Werk & Studie alle pijlers

Diensten

23-10-2019 01:28 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas weer begonnen met 5 ploegendienst ... dus per week verschild het welke dienst ik werk soms 2 keer ochtend dienst dan 2 keer middag dienst en 1 keer nachtdienst bijvoorbeeld. Na 1,5 jaar thuis gezeten te hebben wegens hyperventilatie depressie etc wilde ik de draad weer oppakken en ben ik begonnen met werken. Toch valt het me zwaar die diensten en merk ik op het werk soms een aanval opkomen etc. Hoe kan ik het beste hier ritme in krijgen? Afgelopen nacht nachtdienst gehad dus overdag geslapen morgen nog vrij en donderdag ochtenddienst en dus nu nog steeds wakker omdat ik nu dus niet kan slapen vanwege het nacht ritme
Alle reacties Link kopieren
Mijn psychiater adviseert hierover: rust, reinheid en regelmaat. Dat laatste krijg je niet met ploegendiensten. Zou je kunnen bespreken. Bijvoorbeeld altijd vroege of middagdiensten vragen.
Alle reacties Link kopieren
Lexie72 schreef:
23-10-2019 01:33
Mijn psychiater adviseert hierover: rust, reinheid en regelmaat. Dat laatste krijg je niet met ploegendiensten. Zou je kunnen bespreken. Bijvoorbeeld altijd vroege of middagdiensten vragen.
Dit heb ik gevraagd bij sollicitatie helaas niet mogelijk. Wilde het een kans geven maar de aanvallen voel ik nu weer opkomen steeds.
Maak zelf eens een afspraak met de bedrijfsarts.
Alle reacties Link kopieren
Sensitivenoodle schreef:
23-10-2019 01:36
Maak zelf eens een afspraak met de bedrijfsarts.
En dan? Werk er pas denk dat ze dan zeggen dat ik ontslag moet nemen
Alle reacties Link kopieren
Joyelkedag schreef:
23-10-2019 01:37
En dan? Werk er pas denk dat ze dan zeggen dat ik ontslag moet nemen

Ze kunnen zoveel zeggen. Wat voor contract heb je?
Overigens is ploegendienst bij jouw klachten geen heel goed idee, waarom wilde je dit persé gaan doen?
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
23-10-2019 02:16
Ze kunnen zoveel zeggen. Wat voor contract heb je?
Overigens is ploegendienst bij jouw klachten geen heel goed idee, waarom wilde je dit persé gaan doen?
Uitzendbureau . Nou het werk sprak me aan en wilde het een kans geven... maar merk nu weer dat mijn lichaam onder de spanning staat. En productie werk is bijna alles in ploegen
Alle reacties Link kopieren
Het is fijner als je rooster andersom gaat. Dus nacht, laat, vroeg. Ipv vroeg, laat nacht, 2 vrij en dan weer vroeg. Dit omdat je bij mijn optie steeds ietsje eerder op moet staan in plaats van na een nachtdienst je totale ritme weer heel snel terug moet schakelen.

Wordt ook geadviseerd in bijv de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
23-10-2019 02:59
Het is fijner als je rooster andersom gaat. Dus nacht, laat, vroeg. Ipv vroeg, laat nacht, 2 vrij en dan weer vroeg. Dit omdat je bij mijn optie steeds ietsje eerder op moet staan in plaats van na een nachtdienst je totale ritme weer heel snel terug moet schakelen.

Wordt ook geadviseerd in bijv de zorg.
Klopt maar is bij ons niet zo helaas. Vind het heel zwaar met mijn klachten maar goed
Alle reacties Link kopieren
Als je op deze manier moet werken, ga je die regelmaat niet krijgen. En dat klinkt wel als iets wat jij nodig hebt. Misschien is dit het dus gewoonweg niet voor jou en misschien is werken in ploegen in het algemeen niks voor jou. Als jij straks weer een jaar thuis zit met dezelfde klachten, schiet je daar toch ook niks mee op?
Sensitivenoodle schreef:
23-10-2019 01:36
Maak zelf eens een afspraak met de bedrijfsarts.

Dat dus!
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
23-10-2019 05:02
Als je op deze manier moet werken, ga je die regelmaat niet krijgen. En dat klinkt wel als iets wat jij nodig hebt. Misschien is dit het dus gewoonweg niet voor jou en misschien is werken in ploegen in het algemeen niks voor jou. Als jij straks weer een jaar thuis zit met dezelfde klachten, schiet je daar toch ook niks mee op?
Klopt maar de ziektewet was weinig en kwam er bijna niet mee rond dus wilde meer gaan verdienen. Wilde het een kans geven maar valt me zwaar. Weet niet wat ik moet doen nu
Alle reacties Link kopieren
Joyelkedag schreef:
23-10-2019 06:14
Wilde het een kans geven maar valt me zwaar. Weet niet wat ik moet doen nu
Je hebt het geprobeerd, en het blijkt niet voor jou te zijn. Dat is toch duidelijk? Op zoek naar iets anders, dus.
Alle reacties Link kopieren
Joyelkedag schreef:
23-10-2019 06:14
Klopt maar de ziektewet was weinig en kwam er bijna niet mee rond dus wilde meer gaan verdienen. Wilde het een kans geven maar valt me zwaar. Weet niet wat ik moet doen nu
Stoppen voordat je weer in de ziektewet beland en nog verder van huis bent.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Vraag het uitzendbureau om van deze klus gehaald te worden, hebben ze niks anders?
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
23-10-2019 06:58
Stoppen voordat je weer in de ziektewet beland en nog verder van huis bent.
Klopt maar moet inkomen hebben
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-10-2019 07:10
Vraag het uitzendbureau om van deze klus gehaald te worden, hebben ze niks anders?
Kan eens vragen maar dit was enige fulltime en dat heb ik nodig ivm huur vaste lasten etc
Alle reacties Link kopieren
Joyelkedag schreef:
23-10-2019 07:15
Klopt maar moet inkomen hebben
Bereken eens hoeveel inkomen je hebt als instort/weer in een depressie beland en vraag jezelf af hoe lang dat gaat duren?

Dit levert je op korte termijn inderdaad geld op. Op langertermijn alleen maar verlies, zowel financieel als psychisch.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Met het type psychische klachten wat je hebt is het denk ik niet haalbaar om enigszins gezond in onregelmatigheid te werken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-10-2019 07:20
Met het type psychische klachten wat je hebt is het denk ik niet haalbaar om enigszins gezond in onregelmatigheid te werken.
Ja heb hyperventilatie gehad en angst stoornis (somatisatie stoornis). Ik weet ook even niet wat ik nu moet
Alle reacties Link kopieren
Niet zo slim om deze diensten te gaan draaien met jou voorgeschiedenis..
Ik heb je even geloept, ben je nog aan het proberen zwanger te raken?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de verkeerde baan gekozen helaas, dit is niet slim met jouw klachten. Ben je hierin niet geadviseerd door je behandelaar? Hoe kan het dat je vooraf niet besefte dat dit een onverstandig idee is?

Je hebt maar 2 keuzes: doorgaan totdat je weer instort, of een andere baan zoeken. Meer smaken zijn er helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
23-10-2019 07:39
Je hebt de verkeerde baan gekozen helaas, dit is niet slim met jouw klachten. Ben je hierin niet geadviseerd door je behandelaar? Hoe kan het dat je vooraf niet besefte dat dit een onverstandig idee is?

Je hebt maar 2 keuzes: doorgaan totdat je weer instort, of een andere baan zoeken. Meer smaken zijn er helaas niet.
Nee heb dit zelf gedaan omdat ik het een kans wilde geven en de draad wilde oppakken wist niet dat indirect weer klachten ging krijgen. En de banen wat ik kan zijn bijna allemaal in ploegen of parttime wat niet gaat ivm vaste lasten . Ik voel me even weer heel erg kl*te nu.
Zie nu pas dat je via uitzendbureau werkt. Ook die hebben bedrijfsartsen. Maar als jij denkt dat je wel tijdens kantoortijden kunt werken, zou ik bij uitzendbureau aangeven dat je alleen dagdiensten kunt draaien. Werk genoeg via uitzendbureaus volgens mij. Dus lijkt me sterk dat je dan geen ander werk kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders of je via je gemeente uit de WMO een jobcoach kunt krijgen die je kan helpen iets passends te vinden waardoor het niet weer mis gaat.

Ik snap je angst om je vaste lasten niet meer te kunnen betalen, maar als je nu al zover last hebt van die ploegendienst dan gaat het geheid weer mis en kun je die zeker niet betalen. Je kunt beter nu opzoek naar wat anders en kijken naar je mogelijkheden, dan als het te laat is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven