Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je je nu opgelucht voelt Lovely, en dat alles ineens in beweging is. Afstuderen, verhuizen, reizen, goed bezig! Je maakt ineens heel veel stappen om op eigen benen te staan. :cheer:

Het op zijn beloop laten klinkt wel goed, als je dat ook echt lukt, mentaal. Als je bang bent dat het heel erg je gedachten blijft beheersen zou je er juist ook voor kunnen kiezen om nu uit elkaar te gaan (waar je eigenlijk ook al vanuit was gegaan). Je kunt dan, na het reizen en als je weer een beetje gesetteld bent, altijd nog kijken of je weer wil gaan daten met elkaar. Een verse start dan werkt misschien ook beter dan met deze moeilijke herinneringen je relatie voortzetten. En dan kun je ook onbevooroordeeld nadenken over waar je wil gaan werken etc.

Je laatste bericht is heel anders dan alle eerdere, veel meer de touwtjes zelf in handen. Super!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je kan afstuderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
stokbootje schreef:
17-10-2019 10:08
Wat fijn dat je je nu opgelucht voelt Lovely, en dat alles ineens in beweging is. Afstuderen, verhuizen, reizen, goed bezig! Je maakt ineens heel veel stappen om op eigen benen te staan. :cheer:

Het op zijn beloop laten klinkt wel goed, als je dat ook echt lukt, mentaal. Als je bang bent dat het heel erg je gedachten blijft beheersen zou je er juist ook voor kunnen kiezen om nu uit elkaar te gaan (waar je eigenlijk ook al vanuit was gegaan). Je kunt dan, na het reizen en als je weer een beetje gesetteld bent, altijd nog kijken of je weer wil gaan daten met elkaar. Een verse start dan werkt misschien ook beter dan met deze moeilijke herinneringen je relatie voortzetten. En dan kun je ook onbevooroordeeld nadenken over waar je wil gaan werken etc.

Je laatste bericht is heel anders dan alle eerdere, veel meer de touwtjes zelf in handen. Super!
Ja daar gaan we het vanavond dus ook even over hebben. Ik heb al wel bedacht, als al die gedachten inderdaad mijn reis verpesten dan beslis ik op reis alsnog om het gewoon te stoppen. Ik wil het niet mijn reis laten verpesten. Misschien merk ik bij mijn ouders wel dat ik hem helemaal niet mis en geen zin heb om daar steeds heen te reizen, of juist precies het tegenovergestelde. Ik wil het even afwachten, ik denk dat wat afstand van elkaar nemen me heel veel inzicht gaat geven.
Eigenlijk heb jij het al uitgemaakt, je hebt het alleen nog niet aan hem laten weten.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
17-10-2019 10:15
Ja daar gaan we het vanavond dus ook even over hebben. Ik heb al wel bedacht, als al die gedachten inderdaad mijn reis verpesten dan beslis ik op reis alsnog om het gewoon te stoppen. Ik wil het niet mijn reis laten verpesten. Misschien merk ik bij mijn ouders wel dat ik hem helemaal niet mis en geen zin heb om daar steeds heen te reizen, of juist precies het tegenovergestelde. Ik wil het even afwachten, ik denk dat wat afstand van elkaar nemen me heel veel inzicht gaat geven.
Een hele goede en gezonde gedachtengang!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, Lovely!
Lovely678 schreef:
17-10-2019 10:15
Ja daar gaan we het vanavond dus ook even over hebben. Ik heb al wel bedacht, als al die gedachten inderdaad mijn reis verpesten dan beslis ik op reis alsnog om het gewoon te stoppen. Ik wil het niet mijn reis laten verpesten. Misschien merk ik bij mijn ouders wel dat ik hem helemaal niet mis en geen zin heb om daar steeds heen te reizen, of juist precies het tegenovergestelde. Ik wil het even afwachten, ik denk dat wat afstand van elkaar nemen me heel veel inzicht gaat geven.

:thumbsup: Lovely!
Lovely678 schreef:
17-10-2019 10:15
Ja daar gaan we het vanavond dus ook even over hebben. Ik heb al wel bedacht, als al die gedachten inderdaad mijn reis verpesten dan beslis ik op reis alsnog om het gewoon te stoppen. Ik wil het niet mijn reis laten verpesten. Misschien merk ik bij mijn ouders wel dat ik hem helemaal niet mis en geen zin heb om daar steeds heen te reizen, of juist precies het tegenovergestelde. Ik wil het even afwachten, ik denk dat wat afstand van elkaar nemen me heel veel inzicht gaat geven.
Zo, jij maakt sprongen! Fijn om van een afstandje te zien. Worden wij blij van. Ik in elk geval wel.
Goed bezig hoor.
Ooit zat ik ook in een zieke relatie, en als je er middenin zit zie je veel moeilijker hoe het wérkelijk zit. Het duurt soms even voor het kwartje valt, bij mij ook, maar je maakt goede stappen.

Overdenk voor je gesprek vanavond nog even wat jij wilt. Dus wat je hier benoemt. En houd je zelf voor: dit is mijn plan, en zo ga ik het doen. Ongeacht wat hij zegt en er tegenin brengt. Ga niet twijfelen, wat hij ook maar gaat zeggen.

Je zult merken dat als hij voelt dat het jou menens is, dat accepteert, min of meer. Hij moet wel. Natuurlijk zal hij nu, of later, de controle over kleine dingetjes willen houden. Dat gaat zeker je reis beinvloeden, dus wees je daarvan bewust.
En laat je zo'n mooie reis niet 'afpakken' door zijn angsten en controledwang.

In een goede relatie gun je elkaar het allerbeste.
appelientjex schreef:
17-10-2019 10:00
Dat klinkt goed TO! Zie je wel dat angst de reden was dat hij de reis tegen wilde houden. Hij was en is dus juist heel bang om je kwijt te raken, bang dat je een ander tegenkomt, dat je er alleen op reis zonder hem achter komt dat hij eigenlijk niet leuk genoeg is etc. Dat is de reden dat hij geen vriendin wil die op reis gaat, omdat dat zijn verlatingsangst aanwakkert. En door zijn gedrag heeft hij nu juist het tegenovergestelde bereikt. Want jij -logisch- bent al bijna afgeknapt op zijn claimende gedrag. Triest eigenlijk. Voor hem ook. Had hij zich maar wat eerder kwetsbaar op durven stellen, dan was het over hem gegaan ipv dat het over jou ging. Dan hadden jullie als volwassen mensen over jullie gevoelens kunnen praten en had zo’n reis jullie relatie juist sterker kunnen maken.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
17-10-2019 09:46
In ieder geval, mochten we doorgaan, dan kom ik er denk ik bij mijn ouders of op reis wel achter of ik deze relatie nog verder wil of niet. Wat dat betreft wil ik het gewoon op z'n beloop laten, en dan kijken we wel als ik terug ben. En werkt het niet of heb ik geen zin meer, dan maar niet. Ik kan me er niet zo heel druk meer over maken, misschien omdat ik er al op was ingesteld dat het toch wel uit zou gaan.
Ik denk dat op het moment dat je hebt besloten om op reis te gaan óók als dat zou betekenen dat je relatie dan misschien over is, je een hele duidelijke stap hebt genomen. Dat was een hele concrete manier om voor jezelf & je eigen geluk te kiezen. Je hebt letterlijk tegen jezelf gezegd: weet je wat, ik heb hem niet per se nodig, ik kan helemaal prima zónder hem.

En ik denk ook dat je je er daarom nu niet meer zo enorm druk over maakt. Omdat je nu in een mindset bent van "met hem zou leuk zijn, maar zonder hem komt het ook wel goed". En dat lijkt me een hele gezonde manier om tegen een relatie aan te kijken. Als je toch uit elkaar zou gaan is dat heus wel even rot, janken, liefdesverdriet etc. maar niet het einde van de wereld. En als je wel bij elkaar blijft dan is je relatie voortaan een aanvulling en niet meer de enige invulling van je leven.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je goed bezig! Goed plan om het op zijn beloop te laten. Zo merk je vanzelf of jij zelf eigenlijk wel verder wil of dat je opgelucht blijft.

Geniet van je reis, heel veel plezier.

Wij zouden het leuk vinden als je tijdens of na je reis nog een keer laat weten hoe het afgelopen is.
Alle reacties Link kopieren
Moezewoes schreef:
17-10-2019 15:40
Ik denk dat op het moment dat je hebt besloten om op reis te gaan óók als dat zou betekenen dat je relatie dan misschien over is, je een hele duidelijke stap hebt genomen. Dat was een hele concrete manier om voor jezelf & je eigen geluk te kiezen. Je hebt letterlijk tegen jezelf gezegd: weet je wat, ik heb hem niet per se nodig, ik kan helemaal prima zónder hem.

En ik denk ook dat je je er daarom nu niet meer zo enorm druk over maakt. Omdat je nu in een mindset bent van "met hem zou leuk zijn, maar zonder hem komt het ook wel goed". En dat lijkt me een hele gezonde manier om tegen een relatie aan te kijken. Als je toch uit elkaar zou gaan is dat heus wel even rot, janken, liefdesverdriet etc. maar niet het einde van de wereld. En als je wel bij elkaar blijft dan is je relatie voortaan een aanvulling en niet meer de enige invulling van je leven.
Dit dus.

Overwinning van je TO, trots zijn op jezelf.
Hoe gaat het nu met je TO? En hoe ging het gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat....
-
anoniem_63a475a1bb583 wijzigde dit bericht op 17-01-2020 10:02
Reden: Herkenbaarheid
0.00% gewijzigd
Fijn dat het gesprek goed ging en ik ben blij dat voor jezelf op komt.

En nou wil ik beslist niet lullig doen, maar ik voorzie een relatie die van drama naar drama gaat. Er zal steeds weer wat zijn.
Je schrijft dat jullie moeilijke dagen hebben gehad, ik help je hopen dat dit voor het laatst was, maar er zal steeds weer wat zijn.

Zolang het goed gaat: geniet ervan, en gaat het niet lekker, lees dan dit topic weer eens door en maak dan een belissing die goed voor jóuw is.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat inderdaad mooi je eigen ding doen op je reis. En jij weet prima wat je wel en niet kan doen op vakantie als je thuis iemand hebt zitten die op je wacht. Jij komt mij niet over dat je 60 one night stands gaat hebben op reis. Zelfs niet een.
Dus daar hoef je helemaal geen afspraken over te maken.

En ook niet over 'verplicht' contact houden.

Je gaat gewoon net zoveel contact met hem houden als met de rest van de mensen thuis. En bevalt hem dit niet, jammer. Het gaat in die reis om jou en jouw ervaring. En hij redt zich wel, die 60 nachtjes.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
24-10-2019 09:17
En nou wil ik beslist niet lullig doen, maar ik voorzie een relatie die van drama naar drama gaat. Er zal steeds weer wat zijn.

Dat vrees ik ook. Blijf doen wat je zelf wil, in plaats van dat je je de rest van je leven jullie relatie aan hem aanpast.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
24-10-2019 09:28
Dat vrees ik ook. Blijf doen wat je zelf wil, in plaats van dat je je de rest van je leven jullie relatie aan hem aanpast.
Ook eens.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het allemaal goed gaat en dat je zowel kan reizen als de relatie behouden. Wat heb je daar nu van geleerd? Je eigen aandeel is erin geweest dat je gewoon gelijk duidelijk had moeten zijn naar hem toe. Ik ga op reis en als dat niet mag is het klaar.
En ga je nou eens boeken? Of twijfel je nu nog steeds?
appelientjex schreef:
24-10-2019 23:02
Wat fijn dat het allemaal goed gaat en dat je zowel kan reizen als de relatie behouden. Wat heb je daar nu van geleerd? Je eigen aandeel is erin geweest dat je gewoon gelijk duidelijk had moeten zijn naar hem toe. Ik ga op reis en als dat niet mag is het klaar.
En ga je nou eens boeken? Of twijfel je nu nog steeds?
Als ik er nu op terug kijk lijk ik wel gek dat ik overwoog om niet te gaan. Maar ja, dat is makkelijk praten achteraf natuurlijk.
Ik heb nog niet geboekt, ik heb nog niet helemaal de rust gehad om alles uit te zoeken. Ben er wel mee bezig, maar ga me er na volgende week (als ik ben afgestudeerd) meer in verdiepen en dan snel boeken.
Lovely678 schreef:
24-10-2019 08:51
Het gaat goed! Het gesprek was oké, hij wil het wel blijven proberen en dan zien we wel hoe het loopt. Hij zegt dat ik gewoon die reis moet gaan uitzoeken en moet gaan doen wat ik wil, en me niet moet laten beïnvloeden door hem. En als dat eenmaal vaststaat moeten we het wel even hebben over wat we dan van elkaar verwachten natuurlijk. Hij heeft wel zoiets van, we moeten het dan wel eens kunnen worden over dingen die wel en niet kunnen etc., maar dan wil hij het wel een kans geven.

Ik sta er eigenlijk wel hetzelfde in, het gewoon proberen en we zien het wel. Maar als we het niet eens kunnen worden over afspraken, of ik vind dat hij me te veel wil beperken, dan heeft het geen zin. Maar ik ben er nu wel rustiger over, ik ga gewoon uitzoeken wat ik wil doen, daarna hebben we het er even over en dan zien we wel.

We hebben wel wat lastige dagen gehad moet ik zeggen. Ik was nog steeds heel geïrriteerd over dat hij het nu opeens wel goed vindt terwijl ik hier zo lang mee aan het tobben ben geweest, en hij wordt gek van mij besluiteloosheid. Dus veel irritaties / ruzies waardoor ik dacht ik heb hier helemaal geen zin meer in. Ik ben daarnaast ook best snel onzeker, dus als hij geïrriteerd is wil ik dat meteen oplossen terwijl hij denkt laat me gewoon even met rust. En dit maakt de irritaties natuurlijk alleen maar erger. Maar nu we ons daar bewust van zijn gaat het de laatste dagen eigenlijk weer heel goed. Ik laat het gewoon lekker op z'n beloop, ik ga m'n ding doen en dan zien we wel.
Pfff. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
25-10-2019 12:31
Als ik er nu op terug kijk lijk ik wel gek dat ik overwoog om niet te gaan. Maar ja, dat is makkelijk praten achteraf natuurlijk.
Ik heb nog niet geboekt, ik heb nog niet helemaal de rust gehad om alles uit te zoeken. Ben er wel mee bezig, maar ga me er na volgende week (als ik ben afgestudeerd) meer in verdiepen en dan snel boeken.
Mooi!
En waarover is er dan nu nog besluiteloosheid? Of is die er niet meer?
appelientjex schreef:
25-10-2019 13:47
Mooi!
En waarover is er dan nu nog besluiteloosheid? Of is die er niet meer?
Over waar ik precies heen wil, hoeveel weken precies, en welke data. Dus puur de praktische dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven