Entertainment alle pijlers

Proef Eenzaamheid

23-10-2019 22:34 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zapte er toevallig langs. Wie kijkt er ook?

Ik zou de Annik best een schop onder haar kont willen geven.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Wat blijft Annik in haar slachtofferrol hangen zeg. Pffff
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Welke zender is dit?
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
23-10-2019 22:45
Wat blijft Annik in haar slachtofferrol hangen zeg. Pffff

Wat een inlevingsvermogen.
Dat je het je strot uitkrijgt zeg. :facepalm:
.
Alle reacties Link kopieren
Vond het erg triest voor haar. En degenen die hier zo hard reageren: toon eens wat emphatie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het allebei topwijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet hoe iemand zo gepest en buitengesloten kan worden en er geen volwassene ingrijpt! Echt plaatsvervangende schaamte.
Alle reacties Link kopieren
Programma niet gezien dus weet totaal niet waar het over gaat.

Maar wat heb ik een typhus tering hekel aan de woorden in de slachtoffer rol blijven hangen.

Soms ben je gewoon een slachtoffer van iets en heb je het daardoor moeilijk.

Maar tegenwoordig mag je het niet moeilijk hebben.
Prachtige uitzending en veel respect voor het feit dat de twee vrouwen elkaar hebben gevonden en dat dat ervoor gezorgd heeft dat Annik aan een heel nieuw leven heeft kunnen beginnen.
Het blijkt duidelijk dat mensen elkaar nodig hebben en dat er eigenlijk maar een kleinigheidje nodig is aan welgemeende aandacht om eenzame mensen weer een beetje op hun pootjes te zetten.
Maar goed, we leven in een maatschappij waar de individualisering zover is doorgeschoten dat er massa's eenzame mensen elkaar op straat voorbij lopen zonder op of om te kijken, allemaal met het idee dat er niemand is voor ze en dat vind ik tragisch. Er zou een bureau moeten komen waar eenzamen aan elkaar gekoppeld worden die in elkaars omgeving wonen, met in de eerste instantie een begeleider, om de boel een beetje op gang te brengen, dat is echt heel hard nodig.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-10-2019 23:13
Programma niet gezien dus weet totaal niet waar het over gaat.

Maar wat heb ik een typhus tering hekel aan de woorden in de slachtoffer rol blijven hangen.

Soms ben je gewoon een slachtoffer van iets en heb je het daardoor moeilijk.

Maar tegenwoordig mag je het niet moeilijk hebben.
Tuurlijk mag je het wel moeilijk hebben, maar zij laat haar hele leven aan zich voorbij gaan. Zo zonde
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
23-10-2019 23:18
Tuurlijk mag je het wel moeilijk hebben, maar zij laat haar hele leven aan zich voorbij gaan. Zo zonde
Alsof jij in haar hoofd kan kijken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
23-10-2019 23:18
Tuurlijk mag je het wel moeilijk hebben, maar zij laat haar hele leven aan zich voorbij gaan. Zo zonde

Zeg je dat ook van iemand met een fysieke ziekte?
.
Anoniem262821034 schreef:
23-10-2019 23:30
Zeg je dat ook van iemand met een fysieke ziekte?
Ze voelde het fysiek, daarom sliep ze zoveel, om het niet te hoeven voelen.
Alle reacties Link kopieren
Stom tv-format. Helpt ook mensen die eenzaam zijn niet. En dan dat typische EO-einde: alles kwam goed. Ze gingen nog net niet samen naar de kerk. Annik heeft zware psychische problemen (een hulphond krijg je niet zomaar) maar twee keer Bert van Leeuwen over de vloer en haar hele leven is veranderd. Dat wat met jaren therapie niet lukte, zou Bert met zijn redactie even in een paar dagen voor elkaar krijgen.
bethweeter schreef:
23-10-2019 23:33
Stom tv-format. Helpt ook mensen die eenzaam zijn niet. En dan dat typische EO-einde: alles kwam goed. Ze gingen nog net niet samen naar de kerk. Annik heeft zware psychische problemen (een hulphond krijg je niet zomaar) maar twee keer Bert van Leeuwen over de vloer en haar hele leven is veranderd. Dat wat met jaren therapie niet lukte, zou Bert met zijn redactie even in een paar dagen voor elkaar krijgen.
Ik wil niet voor mijn beurt schrijven, maar volgens mij heb je een kritiek punt in het programma gemist.
Alle reacties Link kopieren
Nou bethweeter, zoals je op het eind zag, had ze dit zetje net even nodig.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2019 09:27
Reden: Op de man
35.59% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-10-2019 23:16
Prachtige uitzending en veel respect voor het feit dat de twee vrouwen elkaar hebben gevonden en dat dat ervoor gezorgd heeft dat Annik aan een heel nieuw leven heeft kunnen beginnen.
Het blijkt duidelijk dat mensen elkaar nodig hebben en dat er eigenlijk maar een kleinigheidje nodig is aan welgemeende aandacht om eenzame mensen weer een beetje op hun pootjes te zetten.
Maar goed, we leven in een maatschappij waar de individualisering zover is doorgeschoten dat er massa's eenzame mensen elkaar op straat voorbij lopen zonder op of om te kijken, allemaal met het idee dat er niemand is voor ze en dat vind ik tragisch. Er zou een bureau moeten komen waar eenzamen aan elkaar gekoppeld worden die in elkaars omgeving wonen, met in de eerste instantie een begeleider, om de boel een beetje op gang te brengen, dat is echt heel hard nodig.
Dat is er al op heel veel plaatsen. Maatjesprogramma's. Een vrijwilliger die bij iemand op de koffie gaat en die persoon mee probeert te nemen buiten de deur.
Maar de mensen moeten zelf willen en er voor uit durven komen dat ze behoefte hebben aan gezelschap.
Er was hier vorig jaar rond kerst een ontmoetingsmiddag voor menen uit een bepaalde flat, iedereen had een uitnodiging. En dan lees je het interview in de krant, met iemand die er was: ja het was heel gezellig, maar je ziet toch weer dezelfden die iedere maand op het koffieuurtje komen.
Voorbeeld 2
Wegens zoveel jaar bestaan van de stad was er een openluchtlunch georganiseerd. Zegt de buurvrouw : Nee ik ga niet, dan ziet iedereen dat ik alleen ben. Lunch was voor iedereen, jong oud, met of zonder partner.
voorbeeld 3:
mijn moeder, ma er is een kerstinloop in het zaaltje beneden, ga je daar naar toe (ma was 80 en weduwe) Nee natuurlijk niet want dan zouden de mensen zeggen: goh die mevrouw, zoveel kinderen en dan moet ze met kerst daar bij die inloop zitten. Grote schande. Inloop duurde maar een paar uur, daarna nog tijd genoeg om koffie voor ons te zetten.
Dus zolang er geen manier wordt gevonden om mensen die zich eenzaam voelen of zijn, te laten beseffen dat dat geen schande is, zal er nog veel geld naar projecten gaan, allemaal om de eenzaamheid te bestrijden, die allemaal hun doel voorbijschieten.
(ik heb aan wat projecten meegewerkt, ben er mee gestopt)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
23-10-2019 23:38
Nou bethweeter, zoals je op het eind zag, had ze dit zetje net even nodig.
[...]
En dat geloof ik dus niet. Dat het zo maar even opgelost is. Dat is gewoon een typisch tv-format.

En ‘sneu figuur’? En zo noem je mij terwijl je niet eens leest wat ik schrijf? Ik kraak namelijk niemand af. Ik vind het programma ongeloofwaardig en dat kraak ik af.
Maar ja, achter je toetsenbord is het natuurlijk heel makkelijk om iemand voor sneu figuur uit te maken, ook al begrijp je niet wat die iemand schreef.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2019 09:27
Reden: quote verwijderd
6.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-10-2019 23:36
Ik wil niet voor mijn beurt schrijven, maar volgens mij heb je een kritiek punt in het programma gemist.
Nou nee hoor. Ik denk dat jij teveel vertrouwen in het programma hebt en denkt dat eenzaamheid zo snel opgelost is.
nlies schreef:
23-10-2019 23:41
Dat is er al op heel veel plaatsen. Maatjesprogramma's. Een vrijwilliger die bij iemand op de koffie gaat en die persoon mee probeert te nemen buiten de deur.
Maar de mensen moeten zelf willen en er voor uit durven komen dat ze behoefte hebben aan gezelschap.
Er was hier vorig jaar rond kerst een ontmoetingsmiddag voor menen uit een bepaalde flat, iedereen had een uitnodiging. En dan lees je het interview in de krant, met iemand die er was: ja het was heel gezellig, maar je ziet toch weer dezelfden die iedere maand op het koffieuurtje komen.
Voorbeeld 2
Wegens zoveel jaar bestaan van de stad was er een openluchtlunch georganiseerd. Zegt de buurvrouw : Nee ik ga niet, dan ziet iedereen dat ik alleen ben. Lunch was voor iedereen, jong oud, met of zonder partner.
voorbeeld 3:
mijn moeder, ma er is een kerstinloop in het zaaltje beneden, ga je daar naar toe (ma was 80 en weduwe) Nee natuurlijk niet want dan zouden de mensen zeggen: goh die mevrouw, zoveel kinderen en dan moet ze met kerst daar bij die inloop zitten. Grote schande. Inloop duurde maar een paar uur, daarna nog tijd genoeg om koffie voor ons te zetten.
Dus zolang er geen manier wordt gevonden om mensen die zich eenzaam voelen of zijn, te laten beseffen dat dat geen schande is, zal er nog veel geld naar projecten gaan, allemaal om de eenzaamheid te bestrijden, die allemaal hun doel voorbijschieten.
(ik heb aan wat projecten meegewerkt, ben er mee gestopt)
Dankje voor je uitgebreide reactie.

Eventjes dit. Hier in Rotterdam zijn er alleen maar maatjesprojecten voor ouderen en verslaafden, dus jonge mensen en alles tussen de 30 en de 65 vallen buiten de boot.
Ten tweede lijkt het me goed om juist geen maatjesproject te hebben, maar om eenzamen aan elkaar te koppelen, die mensen hebben dan niets hoog te houden tegenover elkaar, hoeven zich niet te schamen, want die snappen elkaars situatie en gevoelens.
Ik kan me voorstellen dat mensen die eenzaam zijn het gevoel hebben dat het op hun voorhoofd getatoeëerd staat als ze alleen naar zo'n samenkomst gaan, dus misschien is het dan een plan om de koppels die bij elkaar zijn gebracht op een koffieochtend uit te nodigen, omdat iedereen in dezelfde situatie zit.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
23-10-2019 23:46
En dat geloof ik dus niet. Dat het zo maar even opgelost is. Dat is gewoon een typisch tv-format.

En net als dat programma over mensen met een fobie, de mensen in Polopos en meer van dat soort programma's horen we niet hoe het na een jaar is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
bethweeter schreef:
23-10-2019 23:48
Nou nee hoor. Ik denk dat jij teveel vertrouwen in het programma hebt en denkt dat eenzaamheid zo snel opgelost is.
Die eenzaamheid is opgelost omdat Sharon zich heeft opgeworpen als vriendin en Annik op sleeptouw heeft genomen en veel afspraken met haar heeft gemaakt en daar heeft dat programma helemaal niets mee te maken, dat is allemaal pas na die week gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heeft dit programma niet ineens haar eenzaamheid opgelost.
Ze heeft een pestverleden en borderline, wat denk je dat dat met haar vertrouwen in mensen doet? Voor sommige mensen is langdurige vriendschappen opbouwen en behouden gewoon heel erg moeilijk (dus na 3 maanden jubelen dat het zo goed gaat geeft natuurlijk niet een heel realistisch beeld). Dat neemt niet weg dat dit een mooi initiatief is en haar hopelijk helpt in haar proces.
.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
23-10-2019 23:41
Dat is er al op heel veel plaatsen. Maatjesprogramma's. Een vrijwilliger die bij iemand op de koffie gaat en die persoon mee probeert te nemen buiten de deur.
Precies. En dat zijn projecten die nog wel af en toe succes hebben. (En je hebt gelijk dat veel mensen zich schamen voor eenzaamheid en daardoor geen gebruik maken van de mogelijkheden).
Niet een tv-programma met Bert van Leeuwen met een ongeloofwaardig einde.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-10-2019 23:50
Dankje voor je uitgebreide reactie.

Eventjes dit. Hier in Rotterdam zijn er alleen maar maatjesprojecten voor ouderen en verslaafden, dus jonge mensen en alles tussen de 30 en de 65 vallen buiten de boot.
Ten tweede lijkt het me goed om juist geen maatjesproject te hebben, maar om eenzamen aan elkaar te koppelen, die mensen hebben dan niets hoog te houden tegenover elkaar, hoeven zich niet te schamen, want die snappen elkaars situatie en gevoelens.
Ik kan me voorstellen dat mensen die eenzaam zijn het gevoel hebben dat het op hun voorhoofd getatoeëerd staat als ze alleen naar zo'n samenkomst gaan, dus misschien is het dan een plan om de koppels die bij elkaar zijn gebracht op een koffieochtend uit te nodigen, omdat iedereen in dezelfde situatie zit.

Leuk bedacht, maar eenzaamheid komt niet uit de lucht vallen, dat heeft (zeker bij jongeren) een oorzaak. Als het zo makkelijk was als ‘gewoon met iemand afspreken’ was het niet zo’n uitgebreid probleem. De blinde leidt de andere blinde gaat niet werken.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven