Werk En eenzaamheid

22-10-2019 20:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb leuk werk, daar niet van.
Werk er nu al bijna 2 jaar en in het begin dacht ik: lekker, gewoon alleen werken, soms samen met een cliënt.

Maar ik merk wel dat ik mij best eenzaam en alleen voel in mijn werk. Ik werk bij cliënten thuis. Sommige cliënten zijn dan thuis en dan vind ik het wel fijn om een praatje te maken. Voor de rest ben ik vaak alleen bij een cliënt thuis. En toch knaagt het aan mij. Ik werk dan ook 3 uurtjes op een locatie met meer cliënten en collega's om toch op mijn uren te komen, en dat vind ik wel weer fijn.

Maar buiten dat om, weinig contact met collega's en andere mensen. Soms heb ik het gevoel dat ik alleen ben. Dat ik een buitenstaander ben. Soms heb ik wel contact met ze, maar dan meer in de vorm wat beter zou moeten qua werkzaamheden.

Soms heb ik het gevoel dat ik mij daardoor ongelukkig voel mijn werk. En soms ook niet op mijn gemak op mijn werk. Want ik ben altijd alleen en weinig contact met collega's en leidinggevende. Ik merk wel dat als ik op een locatie werk met meer mensen, mij vaak iets beter voel maar dat is ook maar 3 uurtjes per week.

We hebben sindskort een nieuwe locatie erbij. Mijn leidinggevende wist dat ik eventueel misschien op een locatie wou werken ivm meer omgang met mensen en bij de cliënten weg wou. Maar hij heeft al 2 andere aangenomen. Hij heeft wel gezegd van ik hou mijn ogen voor je open mochten we nog ergens iemand nodig hebben. Ik zou het fijn vinden om gewoon wat meer onder de mensen te zijn.

Ik voel mij de laatste tijd een beetje buiten gesloten, en meer dan, omdat ik het gevoel heb dat ik mij best alleen voel als ik alleen werk. Ik zit wel in een groepsapp en daar praat ik wel gewoon mee maar dat is toch anders. Vaak vel ik mij daardoor ook niet echt op mijn gemak.
Ook omdat ik veel alleen ben en weinig contact heb met iedereen.

Persoonlijk denk ik dat onder de mensen zijn voor mij ook beter is. Ook omdat ik even niet lekker in mijn vel zit.

Maar soms loopt de communicatie zo moeilijk tussen mij en mijn collega's en leidinggevende.
Heb het tevergeefs wel eens proberen aan te geven, maar echt mijn gevoel uitte, lukte mij niet. En daarbij ik weet ook niet of het handig is om het aan te geven bij mijn leidinggevende.

Donderdag hebik al een gesprek staan met mijn leidinggevende over mijn uren etc.

Wat zouden jullie doen? Vanuit huis heb ik altijd meegekregen van niet zeuren en gewoon doorgaan. Daarom vindik het lastig om mijn gevoel te uiten en het aan te geven
Alle reacties Link kopieren
Heb je buiten werk geen vrienden? Of doe een voorstel voor een teamuitje zodat je de rest wat beter leert kennen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-10-2019 20:06
Heb je buiten werk geen vrienden? Of doe een voorstel voor een teamuitje zodat je de rest wat beter leert kennen.
Nou vrij weinig vrienden. Heb helaas een paar vriendschappen op moeten zeggen. Maar buiten dat om, zie ik wel regelmatig familie, doe ik veel leuke dingen met mijn zusje en ben ik vaak weg maar dat is anders.

Binnenkort hebben we wel een personeelsfeestje maar daar kan ik helaas niet bij aanwezig zijn.
Ik denk dat het goed is om een keuze te gaan maken, ipv langer te zoeken naar een “oplossing” voor je huidige situatie m.b.t je werk.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
22-10-2019 21:11
Ik denk dat het goed is om een keuze te gaan maken, ipv langer te zoeken naar een “oplossing” voor je huidige situatie m.b.t je werk.
Hoe bedoel je?

Een gesprek met een psycholoog staat al gepland. Maar moet nog wachten op een uitnodiging
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je gevoel uiten bij je leidinggevend. Werk is toch een groot deel van je leven en als je je daar eenzaam voelt zou ik het zeker melden.
Omdat ik me afvraag of je je ongelukkig voelt met je werksituatie, omdat je niet lekker in je vel zit. Of dat je niet lekker in je vel zit, juist door je werksituatie.

Als dat laatste het geval is, dan zou ik me toch afvragen of een andere baan/functie/ Etc mogelijk is, en daar dus een keuze in maken ipv in een situatie te blijven die niet veel gaat/kan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
22-10-2019 21:47
Omdat ik me afvraag of je je ongelukkig voelt met je werksituatie, omdat je niet lekker in je vel zit. Of dat je niet lekker in je vel zit, juist door je werksituatie.

Als dat laatste het geval is, dan zou ik me toch afvragen of een andere baan/functie/ Etc mogelijk is, en daar dus een keuze in maken ipv in een situatie te blijven die niet veel gaat/kan veranderen.
Nou dat weet ik eigenlijks ook niet. Werk vind ik voor mezelf wel een goede afleiding. Omdat ik niet lekker in mijn vel zit en daarom wil ik ook graag onder de mensen zijn. Zodat ik minder ga piekeren. Maar op zoek naar een andere baan wordt wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor werk doe je met clienten? Ik gok iets in de zorg?

Zou een andere werkgever niet iets voor je zijn, waarbij je bijv. in een verzorgingshuis voor meerdere mensen moet zorgen. Dan ben je op 1 locatie, doe je misschien hetzelfde werk, maar heb je wel meer aanspraak.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
23-10-2019 00:48
Wat voor werk doe je met clienten? Ik gok iets in de zorg?

Zou een andere werkgever niet iets voor je zijn, waarbij je bijv. in een verzorgingshuis voor meerdere mensen moet zorgen. Dan ben je op 1 locatie, doe je misschien hetzelfde werk, maar heb je wel meer aanspraak.
Ik ben huishoudelijk medewerkster bij cliënten thuis. Moet samen met cliënten het huishouden doen, cliënten stimuleren om mij mee te laten helpen in de huishouding.
Alle reacties Link kopieren
Ik denkt niet dat collega's hun agenda aan jou gaan aanpassen. Er is een feestje maar daar ga je niet heen. Het enige wat nog zou kunnen is een whatsappgroepje met collega's waarbij je af en toe samen afspreekt voor lunch, koffie/thee of een borrel. Misschien kun je beter in een instelling gaan werken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat Whatsapp groepje zit ik al in. Vorige week heb ik nog besproken om wat leuks te gaan doen. We gaan binnenkort om tafel.

Maar ik moet ook eerlijk zeggen zit totaal niet lekker in mijn vel. Veel last van stress en emotioneel. Soms wordt het mij teveel. Ik ben nu wachtende op een gesprek met een psycholoog. Soms denk ik dat het gewoon aan de herfst ligt. Vorig jaar rond deze tijd ongeveer hetzelfde. Maar ik vind het juist daarom fijn om ook onder collega's te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven