Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
De marktplaats app werkt bij mij wisselend.
Soms zeggen mensen dat ze het bericht niet gehad hebben (maar wel hadden ze dan al 2 dagen blauwe vinkjes, dus geloof er niks van)

het is momenteel rustig op MP... het liep begin deze maand storm, maar het zakt nu weer helemaal in...
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop momenteel ook weinig, soms is er contact over een prijs, en vervolgens hoor je weer niks. Terwijl ik echt de hoofdprijs niet vraag.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Firedragon schreef:
28-10-2019 21:53
Ik verkoop momenteel ook weinig, soms is er contact over een prijs, en vervolgens hoor je weer niks. Terwijl ik echt de hoofdprijs niet vraag.
Hier ook, en als je wat later reageert zijn ze al voorzien :bonk:
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
28-10-2019 22:52
Hier ook, en als je wat later reageert zijn ze al voorzien :bonk:
Is dat zo gek dan? Laatst had ik ook iemand een bericht gestuurd in de ochtend. Uiteindelijk heb ik het dezelfde dag nog bij een ander gekocht die wel bijna direct reageerde dus een bericht gestuurd dat ik al voorzien was. Kreeg 's avonds nog een bericht dat ze de hele dag weg was. Jammer voor hem/haar, maar zo werkt het nu eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
29-10-2019 00:10
Is dat zo gek dan? Laatst had ik ook iemand een bericht gestuurd in de ochtend. Uiteindelijk heb ik het dezelfde dag nog bij een ander gekocht die wel bijna direct reageerde dus een bericht gestuurd dat ik al voorzien was. Kreeg 's avonds nog een bericht dat ze de hele dag weg was. Jammer voor hem/haar, maar zo werkt het nu eenmaal.
Een hele dag snap ik, dit ging om paar uurtjes.
Voor iedereen een groene tuin
Een leuke ervaring:

Op zoek naar reisboeken/kookboeken van Griekenland. Kwam een boekje tegen van mn favo eiland. Was gratis af te halen maar helaas niet om de hoek. Mailtje gestuurd met de vraag of verzenden ook mogelijk was en wat dan de kosten zouden zijn.
Was geen probleem, hij was blij dat iemand er iets aan had en zou het versturen. Kosten zou hij daarna wel even laten weten.

Net het boekje binnen :) Nu afwachten welke kosten ik nog moet overmaken.

Edit: Hij wil er niks voor hebben :) :mail:
GroenTuintje schreef:
29-10-2019 06:57
Een hele dag snap ik, dit ging om paar uurtjes.
Maar ook al had hij/zij binnen een paar uur een bericht teruggestuurd, was het ook te laat geweest aangezien de andere persoon al binnen 15 min reageerde.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
29-10-2019 14:34
Maar ook al had hij/zij binnen een paar uur een bericht teruggestuurd, was het ook te laat geweest aangezien de andere persoon al binnen 15 min reageerde.
Ja, alleen kan ik niet de hele dag online zijn op Mp :) .

Nou weer een opichtingstruc van een zogenaamde geïnteresseerde. Eerst heel enthousiast zijn over het product, vervolgens vragen om het op te sturen. Krijg ik netjes een adres. Ik mijn rekeningnummer en naam gemaild. Krijg ik als reactie terug “ graag verifiëren via deze link”... heb hem terug gemaild ; dat ie lekker ergens anders mag gaan oplichten, en niet bij mij”... en hem geblokkeerd. Ging overigens om een artikel van een paar euro. Dus hij wilde gewoon mijn rekening leegplunderen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
mooi dat je er niet in bent getrapt tuintje! wat een nare mensen zijn er toch op de wereld. ik zag een advertentie zonder foto met de titel van een boek wat ik zoek, geen schrijver erbij. ik mail dus of het van die en die schrijver is en of het boek er zo en zo uitziet, en indien ja of ze een foto willen maken zodat ik zeker ben dat het de juiste is. krijg ik 4 dagen later terug ja hoor klopt precies wat jij zegt, een foto heb ik niet maar het is hem wel hoor, je kunt hem kopen van me voor bedrag x.
eh ja vast wel, maar ik wil toch graag zeker weten dat ik koop wat ik zoek. een fotootje is zo gestuurd dus nee dank je zonder foto ben ik niet geinteresseerd. en toen was ik een takkewijf die hun tijd verspilde :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
globe lees nu jouw bericht, wat fijn dat jij wel een goede ervaring had met je boekje! echt lief van de verkoper.:-)
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
29-10-2019 16:38
mooi dat je er niet in bent getrapt tuintje! wat een nare mensen zijn er toch op de wereld. ik zag een advertentie zonder foto met de titel van een boek wat ik zoek, geen schrijver erbij. ik mail dus of het van die en die schrijver is en of het boek er zo en zo uitziet, en indien ja of ze een foto willen maken zodat ik zeker ben dat het de juiste is. krijg ik 4 dagen later terug ja hoor klopt precies wat jij zegt, een foto heb ik niet maar het is hem wel hoor, je kunt hem kopen van me voor bedrag x.
eh ja vast wel, maar ik wil toch graag zeker weten dat ik koop wat ik zoek. een fotootje is zo gestuurd dus nee dank je zonder foto ben ik niet geinteresseerd. en toen was ik een takkewijf die hun tijd verspilde :facepalm:
Nou lekkere verkoper zeg.... of probeerde hij je ‘te tillen’? @(

Nee gelukkig gaan er bij mij enorme alarmbellen als men het over verifiëren gaat hebben..
Voor iedereen een groene tuin
lizenlotte schreef:
29-10-2019 16:38
mooi dat je er niet in bent getrapt tuintje! wat een nare mensen zijn er toch op de wereld. ik zag een advertentie zonder foto met de titel van een boek wat ik zoek, geen schrijver erbij. ik mail dus of het van die en die schrijver is en of het boek er zo en zo uitziet, en indien ja of ze een foto willen maken zodat ik zeker ben dat het de juiste is. krijg ik 4 dagen later terug ja hoor klopt precies wat jij zegt, een foto heb ik niet maar het is hem wel hoor, je kunt hem kopen van me voor bedrag x.
eh ja vast wel, maar ik wil toch graag zeker weten dat ik koop wat ik zoek. een fotootje is zo gestuurd dus nee dank je zonder foto ben ik niet geinteresseerd. en toen was ik een takkewijf die hun tijd verspilde :facepalm:
Oh wauw wat een reactie zeg! Dr zitten mensen tussen :(
Alle reacties Link kopieren
ik dacht zelf ook al dat het ms een oplichter kan zijn tuintje, zo raar is het toch niet om om een foto te vragen als je iets specifieks zoekt en er maar heel summiere info in een addvertentie staat? een foto is zo gemaakt tegenwoordig dus ik vraag volgens mij niks moeilijks toch?
Alle reacties Link kopieren
Advertenties zonder foto skip ik eigenlijk altijd. Maar als het iets is dat ik dolgraag zou willen hebben, dan zou ik misschien wel om een foto vragen. Ook als mensen foto's van bijvoorbeeld Bol.com gebruiken ipv van eigen foto's, zou ik om eigen foto's vragen. Kleine moeite lijkt mij...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
30-10-2019 09:38
Advertenties zonder foto skip ik eigenlijk altijd. Maar als het iets is dat ik dolgraag zou willen hebben, dan zou ik misschien wel om een foto vragen. Ook als mensen foto's van bijvoorbeeld Bol.com gebruiken ipv van eigen foto's, zou ik om eigen foto's vragen. Kleine moeite lijkt mij...
Dat doe ik ook altijd.
Al weet je dan ook niet zeker of het een eigen foto is, of van internet afgeplukt...

Ik heb weer een hoop afhakers
en dubbeltje op de eerste rij figuren
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
29-10-2019 19:47
ik dacht zelf ook al dat het ms een oplichter kan zijn tuintje, zo raar is het toch niet om om een foto te vragen als je iets specifieks zoekt en er maar heel summiere info in een addvertentie staat? een foto is zo gemaakt tegenwoordig dus ik vraag volgens mij niks moeilijks toch?
Zou heel goed kunnen.

Ben er achter dat zelfs bij speelgoed verkopers oplichters zitten. De feestdagen komen er weer aan, en misselijke mensen maken hier gebruik van. Gelukkig ben ik er niet ingetuind :(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
30-10-2019 10:39
Zou heel goed kunnen.

Ben er achter dat zelfs bij speelgoed verkopers oplichters zitten. De feestdagen komen er weer aan, en misselijke mensen maken hier gebruik van. Gelukkig ben ik er niet ingetuind :(
Meen je dat??? Hoe pakken ze dat dan aan?
Zeker met populaire dingen als playmobil / lego?
Na het maar niet kunnen beoordelen is er nu de mogelijkheid te beoordelen direct na het betaalverzoek. Ik wacht liever even tot ik mijn item binnen heb..

En ik vind dat er de laatste tijd weinig aantrekkelijks op MP staat. Minder aanbod of vooral veel troep eromheen?
Laatst nagel producten gekocht via marktplaats, nieuw stond erbij.
Kreeg het pakketje binnen, van 1 potje was de bodem voor de helft zichtbaar.
Volgens de verkoper was dit onmogelijk want die kleur was nieuw.

Gisteren ander pakket binnen gekregen, alleen de doos stond op de foto op marktplaats en er stond compleet bij.
Pak het gisteren uit, mist er 1 onderdeel.
Verkoper zegt dat dat niet kan, maar dat ik het wel terug mag sturen.
Dan ben ik dus verzend én retour kosten kwijt.
Heb het nu zelf maar weer op marktplaats gezet, uiteraard erbij vermeld dat er 1 onderdeel mist.

Zo is marktplaats niks meer aan en vertrouw ik zo niemand meer daar.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
30-10-2019 10:45
Meen je dat??? Hoe pakken ze dat dan aan?
Zeker met populaire dingen als playmobil / lego?
Ja o.a, maar ook verzamelspul (speelgoed uit de jaren 80/90).

Niks opsturen of foto (van iemand anders of van ebay) geplukt van internet.
Voor iedereen een groene tuin
Ik had laatst een mooie ketting gevonden, duur maar opzich een mooie prijs en lekker dichtbij.
Verkoper en ik zijn in gesprek en waren uitgekomen op een bedrag iets lager dan vraagprijs. Dus ik vroeg wanneer ik het kan ophalen. Reageert ze verontwaardigd. ''Nee, alleen maar verzenden, ophalen kan echt niet.'' En nog een gekke emoticon erachter. Ik kreeg er direct een gek onderbuik gevoel bij. Misschien mijn gekke hersenspinsel maar dure dingen haal je standaard toch op?
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het als je als verkoper een pakket heb verstuurd met track en trace en de kopende partij zegt dat het pakket wel bezorgd is (dat kan ik zelf ook zien met die code) maar niet bij haar en dat ze ook geen briefje in de brievenbus heeft gehad? Lijkt me mijn verantwoordelijkheid niet meer toch? Ik heb aan mijn verplichtingen voldaan als verkoper. Ik kan immers niet zeker zijn dat zij het daadwerkelijk niet heeft ontvangen?
mariekkk schreef:
31-10-2019 14:48
Hoe zit het als je als verkoper een pakket heb verstuurd met track en trace en de kopende partij zegt dat het pakket wel bezorgd is (dat kan ik zelf ook zien met die code) maar niet bij haar en dat ze ook geen briefje in de brievenbus heeft gehad? Lijkt me mijn verantwoordelijkheid niet meer toch? Ik heb aan mijn verplichtingen voldaan als verkoper. Ik kan immers niet zeker zijn dat zij het daadwerkelijk niet heeft ontvangen?
Dan moet ze zelf contact opnemen met PostNL. Staat er geen melding in de app dat het ergens anders geleverd is?
whitewolves schreef:
31-10-2019 14:34
Misschien mijn gekke hersenspinsel maar dure dingen haal je standaard toch op?
Ik haal alles op, iets laten verzenden doe ik niet aan. Dure dingen zou ik al helemaal niet laten verzenden. Kan natuurlijk ook zijn dat de verkoper bang is om overvallen te worden en het daarom alleen wil verzenden. Het is dan jammer voor de verkoper, maar dan koop ik het niet meer.
-
anoniem_63edfdf1c077e wijzigde dit bericht op 31-10-2019 14:56
Reden: dubbel
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven