Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Het was boer Jos.
leolux schreef:
05-11-2019 08:03
Het was boer Jos.
Wat een leuke boer is hij!
Alle reacties Link kopieren
Knap dat je hem herkende qua naam :) . Ik zou er niet zo 123 opkomen ;-D
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
05-11-2019 09:41
Knap dat je hem herkende qua naam :) . Ik zou er niet zo 123 opkomen ;-D
Duurde hier ook even. Maar ik ben een bzv fan en zijn naam + zijn woonplaats/regio deed een belletje rinkelen.

Wel jammer dat ik het verstuur en hij het niet komt ophalen. :proud:
:wtf: ledikant te koop met klamboe.
Vraagprijs 100 euro, krijg een bod van 20 euro.
Heb de neiging om te sturen of diegene vergeten is om er nog een 0 achter te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vragen of ze dan alleen willen komen kijken, da's namelijk de kijkprijs. :rofl:
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
05-11-2019 14:16
Ik zou vragen of ze dan alleen willen komen kijken, da's namelijk de kijkprijs. :rofl:
Dat is ook een goede :lol:
Nnoa0901 schreef:
04-11-2019 07:14
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik heb van de week een shirt van z8 verkocht en met brievenbus post verzonden, ik heb het gewoon netjes verstuurd.
Nu stuurt de koper 3x per dag een bericht dat het niet is binnengekomen, zelfs op zondag 🤔.
Nu wil hij een oplossing, het gaat om €10. Wat zouden jullie doen?
Daarom verstuur ik alleen met track & trace, dan is er bewijs dat ik het verzonden heb en is het niet mijn fout als het niet aankomt.
Als men per sé goedkoper, en dus zonder track & trace iets toegestuurd wil hebben maak ik héél erg duidelijk dat dat op hun eigen risico is.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
05-11-2019 15:39
Daarom verstuur ik alleen met track & trace, dan is er bewijs dat ik het verzonden heb en is het niet mijn fout als het niet aankomt.
Als men per sé goedkoper, en dus zonder track & trace iets toegestuurd wil hebben maak ik héél erg duidelijk dat dat op hun eigen risico is.
Zelfs pakjes met track en tracé kunnen verdwijnen. Verzenden is altijd een risico. Ophalen is zekerheid.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik word ook helemaal niet goed van die verkoper waar ik mee in de clinch lig. Diegene wil nu de helft terug geven en een heel ander product voor in de plaats meegeven. Ik wil gewoon mijn hele betaling terug. Aaaargh.. waarom doen sommige mensen toch zo ontzettend moeilijk.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
05-11-2019 16:19
Zelfs pakjes met track en tracé kunnen verdwijnen. Verzenden is altijd een risico. Ophalen is zekerheid.
Ja maar dan kan de koper in ieder geval niet zeggen dat het nooit opgestuurd is.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
05-11-2019 16:21
Ja maar dan kan de koper in ieder geval niet zeggen dat het nooit opgestuurd is.
Het gaat tot nog toe nooit fout, maar ik ga dat gewoon aangeven eigen risico. Nu vraagt hij zn geld terug maar ik heb ergens het gevoel dat hij mij in de maling neemt.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
05-11-2019 16:21
Ik word ook helemaal niet goed van die verkoper waar ik mee in de clinch lig. Diegene wil nu de helft terug geven en een heel ander product voor in de plaats meegeven. Ik wil gewoon mijn hele betaling terug. Aaaargh.. waarom doen sommige mensen toch zo ontzettend moeilijk.
Vervelend maar is het andere product wel de moeite?
Alle reacties Link kopieren
Nnoa0901 schreef:
05-11-2019 16:38
Vervelend maar is het andere product wel de moeite?
Nou, de verkoper wil nu toch het geld terugdoen.... jeetje wat een gedoe en toestand heeft dat gekost. Nou nog afwachten om een specifieke afspraak ( verkoper was op vakantie nu)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in dubio. Iemand biedt een best wel prijzig product aan (normaal gesproken ongeveer 50-70 euro). Gratis, alleen de verzendkosten zijn voor mij.
Te mooi om waar te zijn lijkt me. Maar als iemand je oplicht, dan lijkt die €6,50 mij niet echt zoden aan de dijk zetten??
Alle reacties Link kopieren
Oké, het is sowieso niet pluis. Jahoor, ik kan hem komen ophalen, maar ze zitten onhandig genoeg wel op de camping precies compleet aan de andere kant van het land. (Met dit weer? Oke, misschien in een huisje).
Het product verkoopt ze omdat ze het nooooit gebruikt (maar dan dus wel meegenomen??).
Ik vraag me alleen af: waarom?
Alle reacties Link kopieren
Oooh nu gaat er denk ik een betaallink komen die vervolgens mijn bankrekening plundert. Nou, dan is mijn mysterie opgelost.

Zal haar (of hem?) even aangeven bij marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
05-11-2019 18:51
Oooh nu gaat er denk ik een betaallink komen die vervolgens mijn bankrekening plundert. Nou, dan is mijn mysterie opgelost.

Zal haar (of hem?) even aangeven bij marktplaats.
Uitkijken idd! Als iets te mooi is om waar te zijn :-[
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Het was inderdaad een phishing link, heb de verkoper aangegeven bij marktplaats en verkoper even een shitbericht gestuurd haha.
Tien seconden later was de advertentie opeens verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 x in de afgelopen weken van MP een bericht gehad dat de verkoper mogelijk frauduleus was.

De eerste x was ook wel een deal die wel erg mooi was, oke, dat had ik kunnen bedenken. De 2e x was het een mooie deal, maar niet ondenkbaar en verkoper had al meer dan 10 jaar een account....(zegt dat dus helemaal niets??). Verkoper had in de advertentie staan; liefst ophalen. Ik bied de vraagprijs, verkoper gaat akkoord, ik geef adres, en vraag om zijn bankrekening. Dan hoor ik een dag niets, en nu dus bericht van MP

Als je iemand wil oplichten, geef je toch gelijk een betaalverzoek/bankrekening door?? Hoe werkt dit dan? En hoe komt MP hier dan achter?
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
03-11-2019 15:38
Mooie anekdote onlangs. Ik bied iets aan voor vraagprijs A, bieden vanaf B (al wat lager). Mevrouw biedt C (minder dan de helft van A). Bod wijs ik af want écht te weinig voor wat het is en kwalitatief waard is. Krijg ik een iets hoger bod terug want 'voor mij nu geen aankoop die hoog op mijn prioriteitenlijstje staat'.
Best joh, wachten we toch rustig af totdat ie wat stijgt op je lijstje?? :lmao:
Dit soort geneuzel heb ik de laatste weken ook erg veel. Vraagprijs + bieden vanaf (iets lager) en dan irritantelingen die berichten sturen: ik wil het wel kopen voor 5 euro oid. Ik verwijder bericht meteen en reageer er niet meer op. Dat voelt wel een beetje onbeleefd van mezelf, maar ze vragen erom hoor.
Oke. Ik wil iets kopen van iemand maar het past niet door de brievenbus.
Diegene wil het niet voor 12,50 verkopen incl 5 euro verzenden met dhl want wil echt 10 euro voor het product hebben.
Prima natuurlijk, maar dan kan ik het beter nieuw kopen.
Maar nu stuurt diegene dat ze het wel wil verzenden met PostNL en dat ze er voldoende postzegels op zal plakken en ik dan een track en tracé code krijg.
Hoe dan?
Libra86 schreef:
06-11-2019 13:16
Oke. Ik wil iets kopen van iemand maar het past niet door de brievenbus.
Diegene wil het niet voor 12,50 verkopen incl 5 euro verzenden met dhl want wil echt 10 euro voor het product hebben.
Prima natuurlijk, maar dan kan ik het beter nieuw kopen.
Maar nu stuurt diegene dat ze het wel wil verzenden met PostNL en dat ze er voldoende postzegels op zal plakken en ik dan een track en tracé code krijg.
Hoe dan?
Dat kan niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een koop gedaan en ook de verkoper een waardering gegeven.
Kraag ik nu de vraag van verkoper waarom ik heb slecht beoordeeld heb. 4 sterren en 2 verbeterpunten. ( Oa betere foto’s)

Ik antwoord netjes dat het geen slechte beoordeling was, zie bovenstaande.

Hij vraagt daarop waarom ik daar niks over gemeld heb. (?).
En bleef doorgaan over het waarom en hoezo.

Op een gegeven moment heb ik geantwoord dat de koop is afgehandeld en hem verder een fijne avond gewenst.
Dat vond hij ook maar raar gedrag.

Ik hoef toch geen uitleg te geven waarom ik een waardering geef? En dan blijven doorzeuren. Jezus.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
06-11-2019 15:10
Dat kan niet.
Of het past wel door de brievenbus?
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven