National Novel Writing Month (2019)

20-10-2019 17:23 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een kleine twee weken staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een "novel" van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. De afgelopen jaren is er steeds een topic met een klein clubje deelnemers geweest waarin we elkaar voorzien van support. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic.

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2019 om 00.00

Eind: 30 november 2019 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Wie doet er ook (weer) mee?
Present!!!
Ik heb al drie zinnen aan voorbereiding geschreven. Vorig jaar 30k gehaald, elk jaar wordt het meer...
Alle reacties Link kopieren
Ja! Dit jaar wil ik ook weer eens meedoen.
Wat superleuk.
* Zit nog in besluitvormingsproces. *

In de OP misschien de links naar 2017-topic en 2018-topic zetten?

Nieuwsgierige vragen.
Schrijven jullie in het Nederlands?
Schrijven jullie fictie?
Wat hebben jullie vorig jaar gedaan met het eindresultaat?
Nederlands en fictie hier. En nog steeds bezig met het boek van vorig jaar af te schrijven.

In my defense: ik heb een drukke baan en twee jonge kinderen dus niet veel tijd voor schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben druk met een training voor mijn werk en met de voorbereidingen voor een nieuwbouwwoning, maar ik kom er al jaren pas half november achter dat het NaNoWriMo is. Dit jaar ben ik er een keer op tijd bij, dus misschien moet ik het toch maar gewoon eens proberen...
Trotter schreef:
20-10-2019 18:34
Ik ben druk met een training voor mijn werk en met de voorbereidingen voor een nieuwbouwwoning, maar ik kom er al jaren pas half november achter dat het NaNoWriMo is. Dit jaar ben ik er een keer op tijd bij, dus misschien moet ik het toch maar gewoon eens proberen...
Dat is altijd leuk toch?
Alle reacties Link kopieren
@COtweepuntnul: leuk dat je weer mee doet! Ga je echt voor de 50k dit jaar of wil je alleen je persoonlijke record verbeteren?

@montblanc: heb je een (paar) jaar overgeslagen?

@Odense2: ik schrijf in het Nederlands, altijd fictie, ik doe niets met het resultaat. Ik schrijf voor de lol, niet om gepubliceerd te worden. Daarnaast was het vorig jaar een zware NaNo. :P Iets met uit mijn comfortzone willen stappen qua verhaal, maar echt een ongunstig moment uitkiezen om dat te doen.

@Trotter: dat heb ik dus ook JAREN gehad, dat ik steeds te laat was. :P Sinds ik wel een keer op tijd was nooit meer een jaar overgeslagen.
Ik ga elk jaar voor de 50k, maar ik haal het nooit ;-D
Alle reacties Link kopieren
Topic van 2018:
overig/national-novel-writing-month-201 ... #p29080662

Topic van 2017:
overig/national-novel-writing-month-201 ... #p27611897
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
20-10-2019 18:45
Ik ga elk jaar voor de 50k, maar ik haal het nooit ;-D
:D

Misschien is 2019 je jaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap overigens geen f*ck van die nieuwe site van NaNoWriMo. :$
Alle reacties Link kopieren
He Liadan en andere schrijvers,

Wat goed dat jullie er weer voor gaan! Ik moet dit jaar verstek laten gaan omdat ik geveld ben door HG (extreme zwangerschapsmisselijkheid) en zelfs een bericht typen al een opgave voor me is. Ik zal het schrijven missen!
Ik wens jullie een productieve novembermaand, happy 50K allemaal!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Liadan schreef:
20-10-2019 18:47
Ik snap overigens geen f*ck van die nieuwe site van NaNoWriMo. :$
Maar ze hebben wel leuke koffiemokken in de webshop.
https://www.nanowrimo.org/
Ik heb gisteren een reisverslag gelezen dat ik als 12jarige had geschreven.
Een goed opmerkingsvermogen, maar tsss, wat was ik een klagerige puberella.
(Soms ook terecht klagen hoor, bijvoorbeeld dat ik misselijk werd in het roken-deel van het vliegtuig.)
Ik heb het verslag in kleine stukjes gescheurd.
Te laat, nu heb ik geen tiener-uitspraken meer voor in mijn novel.
botanietje schreef:
20-10-2019 20:47
He Liadan en andere schrijvers,

Wat goed dat jullie er weer voor gaan! Ik moet dit jaar verstek laten gaan omdat ik geveld ben door HG (extreme zwangerschapsmisselijkheid) en zelfs een bericht typen al een opgave voor me is. Ik zal het schrijven missen!
Ik wens jullie een productieve novembermaand, happy 50K allemaal!
Sterkte! This too shall pass! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het niet maar wat ontzettend leuk!
Ik moet vanaf 1 november drie weken in rust doorbrengen en wilde dan de tijd ook gaan gebruiken om te schrijven.
Ik ga het eens even goed bekijken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
20-10-2019 20:58
Sterkte! This too shall pass! :hug:

Heel erg bedankt!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit jaar ook mee gaan doen. Voorgaande jaren stond het wel in de planning, maar als je 2-3 weken in november weg bent, is het niet te doen. Dus jaar mis ik de laatste week, dus nu wil ik het gewoon proberen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik doe dit jaar ook mee. Ik was altijd te laat maar ben nu op tijd toch ;)
Ik heb wel een operatie gepland staan in November, maar ik zie wel hoe ver ik kom.

Ik ben nu bezig met wat voorbereiding. Maar ik heb nog geen helder idee van wat ik wil schrijven. Jullie al wel?
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
20-10-2019 20:47
He Liadan en andere schrijvers,

Wat goed dat jullie er weer voor gaan! Ik moet dit jaar verstek laten gaan omdat ik geveld ben door HG (extreme zwangerschapsmisselijkheid) en zelfs een bericht typen al een opgave voor me is. Ik zal het schrijven missen!
Ik wens jullie een productieve novembermaand, happy 50K allemaal!
Gefeliciteerd met je zwangerschap en sterkte met de HG. Lijkt me zwaar klote! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
20-10-2019 22:03
Ik ken het niet maar wat ontzettend leuk!
Ik moet vanaf 1 november drie weken in rust doorbrengen en wilde dan de tijd ook gaan gebruiken om te schrijven.
Ik ga het eens even goed bekijken.
Een nieuwe rekruut. :D Leuk dat je overweegt mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
21-10-2019 12:09
Ik wil dit jaar ook mee gaan doen. Voorgaande jaren stond het wel in de planning, maar als je 2-3 weken in november weg bent, is het niet te doen. Dus jaar mis ik de laatste week, dus nu wil ik het gewoon proberen.
Nee, met 2-3 weken die je dan mist is het niet te doen inderdaad. Het kan al zwaar zijn als je wél de volle 30 dagen hebt, maar in principe kan het wel in minder dan dat. Ik ken zelfs mensen die binnen een paar dagen op 50k zitten, maar ik vermoed dat die niet normaal zijn. O_O
Alle reacties Link kopieren
norahdubois schreef:
21-10-2019 15:33
Ik ben nu bezig met wat voorbereiding. Maar ik heb nog geen helder idee van wat ik wil schrijven. Jullie al wel?
Nee, maar dat is the story of my NaNo-life. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven