Lijf & Lijn alle pijlers

De waarheid over diëtisten

21-10-2019 20:31 334 berichten
Straks in Radar een heel onderzoek van foodwatch naar diëtisten waaruit, onder andere, blijkt dat ze vaak samenwerken met de voedingsindustrie en zich ook laten sponsoren.
Wat mij betreft een must see voor ons vrouwen die zorgen hebben betreft lijf en lijn.

Radar Nederland 1 20.35 uur
Radar loopt zelf ook de boel te flessen met hun intermittend fasting reclame
Je hebt toch gezond verstand? Gewoon niet alles geloven wat ze zeggen als ze een bepaald merk aanprijzen. Net als de tandarts, die prijst altijd de duurste tandpasta aan. Ik gebruik het goedkoopste merk en ik krijg altijd complimenten over hoe goed ik heb gepoetst.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 20:32
Radar loopt zelf ook de boel te flessen met hun intermittend fasting reclame

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/tv ... ~b1d12c6f/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
juist dat bedoel ik
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 20:32
Radar loopt zelf ook de boel te flessen met hun intermittend fasting reclame
Dit.
Alsof Radar zo objectief is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb dit topic niet geopend voor hen die de wijsheid alreeds in pacht hebben, maar voor hen die daarover nog in het duister tasten.

Heb ook niet de intentie om in discussie te gaan, maar om medeforummers erop te wijzen dat het goed is om naar dat programma te kijken.
Cateautje schreef:
21-10-2019 20:40
Ik heb dit topic niet geopend voor hen die de wijsheid alreeds in pacht hebben, maar voor hen die daarover nog in het duister tasten.

Heb ook niet de intentie om in discussie te gaan, maar om medeforummers erop te wijzen dat het goed is om naar dat programma te kijken.
oh ga je zelf modereren?
Alle reacties Link kopieren
Noem het topic dan niet 'de waarheid over dietisten'. Dan kan je een weerwoord verwachten.
S-Meds schreef:
21-10-2019 20:45
oh ga je zelf modereren?
Dit is geen reactie op mijn post maar een uit de lucht gegrepen slimmigdoenerijtje.
Jaahoor schreef:
21-10-2019 20:46
Noem het topic dan niet 'de waarheid over dietisten'. Dan kan je een weerwoord verwachten.
De titel is de titel van het programmaonderdeel.
Cateautje schreef:
21-10-2019 20:47
Dit is geen reactie op mijn post maar een uit de lucht gegrepen slimmigdoenerijtje.
o je hebt weer een bui
Cateautje schreef:
21-10-2019 20:48
De titel is de titel van het programmaonderdeel.
welnee
S-Meds schreef:
21-10-2019 20:49
o je hebt weer een bui
Nope, ik heb zat van die van jou.
Goed stukje inzicht denk ik. Er worden te vaak producten geadviseerd waarvan ik denk, is dat nou een goede keuze? Gesponsord door Unielever denk ik dan.
gizzmo-returns schreef:
21-10-2019 20:54
Goed stukje inzicht denk ik. Er worden te vaak producten geadviseerd waarvan ik denk, is dat nou een goede keuze? Gesponsord door Unielever denk ik dan.
Ik ben erg benieuwd, Hoorde net dat er een congres voor diëtisten was geweest dat werd gesponsord door de suikerunie, beetje vreemd wel.
Cateautje schreef:
21-10-2019 20:57
Ik ben erg benieuwd, Hoorde net dat er een congres voor diëtisten was geweest dat werd gesponsord door de suikerunie, beetje vreemd wel.
Ben ook benieuwd, ik kijk ook
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-10-2019 20:57
Ik ben erg benieuwd, Hoorde net dat er een congres voor diëtisten was geweest dat werd gesponsord door de suikerunie, beetje vreemd wel.

En dan hoeven de diëtisten toch niet alles voor zoete koek (..) aan te nemen wat daar verteld wordt? En het feit dat het (mede) gesponsord wordt door de suikerunie hoeft toch niet te betekenen dat ‘dus’ suiker gepromoot wordt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
21-10-2019 21:05
En dan hoeven de diëtisten toch niet alles voor zoete koek (..) aan te nemen wat daar verteld wordt? En het feit dat het (mede) gesponsord wordt door de suikerunie hoeft toch niet te betekenen dat ‘dus’ suiker gepromoot wordt?
Reken er maar wel op ...
himalaya schreef:
21-10-2019 21:05
En dan hoeven de diëtisten toch niet alles voor zoete koek (..) aan te nemen wat daar verteld wordt? En het feit dat het (mede) gesponsord wordt door de suikerunie hoeft toch niet te betekenen dat ‘dus’ suiker gepromoot wordt?
natuurlijk gebeurt dit, fysiotherapeuten, huidtherapeuten, artsen allemaal worden ze uitgenodigd voor symposia die georganiseerd worden door belanghebbenden
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 21:09
natuurlijk gebeurt dit, fysiotherapeuten, huidtherapeuten, artsen allemaal worden ze uitgenodigd voor symposia die georganiseerd worden door belanghebbenden

En ‘dus’ gelooft iedereen blindelings wat daar wordt verkondigd, en wordt er niet meer zelf nagedacht, kritische vragen gesteld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
21-10-2019 21:11
En ‘dus’ gelooft iedereen blindelings wat daar wordt verkondigd, en wordt er niet meer zelf nagedacht, kritische vragen gesteld?
De schoorsteen moet roken en dat gaat voor alles.
Dit is toch geen nieuws? Wel schokkend dat nog steeds gebeurt. Vind die dame nu ook heerlijke lulkoek verkopen. :-D
Lucifer2018 schreef:
21-10-2019 21:14
Dit is toch geen nieuws? Wel schokkend dat nog steeds gebeurt. Vind die dame nu ook heerlijke lulkoek verkopen. :-D
Ik kende dit soort verhalen wel uit Engeland.

Die laatste viel mij ook al op.

Ze kondigde wel heel veel woeste plannen aan. Vraag me af of we daar nog iets over zullen vernemen.
Alle reacties Link kopieren
Had er wel wat meer van verwacht... ik als sporter maak geregeld mijn eigen sportdrankjes met een schepje suiker in precies de goede verhoudingen. Mensen met diabetes en een hypo hebben snelle suikers nodig. Suiker is toch niet per definitie slecht? Kan me best voorstellen dat zo een congres interessant kan zijn.. en hoe zien ze dat voor zich, dat dietisten suiker gaan adviseren aan clienten om de suikerverkoop een boost te geven? :?:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven