Uitje met de trein in Noord-Nederland

20-10-2019 14:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op zoek naar tips!

Kinderen (3 en 6) en ik willen graag een dagje weg met de trein. Welke leuke bestemming kennen jullie in Groningen, Drenthe, Friesland of Overijssel die op loopafstand van een treinstation ligt?

Ze worden blij van actieve dingen. Voor museums en dergelijke maakt mijn kroost te veel lawaai. Ik word bovendien blij van een niet al te duur uitje.

Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Dinoworld in Zwolle ligt geloof ik naast het station.
Kijk eerst even op de site van de NS waar de komende week geen treinen rijden. Het noorden is behoorlijk de klos die week. Bepaal daarna wat je wilt gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
20-10-2019 14:02
Dinoworld in Zwolle ligt geloof ik naast het station.
Inderdaad, maar daar zijn we pas geweest.
Dierentuin Emmen, misschien iets te ver om te lopen, maar er rijden, zeker in de vakantie, bussen naar het park.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 14:57
75.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
20-10-2019 14:40
Kijk eerst even op de site van de NS waar de komende week geen treinen rijden. Het noorden is behoorlijk de klos die week. Bepaal daarna wat je wilt gaan doen.
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
https://www.stadskanaalrail.nl/
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Kijk even op spoordeelwinkel.nl
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-10-2019 14:56
Dierentuin Emmen, misschien iets te ver om te lopen, maar er rijden, zeker in de vakantie, bussen naar het park.
Zeker heel leuk, maar dan is het ook leuk als man mee kan. Prima te lopen, trouwens.

Ik zoek eigenlijk iets kleiners: een leuke (binnen)speeltuin, een uitgebreide kinderboerderij, een leuk bos of kabouterpad...
Alle reacties Link kopieren
Er rijdt toch helemaal geen trein naar Stadskanaal? 😬 (Dat dit een stoomtrein is, snap ik.)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook musea waar het niet erg is herrie te maken :mrgreen:
In Warffum is het openluchtmuseum bijvoorbeeld (wel na woensdag gaan want tot dan rijden er geen treinen).
De stad Groningen heeft genoeg te doen.
Hoe goed is je driejarige in klimmen? De Martinitoren beklimmen is erg leuk.
In Veenwouden zit Sanjesfertier
In Veendam kan je naar speelparadijs Kunstkot
In Zuidbroek zit een spoorwegmuseum (maar nooit geweest dus weer niet of het iets is).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
20-10-2019 22:51
Er zijn ook musea waar het niet erg is herrie te maken :mrgreen:
In Warffum is het openluchtmuseum bijvoorbeeld (wel na woensdag gaan want tot dan rijden er geen treinen).
De stad Groningen heeft genoeg te doen.
Hoe goed is je driejarige in klimmen? De Martinitoren beklimmen is erg leuk.
In Veenwouden zit Sanjesfertier
In Veendam kan je naar speelparadijs Kunstkot
In Zuidbroek zit een spoorwegmuseum (maar nooit geweest dus weer niet of het iets is).
Wat een goede tips. Dankjewel!
Het watermuseum in Arnhem.
Dat is leuk en erg interactief. Ik weet niet wat ze precies voor herrie maken maar geluid is er genoeg door kinderen die lekker bezig zijn.
Aquazoo Leeuwarden? Geen idee hoever het van het station is, maar er rijden vast bussen.
Alle reacties Link kopieren
Rijk der kabouters in Eext, goed bereikbaar met openbaar vervoer.

https://www.rijkderkabouters.nl/
Alle reacties Link kopieren
Sprookjeshof Zuidlaren, ook goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
http://www.uitmetkinderen.nl/pages/Sprookjeshof.php

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven