Verwarming

01-11-2019 18:06 86 berichten
Wat is het opeens koud.
Heb vandaag voor het eerst de verwarming weer aangezet.
Moet echt ff ontdooien...
Ben meteen onder mijn dekbed gekropen eerlijkgezegd.

Kom mijn holletje voorlopig niet ook meer uit.
Dat jullie het ff weten.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het koud is gaat 'ie aan.

'Verwarming, dat zouden meer mensen moeten doen.'
Wat ga je doen als het -10 wordt :-D ?
Er was dit jaar toch al een verwarmingstopic?
Hier staat de verwarming al een paar weken aan en toen ze voor afgelopen nacht nachtvorst voorspelden heb ik zelfs mijn zomer en herfst deel van mijn dekbed weer aan elkaar gerist want ik had het wat koud voor mijn gevoel met alleen het herfst deel. Mijn slaapkamer is de koudste kamer van het huis omdat de wind erop staat en ook nog enkel glas.
Ik vond het gisteren een stuk kouder brrr, en toen al lekker de verwarming aangehad.
Aahh, lekker even onder het dekbed. Als ik de verwarming aanzet en ik heb het al koud, dan ga ik even een half uurtje in bed liggen tot de kamer is opgewarmd. :-)

Het is best wel goed toeven geweest de afgelopen week, het zonnetje scheen en er stond nauwelijks wind en ook nog eens niet op mijn woning, waardoor ik helemaal niet heb hoeven verwarmen, maar vanmiddag met die constante miezer en dat westenwindje werd het ineens akelig kil.
Tja, hoort erbij, toch? :D
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de vloerverwarming aangezet. Kachels zelf hebben we nooit aan. Ook niet op de 2 verdiepingen. Ik vind het daar nooit koud genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat altijd zo ouderwets, om ”de verwarming voor het eerst dit jaar aan te zetten”. Hier staat de verwarming gewoon het hele jaar aan. De thermostaat staat op een constante temperatuur, en zodra de temperatuur in huis daar onder zakt, dan springt de verwarming automatisch aan. Ik heb echt geen idee wanneer dat dit seizoen voor het eerst gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds eergisteren mijn verwarming aan. Ben herstellende van buikgriep, heb het erg koud.
Heanig an
Nummer*Zoveel schreef:
01-11-2019 18:22
Ik vind dat altijd zo ouderwets, om ”de verwarming voor het eerst dit jaar aan te zetten”. Hier staat de verwarming gewoon het hele jaar aan. De thermostaat staat op een constante temperatuur, en zodra de temperatuur in huis daar onder zakt, dan springt de verwarming automatisch aan. Ik heb echt geen idee wanneer dat dit seizoen voor het eerst gebeurd is.


Ouderwets?

Het is hier uit zuinigheid. Hier gaat de verwarming ook pas aan als het koud is. De stookkosten zijn mij te hoog om de hele dag de verwarming hoog te doen.
Dan maar ouderwets.
Nummer*Zoveel schreef:
01-11-2019 18:22
Ik vind dat altijd zo ouderwets, om ”de verwarming voor het eerst dit jaar aan te zetten”. Hier staat de verwarming gewoon het hele jaar aan. De thermostaat staat op een constante temperatuur, en zodra de temperatuur in huis daar onder zakt, dan springt de verwarming automatisch aan. Ik heb echt geen idee wanneer dat dit seizoen voor het eerst gebeurd is.
Ik zie het niet zitten dat mijn ketel gaat stoken in een nachtelijke kamer waar niemand aanwezig is, dat vind ik geld weggooien en omdat het in de winter altijd onder een bepaalde behaaglijke temperatuur komt, zou ik voor alle winternachten gaan stoken als ik de thermostaat op een bepaalde temperatuur zet. Ik kijk wel uit! Dan maar ouderwets.
Snoetje-80 schreef:
01-11-2019 18:25
Ouderwets?

Het is hier uit zuinigheid. Hier gaat de verwarming ook pas aan als het koud is. De stookkosten zijn mij te hoog om de hele dag de verwarming hoog te doen.
Dan maar ouderwets.
Hier zou man dan weer uit zijn vel springen als een heel jaar lang de verwarming kan aanspringen.

Die kreeg gisteren al zo'n beetje grijze haren dat ik bij 17.5 graad binnen de verwarming wou aanzetten.
Hij vond de temperatuur nog "perfect" :-).


Hier wordt er dus ook dag per dag bekeken of de verwarming wel of niet aangaat.
En dan vooral 's avonds.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
01-11-2019 18:28
Hier zou man dan weer uit zijn vel springen als een heel jaar lang de verwarming kan aanspringen.

Die kreeg gisteren al zo'n beetje grijze haren dat ik bij 17.5 graad binnen de verwarming wou aanzetten.
Hij vond de temperatuur nog "perfect" :-).


Hier wordt er dus ook dag per dag bekeken of de verwarming wel of niet aangaat.
En dan vooral 's avonds.
17,5? Wauw... dan zit ik al onder 6 dekens met een muts op haha.

Hier staat ie op 22,5. Ik heb het snel koud en dan krijg ik pijn aan gewichten. Dus dan maar wat warmer in huis... of de open haard gaat aan :-)
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
01-11-2019 18:22
Ik vind dat altijd zo ouderwets, om ”de verwarming voor het eerst dit jaar aan te zetten”. Hier staat de verwarming gewoon het hele jaar aan. De thermostaat staat op een constante temperatuur, en zodra de temperatuur in huis daar onder zakt, dan springt de verwarming automatisch aan. Ik heb echt geen idee wanneer dat dit seizoen voor het eerst gebeurd is.
Het is juist heel modern om je om het klimaat te bekommeren en dus niet al te hysterisch te stoken.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
01-11-2019 18:25
Ouderwets?

Het is hier uit zuinigheid. Hier gaat de verwarming ook pas aan als het koud is. De stookkosten zijn mij te hoog om de hele dag de verwarming hoog te doen.
Dan maar ouderwets.
Mijn man heeft het hier in huis verschillende keren getest, en voor ons huis geldt dat telkens opnieuw opstoken meer verbruikt dan de temperatuur constant houden.
Ik heb hem alweer een paar weken af en toe aan hoor. En als ik dit weekend mijn bed verschoon doe ik mijn twee dekbedlagen weer aan elkaar: was koud vannacht!
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
01-11-2019 18:25
Ouderwets?

Het is hier uit zuinigheid. Hier gaat de verwarming ook pas aan als het koud is. De stookkosten zijn mij te hoog om de hele dag de verwarming hoog te doen.
Dan maar ouderwets.
Wat is hoog? Hier staat de thermostaat altijd op 21 graden.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
01-11-2019 18:33
Het is juist heel modern om je om het klimaat te bekommeren en dus niet al te hysterisch te stoken.
Wie heeft het over hysterisch stoken?
ClumsyNinja schreef:
01-11-2019 18:37
Ik heb hem alweer een paar weken af en toe aan hoor. En als ik dit weekend mijn bed verschoon doe ik mijn twee dekbedlagen weer aan elkaar: was koud vannacht!
De winterdons krijg ik hier toch écht pas als het buiten -10 vriest.

Man sterft nu al zo'n beetje van de hitte onder de herfstdons :-D.
(2 dekens op 1 bed vind ik ongezellig.)


En ik heb zelf over die dekens ook iets van "straks is het nog 15 graden kouder, ik moet nog wat marge houden".
Nummer*Zoveel schreef:
01-11-2019 18:36
Mijn man heeft het hier in huis verschillende keren getest, en voor ons huis geldt dat telkens opnieuw opstoken meer verbruikt dan de temperatuur constant houden.


Dat kan. Maar daarmee is een ander die op zijn geldt moet letten nog niet ouderwets.

En wat iemand net al zei, het is juist ouderwets om de hele dag door te stoken en je niet om het milieu te bekommeren!
Nummer*Zoveel schreef:
01-11-2019 18:38
Wat is hoog? Hier staat de thermostaat altijd op 21 graden.
Vind ik al behoorlijk hoog voor 1 november.
Afhankelijk van de tochtigheid van je huis.


Hier staat ie vandaag op 19.
(En uiteraard draag ik een fleece-vest. Daar begin ik altijd mee.)


Die 20 à 21 graden hou ik voor als het -10 vriest.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 18:43
19.00% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
01-11-2019 18:22
Ik vind dat altijd zo ouderwets, om ”de verwarming voor het eerst dit jaar aan te zetten”. Hier staat de verwarming gewoon het hele jaar aan. De thermostaat staat op een constante temperatuur, en zodra de temperatuur in huis daar onder zakt, dan springt de verwarming automatisch aan. Ik heb echt geen idee wanneer dat dit seizoen voor het eerst gebeurd is.
Hier staat de verwarming ook het hele jaar gewoon open overal maar de verwarming springt aan als het onder de 19 graden is normaal gesproken. Maar de afgelopen weken vond ik het met 19 graden nog vrij koud dus maar op 20 gezet en soms 21. Soms denk ik wel van ik trek even wat warmers aan of ik pak een dekentje maar er zijn grenzen en ik ga niet koukleumen in m'n eigen huis.
Goed dat je het zegt; doet me eraan denken dat ik mijn zomerdekbed maar eens moet vervangen door de najaarsvariant.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet de verwarming alleen aan met kerst.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven