lekker uit eten + overnachting - wie heeft goeie tips?

26-10-2019 17:56 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik willen op korte termijn weer eens écht lekker uit eten en daarna overnachten - liefst op dezelfde plek.
Ik heb me de hele dag al scheel gegoogeld maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik was er bijna uit - de Limonadefabriek in Streefkerk - maar ik lees daar nu toch weer de nodige slechte recensies over, dus tja.
Daarom gooi ik hier een balletje op. Wat we willen:
- echt lekker eten, Bib Gourmand of vergelijkbaar niveau, maar niet te opgeprikt
- ongeveer een uur rijden vanaf Den Haag (mag ook wel wat meer, maar liever niet in uithoek Groningen of Limburg)
- zoals ik al zei, met mogelijkheid tot overnachting
- beetje leuke omgeving waar we nog wat kunnen wandelen is een pré, maar geen noodzaak.

Ben benieuwd naar ervaringen, alvast bedankt!
Nothing happens for a reason
Inter Scaldes, Kruiningen
Alle reacties Link kopieren
Lekker eten zoals jij wilt ("niet te opgeprikt") kan je op vele plaatsen. Lijkt me dan handiger dat je eerst een plaats uitzoekt waar je heen wilt, en daarna in die plaats op zoek gaat naar een goed restaurant en een leuk hotel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Kaatje bij de Sluis in Blokzijl heeft eigen hotel.
Op de Veluwe zijn meerdere goeie restaurants, sommigen met een eigen hotel en anders zijn er sowieso behoorlijk veel overnachtingsmogelijkheden Het Roode Koper in Ermelo is bijv een hotel met een sterrenrestaurant, net zoals de Echoput in Hoog Soeren.
Alle reacties Link kopieren
De swarte ruijter. Sterrenrestaurant, heel leuk en persoonlijk en je kan er overnachten. Als je een arrangement neemt is het niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in deze tijd van het jaar ook naar de Veluwe gaan, wij houden van wild en dat is daar goed verkrijgbaar in de restaurants.

Deventer en restaurant Jackies aldaar zijn bij ons ook favoriet.
De Librije in Zwolle heeft ook een hotel; gevestigd in een voormalige gevangenis. Moet je alleen wel een flinke smak geld voor neertellen.
https://www.librije.com/slapen/
Of is dat te opgeprikt? Ben er nooit geweest, dus ik weet het niet.
Tijdschriftenverslindster schreef:
26-10-2019 18:09
De Librije in Zwolle heeft ook een hotel; gevestigd in een voormalige gevangenis. Moet je alleen wel een flinke smak geld voor neertellen.
https://www.librije.com/slapen/
Of is dat te opgeprikt? Ben er nooit geweest, dus ik weet het niet.


Niet erg opgeprikt, wel maanden van tevoren reserveren als je in het weekend wilt.
Alle reacties Link kopieren
1880 in Groede.
Alle reacties Link kopieren
- Parc Broekhuizen in Leersum:

https://www.parcbroekhuizen.nl/

Vijfsterrenhotel en het restaurant heeft sinds kort een michelinster. Ik heb nog nooit zo lekker gegeten en geslapen! (Ik had er een bruiloft) Ligt ook prachtig in een bosrijke omgeving.

- Fantastische eetlocatie is restaurant Bentinck in Amerongen, gevestigd in de oude stallen van het kasteel. Bib Goumand-niveau. Je kunt op de locatie zelf niet slapen, maar de omgeving heeft meerdere goed uitziende B&B’s (geen ervaring mee, trouwens):

https://www.kasteelamerongen.nl/plan-j ... vernachten
Alle reacties Link kopieren
- In dit hotel hebben wij waanzinnig lekker gegeten:

https://www.fletcherkloosterhotel.nl/nl/
-nienke- wijzigde dit bericht op 26-10-2019 18:21
0.47% gewijzigd
Marana schreef:
26-10-2019 18:12
Niet erg opgeprikt, wel maanden van tevoren reserveren als je in het weekend wilt.
Daar twijfel ik inderdaad niet aan. ;)
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 18:27
1.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow, leuke tips al! De Swarte Ruijter klinkt leuk en is ook nog wel betaalbaar. Inter Scaldes en De Librije zijn echt ver boven ons budget. Ik had misschien beter nog een prijsindicatie in de OP kunnen zetten :) maar meer dan 150 euro per persoon willen we er niet aan uitgeven.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Mario in Neck
Ik pb je nog even iets vanwege herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
https://www.blisshotel.nl/

In binnenstad Breda. Weet niet of dat is wat je zoekt, maar goed en bijzonder hotel plus dito restaurant.
Alle reacties Link kopieren
Wij trakteren onszelf 1 keer per jaar op een diner met overnachting bij Kasteel Engelenburg in Brummen. Prachtig gelegen op de Veluwe. Kies voor een arrangement en het is elke cent waard. Fantastisch eten, heerlijke Zuid-Afrikaanse wijnen! Je hoeft echt niet helemaal opgedirkt aan tafel te verschijnen, spijkerbroek is prima!
PB is verzonden. Veel plezier met waar jullie terecht gaan komen!
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
26-10-2019 18:23
Wow, leuke tips al! De Swarte Ruijter klinkt leuk en is ook nog wel betaalbaar. Inter Scaldes en De Librije zijn echt ver boven ons budget. Ik had misschien beter nog een prijsindicatie in de OP kunnen zetten :) maar meer dan 150 euro per persoon willen we er niet aan uitgeven.
En echt lekker eten én een overnachting voor die prijs.
Dat geeft weer aan hoe verschillend de maatstaf is per persoon.

Misschien kun je iets duidelijker uitleggen wat voor jou goed eten inhoud? Wat ik onder echt goed versta plus een overnachting kost toch wel iets meer dan 150.
Een flesje redelijke wijn is al 30 euro, op zijn minst.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
26-10-2019 18:45
Ik pb je nog even iets vanwege herkenbaarheid.
Ontvangen :-)
Dankjewel, ziet er goed uit!
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
26-10-2019 19:09
En echt lekker eten én een overnachting voor die prijs.
Dat geeft weer aan hoe verschillend de maatstaf is per persoon.

Misschien kun je iets duidelijker uitleggen wat voor jou goed eten inhoudt? Wat ik onder echt goed versta plus een overnachting kost toch wel iets meer dan 150.
Een flesje redelijke wijn is al 30 euro, op zijn minst.
Dat deed ik al: Bib Gourmand niveau. Een drie gangen menu in een restaurant met een Bib Gourmand kost over het algemeen rond de 37 euro. Doe er nog een gang bij, een wijnarrangement en een hotelkamer voor 2 personen en dan kom je uit rond de 150.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Gabriëlle vismarkt binnenstad Harderwijk. Eten is heerlijk en bediening ook erg goed.
Gezellig in de binnenstad, nog even een afzakkertje in een cafe.
Overnachten bij vd Valk in het bos(5 min met de auto vanaf de binnenstad of een taxi)
Zondagmorgen loop je zo het bos in. Als je beetje vroeg gaat kom je zeker reeën tegen.
anoniem_370132 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 19:27
61.98% gewijzigd
juliet64 schreef:
26-10-2019 19:19
Ontvangen :-)
Dankjewel, ziet er goed uit!

Graag gedaan!

Ik vind alle tips er hier goed uitzien. Ik zag al veel goede menukaarten voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
26-10-2019 19:26
Graag gedaan!

Ik vind alle tips er hier goed uitzien. Ik zag al veel goede menukaarten voorbij komen.
Ja, zeker! Heel blij met alle tips tot nog toe, veel ook die ik tijdens mijn googletocht niet ben tegengekomen.
Dank allen, ik ga alles es op m'n gemak bestuderen :)
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens naar arresthuis in Roermond. Alleen iets verder rijden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven