Accu kobo touch

20-10-2019 20:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wij hebben een kobo touch. Al lang in huis maar net voor de zomer pas in gebruik gekomen.
Nu is hij vrijdag opgelaten en nu alweer leeg.
Heeft iemand een idee of hier nog iets aan te doen valt?
Ik heb gechat met kobo en die geven aan dat ze geen repair Centre hebben om ‘klanten tevreden te houden omdat ze binnen de garantie de ereaders vervangen’. Maar helaas is dat dus niet aan de orde omdat het al een ouder model is.

Hopelijk heeft iemand een goede tip!
Alle reacties Link kopieren
Moest hij veel updates installeren?
Zit er verlichting in en staat die vol aan?
Staat de wifi aan en zoekt hij continu signaal?

Ik zou hem nog een keer opladen en kijken of het dan net zo snel gaat.
Alle reacties Link kopieren
JessMariano_1986 schreef:
20-10-2019 20:04
Moest hij veel updates installeren?
Zit er verlichting in en staat die vol aan?
Staat de wifi aan en zoekt hij continu signaal?

Ik zou hem nog een keer opladen en kijken of het dan net zo snel gaat.
Geen van allen.

Vorige week deed hij het helaas ook al een keer😏
Alle reacties Link kopieren
Mmm, dat is wel raar. Maar hoe oud is hij dan?
Heb je hem al een keer helemaal herstart, met een paperclip in het piepkleine gaatje dat er ergens inzit?
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
20-10-2019 20:10
Mmm, dat is wel raar. Maar hoe oud is hij dan?
Heb je hem al een keer helemaal herstart, met een paperclip in het piepkleine gaatje dat er ergens inzit?
Nee dat volgens mij niet.

We hebben hem gekregen van iemand die hem nooit gebruikt heeft. Dus hoe oud hij is weet ik niet. Maar het is volgens mij een van de eerste kobo’s.
Hij is dus vanaf juli in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook zo gek dat kobo dus helemaal niks kan repareren ofzo. Dat kan in deze tijden van weggooien en verspilling toch niet meer? Of is dat onzin?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een techneut /elektronicus in je omgeving die iets van dit linkje (van een ander forum) begrijpt?


https://www.circuitsonline.net/forum/view/128522
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hoe berg je hem op? Mijn kobo gaat snel aan als ik hem tussen andere boeken/tijdschriften leg. Sinds ik een hoesje er omheen heb gaat de batterij een stuk langer mee.
Alle reacties Link kopieren
Sommige apparaten van kobo hebben inderdaad een batterijprobleem en ze doen dus niet moeilijk als er iets mis mee is.
Ik heb een kobo Clara en die heeft nu ook ineens dat ie gauw leeg gaat terwijl ie eerst wel een maand mee ging met backlight en WiFi aan. Ik lees er elke dag op en wil dus eigenlijk geen dag zonder zitten.
Overigens leren reviews op internet dat het echt regelmatig voorkomt.
Misschien kan je nog op consumentengarantie rekenen?

Hoeveel maanden zit ie over de garantie?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
20-10-2019 21:59
Sommige apparaten van kobo hebben inderdaad een batterijprobleem en ze doen dus niet moeilijk als er iets mis mee is.
Ik heb een kobo Clara en die heeft nu ook ineens dat ie gauw leeg gaat terwijl ie eerst wel een maand mee ging met backlight en WiFi aan. Ik lees er elke dag op en wil dus eigenlijk geen dag zonder zitten.
Overigens leren reviews op internet dat het echt regelmatig voorkomt.
Misschien kan je nog op consumentengarantie rekenen?

Hoeveel maanden zit ie over de garantie?
Ik heb echt géén idee. Er is ook geen bonnetje ofzo meer.

Hij zit in een hoesje met flapje.

Dankje snoes! Ik stuur het even door naar de techneut!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kobo ging lang mee. Ik heb hem 1 keer opgeladen met een andere oplader, een oude samsungoplader. Toen was hij binnen een week leeg. Toeval? Heb m nu net weer met de gewone oplader opgeladen. Ook wel een samsung, maar een nieuwere. Ben benieuwd of dat verschil uitmaakt....
Alle reacties Link kopieren
haantje69 schreef:
20-10-2019 22:27
Mijn kobo ging lang mee. Ik heb hem 1 keer opgeladen met een andere oplader, een oude samsungoplader. Toen was hij binnen een week leeg. Toeval? Heb m nu net weer met de gewone oplader opgeladen. Ook wel een samsung, maar een nieuwere. Ben benieuwd of dat verschil uitmaakt....
Dank voor je tip! Ik ga het met een ander snoer proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik laad mijn Kobo Aura op met het Kobo-snoertje omdat ik daarvan zeker weet dat het tevens een datakabeltje is, maar in welke oplader hij gaat is volledig willekeurig. Hij gaat óf aan de computer óf in het stopcontact.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bij welke winkel heb je hem gekocht? Kan je via je bankgegevens nog terugzoeken op welke datum? Sommige winkels geven dan nog garantie. Bijvoorbeeld BCC had dan voor mij ook een soort klantaccount aangemaakt en daarin zagen ze wanneer ik mijn product had gekocht en kreeg ik nog garantie omdat het sneller kapot was dan zou moeten.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
21-10-2019 17:05
Bij welke winkel heb je hem gekocht? Kan je via je bankgegevens nog terugzoeken op welke datum? Sommige winkels geven dan nog garantie. Bijvoorbeeld BCC had dan voor mij ook een soort klantaccount aangemaakt en daarin zagen ze wanneer ik mijn product had gekocht en kreeg ik nog garantie omdat het sneller kapot was dan zou moeten.
Ze heeft m niet gekocht, maar gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven