Mode & Beauty alle pijlers

Gat in sok

19-10-2019 23:08 86 berichten
Lieve mede-viva'ers!

Ik heb een gat in een favoriet paar sokken. In een van de twee sokken welteverstaan. Nu gooi ik kapotte sokken vaak weg maar overweeg 'm nu te stoppen. Daarom ben ik nu benieuwd:

Wie repareert zijn kapotte sokken, kaasschaaf, knoop-aan-h&m-vest nog? En wie vervangt alles?

GEEN ONDERZOEKJE, GEWOON NIEUWSGIERIG (dit alles door t gat in mijn ene favo sok).
anoniem_371087 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:13
Reden: Ik stop een sok, als ik t doe, ik stil 'm niet
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Knopen repareer ik uiteraard, sokken mieter ik weg, kaasschaaf ook. Maar wat gerepareerd kan worden repareer ik.
Am Yisrael Chai!
Hangt er vanaf hoe mooi of lelijk die sok daadwerkelijk is.

En ik vreet geen kaas, dus ik heb geen kaasschaaf.
Je wordt toch alleen maar dik van die kaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me echter niks voorstellen bij een favoriet paar sokken. Hoe dan?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
19-10-2019 23:12
Ik kan me echter niks voorstellen bij een favoriet paar sokken. Hoe dan?
Leuk kleurtje, lekker dragen, mooie bloemetjes op, ...


Ik heb sokken die ik verafschuuw - in de winkel leken ze leuker en dikker - die maar niet kapot willen en sokken die schitterend fantastisch goed waren maar véél te snel kapot.
Ik koop nieuwe sokken. Lijkt me zowel voor die sokken als mijn tijd en stemming beter. ;) Knopen zet ik er wel opnieuw aan. Afbeelding
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:15
11.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sokken gooi ik ook weg bij gaten. Wel in de textiel-afvalbak gooien (niet Humana-bak, maar echt textielafval) dan kan het nog gerecycled worden :)
fashionvictim schreef:
19-10-2019 23:12
Ik kan me echter niks voorstellen bij een favoriet paar sokken. Hoe dan?
Dat zit als gegoten, geen vervelend naadje, geen enkele vorm van zweetvoet (heb ik uiteraard nooit :proud: ), leuk printje en last but not least: merkloos, dus geen idee waar ik ze vandaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Gebreide sokken stop ik, maar dat is dan ook vrij makkelijk.
Knopen zet ik aan, uiteraard.
Maar hoe repareer je een kaasschaaf (of: hoe krijg je zo’n ding kapot)?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak meerdere dezelfde sokken dus als er een van de twee kapot is gooi ik die weg, de andere dus niet zodat ik vaak drie losse dezelfde sokken heb. Een sok stoppen zit volgens mij ook echt niet lekker.
O ja, en fijn ondergoed, slips die maar een heel klein beetje stuk zijn en voor de rest nog goed maak ik ook.
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:16
20.91% gewijzigd
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
stokbootje schreef:
19-10-2019 23:14
Sokken gooi ik ook weg bij gaten. Wel in de textiel-afvalbak gooien (niet Humana-bak, maar echt textielafval) dan kan het nog gerecycled worden :)
Ben ik heel blond als ik niet wist dat deze bestaat?
Hangt af van de prijs van de sokken. Mijn ex droeg sokken van 30 euro per paar, dus die wilde ik wel stoppen. Tegenwoordig koop ik bij Zeeman een wagonlading zwarte sokken maat 42-44 voor gans het huisgezin, en als die allemaal kapot zijn of opgegeten door de wasmachine koop ik nieuwe.

Knopen aanzetten, ritsen inzetten en losse naadjes repareren doe ik wel,
feow schreef:
19-10-2019 23:15
Gebreide sokken stop ik, maar dat is dan ook vrij makkelijk.
Knopen zet ik aan, uiteraard.
Maar hoe repareer je een kaasschaaf (of: hoe krijg je zo’n ding kapot)?
Ik doe zoal Feow.
Als er een gat in een sok komt is ie meestal al wel versleten en gaat ie dus weg.
Knopen repareer ik wel. Kapotte voeringen van jassen enzo ook, en als het ingewikkeld wordt laat ik de kleermaker het doen.
Marnamai schreef:
19-10-2019 23:11
Hangt er vanaf hoe mooi of lelijk die sok daadwerkelijk is.

En ik vreet geen kaas, dus ik heb geen kaasschaaf.
Je wordt toch alleen maar dik van die kaas.
Ik moet even bijkomen van het gegeven dat je geen kaas eet... Ik leef op kaas
Broodbakmachine schreef:
19-10-2019 23:16
Ben ik heel blond als ik niet wist dat deze bestaat?
Ja, die bakken staan werkelijk overal. Hier wel, tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Sokken gooi ik weg, een knoop zet ik er wel weer aan. Laatst was een naad van een favoriet kledingstuk kapot, die heb ik ook gemaakt. Het zal ongetwijfeld niet op de meest charmante manier gerepareerd zijn, maar aan de buitenkant zie je er niets van :proud:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2019 23:16
Hangt af van de prijs van de sokken. Mijn ex droeg sokken van 30 euro per paar, dus die wilde ik wel stoppen. Tegenwoordig koop ik bij Zeeman een wagonlading zwarte sokken maat 42-44 voor gans het huisgezin, en als die allemaal kapot zijn of opgegeten door de wasmachine koop ik nieuwe.

Knopen aanzetten, ritsen inzetten en losse naadjes repareren doe ik wel,
Waar vind je in 's hemelsnaam sokken van 30 euro per paar???

Waren die van vloeibaar goud ofzo?
feow schreef:
19-10-2019 23:15
Gebreide sokken stop ik, maar dat is dan ook vrij makkelijk.
Knopen zet ik aan, uiteraard.
Maar hoe repareer je een kaasschaaf (of: hoe krijg je zo’n ding kapot)?
Ik heb al meerdere keren gehad dat een nieuwe (goedkope) kaasschaaf na twee keer schaven de geest gaf. Maar dan viel er ook niets meer te repareren, want finaal afgebroken. Ik koop dus geen kaasschaaf meer, ik gebruik een aardappelmesje. Daar kan ik echt heel dun mee snijden. Helaas ben ik de enige in huis die dat kan dus als er iemand brood met kaas wil eten ben ik altijd de sjaak.
Alle reacties Link kopieren
Broodbakmachine schreef:
19-10-2019 23:16
Ben ik heel blond als ik niet wist dat deze bestaat?
Ik las een keer in de krant dat bij textiel nog het meeste te bereiken viel qua recycling (en daarna glas geloof ik). Dus nee, je bent bij lange na niet de enige die het niet weet. Precies de reden dat ik het wilde toevoegen aan dit topic :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overigens ook gek op kaas, zo'n kaasschaaf wordt gewoon vervangen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
feow schreef:
19-10-2019 23:15
Gebreide sokken stop ik, maar dat is dan ook vrij makkelijk.
Knopen zet ik aan, uiteraard.
Maar hoe repareer je een kaasschaaf (of: hoe krijg je zo’n ding kapot)?
:proud:
Denk: echtelijke ruzie, ik (man, lees man) mep gefrustreerd met kaasschaaf op aanrecht, daar zit een rand op, kaasschaaf landt op handvat op rand. Zoiets
Alle reacties Link kopieren
Een topic naar mijn hart .
Ik repareer alleen knoopsgaten .
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
19-10-2019 23:13
Leuk kleurtje, lekker dragen, mooie bloemetjes op, ...


Ik heb sokken die ik verafschuuw - in de winkel leken ze leuker en dikker - die maar niet kapot willen en sokken die schitterend fantastisch goed waren maar véél te snel kapot.
Ik gooi dan gewoon de sok met het gat er in weg en de andere van het paar draag ik nog.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2019 23:19
Ik heb al meerdere keren gehad dat een nieuwe (goedkope) kaasschaaf na twee keer schaven de geest gaf. Maar dan viel er ook niets meer te repareren, want finaal afgebroken. Ik koop dus geen kaasschaaf meer, ik gebruik een aardappelmesje. Daar kan ik echt heel dun mee snijden. Helaas ben ik de enige in huis die dat kan dus als er iemand brood met kaas wil eten ben ik altijd de sjaak.
Bij het investeren van maximaal 1/3 van een paar sokken van je ex gaat je gezin er enorm op vooruit!
(Op dit soort momenten wil ik via de mods een vaag sinterklaascadeautjesverzendsysteem hebben).

Maar ik ben vooral in de war van het feit dat bij jou ook sokken opgevreten worden door de wasmachine.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven