Handgeschreven recepten en krantenknipsels bundelen

28-10-2019 11:27 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft een soort map met allerlei handgeschreven, een aantal nog met de typemachine getypt, recepten uit de krant en dat soort dingen. Ze zitten nu allemaal los-vast in een map, niet georganiseerd en ze kan nooit iets goed vinden.

Nu had ik met m’n zus bedacht dit of over te typen of te lamineren en dan op categorie te bundelen voor haar verjaardag.

Nu eerst de vraag of je als kookfanaat het leuk zou vinden als iemand anders met je recepten aan de haal gaat. Andere vraag of iemand ideeën heeft hoe we dit het beste kunnen doen? Als je lamineert heb je meteen zo’n dikke plastic bundel, weet niet of dat zo mooi is.
Kan je het niet in een app gieten voor op haar iPad?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon scannen en daarna op bijv. mooi glimmend papier afdrukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een map met insteekhoezen gebruiken, en dan tabbladen met categorien (soep, hoofdgerecht, kerst, etc). Overtypen lijkt het me misschien wat onpersoonlijk maken, juist die verscheidenheid is ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
28-10-2019 11:28
Kan je het niet in een app gieten voor op haar iPad?
Denk dat haar recepten het liefst in haar handen heeft. Maar ga het eens uitzoeken!
Voordeel is dat het dan ook meteen naar de rest van het gezin kan ;)
Alle reacties Link kopieren
Kun je ze niet beter inscannen en er dan een boekje van laten maken??
Zoek haar 20 succes-recepten uit.
Typ die uit.
Inhoudsopgave erbij.
Afdrukken op 100 gramspapier.
In een ringbandje.

Zo zou ik het doen.

Bonus: zoek foto's op van mamma, jou en zus in de keuken en plaats die onder/tussen de recepten.

P.S. Natuurlijk kan elke telg uit de familie de recepten-map krijgen. Helemaal feest.
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 11:33
15.62% gewijzigd
Fotos van maken en in de cloud gooien voor familieleden.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
28-10-2019 11:32
Zoek haar 20 succes-recepten uit.
Typ die uit.
Inhoudsopgave erbij.
Afdrukken op 100 gramspapier.
In een ringbandje.

Zo zou ik het doen.

Bonus: zoek foto's op van mamma, jou en zus in de keuken en plaats die onder/tussen de recepten.

P.S. Natuurlijk kan elke telg uit de familie de recepten-map krijgen. Helemaal feest.
O met die foto’s vind ik een leuk idee! Verder wil ze denk ik wel alle recepten bij elkaar hebben.

Maar inscannen en bundelen is denk ik het mooiste en beste idee. Hebben mn zussen en ik de recepten ook die mijn moeder vroeger heeft moeten bemachtigen door stekjes te ruilen 🙈
Als je tijd hebt om het over te typen zou je deze database eens kunnen overwegen: http://www.verbi.nl/carta/?page=faq

Gratis, ik gebruik het al zeker 15 jaar, handig in gebruik en de recepten kunnen netjes worden uitgeprint.
stokbootje schreef:
28-10-2019 11:30
Ik zou een map met insteekhoezen gebruiken, en dan tabbladen met categorien (soep, hoofdgerecht, kerst, etc). Overtypen lijkt het me misschien wat onpersoonlijk maken, juist die verscheidenheid is ook leuk.

Dit heb ik ook. Losse knipels heb ik op A4 geplakt en zitten in insteekhoezen in een map.

Maar voor je moeder is het misschien wel leuk om het in te scannen en er een echt kookboek van te maken (aangevuld met plaatjes en wat leuke teksten?). Volgens mij bestaat zo'n service wel en anders kun je misschien gebruik maken van een fotoboeken-service.

Edit: zoiets bedoel ik:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eerst overleggen. Ik heb ook stapeltjes met briefjes waar ook nog handgeschreven dingen van opa en oma tussen zitten. Ik moet er niet aan denken dat iemand daar ook maar iets aan zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Digitaliseer het.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Inscannen en er met wat foto's van familie aan tafel of in de keuken een fotoboekje van laten afdrukken.
stokbootje schreef:
28-10-2019 11:30
Ik zou een map met insteekhoezen gebruiken, en dan tabbladen met categorien (soep, hoofdgerecht, kerst, etc). Overtypen lijkt het me misschien wat onpersoonlijk maken, juist die verscheidenheid is ook leuk.

Hier ook een recepten map met showtassen. Voordeel is dat je het recept er uit haalt en met een magneet in de keuken kan hangen.
Een receptenboek wordt bij mij snel smoezelig en vlekkerig, dat is zonde. Ik print altijd recepten uit, ook als ik ze in een kookboek vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven