracao. Raar drankje. En canei.
Alle reacties Link kopieren
Jeugdsentiment :biggrin:

Pisang ambon met jus
Passoa jus
Bessen jus
Cola beerenburg
Breezers...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, canei.
En appelcider.
Flugel
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Suðri schreef:
19-10-2019 17:07
De tonic fabel :proud:
Nooit van gehoord. Leg eens uit?
malibu82 schreef:
19-10-2019 17:11
Jeugdsentiment :biggrin:

Pisang ambon met jus
Passoa jus
Bessen jus
Cola beerenburg
Breezers...
Geen Malibu? :-D
2019 schreef:
19-10-2019 17:12
Nooit van gehoord. Leg eens uit?
Baileys net tonic zouden ballen worsening je buik waar je dood aan zou gaan. Volgens mij veel over op Google te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Apfelkorn
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ja meng het een keer en je ziet hoe het eruit ziet, brrrr.
Baileys heb ik overigens leren drinken met warme choco of koffie onder :-).


Nog zo'n zoete heerlijke overigens: Liquor 43.
Suðri schreef:
19-10-2019 17:13
Baileys net tonic zouden ballen worsening je buik waar je dood aan zou gaan. Volgens mij veel over op Google te vinden.
Hmmm..nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-10-2019 17:12
Geen Malibu? :-D

Ja, ook wel malibu, maar die drink ik nu nog weleens, door een pina colada of andere cocktail :biggrin:
Met die anderen ben ik in de loop van de jaren gestopt
malibu82 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 17:17
12.09% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
lilalinda schreef:
19-10-2019 16:24
Wat ik voor jongeren van nu jammer vind, is dat door de strenge horecaregels (nix 18) geen jongerencentra meer zijn, geen feesten. Geen café komen ze meer binnen. Stappen is er amper bij. Tja de kermis of zuipketen buiten de stad.

Mijn jongste is15, ze is nog nooit dronken geweest. Ja, dat had ik geweten. Maar proeft wel eens iets (bier is vies, smirnof is paar slokken wel lekker).
We praten er over, en ik hoop echt dat ik door die openheid zorg dat als er in haar groep eens eentje dronken is, ze mij durft te bellen.
Het is een puber, maar moet goed verstand. Haar 100% verbieden gaat echt niks toevoegen

Dit inderdaad. Na de kinderdisco in het buurthuis of bij de speeltuinvereniging, is er jarenlang niks meer tot je 18 bent.
Andersom schreef:
19-10-2019 17:16
Dit inderdaad. Na de kinderdisco in het buurthuis of bij de speeltuinvereniging, is er jarenlang niks meer tot je 18 bent.
Buiten hangen.
lilalinda schreef:
19-10-2019 16:24

Mijn jongste is15, ze is nog nooit dronken geweest. Ja, dat had ik geweten. Maar proeft wel eens iets (bier is vies, smirnof is paar slokken wel lekker).
We praten er over, en ik hoop echt dat ik door die openheid zorg dat als er in haar groep eens eentje dronken is, ze mij durft te bellen.
Het is een puber, maar moet goed verstand. Haar 100% verbieden gaat echt niks toevoegen
Maar waarom zou ze mam moeten bellen als er een puber in haar omgeving dronken is?

Zolang ie niet zo straal-bezopen is dat ie naar een ziekenhuis moet voor een maagspoeling zie ik daar 't nut niet van in.


Ik kwam héél vaak dronken mensen tegen op feestjes.
Maar de hoofdpijn de volgende ochtend was toch écht hun eigen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
19-10-2019 17:21
Maar waarom zou ze mam moeten bellen als er een puber in haar omgeving dronken is?

Zolang ie niet zo straal-bezopen is dat ie naar een ziekenhuis moet voor een maagspoeling zie ik daar 't nut niet van in.


Ik kwam héél vaak dronken mensen tegen op feestjes.
Maar de hoofdpijn de volgende ochtend was toch écht hun eigen probleem.
Wel eens een dronken vriendin geprobeerd thuis te krijgen?

Dan snap je, waarom iemand kunnen bellen handig is.
Ik hoor veel dat ook ouders door andere ouders/feestjes onder druk worden gezet
Bij Sterre haar 15e verjaardag was drank, en als er geen drank is gaat niemand naar het feestje van jouw kind want de week erop mag bij Amber wel gedronken worden dus dan is het genant om naar een 'kinderfeestje' te gaan tussendoor.
Dus als jouw kind dan huilend dagen op de bank zit en appjes laat zien over haar 'kinderpartijtje'. En je de moeder van Amber belt en die zegt 'ja ik wil het ook niet maar ik doe het toch maar'.
Dan heb je of een feestje waarbij alleen de beste vriendinnetjes komen en de telefoons maar uitstaan omdat de pesterige vragen over spelletjes en ballonnen opblazen ze anders om de oren vliegen.
Of je zet maar een fles Malibu en wat bier meer neer en gaat daarna kots opruimen.
Het zou dus leuk zijn als mensen zich gewoon aan de wet houden maar helaas, men loopt liever het risico met wat zatte tieners op de EHBO te zitten dan hun kind te laten worden gepest.
Ik zou ook niet weten wat ik zou doen
Marnamai schreef:
19-10-2019 17:21
Maar waarom zou ze mam moeten bellen als er een puber in haar omgeving dronken is?

Zolang ie niet zo straal-bezopen is dat ie naar een ziekenhuis moet voor een maagspoeling zie ik daar 't nut niet van in.


Ik kwam héél vaak dronken mensen tegen op feestjes.
Maar de hoofdpijn de volgende ochtend was toch écht hun eigen probleem.
Omdat naar huis fietsen niet zo’n goed idee is.
Omdat buiten laten liggen geen goed idee is.
Omdat alleen laten geen goed idee is.
Suðri schreef:
19-10-2019 17:19
Buiten hangen.

Tja, dat vind ik best jammer. En vervelend als het regent enzo. Onze kinderen hangen dan vooral bij elkaar thuis, liefst daar waar de ouders er niet zijn. Daar is dan helemaal geen toezicht.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
19-10-2019 17:19
Buiten hangen.
Doen ze, vind ik ook niet ideaal
lilalinda schreef:
19-10-2019 17:23
Doen ze, vind ik ook niet ideaal
Ik ook niet, maar wat anders?
Nu hangen ze zonder toezicht en komen ook nog wel eens niet leuke roepies tegen. Maar dat ze niet bij mama op de bank komen zitten begrijp ik ook wel.
Het-groepje schreef:
19-10-2019 17:23
Ik hoor veel dat ook ouders door andere ouders/feestjes onder druk worden gezet
Bij Sterre haar 15e verjaardag was drank, en als er geen drank is gaat niemand naar het feestje van jouw kind want de week erop mag bij Amber wel gedronken worden dus dan is het genant om naar een 'kinderfeestje' te gaan tussendoor.
Dus als jouw kind dan huilend dagen op de bank zit en appjes laat zien over haar 'kinderpartijtje'. En je de moeder van Amber belt en die zegt 'ja ik wil het ook niet maar ik doe het toch maar'.
Dan heb je of een feestje waarbij alleen de beste vriendinnetjes komen en de telefoons maar uitstaan omdat de pesterige vragen over spelletjes en ballonnen opblazen ze anders om de oren vliegen.
Of je zet maar een fles Malibu en wat bier meer neer en gaat daarna kots opruimen.
Het zou dus leuk zijn als mensen zich gewoon aan de wet houden maar helaas, men loopt liever het risico met wat zatte tieners op de EHBO te zitten dan hun kind te laten worden gepest.
Ik zou ook niet weten wat ik zou doen
Je kan natuurlijk ook gaan voor "begrensd drinken".

Niet die fles Malibu op tafel zetten, maar wel 2 of 3 biertjes / Breezers per persoon bijvoorbeeld.
Zelf controle houden dat niemand elkaars drank overneemt.
Wil Marietje niet drinken, dan drinkt ze niet en dan geeft ze haar drankje niet door aan An die er al 3 binnen heeft.

Van 2 biertjes of Breezers gaan de meeste pubers niet kotsen.


En bij 16-jarigen zou ik er dus geen graten in zien als ze iets drinken.
Bij 15 gaan ze volgende week maar zuipen bij Amber.
Andersom schreef:
19-10-2019 17:16
Dit inderdaad. Na de kinderdisco in het buurthuis of bij de speeltuinvereniging, is er jarenlang niks meer tot je 18 bent.
Hier wel hoor. Ik ben zelfs weleens met kleuters naar een clubfeest geweest, nogal bizar om een zaal kinderen enthousiast de meest vuige hiphop nummers te horen meebleren.
Maar er zijn hier wel echt grote feesten/uitgaansplekken voor jongeren zonder drank. En ze gaan ook gewoon naar bepaalde kroegen en drinken sinas, deed ik vroeger ook.
Marnamai schreef:
19-10-2019 17:21
Maar waarom zou ze mam moeten bellen als er een puber in haar omgeving dronken is?

Zolang ie niet zo straal-bezopen is dat ie naar een ziekenhuis moet voor een maagspoeling zie ik daar 't nut niet van in.


Ik kwam héél vaak dronken mensen tegen op feestjes.
Maar de hoofdpijn de volgende ochtend was toch écht hun eigen probleem.

Omdat een dronken puber in mijn ogen nooit de verantwoordelijkheid van een andere puber hoeft te zijn. Weet jij op je veertiende wat je moet doen op zo'n moment? Ik zou willen dat een andere puber mij gebeld had, toen mijn zoon op zijn zeventiende de mist in ging. De andere puber heeft hem thuis gebracht, omdat de mijne niet goed kon fietsen zijn ze samen gevallen en hebben ze een uur over een ritje van 20 minuten gedaan. Andere puber heeft het feestje gemist. Als andere puber mij gebeld had, was alles veel simpeler geweest. Andere puber had mijn nummer.
Het-groepje schreef:
19-10-2019 17:27
Hier wel hoor. Ik ben zelfs weleens met kleuters naar een clubfeest geweest, nogal bizar om een zaal kinderen enthousiast de meest vuige hiphop nummers te horen meebleren.
Maar er zijn hier wel echt grote feesten/uitgaansplekken voor jongeren zonder drank. En ze gaan ook gewoon naar bepaalde kroegen en drinken sinas, deed ik vroeger ook.

Tja, hier kunnen ze dan naar de kroeg vol oude mannen, want de jongeren kroeg heeft een streng deurbeleid. ID tonen bij de deur, geen 18? Alleen naar binnen onder begeleiding van een volwassene die ongeveer je ouder zou kunnen zijn, niet met je 18-jarige vrienden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven