Een wondertje in 2009....?

18-03-2009 16:27 3397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 31365 berichten in ene een nieuw topic.

AARDVERSCHUIVING...!

Een wondertje in 2009?

Naam:Lft:Start:NODMeer...Rits28April 20081e kindjeVibeke30 BD 5 juli 1e kindjeGuppie30Maart 2008 BD 8 juli2e kindjeSanna7632Maart 2008 BD 4 jan. 1e kindjeMaxem31Okt/Nov 2007 BD 31 dec. 3e kindjeSurface30Maart 2008 BD 12 juli1e kindjeVeertje38Maart/April2e kindjeDeerne31Jan. 2008

BD 15 april1e kindjeSyennaj27Mei 2007 BD 3 feb. 2e kindjeMarloussie28 UD 14 Sept.1e kindjeShyte31Mei2e kindjeRing198127April 2007 BD 22 juni1e kindjeAllis30Jan. 20081e kindjeAruba23Jan. 2008 UD 29 Augst.1e kindje
kaartjes zijn superleuk, maar dat klopt toch helemaal niet, de kaartjes kosten nog geen 2 euro, dan kan het toch nooit 100 euro voor 25 kaaren zijn? Vaag zeg!

Rits, je hebt helemaal gelijk, ben nu weer voor hele andere dngen bang, kan je rijtje zo nog veel langer maken met enge verhalen. Maar gelukkig gebeurd het zelden, maar ik droom ook vaak enge dingen hoor!

Leuk babymassage!
trouwens helemaal leuk he, einde van de maand, koninginnedag! Joehoe, straks weer de rommelmarkt afstruinen op zoek naar leuke dingetjes voor mijn meiden! Heb er weer helemaal zin. Bij ons wordt er superveel georganiseerd, dus erg gezellig, hopen op lekker weer.

onze vrienden uit Italie komen ook weer een week, dus we gaan nog iets leuks doen. Zit al hard te broeden op iets leuks we gaan altijd een dag op pad met alle vrienden. Meestal naar de efteling, maar nu wilden we eens wat anders. hebben jullie leuke ideeen?
Rits, ik weet het fijne er ook niet van. Toen de ene huisarts hem plaatste had hij het over een koperspiraal en toen de andere huisarts hem eruit haalde had ze het over een koperspiraal waar wel een hormoondraadje om zat. Maar hoe en wat verder, geen idee.

Ja raar het Snaai, 50 kaarten is dan weer 138. Ik snap het niet.

Volgens mij hoorde ik jou vorige jaar ook zo enthousiast over Koninginnedag. Klopt dat?
Dat is volgens mij wel vaker zo met geboortekaartjes. Hoe meer je er bestelt. Hoe minder ze per stuk kosten. Ze moeten toch gedrukt worden he dus ik denk dat het daaraan ligt.

Maar waarom deed het pijn Aruba? Dat spiraaltje bedoel ik.

Leuk Snaai weer allemaal leuke dingen op de planning. Ik vind de Efteling zowiezo altijd leuk. Maar moet het iets zijn wat ook leuk is met kinderen?

En leuk hoor koninginnedag vieren. Wij gaan dan een weekje weg. Andere jaren vierden wij het wel (uitbundig) maar nu dus even niet.
Waarom het pijn deed was omdat mijn baarmoeder nogal gekanteld is. Heb ik nu tijdens de zwangerschap ook al een paar keer gehoord. En daardoor was dat spiraaltje bij het eruit halen er ook wat ingedraait zeg maar. Het is meestal een klusje van 5 minuten voor die mensen maar mijn huisarts is toen 20 minuten bezig geweest met porren en draaien. Ja toen had ik daarna natuurlijk een nare menstruatieachtige buikpijn en wat bloed. Máár het was was ook na een dagje voorbij hoor. Heb er al met al geen vervelende gevoelens over. Behalve dat ik hem zelf nooit meer laat zetten omdat mijn verklevingspijn ontstond in de periode dat ik dat spiraaltje had. Niemand zal ooit kunnen bewijzen dat het daaraan lag en ik weet ook donders goed dat het een heel andere oorzaak kan hebben maar voor liever wat anders de volgende keer. Ik denk dat het spiraaltje een hele goede anticonceptie kan zijn maar dat artsen de boel wat vaker moeten checken.
He bah dat klinkt vervelend Aruba. Ga je straks de pil slikken dan? Tegenwoordig heb je ook de nuvaring. Dan hoef je verder ook bijna nergens meer aan te denken, is ook wel handig lijkt me.

Maar voorlopig heb jij nu de beste anticonceptie die er is. Gewoon een kindje in je buik. Zal je niet snel zwanger wórden he.
Syennaj, leuk zeg babyzwemmen. Na de bevalling ook maar eens kijken of dat hier ook kan.

Aruba, fijn dat alles goed was.

Ik heb vanochtend een groeiecho gehad en het kindje is iets aan de grote kant en mijn schaambotje schijnt een beetje raar te staat, waardoor er een "wanverhouding in de dop" is, zoals de gyn het zij. Ik moet me dinsdag om 16.00 melden in het ziekenhuis en dan gaan ze primen om de baarmoedermond week te maken en als dat lukt gaan ze woensdag inleiden. Lukt dat niet, dan wordt het een keizersnee. De gyn wil niet langer wachten, omdat het kindje dan te groot wordt en het niet meer past. Het komt nu dus wel allemaal heel dicht bij.

Hij raadde nog wel aan om veel te vrijen om de bevalling op te wekken, vond mijn man niet een heel vervelend advies
Jeetje zeg Deerne. Wat spannend! Wauw ineens is het heel concreet he!

Ons huis is verkocht! (mits de koper de financiering rond krijgt) En dat binnen 2 weken ongeveer.
Wow Deerne! Dan gaat het snel ineens zeg. Jeetje wat spannend, jij hebt dus woensdag je spruit in handen!

Ga je dus eigenlijk hetzelfde doen als wat ik heb gedaan (primen enzo hebben ze bij mij ook gedaan). Ik hoop dat je de keizersnede over kan slaan!

Wat vind je er zelf van dat het zo snel gaat nu ineens? Had je het verwacht?

Aruba gefeliciteerd! Dat is snel gegaan met jullie huis. Het is ook heel mooi. En hebben jullie al een nieuw huis op het oog?
Deerne! Jeeeeee! Spannend zeg, helemaal leuk, nog een paar daagjes en dan heb je, je kleintje! Super zeg! Ben heel erg benieuwd!

Aruba! Jeeeeeeeeeeeeeeee, ook voor jou! Super, nu al je huis verkocht! Maar ja, het huis zag er ook superleuk uit! Nu maar zoeken naar een ander mooi huis voor julie, heb je al iets op het oog?

ik was vorig jaar idd ook zo enthousiast over koninginnedag, maar dat komt ook omdat onze vrienden er dan altijd zijn, dus doen we een hele week leuke dingen, dus ik hoop echt op lekker weer!

ik dacht nog misschien is sixflags wel eluk om naar toe te gaan, maar wel ver weg.

Lekker Rits, een weekje weg, waar gaan jullie naar toe?

En hebben jullie nog leuke dingen voor pasen op de planning staan?
Jeetje Deerne, wat spannend ineens! Binnen een paar dagen ben je gewoon moeder...

Aruba, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis.

Verder ben ik het even kwijt. Alleen mijn nieuws dan. Vanmorgen weer bij de gynaecoloog geweest. Alles was prima en we mochten nog even spieken naar de baby . Zo leuk, hij was al echt een stuk ronder en molliger!

Moet nu gaan nadenken welke pijnbestrijding ik wil (kreeg een keuzelijstje, gaat dus wel wat anders dan in Nederland...). Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast prettige paasdagen!
Rits, had het niet echt verwacht, vooral omdat de verloskundige bij de laatste controle zei, dat het kindje toch niet zo groot leek. Maar ben wel blij dat er nu wat gebeurt en dat ze niet over 3 weken er pas achetr komen, dat het misschien toch niet gaat passen.

Aruba, gefeliciteerd. Dat is echt heel snel, lekker zeg in deze tijd. Wanneer moet je je huis uit, want je hebt toch nog geen nieuw huis?

Vibeke, fijn dat alles weer goed was en leuk hoor dat je telkens een echo krijgt. Pijnbestrijding heb ik nog niet echt over nagedacht. Wel even gekeken op de site van het ziekenhuis, maar weet niet of ik het nodig ga hebben.

Rist heb jij nog wel pijnbestrijding gehad tijdens de weeen?
Sorry, moet heel even inbreken!

Arubaaaaa! Meid, heb helemaal niet meegekregen dat je 20 weken zwanger bent (las het net ergens)! Wat ontzettend leuk zeg. Gefeliciteerd!

Overigens ook aan alle anderen die zwanger zijn: van harte gefeliciteerd!
Hoi meiden,

Deerne wat spannend word het nu, zet hem op en heel veel succes.

Aruba wanneer heb je de 20 weken echo?

En wil je weten wat het nu word?

Vibeke wat een rust en genot is dat dat je gewoon kan kiezen wat voor een pijnbestrijding dat je wilt. Jullie hebben een keuze, dat lijkt me heel fijn.

Ik heb bij Veertje na 24 uur ruggeprik gekregen hallelujjaa is dat, ik hoop dat ik het ooit nog weer nodig heb bij wonder nummer 2. En ik kon nog goed mee persen, dus het is mij superbevallen (leuke woordspeling).

Gisteren bij de gyn geweest het eitje was nog maar 10mm en ik moest 2e paasdag voor de zekerheid weer komen.

Voor de rest weinig te melden, behalve dat het supergaafmooi en lekker weer is. En dat we nu weer veel op de camping zijn.

We hebben de boel weer opgebouwd en we kunnen er weer lekker van genieten.

Morgen gaan we daar ook familie ontvangen om eieren te gaan zoeken met kids.

Allemaal fijne pasen en geniet ervan.
Deerne jullie laatste weekend met zijn tweetjes. Dat voelt vast heel gek of niet? Je zult wel uitkijken naar je kleine spruit. Fijn dat het snel zover is! En inderdaad fijn dat ze er nu achter komen dan later pas en je ineens een spoedkeizersnede moet ofzo.

Ik heb tijdens de weeen geen pijnbestrijding gehad. Ik kon ze wegzuchten. Wat dat betreft was die zwangerschapsgym wel makkelijk. Ik kon daardoor wel beter ontspannen. Je moet je goed concentreren dat je al aan het begin van de wee zorgt dat je ontspant dan ging het bij mij wel, want als je te laat bent dan kun je hem niet meer opvangen en dat doet wel zeer.

Ik kreeg pas een ruggenprik toen ik naar de ok ging. Al met al vond ik die vervelender dan de weeen. Maar dat kan ook aan de anesthesist liggen (denk ik).

Maar in het ziekenhuis is het wel fijn dat je om bestrijding kan vragen als je dat nodig hebt. En als je heel veel moeite hebt om de weeen op te vangen dan bieden ze het ook wel aan denk ik.

Snaai wij gaan dan naar de Veluwe, in een huisje. Ben benieuwd hoe dat zal gaan met de kleine mee enzo. Eerste keer vakantie met ons ukkie erbij.

Leuk Vibeke een lekker mollig baby'tje. Wat voor pijnbestrijding kun je kiezen bij jullie? Een bevalling zonder pijnbestrijding doen ze zeker niet daar?

Aruba gefeliciteerd met je nieuwe mijlpaal. Leuk dat je nu in de tweede helft zit.

Veertje fijn weekend. Fijn dat je toch nog met pasen mag komen.
quote:toffifee schreef op 11 april 2009 @ 21:23:

Sorry, moet heel even inbreken!

Arubaaaaa! Meid, heb helemaal niet meegekregen dat je 20 weken zwanger bent (las het net ergens)! Wat ontzettend leuk zeg. Gefeliciteerd!

Overigens ook aan alle anderen die zwanger zijn: van harte gefeliciteerd! Wat lief dat je even in komt breken en ontzettend bedankt voor je felicitatie. Hoe doet jouw mannetje het nu?
Ana, volgens mij heb je dat al 3 keer gevraagd. Ik wil weten wat het word ja ja ja!!!! Maar moet zeggen dat als ze het niet zien of niet kunnen zien en ze me wel kunnen vertellen dat alles er goed uitziet ik met een heel tevreden smile naar huis ga hoor. Dan maar een andere keertje.

Ana, die eieren springen met 20 mm toch? Dus dan zou hij 2e paasdag ongeveer zo groot moeten zijn?

Rits, leuk zeg op vakantie met de kleine erbij. Mag je al met zo'n jonge baby ook in het zwembad?

Deerne, vind het zo spannend voor jullie. Nog laatste dingen die je nu nog (samen) wilt doen?
Veertje, geniet lekker op de camping en veel succes maandag.

Rits, ik ben ook naar zwangerschapsgym geweest, dus hopelijk lukt het mij ook een beetje de weeen weg te zuchten.

Lekker hoor, nog een weekje weg, dan is de kleine ongeveer 3 maanden, toch.

Het zijn nu wel rare dagen, het is echt wachten op dinsdag. Vrijdagmiddag hebben we nog wel lekker op een terras gezeten, ergens in het Groene hart aan het water, voor de rest hebben we niet echt wilde plannen. Vanavond lekker koken en een beetje rommelen in huis.

Fijne Pasen allemaal
Ik denk zelf niet dat het het ei 2 paasdag hahahah leuke hé met pasen over eieren te hebben, dat hij dan 20 mm is aangezien het ei vrijdag 10 mm was.

Schijnt dat het ongeveer 2 mm per dag groeid.

Maar ja we zien wel stel dat het bij mij toch anders gaat dan gemiddeld ben ik er op tijd bij.

We gaan zo weg naar de camping, ik heb vanmorgen heel ontbijt gemaakt voor ons drieen. En eieren versierd en beschilderd, maar die geven af ben ik achter gekomen, dus dat is minder. Krijgen ze vieze geverfde handen van of kleren. Maar ja we zien wel.

Tot later fijne dag allemaal.

doeii doeiii
Fijne Pasen allemaal!

Veel plezier op de camping, Ana!

Het is al eens eerder gevraagd: welke kinderwagen hebben jullie? Wij kunnen de kinderwagen van zwager krijgen, maar hebben in Nederland rondgelopen met de Maxicosi Mura en die leek best ideaal. Heeft iemand van jullie deze?
Marloussie wij hebben de maxi cosi mura. Ben er erg tevreden mee. Fijne wagen, lekker degelijk en rijdt prettig vind ik.

Veertje succes morgen. en veel plezier op de camping.

Fijn Deerne nog even lekker genieten. Ik hoop dat je straks de weeen goed weg kunt zuchten, dan is het best te doen vond ik. Ik dacht steeds bij mezelf niet zeuren het wordt nog veel erger.

Geen idee of je met zo'n kleine baby mag zwemmen Aruba. Je hebt ook babyzwemmen dus lijkt me wel toch?
Ojaa fijne paasdagen allemaal!
Wat een lieve konijntjes. Fijne paasdagen allemaal!

Leuk eieren verven Ana. Heeft iedereen lekker gepaasonbijt? Ik hou van brood dus ik kan mijn lol op met zo'n ontbijt.

Deerne, lijkt me ook raar. Kan me voorstellen dat er ook weinig momenten zijn dat je er niet aan denkt.

Gisteren wat meegemaakt. Mijn koelvloeistof toevoer was lek en leegelopen vrij plotseling. Ging de auto roken! Schade viel mee.
Deerne wat een spannende week komt eraan zeg! Sterkte met de laatste loodjes en de bevalling/keizersnede.

Ana, spannend hoor. Hopelijk heb je succes deze maand!

Aruba, dat zijn vervelende dingen. Zoiets had ik laatst ook. Alleen was bij mij de verwarming stuk, dat kostte toch nog wel wat om te laten maken. Gelukkig kwam ik erachter voor ik begon te rijden, dus geen kokende motor gehad. (De man van mijn collega had gezien dat ik erg veel koelvloeistof lekte, dus hij had me op tijd gewaarschuwd.)

Koninginnedag vind ik ook altijd erg gezellig. Meestal is het weer aardig, er is veel te doen en is het is geen feest waarbij je dingen 'moet.' Ik vind het heerlijk om bijvoorbeeld door Amsterdam/Utrecht (of een willekeurige andere grote stad) heen te slenteren met een biertje en dan te luisteren naar allerlei bands. Ondertussen kan je ook lekker mensen kijken en snuffelen tussen allerlei rommel kraampjes. Maar dat zit er dit jaar niet in, haha... (En ik denk de de komende jaren ook niet!!! Of we moeten de willekeurige grote stad vervangen door ons middelmatig grote dorp, dat kan natuurlijk wel!) Sowieso moet mijn vriend de avond ervoor optreden in een dorp hier in de buurt (Koninginnenacht feest) en ik word ook verwacht! (Ze hebben een nieuw repertoire en hij vindt het leuk als ik er ook bij ben die avond om het te horen.) Dus ik vrees dat Koninginnedag zelf niet zo spectaculair wordt, aangezien ik dan al bijna 31 weken zwanger ben en waarschijnlijk zal moeten bijkomen!

Marloussie, wij krijgen eind deze maand eindelijk de Bugaboo. Lijkt mij een ideaal wagentje, lekker licht en compact. Maar de ervaring zal ik pas gaan op doen als het kind er is! Ik denk alleen wel dat je in het hoge noorden misschien aan iets robuusters moet denken, voor in de sneeuw en de bossen enzo.

O ja, over werk... (Ik vergeet het bijna als ik zo'n lang weekend vrij ben, lekker hoor.) Er is zeker wel sprake van een soort 'moeten' maar er is momenteel echt geen oplossing voor handen. Hopelijk wordt het snel beter. Mijn overspannen collega komt weer wat uurtjes deze week en de nieuwe collega is er vanaf eind deze week ook drie tot vier dagen in de week. En als het echt niet meer gaat dan gaat het niet. Maar voorlopig is het nog wel vol te houden, mits het niet erger wordt. Ze houden gelukkig wel wat rekening met mij (dat ik niet de hele dag achter elkaar benen zwachtel bijvoorbeeld) maar veel dingen moeten ook gewoon gebeuren. Hoe dan ook: het einde komt langzaam in zicht, nog maximaal 8 weken en ik ben met verlof (en er komen daarnaast nog heel wat feestdagen aan, dus het moet te doen zijn).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven